Rescue Shot

Efter længere tids totale tørke på lyspistol spil fronten er der endeligt ved at ske noget igen. Vi har fået Capcom's noget skuffende Resident Evil Gun Survivor og Namco's underholdende Ghoul Panic, Og nu er der netop kommet endnu et nyt lyspistol fra Namco; Rescue Shot.

Handlingen er simpel: Vores "helt" Bo gik en tur i skoven og da en flok bøller moppede ham (forståeligt nok da Bo er noget af en kæmpe-nørd) faldt han ud over en kløft og slog hovedet, så han glemte hvem han er. Bo vralter nu rundt på må og få og din opgave som spiller er at beskytte tåben for alskens uvæsner og ulykker. Dette gøres ved at skyde efter alle de dyr, personer, planter og andet utøj der kan skade ham på hans vandretur. Man kommer også udfor at skulle skyde på Bo for f.eks. at få ham til at hoppe over forhindringer eller sejle forbi forhindringer på en flod. Man kan også skyde på bygninger, blomster, sten, træer osv. Som til tider giver belønninger i form af powerups som f.eks. ekstra liv og agern (giver mulighed for bedre skud).

Sværhedsgraden er i starten af spillet noget lav men i løbet af 3-4 baner bliver udfordringen heldigvis noget større.
Rescue Shot har desværre ikke lige så mange game modes som f.eks. Point Blank og Ghoul Panic hvilket er spillets største svaghed. Der er kun mulighed for at spille med 1. eller 2
spillere hvor man i 2 spiller udgaven blot hjælper hinanden og kun kan konkurrere på points. Spillet består af 4 områder som hver består af 3 baner dvs. der er 12 baner i alt hvilket heller ikke er overvældende. Heldigvis er der god variation i de enkelte baner og der dukker ofte boss-karakterer op som skal besejres hvilket også sikrer at spillet ikke bliver alt for ensformigt.

Spillet understøtter Namco's egen lyspistol, G-Con 45, og med denne er præcisionen heldigvis lige så høj som i Namco's øvrige G-Con 45 spil.

Grafisk er Rescue Shot ikke noget der sætter nye standarder, men 3D polygon grafikken tjener formålet godt og den ret søde og "pusse-nusse" stemning i spillet er meget svær at hade. Faktisk er menuerne og tegneserie-sekvenserne, hvor historien om Bo fortælles, ganske stilfuldt lavet og er med til at etablere spillet som en slags interaktiv børnetime - Bamse og Kylling møder Dirty Harry ;-)

Lyden i spillet er ret kedeligt og ensformig mens musikken er lystig og passer godt til spillets stemning.

Rescue Shot er et ganske underholdende lille lyspistolspil som kan anbefales for hardcore fans af genren - forvent bare ikke en ny Time Crisis eller Point Blank i denne omgang. Spillet er helt klart perfekt til at leje hvis ens aftrækkerfinger klør eller man lige vil underholdes for et par timer.

Rescue Shot (EU)
3/6