grafikken. Spillet er fornøjeligt i ca. en time, herefter går det op for dig at spillet ikke kommer til at forandre sig. Efter en time har du prøvet alle de interessante ting adskellige gange, og herefter er det bare gentagelse efter gentagelse. Vores ven både hopper, kravler, svømmer, svinger og går - men det er kun fyldstof. Der er ingen tyngde i gameplay, og den meget renden rundt og de små ting der skal udføres såsom at finde en nøgle, kan udføres uden hjernen er i de store omdrejninger.
Vores helt er udstyret med en økse, og med den kan han slå. Meget smart går han i en special kampstilling når han møder et monster, så han bedre kan undgå deres angreb. Han har to muligheder for at slå med sin økse, og det er muligt at sammensætte et par enkelte combos samt lave et fatality move.
I et fatality move viser Herbert sin vrede. Han bare tæsker løs på de forskellige monstrer og blodet sprøjter til alle sider. Alt efter hvilket monster han udfører det på er handlingen forskellig - men altid dejlig blodig.
Det er tydeligt at Kalisto har arbejdet rigtigt meget med designet af spillet. Alle karakterer er godt animeret og flot udførte. Grafikken er noget at det flotteste jeg senest har set på PlayStation her inden for noget tid, men den forstår ikke at udvikle sig. Det er synd, men uden gameplay går den alligevel ikke. Selvom stilen i det gamle London holdes flot, så er der enkelte ting man ikke lige helt syntes passer ind. Hvor realistisk er det f.eks. at man skal åbne en dør ved at trykke på en stor rød oplyst knap, som efter tryk blive grøn. Hmmm... hi-tech gammelt London..
En krydsning mellem Tomb Raider og Resident Evil er det spil her slet ikke. Man skal tænke alt for lidt, og man følger faktisk bare strømmen. Det er som sagt også sjovt noget tid, men at spille det helt til slut kunne jeg aldrig finde på.
Nightmare Creatures 2 er slet ikke uspillelig, men det er langt fra blevet det klassespil man forventede.