X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er spil blevet for lange?


Svar
Michael_Michael_Skrevet 06/06-05 21:29, rettet 06/06-05 22:24 
Efter at have læst en artikel tidligere i dag med Shigeru Miyamoto (link nederst), slog det mig at jeg faktisk selv har følt sådan i lang tid.

Jeg har gennem de sidste to-tre år ofte "givet op" halvvejs gennem selv relativt gode spil. Ikke pga sværhedsgraden, men ganske enkelt fordi jeg mister interessen.
Blandt disse kan nævnes SW: KOTOR, Metroid Prime, Obscure, Cold... Se hele indlægget


Artikel
55 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 13/06-05 15:36, rettet 13/06-05 15:37 
Jeg har faktisk ikke kunnet finde noget om, hvilken størrelse harddiske de nye konsoller vil bruge. Er det sikkert, at de bruger 2,5"? Den gamle Xbox bruger jo 3,5".

2,5" koster i øvrigt ikke så voldsomt meget mere end 3,5 tomme. En 20GB kan fås til 430 kroner. I andre lande er den pris sikkert endnu lavere, og hvis man hedder Sony og bestiller 20 millioner, så kan jeg godt love dig, at stykprisen får endnu et dyk. Det burde snildt komme ned på memorykortniveau.
BeanoBeanoSkrevet 13/06-05 16:19, rettet 13/06-05 16:25 
Jmog>
Jeg har faktisk ikke kunnet finde noget om, hvilken størrelse harddiske de nye konsoller vil bruge. Er det sikkert, at de bruger 2,5"? Den gamle Xbox bruger jo 3,5".

Det er bekræftet at Xbox 360 vil bruge en 2½" Seagate disk og PS3 vil efter port-størrelsen at dømme også benytte en 2½" disk.

Seagate i 360
WehnerWehnerSkrevet 13/06-05 16:33 
Og med disse ord fra Beano vender vi tilbage til topic. Alle er velkomne til at lave en ny tråd om diverse lagringsmetoder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 13/06-05 20:16 
Jeg syntes også spil er blevet tidsmæssigt meget krævende. Efter jeg fik en søn sidste år er spilbehovet skam stadig intankt, men jeg søger også tydeligt efter andre slags spil: Dem som nemlig ikke kræver så meget indlæringstid eller engagement i fortællinger. Jeg vil have hurtig her-og-nu action, og jo mindre handling der er i spillet jo bedre. - I så fald får jeg ikke så dårlig samvittighed når jeg holder pauser eller stopper undervejs.
Jeg gider ikke længere bruge tid på spil der bruger krampagtigt lang tid på at fortælle lange komplicerede historier, og efterlader mig afventende med fingeren på skyde-knappen. Jeg gider heller ikke at spille dem som kræver så meget motorik, at hvis jeg ikke spiller det i 2-3 måneder, så skal jeg til genoptræningskursus.
Især de spil der er baseret på old-school gameplays er blevet attraktive. I dem er handling oftest lige meget og jeg kan komme til fadet med det samme. Det er denne type spil som man kan bruge tid på hvis man lige har en halv time i overskud. Netop derfor er bl.a. Metal Slug 3 og PN03 et par varme skiver i hjemmet. Der burde også laves flere spil i forhold til quick-burst behovet. Spil for den stressede og fortravlede storbymand (og kvinde).
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 15/06-05 13:07 
Spil bliver da aldrig for lange, men der må være noget galt med den måde folk racer afsted i livet på.
Bashful Neophyte
55 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig