i problemer, kan du hjælpe dem og hoppe tilbage til det første objektiv på et senere tidspunkt. Battlezone 2 har ligesom forgængeren et strategisk element, hvor man kommandere rundt med sine enheder. Det er nu, i toeren, blevet meget nemmere at kommandere med disse vha. et meget mere overskueligt interface. Et af de store problemerne i det Battlezone 1, var at man ikke kunne kommandere med enheder men ikke kunne se på skærmen. Man skulle da tro at dette gør én mere effektiv i at kommandere en større mængde enheder end før, men ofte er det sådan, at man bliver ramt af sine egne enheder, i stedet for fjendtlig ild. Hvis du står i vejen, skyder de på alt hvad der rør sig og når man tilkalder sine enheder tager de den korteste vej. Dette er selvom det betyder, at de skal igennem en hidsigt bevogtet fjendtlig base!
Et af Battlezone 2’s største problemer er uden tvivl den til tider komplet dumme AI...
Battlezone 2 indeholder at par nye våben, udover de gode gamle lasere og miner.
Et af de nye våben er en Sniper-rifle, den er fed, men er ekstrem svær at bruge, da spinkle rumvæsener fiser rundt på banen. Til gengæld er minerne ganske nyttige her, idet rumvæsnerne har en tendens til at vandrende ind i dem.
Grafisk i Battlezone 2 noget for sig. Kampene mellem kæmpekalkelakker og meget andet kravl og dine enheder er bare suverænt godt lavet og til tider så svedige, at jeg ikke kan forstå mit gamle TNT grafikkort kan følge med. Battlezone 2 er fyldt med spektakulære lyseffekter og eksplosioner og farverige miljøer. Lyden er også god, men uden at imponere.
Battlezone 2 har en lang række nye spændende elementer, men alligevel er det ikke helt nok til at holde i længden. Man mangler ligesom et eller andet fuldstændigt nyt. Man må så komme til den konklusion at Battlezone II er er typisk 2´er, Men tag´ endelig ikke fejl! Battlezone II er et fedt spil.