251. |
|
„...forstår, at magien ligger i vores handlinger og i det usagte. Og de to spil skaber til sammen et tidløst portræt af kærligheden i spændfeltet mellem det altfavnende og det destruktive.“- Thomas Vigild |
18/10-11 |
6/6 |
Link... |
252. |
|
„En slags demonstrativ antitese til den tilstræbte realisme i de fleste af nutidens bilspil. Et herligt afbræk.“- Kenneth McNeil |
12/10-11 |
4/6 |
Link... |
253. |
|
„...ikke fejlfrit, men ganske som de zombier, der er spillets hovedattraktion, så lærer man at leve med skønhedsfejlene for at koncentrere sig om det store billede: hvordan overlever jeg de næste ti sekunder kun bevæbnet med en badetøffel og en let opvreden hawaiiskjorte?“- Martin Lennon |
07/10-11 |
4/6 |
Link... |
254. |
|
„Til trods for de variede spiltyper er Fruit Ninja fundamentalt set et meget enkelt og ensartet spil.“- Steffen Moestrup |
29/09-11 |
3/6 |
Link... |
255. |
|
„...båret frem af en fængende historie, solide og sjove karakterer men mest af alt på grund af et interface, der føles intuitivt og legesygt på den bedste måde.“- Steffen Moestrup |
29/09-11 |
5/6 |
Link... |
256. |
|
„...kunne på sin vis være et fornøjeligt selskabsspil, men når interfacet fungerer så ringe, som det gør, får man hurtigt lyst til at slukke for spillet.“- Steffen Moestrup |
29/09-11 |
2/6 |
Link... |
257. |
|
„Man lægger ud med enkle baner, hvor man får en fin fornemmelse for interfacet, men snart stiger banernes kompleksitet og der skal virkelig grubles for at finde ud af, hvilken vej man skal lede de små kræ.“- Steffen Moestrup |
29/09-11 |
4/6 |
Link... |
258. |
|
„...en tarvelig omgang klicheer, som man tilmed slet ikke kan leve sig ind i, fordi interfacet hele tiden blokerer...“- Steffen Moestrup |
29/09-11 |
2/6 |
Link... |
259. |
|
„...hæmmet af manglende fuldkommenhed i værdiansættelse og teknologi. Banerne er man hurtigt blæst igennem, og der er få reelle incitamenter til at gentage spillene.“- Christian Kruse |
22/09-11 |
3/6 |
Link... |
260. |
|
„Den afgørende forskel fra markedet generelt er, hvordan Frisbee tjener sig selv hjem på en moralsk måde, der hverken involverer tvang, narcissisme eller sjælelig svaghed til at generere omsætning.“- Christian Kruse |
22/09-11 |
5/6 |
Link... |
261. |
|
„...som simpelt, ekstremt vanedannende spil er denne titel formidabel.“- Christian Kruse |
22/09-11 |
6/6 |
Link... |
262. |
|
„Når man hacker, sniger og dræber sig vej frem til hemmelige dokumenter om højtstående embedsmænd, der måske, måske ikke kan vende op og ned på afgørende magtstrukturer, er man til stede med krop og sjæl, som gjaldt det hele verdens skæbne.“- Kenneth McNeil |
20/09-11 |
5/6 |
Link... |
263. |
|
„...er aldrig helt blevet den »Halo«-konkurrent, som Sony havde håbet på, men der er ingen tvivl om, at »Resistance 3« er blandt de mest sømløse skydespil til PS3.“- Martin Lennon |
16/09-11 |
4/6 |
Link... |
264. |
|
„...hæver sig dog over andre aktuelle hack’n’slash-spil som f.eks. ’Dungeon Siege III’ ved mesterligt at snige variation ind i gentagelsesskabelonen.“- Kenneth McNeil |
13/09-11 |
5/6 |
Link... |
265. |
|
„...simpel gymnasial geografilærdom om høj- og lavvande, passatvinde og tektoniske plader, men serveret interaktivt. Formgiv, red og tag ansvaret for verden? Det er svært at sige nej til.“- Kenneth McNeil |
13/09-11 |
5/6 |
Link... |
266. |
|
„Øvelserne i Brain Up er dog generelt ikke helt så fængende, som i den meget tilsvarende applikation Brain Challenge...“- Steffen Moestrup |
07/09-11 |
3/6 |
