Frogger (1997)

Okey, her har man virkeligt gravet en gammel klasikker frem og finpudset den. Spillet har udgangspunkt i spillet vi alle sammen kender, spillet med frøen som skal krydse vejen og senere hoppe på træstammer. Super enkelt, i ældre dage skulle der ikke meget mere end 1 bane til at holde os beskæftiget i månedsvis. Det skal der heldigvis nu, og den nye udgave af Frogger er spækket med nye baner og sjov påfund.

Frogger er også gået 3D hvilket fungerer rigtigt godt. Man kunne dog til tider godt ønske lidt flere textures på figurerne og omgivelserne - da det meste faktisk bare er ren vector-grafik. Grafikken er også kun rimelig, der er absolut ikke noget superlækkert eller noget du ikke har set før. Lidt ærgerligt på en måde, da grafikken jo har stor betydning i dette spil, da vi jo faktisk godt kender gameplayet. Gameplayet er simpelt, hop igennem en bane uden at blive kørt over, trådt på, spist og falde i vandet...... For at gennemføre en bane skal der samles flag ind i forskellig farve, disse er placeret på mere og mindre vanskelige steder. I multiplayer - op til 4 personer vinder personen som først får samlet 3 flag, eller personen som har flest flag ved kampens afslutning.
Det er helt klar fler-spiller delen jeg syntes der rykker lidt i dette spil, i 1-player er det meget tyndt syntes jeg. Spillet understøtter multi-tap og deler skærmen op i 4. Det fungerer faltisk ok, alt bliver mindre selvfølgeligt men det er bare at rykke tættere på.

Nu syntes jeg ikke spillet er særligt fedt, og lidt mærkelig skal man være hvis man syntes det her bare er det fedeste. Det er et af de mest irriterende spil jeg nogensinde har prøvet, man får simpelthen lyst til at skrige. Man dør ofte, faktisk er det uhyggeligt nemt at dø 2 gange inden for 10 sekunder. Det gør at man rusher endnu mere og det ligepludseligt er lykkedes en at dø 4 gange inden for 10 sekunder... Skal man spille det her spil seriøst skal man være ufattelig tålmodig. Det er fyldt med irriterende ventetid i selve spillet. Så er det forbandet svært. -ellers er det faktisk fedt nok.

I multi-player er der den fede ting at man kan hoppe op på sin modstander, så kan han nemlig ikke bevæge sig.. Det udnyttes meget nemt ved lige at sætte sig på ham, lade lastbilen komme tæt nok på og så hoppe fra... SPLAT!

Køb det kun for multi-player delen, som er lidt okey.

Den anmeldelse var vidst lidt tynd.... - det var spillet også...

Frogger (1997) (EU)