Power Rangers: Lightspeed Rescue

Efter fem forrygende år i selskab med PlayStation, er det stadig muligt at blive overrasket - i dette tilfælde overordentligt negativt overrasket. THQ er ansvarlige for udgivelsen af Power Rangers Lightspeed Rescue. Climax har den tvivlsomme ære af, at have udviklet spillet, som vel nok er et af de største flop indenfor spilgenren de seneste år, mage til fantasiforladt og talentløst tidsfordriv skal man lede længe efter.

Spillet er et beat-em up af den traditionelle slags, hvor man ser det hele fra siden. Konceptet er utrolig simpelt: man slår, sparker og hopper sig vej igennem spillet, som helt enkelt går ud på at redde tilfangetagne gidsler, banke en masse identiske fjender og deres bosser og samle diverse power-ups undervejs. Figurerne er dårligt animerede og styringen af sin Power Ranger er stiv og urealistisk. Det eneste positive ved grafikken er den flotte farvelægning i spillet. Det er bare langt fra nok til at bære et spil af denne type. Gameplayet er alt for simpelt og man sidder faktisk med følelsen af, at enhver kunne gennemføre spillet med bind for øjnene. Det gælder især med hensyn til nedkæmpningen af fjenderne; de kæmper alle sammen på samme måde, og har man først lært at bruge sit flyvespark effektivt (det tager cirka fem minutter) - ja, så er resten barnemad. Apropos barnemad må spillet, i kraft af dets simpelhed, nødvendigvis betegnes som et børnespil. Hvis jeg ikke skulle anmelde spillet, ville jeg ikke engang have ofret to minutter på det,
det siger vist det hele. Der findes dog også en two-player mode i spillet, som tillader dig at spille sammen med en kammerat. Ulempen ved denne spillemåde er, at man hele tiden er nødt til at holde sig i nærheden af sin spillepartners Power Ranger, hvilket logisk nok skaber visse problemer. Det gælder især når man skal hoppe over vand osv., eftersom man dør, hvis man ikke når over på den anden side.

Det tog mig omkring to timer at gennemføre spillet, og udfordringer fandt jeg ingen af. Bane efter bane glider af sted i lightspeed tempo og gør det endda med monoton og kedelig forudsigelighed. Jeg ville til hver en tid hellere have befundet mig tilbage i arkademaskinernes storhedstid i selskab med et spil som Double Dragon, frem for at spilde min tid på noget så utidssvarende som Power Rangers Lightspeed Rescue. Lyden i spillet er der egentlig ikke så meget at sige om. Den er lige akkurat acceptabel, men heller ikke mere. Den følger mere eller mindre standarden for resten af spillet. Gu ve hva Climax tænkte på, da de udviklede dette spil, de burde måske nok overveje en personaleudskiftning.

Konklusionen er, at dette spil nok er det dårligste jeg nogensinde har spillet. Intet i spillet fortjener bare en smule ros (lige med undtagelse af farvelægningen) og det var ikke engang blevet accepteret tilbage ved lanceringen af PlayStation. Power Rangers Lightspeed Rescue er simpelthen en ordentlig omgang hø, og jeg kan kun sige én ting: lad være med at købe det!!!

Power Rangers: Lightspeed Rescue (EU)
2/6

Power Rangers: Lightspeed Rescue   © THQ 2000   (N64)    1/2 Power Rangers: Lightspeed Rescue   © THQ 2000   (N64)    2/2