X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Købe rettighederne til computerspil


Svar
prydsprydsSkrevet 09/12-05 13:58 
Det ser ud til at Acclaims konkursbegæring har ført til at det nu er muligt at købe rettighederne til deres gamle spil.

Hvad siger i? Ville det ikke være det ultimative at eje rettighederne til et computerspil :-)

Prisen er måske lidt høj, men hvis man nu var et par stykker der gik sammen om at købe. Så kunne man frigive spillet under fx. GPL eller en CC-licens, til glæde for alle...

http://www.newz.dk/forum/item/60932/#
HeroldHeroldSkrevet 09/12-05 14:49 
Jeg tror nu også der vil være noget legalt benarbejde forbundet med det. Der er Simpsons-spil, osv. til salg dér, så købet af en af dem, vil sikkert have nogle komplikationer mht. frigivelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TurricanTurricanSkrevet 09/12-05 14:50 
Bubble Bobble, Rune?

:-)
The Gods pause for a moment...
dRxLdRxLSkrevet 09/12-05 14:53 
Det må være regionale og eller begrænsede rettigheder. Der er f.eks. Sega udviklede spil på den liste.

Bubble Bobble er jo også udviklet af Taito, som nok ikke ville se så let på at jeg købte Acclaims rettigheder og frigav det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/12-05 14:56 
Som Daniel siger er det uden tvivl nogle meget begrænsede rettigheder man ville få. Hvilket også får den side til at fremstå ret falsk. Man kan da ikke sælge noget uden at vide, præcis hvad det er, det drejer sig om.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig