Suzuki Alstare Extreme Racing

Suzuki Alstare Extreme Racing (SAER) er ikke et realistisk motorcykel spil! Den sætning siger ret meget om spillet. Der ved er det dog ikke sagt, at der ikke er tale om et dårligt spil, for det er der absolut ikke!

3…2….1 GO!

Action! Det er der fra allerførste motorlyd! Man starter med at køre på en bane ude i ørkenen. Der er masser af fart, og adrenalinen pumper rundt i ens krop. Hvis man spiller på et stort TV, så begynder man hurtigt at sidde og dreje fra side til side, alt efter hvad der foregår på skærmen!

Der er flere måder at spille SAER på. Den sjoveste er ”Main Game”. Her skal du køre dig op igennem rækkerne, så du til sidst ender på Suzukis første hold. Der skal mange timers kørsel til før du kommer så langt. Men heldigvis får du nye motorcykler og åbner nye baner, så spillet bliver ikke kedeligt. I ”Single Race” skal du, som navnet antyder, køre løb på en enkelt bane. Her kan du vælge imellem alle de baner og motorcykler du har ”vundet” i ”Main Game”.

Du kan selvfølgelig også spille Splittscreen, det kan virkelig anbefales! Der vil hurtigt udvikle sig en hektisk stemning i lokalet.

Grafisk er spillet et godt eksempel på Dreamcastens grafikegenskaber. Det er ikke detaljegraden der gør spillet til noget specielt, det er den hastighed alt foregår ved. Spillet minder grafisk meget om det gamle PC spil ”Redline Racer”. Spillet kom frem da Voodoo 1 var hot. Heldigvis er der dog sket mange grafiske forbedringer i SAER. Man oplever næsten aldrig grafikfejl, desværre er der til tider en ret slem pop-up grafik.
Banerne i Suzuki Alstare er virkelig flotte. Ikke alene er det rigtig godt lavet, de er også meget varieret. Der findes baner hvor man kører rundt i ørkenen, baner der foregår ved havet og baner der udspiller sig midt i en stor by.

Lyden er ikke noget at skrive hjem om. Den ligger i baggrunden med en rimelig motorlyd og en musik der ikke går en på nerverne. Mere er der faktisk ikke at sige om lyden, den er der og den gør sit arbejde.

Arkadefølelsen

Jeg er inde for den sidste tid begyndt at bruge mere og mere tid på konsol spil. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg tror det har noget med arkadefølelsen at gøre. Man sidder foran et stort fjernsyn og drøner derudaf. Jeg spillede spillet med nogle andre fra Gamepage, og de begyndte straks at kritisere ting som f.eks. at man kan køre på væggene… Ja, jeg ved godt det lyder som en major fejl, men det er det ikke! For vil man have realisme, så skal man slet ikke spille Suzuki Alstare Extreme Racing.

Alt i alt, så er Suzuki Alstare Extreme Racing et middelmådigt racerspil. Men hvis man, som mig, ikke bryder sig om at spille racerspil, hvor man skal øve i 5 timer bare for at kunne gennemføre en omgang, så er Suzuki Alstare Extreme Racing faktisk et godt valg. Hvis du derimod godt kan lide simulation, så skal du nok kigge dig om efter et andet spil.

Suzuki Alstare Extreme Racing (EU)
6/10

Suzuki Alstare Extreme Racing   © Ubisoft 1999   (DC)    1/4 Suzuki Alstare Extreme Racing   © Ubisoft 1999   (DC)    2/4 Suzuki Alstare Extreme Racing   © Ubisoft 1999   (DC)    3/4