Link... |
267. |
|
„Udover den abstrakte og dragende stemning, rummer Contre Jour på kløgtig vis en visualisering af fysik og logik.“- Steffen Moestrup |
07/09-11 |
5/6 |
Link... |
268. |
|
„Det er muligt at personer med større matematisk sans end undertegnede vil finde morskab og udfordring i spillet, men jeg må indrømme, at jeg ret hurtigt blev træt...“- Steffen Moestrup |
07/09-11 |
2/6 |
Link... |
269. |
|
„...en ligeså god hjernetræner som de applikationer, der decideret giver sig ud for at være hjernetrænere.“- Steffen Moestrup |
07/09-11 |
4/6 |
Link... |
270. |
|
„...et mere klichetungt og uinspirerende værk end den oprindelige originale Alice, der immervæk har hele 146 år på bagen.“- Martin Lennon |
23/08-11 |
3/6 |
Link... |
271. |
|
„Manglen på innovation i F.E.A.R. 3 siger en del om en vestlig tendens til at kopiere, og en japansk tendens til at innovere på det populærkulturelle område - især spil.“- Martin Lennon |
23/08-11 |
3/6 |
Link... |
272. |
|
„...et forfriskende frækt pust i en spilbranche, hvor klonede fortsættelser af tidligere succeser overskygger det meste.“- Martin Lennon |
23/08-11 |
5/6 |
Link... |
273. |
|
„...besidder et fortællemæssigt format, som andre spil både kan og bør tage ved lære af.“- Kenneth McNeil |
16/08-11 |
5/6 |
Link... |
274. |
|
„I jagten på det uforglemmelige drukner 'Dungeon Siege III' desværre i et hav af fantasy-klichéer. Det går i bedste fald lige akkurat an.“- Kenneth McNeil |
10/08-11 |
2/6 |
Link... |
275. |
|
„...lige så nemt at elske som at hade for sin prætentiøse kunstfærdighed, men det er et unikum i en gennemkommercialiseret spilbranche...“- Thomas Vigild |
28/07-11 |
5/6 |
Link... |
276. |
|
„...fat controlleren, gennemfør Cole McGraths medrivende eventyr - og gør store tegneseriekoryfæer som Stan Lee, Jack Kirby og Bob Kane kunsten efter i skabelsen af dine egne superhelteeskapader.“- Martin Lennon |
30/06-11 |
5/6 |
Link... |
277. |
|
„...selv om afstikkeren fra Might and Magic-serien kan synes stor for folk, der har været med siden 1996, så må man ikke snyde sig for denne skarpslebne diamant af et spil.“- Hans Lauring |
22/06-11 |
5/6 |
Link... |
278. |
|
„Hvor det som spil har sine mangler, excellerer ‘L.A. Noire’ til gengæld i stemning, tidsbillede og historiefortælling og formår at samle trådene mellem de to forgængere.“- Thomas Vigild |
16/06-11 |
5/6 |
Link... |
279. |
|
„LEGO spillene taler, som nogle af de få succesfulde spilserier på markedet, direkte til vores indre legebarn og minder os om, at leg er en vigtig og nødvendig makker hele livet igennem.“- Martin Lennon |
02/06-11 |
4/6 |
Link... |
280. |
|
„Måske bliver spillet i dag slået på den tekniske front, men det originale look og den fascinerende historie hæver stadig spillet over mængden.“- Hans Lauring |
03/05-11 |
5/6 |
Link... |
281. |
|
„...en moderne milepæl inden for eventyrspil, og særligt et, der forstår at udnytte sin platform på original vis.“- Steffen Moestrup |
20/04-11 |
5/6 |
Link... |
282. |
|
„Ideen er nemlig rigtig god, men det er ret begrænset, hvad man får at kopper, duge, kager og drikkevarer at lege med.“- Hans Lauring |
15/04-11 |
2/6 |
Link... |
283. |
|
„Den dobbeltkodede humor bliver hurtigt lidt stiv i betrækket, og det, der i udgangspunktet ligner en tiltrængt forøgelse af sværhedsgraden, bliver snart en irriterende søgen...“- Karsten R. S. Ifversen |
14/04-11 |
3/6 |
Link... |
284. |
|
„...har med øjeblikkelig virkning fundet sin egen plads i skydespilsgenren, og spillet udviser klart potentiale til at udbygge en betydningsfuld andel i resten af 2011.“- Christian Kruse |
12/04-11 |
5/6 |
Link... |
285. |
|
„...spil med handling og historie skal levere andet og mere end tekst og kommando. Ellers ender man med en oplevelse der er omtrent så ophidsende og engagerende som en syvkabale.“- Arendse Würgler |
11/04-11 |
3/6 |
Link... |
286. |
|
„...insisterer alt for ofte på at vise sig frem fra sin grimmeste side, og det gavner hverken spillet eller spillerne.“- Kenneth McNeil |
06/04-11 |
3/6 |
Link... |
287. |
|
„...begår de samme fejl som utallige spil, der har forsøgt sig mod mastodonterne i deres genre.“- Christian Kruse |
29/03-11 |
2/6 |
Link... |
288. |
|
„De pubertære tissemandsreferencer er nemlig med til at underminere spillets ambitioner om at være noget mere og dybere end almindelig actionunderholdning.“- Hans Lauring |
28/03-11 |
3/6 |
Link... |
289. |
|
„Den bløde spilmekanik er velfungerende, og det er dejligt at spille sammen i et spil, hvor hjælpsomhed er valgfrit, men dog belønnes.“- Karsten R. S. Ifversen |
23/03-11 |
4/6 |
Link... |
290. |
|
„...bange for at tage chancer. Det ene ustyrlige øjeblik erstatter det andet, men uden at man har nogen indvirkning på dem. Man bliver utrolig hurtigt træt.“- Kenneth McNeil |
18/03-11 |
3/6 |
Link... |
291. |
|
„...et effektivt angstfyldt og underholdende actionspil.“- Karsten R. S. Ifversen |
11/02-11 |
4/6 |
Link... |
292. |
|
„...en solid udvidelse med masser af spændende indhold, nye steder og spændende ting, ens simmere kan foretage sig.“- Hans Lauring |
22/12-10 |
5/6 |
Link... |
293. |
|
„...rig på storladne øjeblikke, hvor man lægger controlleren fra sig, rykker nærmere skærmen og gnubber øjnene i bar undren.“- Kenneth McNeil |
18/11-10 |
5/6 |
Link... |
294. |
|
„Indimellem formår spillet at skabe en uhyggelig, klaustrofobisk stemning, som minder om 'Alien'-filmene, men spillet kan ikke undgå at virke repetitivt, da det mest af alt går ud mod at nedskyde rumvæsener og løse lidt for enkle gåder.“- Steffen Moestrup |
24/09-10 |
3/6 |
Link... |
295. |
|
„Det ender som [...] et spilbart paradoks, når en original stilskabende og rosværdigt virkningsfuld dogmestil skal bære et tilsvarende afstumpet, idéforladt og fortærsket actionspil.“- Thomas Vigild |
17/09-10 |
3/6 |
Link... |
296. |
|
„...lider under mange spiltekniske mangler. ... Men refleksionerne, som 'Mafia II' tilbyder, opvejer dog klart disse mangler. Det er en udsøgt kriminaltragedie.“- Christian Kruse |
15/09-10 |
4/6 |
Link... |
297. |
|
„Bevæbnet med god vilje og masser af tid og tålmodighed kan man træne abehunden til tricks... Men vejen dertil er ikke alene lang. Den er også bøvlet og føles mere som arbejde og mindre som leg.“- Thomas Vigild |
14/09-10 |
2/6 |
Link... |
298. |
|
„...manglen på variation og balanceret udvikling i både spillets baner og sværhedsgrad beviser også, at ideen på ingen måde kan retfærdiggøre et spil til den pris.“- Thomas Vigild |
14/09-10 |
2/6 |
Link... |
299. |
|
„løser sin opgave til punkt og prikke, og bliver PlayStation Moves obligatoriske modsvar til Nintendos ’Wii Sport’. Men af samme grund kan man ikke undgå at føle en snert af forceret og formularisk spildesign.“- Thomas Vigild |
14/09-10 |
4/6 |
Link... |
300. |
|
„...en lyseslukker med forceret morskab. Spillets største problem er dog, at kun én kan spille med en ad gangen, mens alle andre må nøjes med at kigge på og vente, til det bliver deres tur.“- Thomas Vigild |
14/09-10 |
2/6 |
Link... |