Banerne er bygget temmelig varieret op. Der er et lille minus ved at nogle ligner hinanden og at jeg er sikker på at jeg kørte en af dem igen bare modsat retning. Med kun 14 baner kunne de godt være fuldstændig forskellige, men okay. Du kommer ud for flere gange på en bane at skulle gennem både vand, asfalt, flyvehop og skovkørsel m.m. Samtidig vælter det ind fra højre og venstre med fjender i alle afskygninger. Helikoptere, skydetårne, missilsiloer, motorbåde, jetjagere, jeg kunne blive ved...
Det hele foregår i en rasende fart, men ikke hurtigere end at man efter nogen øvelse kan formå at nå alle sine mål i opgaven udover at skyde det hele i smadder.
Missionerne er bygget op med et primært mål man skal udføre for at afslutte banen. Men derudover er der 3-8 forskellige andre krav til hvad du skal gøre på banen. For at komme videre til den næste bane er det nemlig ikke nok at udføre det primære mål, der tælles sammen hvor mange "objectives" du har udført i alle missionerne og det kræver et vist antal for at åbne de andre baner. Så man kan altså ikke skøjte igennem spillet, men er tvunget til at finde smutveje der kan hjælpe til total gennemførelse af alle opgaverne i en enkelt misson.
Der er desuden tilføjet en 2-player del i spillet som giver en øget holdbarhed og sjov sammen med kammeraterne.
Grafisk er spillet flot. Det er ikke noget Wauuw-kan-man-virkelig- det-her-på-en-PS2-oplevelse. Men det ligger dog pænt over middel. Din bil er en sej øse og omgivelserne er rigtig godt bygget op med vægt på alsidighed i banedesign. Der er også nogle rigtig flotte CG scener, men de er meget korte og når kun lige at give den kendte Woow-oplevelse inden de er slut. Men seje er de!!
Og som nævnt er bilens detaljer med maskingevær der popper frem og missiler der kommer frem i affyringsrampe oven på taget (yep U guessed it, i real-time) vildt seje.
Lyden i SpyHunter. . . Det første jeg tænkte var, er det kendte tema mon bibeholdt. Jeps, da jeg startede op brummede højtalerne løs med temaet fra Peter Gunn. Du kender det måske mest fra Blues Brothers filmene, men det er altså også det de brugte tilbage i de glade firsere. Motorlyden fra Interceptoren er sej, tyktflydende og tilpasset rigtig godt. Lydeffekter fra eksplosioner og specielt når du fyrer et par hundrede bønner af i maskingeværene er suveræne. Her har Midway/Paradigm virkelig sluppet godt afsted med opgaven.
Helheden lyder jo meget godt, og det er det bestemt også efter min mening. Men der er lige det med de lidt for få missioner der kan trække lidt ned og så det faktum at når man senere i spillet opgradere til en anden Interceptor bil, sker der ikke rigtig noget i fartfornemmelsen, selvom speedometeret viser en øget hastighed. Men det er småting der end ikke laver småridser i lakken på din seje spion-øse. Hvis du vil have et spil med fart og masser af action så kan Spyhunter klart anbefales. Hvis du har spillet det i "de gamle dage" vil du finde en masse smådetaljer der gør dig glad igen og mindes et fedt spil dengang og glædes over at du sidder med en cool opdatering af spillet til din PS2.