51. |
|
Bane-design i ufortyndet format. 3D effekten glider fint sammen med banernes dybde, og kontrollen er stram. En fin lille udvikling fra 2D serien. |
26/12-11 |
8/10 |
52. |
|
En smule for repetitiv og kalkuleret, gør at man rusher gennem banerne - og først derefter gider samleobjekterne. Lidt for smalt og alt for ligegyldig historie. |
14/04-11 |
6/10 |
53. |
|
Lemmings-klon for nybegyndere. Spillet er lang tid om at blive udfordrende, så hard core gamers skal holde sig på afstand. |
27/02-11 |
6/10 |
54. |
|
En noget lineær men intens FPS shooter. Har sine momenter og lækkerhed, men minder for meget om en rail-shooter. Pokkers god lyd! |
10/01-11 |
6/10 |
55. |
|
Lækkert 2D design og gennemførte banedesigns. Passende sværhedsgrad, boss-puzzles og masser af ekstraskatte. Et klassisk platform med et par nye påfund, uden at være en revolution. |
02/01-11 |
7/10 |
56. |
|
100% tilfredshedsgaranti for GOW fans ... men trods det tekniske show, den suveræne grafik og den velfortalte historie - så synes jeg alligevel at jeg var mere deltagende i 1'eren. |
19/10-10 |
7/10 |
57. |
|
Jeg elsker stilen, og det friske forsøg på at nytænke fps genren. Kontrollen er overraskende intuitiv. Eneste problemer er trial-and-error rutinen og historien. |
16/09-10 |
7/10 |
58. |
|
Den lidt kluntede følelse af styringen blev løftet af et eventyrligt, fantasifuldt og varierende miljø. God indlevelse. Et af de få PS1 spil jeg gerne ville se en reboot af. |
19/08-10 |
6/10 |
59. |
|
Alletiders kombi af puzzle og point-and-click adventure, med stor underholdningværdi. Udfordringen er dog ikke for de mindste, og det er svært ikke at bruge en walkthrough på nettet. |
18/04-10 |
7/10 |
60. |
|
Har skamspillet Time Crisis for konstant at forbedre min score med en brøkdel af et sekund. Pistolens respons er uovertruffen og præcis. |
23/03-10 |
8/10 |
61. |
|
Små ninjaer med små ambitioner - som så til gengæld kommer i mål. Stærk underholdende, men relativt kort - og ikke så meget replay-value. Find det helst på tilbud. |
30/01-10 |
7/10 |
62. |
|
Pædagogisk korrekt, uden at være klæbrigt. En overraskende spil-perle i sin rene form, der minder mig om hvorfor jeg stadig elsker spil. |
23/12-09 |
8/10 |
63. |
|
Mere underholdende end udfordrende. Katamari er som et legetøj på sin Playstation, hvor selve legen er vigtigere end målet. Komisk på sin egen kantede facon. |
22/04-08 |
8/10 |
64. |
|
Et fuldblods-Tekken i lommeformat. Uden betragtelige kompromisser har man klemt et Tekken-spil ned på UMD'en med næsten samme kvantitative godtepose som PS2'ens udgave. |
18/01-08 |
8/10 |
65. |
|
Mario Galaxy kan bryste med, at være blandt eliten af Mario-udgivelser, på niveau Super Mario World og Mario 64. Et kvantespring bedre end den skuffende Mario Sunshine. |
17/01-08 |
10/10 |
66. |
|
Rigtig god fysik, og man lægger knap nok mærke til mellemrummet mellem de to skærme. De seks levels har enkeltvis ikke nok dybde. |
03/11-07 |
7/10 |
67. |
|
Ikke perfekt, men langt det bedste TR spil siden 1'eren. Lækker intuitiv styring, og smukke settings. Adventure-delen er bedst. Action-sekvenserne er for klodsede, langtrukne og lettere unødvendige. |
17/05-07 |
7/10 |
68. |
|
Den oprindelige fascination ved Tony Hawk serien er klemt ned i DS'en med stor succes. Classic-mode og online-del gør kun holdbarheden længere, så det er atter tid til at 50-50 grinde derudaf. |
13/04-07 |
8/10 |
69. |
|
Rockstar viser igen hvor meget plottet betyder for en god spiloplevelse. Kantet grafik og kosmetiske bugs, men super politisk ukorrekt morskab hele vejen hjem fra skole. |
22/01-07 |
8/10 |
70. |
|
Enkelt, udfordrende og tarveligt vanedannende. Absolut en af de bedste Tetris-kloner, på niveau med bust-a-move og Lumines. - Måske bedre. |
26/11-06 |
8/10 |
71. |
|
Simpel grafik, afbalanceret gameplay og mange forskellige baner. MEN, med Wi-Fi breder Mario Kart for alvor vingerne og bliver næsten uopslideligt. |
13/11-06 |
9/10 |
72. |
|
Teknisk gennemført platformspil, men ikke uden problemer. Især plaget af kamera-problemer, og kan blive dræbende frustrerende. Alt for meget 'kravl-op-fald-ned-og-prøv-igen' gameplay. |
11/11-06 |
6/10 |
73. |
|
Back to basic! Et suverænt mix af Mario Bros og Super Mario World. Nintendo har fornuftigt nok taget et stort skridt tilbage og lavet et Mario-spil baseret på de bedste grundelementer. |
01/10-06 |
9/10 |
74. |
|
Et særpræget spil for den smalle målgruppe. Rub har stor æstetisk charme og scorer mest på sin stil. Indholdet er derimod 'Game&Watch-agtigt', så det er ikke gameplay man skal kigge efter. |
06/09-06 |
6/10 |
75. |
|
Et lille, overset og glimrende kvalitetsspil. Pokemón skiftet ud med golfbolde - Det fungerer godt og har en rimelig karriere-del. God afslapning og replay-value. |
30/06-06 |
7/10 |
76. |
|
På den ene side er det ikke orginalt ift til tidligere versioner. Men på den anden siden kan den samme opskrift blive ved med at være overraskende sjov. Et rigtig godt multiplayer spil |
03/04-06 |
7/10 |
77. |
|
Et rigtigt voksen-spil. Har lidt grus i maskineriet, men prøver at flytte genren i nye retninger, hvilket er en kvalitet i sig selv. Spændende historie, gode karakterer og en lidt turn-off slutning. |
28/03-06 |
8/10 |
78. |
|
Gyroscope-funktionen er overraskende velfungerende og præcis. Langtidsholbart og fantastisk orginalt. Eneste problem er at man ligner en idiot når man spiller det i toget. |
13/02-06 |
8/10 |
79. |
|
Blod, sex og vold... Fantastisk farverig Græsk mytologi. Enestående dramaturgi, fantastiske settings, lækker intuitiv kontrol og massere af coolness-factor. God replay-value. |
18/01-06 |
9/10 |
80. |
|
Et æstetisk tilbageskridt ift Beast1, men har mere indhold og dybde. Desværre får sværhedsgraden hurdigt én til at lede efter snydekoderne. Virker ikke som et gennemtestet spil. |
11/01-06 |
5/10 |
81. |
|
Meget innovativt og skrup-skørt design. Tarveligt vanedannende, indtil det er gennemført. Derefter er det blot et uforpligtende hyggespil. De 7 point er mest for idéen. |
30/12-05 |
7/10 |
82. |
|
Blandt de bedste FPS'er på GC. Smukt tilpasset konsollens lidt besværlige kontrol. Lækker variation i spillets settings, men fortællingen er brutalt ligegyldig. |
18/12-05 |
7/10 |
83. |
|
Spilbranchens største zen-oplevelse. Kan både tilbyde et 5-level målrettet shoot'em up og et uforpligtende æstetisk trip, som altid kan genopleves. Perfekt integretion mellem billede og lyd. |
25/10-05 |
9/10 |
84. |
|
BurnOut3 skrotter køreteknik, til fordel for en eksemplarisk arcade-racer med fantastisk fartfornemmelse. Irriterende skater-rock. Måske lidt let for øvede spillere. |
19/10-05 |
8/10 |
85. |
|
Langt om længe en mesterlig Tekken titel til PS2. Tekken 5 har det rigtige 'touch' som fans af serien elsker. Det er ikke orginalt, men meget mere glatpoleret. Lækkert, lækkert, lækkert! |
01/09-05 |
9/10 |
86. |
|
Mindre eksplorativt og mere lineært end tidligere Metroid-spil, og næsten for mange bosses. Alligvel mener jeg Fusion er en solid titel, selvom det er ret hurtigt gennemført. |
18/07-05 |
8/10 |
87. |
|
Ikke verdens bedste eventyrspil, men Broken Sword er en absolut værdig titel indenfor en alt for sjælden genre. Til tider lidt ulogiske gåder, men nem sværhedsgrad, og rigtig lækker grafik. |
11/02-05 |
7/10 |
88. |
|
Sjovt lille undervurderet spil, der især vil appelere til uerfarne og yngre spillere. Kvalitet over kvantitet, for det kan gennemføres meget hurtigt. |
05/02-05 |
7/10 |
89. |
|
En fortrinelig hybrid. Elementer hentet fra platform, eventyr, RPG og action, sammenkogt til et charmerende spil, der oser at atmosfære og har masser af handlefrihed. |
27/08-04 |
9/10 |
90. |
|
Er du tovlig, et fedt shoot'em up!! - Flotte varierende baner, gennemført æstetik og god indlæringskurve. Kan sagtens gennemføres mange gange, for hvér gang er en nydelse. |
14/06-04 |
8/10 |
91. |
|
Skulle aldrig være udgivet på GBA. Et dårligt eksempel på multiplatform-brand. GBA har åbenlyst tekniske mangler til at gøre dette spil interessant. |
15/05-04 |
3/10 |
92. |
|
Et af de bedste puzzles man kan have med i lommen. En strejf under Tetris, men stadig en klasse-titel, som alle kan blive opsluget af. |
15/05-04 |
8/10 |
93. |
|
Grafisk gennemført, og fedt level-design. Dog nogle problematiske små-fejl, som heldigvis blev rettet i SSX Tricky. |
13/05-04 |
7/10 |
94. |
|
Det første quest-spil, der prægede genren indenfor 3D adventures, er lidt svagt og fattigt. Usammenhængende gåder, og flad historie. |
19/04-04 |
5/10 |
95. |
|
Problematisk overgang fra tekst-kontrol til interface. Kedelig og usammenhængende historie, og gåderne er ikke gennemtænkte. For meget interesse i grafisk udvikling. Æsken er også alt for stor! |
12/04-04 |
4/10 |
96. |
|
Larry's hovedtema var oprindeligt sex og humor, men 2'eren mangler fatalt førstnævnte. Langvarigt og til tider uinteressante og irriterende gåder. |
12/04-04 |
4/10 |
97. |
|
Gåderne er lidt for lette, for de øvede quest-spillere, men SQ3 er endnu et fremragende 3D-adventure, men sjove ideer og vanvittige referencer til sin egen genre. |
12/04-04 |
7/10 |
98. |
|
Ikke noget mesterværk, men den første Larry er et hyggeligt lille og morsomt adventure-spil der lever op til sine egne præmisser. Et befriende spil i en tid med for meget død, vold og action. |
12/04-04 |
7/10 |
99. |
|
Klart det bedste spil i serien om King's Quest. Fremragende eventyr, god narrativ udvikling, og gåderne er tilpas svære. En verden der er nem at lade sig opsluge af. |
12/04-04 |
8/10 |
100. |
|
Kongen af 2D-fighters står urokkelig på sin trone. Den første fighter der på ordenlig vis introducerede et mere strategisk udfordrende gameplay. |
06/04-04 |
9/10 |