851. |
|
For hver ting der er forbedret, er der noget som er gjort dårligere og så er det irriterende at man skal spammes med reklamer. Det er ikke godt nok i tredie udgave af spillet. |
Bede-x |
28/07-12 |
6/10 |
852. |
|
Den fantasifulde magiske stil bærer spillet, men den underliggende mekanik og de simple fetch quests gør det ikke nogen tjenester. Bøvlet og desorienterende og frustrerende og alligevel elskværdigt. |
Bede-x |
08/07-12 |
7/10 |
853. |
|
Benytter sandkasse konceptet anderledes end de fleste andre spil ved at ligge vægten på platformselementer og selve oplevelsen af at traversere byen i højden. Kort, friskt og super i coop. |
Bede-x |
19/06-12 |
8/10 |
854. |
|
En svagere skabelon end de tidlige Zelda og Metroid spil, selvom det fint kan begå sig i selskab med disse. Dateret af de repetetive baggrunde, mekaniske irritationer og for meget flickering. |
Bede-x |
16/06-12 |
4/10 |
855. |
|
I typisk Digital Eclipse stil er konverteringen ikke skænket megen omtanke, men den største mangel forbliver på kontrolsiden. Online coop er en kærkommen tilføjelse til originalen. |
Bede-x |
15/06-12 |
5/10 |
856. |
|
Formår momentvis at gøre Punch-Out!! kunststykket efter, når det ikke drukner i grinding og gentagelser. Mere variation og fokus rettet mod spillet, frem for salgsmodellen, ville være at foretrække. |
Bede-x |
15/06-12 |
5/10 |
857. |
|
Mindre kaos, mindre episk og mere vestligt i sit udtryk, hvilket får det til at ligne så meget andet til forveksling. En uheldig drejning for serien, som ingen kan være tilfreds med. |
Bede-x |
15/06-12 |
6/10 |
858. |
|
Råt og upoleret som Deus Ex og bør spilles med fan-patch for at minimere bugs. Ellers fantastisk det meste af vejen og giver en lyst til at tude over at industrien ikke kunne finde plads til Troika. |
Bede-x |
14/06-12 |
8/10 |
859. |
|
Det vigtige er ikke om atombomben er omdrejningspunktet, men at kombinationen af fascinerende mekanik og fortællingen der vil mere, kan overleveres med stolthed på mediets vegne til næste generation. |
Bede-x |
06/06-12 |
10/10 |
860. |
|
Sær blanding af adventure og strategi spil, hvor man aldrig føler sig helt i kontrol. Fortællerstilen er nedladende med eksposition i slet skjult indpakning, selvom atmosfæren ellers er overbevisende. |
Bede-x |
04/06-12 |
5/10 |
861. |
|
Den dualistiske valgstruktur føles så forældet som nogensinde og regent segmentet tilfører intet til serien, fordi det underligges samme ramme.Men grundkernen er charmerende, britisk og velfungerende. |
Bede-x |
02/06-12 |
7/10 |
862. |
|
Galways musik er meget mindeværdigt, men når der kun er omtrent fem minutters gameplay, skal alt i spillet fungere optimalt for at det holder. Det gør det bestemt ikke her. |
Bede-x |
01/06-12 |
2/10 |
863. |
|
Lidt op og ned ift. det første. Forringelser: Mere indelukket, mindre visuel variation, svagere opgraderingsystem og flere bugs. Forbedringer: framerate, voiceacting og mere overbevisende omgivelser. |
Bede-x |
31/05-12 |
4/10 |
864. |
|
Et af mine yndlingsspil som ung og stadig en stor fornøjelse at spille i dag, fordi det besidder mange af de små variationer i bane opbygningen, som genren behøver for at undgå monotoni. |
Bede-x |
29/05-12 |
7/10 |
865. |
|
Tager det sidste skridt for serien i retningen af at blive et rent action spil, nu med inklusion af coop. Ikke dårligt, bare uinteressant. |
Bede-x |
26/05-12 |
6/10 |
866. |
|
Trods originalens historiske betydning så er den for primitiv i dag og det er ikke blevet bedre i denne konvertering. Uegnet til input devicen og gennemført på 5-10 min. |
Bede-x |
25/05-12 |
2/10 |
867. |
|
I en tid hvor FPS'erne ikke formår at bevæge sig fremad, ej heller konsolidere omkring klassiske hævdvundne dyder, føles det pinligt på genrens vegne at spille så overbevisende et eksempel som Sam. |
Bede-x |
25/05-12 |
8/10 |
868. |
|
Underlagt Master Systems begrænsninger kan det ikke undgå at føles langsomt og trægt ift. automaten og (bedre) visuel hitregistrering samt knock back mangler på visse fjender. |
Bede-x |
22/05-12 |
5/10 |
869. |
|
Tilføjer ikke noget væsentligt til den gamle udgave og fremstår derfor "bare" som en slags remaster. Det er også ok, når kvaliteten er så høj. |
Bede-x |
22/05-12 |
8/10 |
870. |
|
Banedesignet er lige så annonymt som mange af de platformers fra "dyr med attitude" perioden og musikken så repetitiv, at man bliver drevet til vanvid. Synd, for der er også en del gode elementer. |
Bede-x |
18/05-12 |
5/10 |
871. |
|
Den charmerende Shining stil vender tilbage - nu i srpg form - og det samme gør et gabende kedeligt plot. Enkelheden gør det tilgængeligt, uden at kampene mister den nødvendige dybde. |
Bede-x |
18/05-12 |
7/10 |
872. |
|
Det giver fin variation når der introduceres så forskellige tiltag, selv om de ikke alle er lige hensigtsmæssige. Værd at bruge tid på for genre fans, ikke mindst fordi det har hjertet på rette sted. |
Bede-x |
18/05-12 |
6/10 |
873. |
|
Det oplagte ti tal for alle der spillede det i sin tid og selv om det måske udviser aldringstegn, er der stadig så meget at komme efter, at jeg ikke nænner at vurdere det lavere. |
Bede-x |
18/05-12 |
9/10 |
874. |
|
Sindsoprivende flot Metroidvania hvis udfordringer er mere intelligent opbygget end de fleste andre udspil i genren. Følelsen af at det er lidt sjælløst forsvinder dog aldrig. |
Bede-x |
18/05-12 |
7/10 |
875. |
|
Et af de Game Gear spil som har holdt sig bedst. Plottet er selv for genren ultra simpelt og udvikler sig dårligt. Kampene er der mere kød på, selvom de forbliver i den simple ende. |
Bede-x |
18/05-12 |
6/10 |
876. |
|
Er man lidt pedantisk anlagt kan man sikkert brokke sig over konverteringen, selvom den på ingen måder rokker ved Sonics urokkelige kvaliteter. |
Bede-x |
17/05-12 |
8/10 |
877. |
|
Formåede at skille sig ud fra mængden af 16-bit platformsspil og selv idag virker Sonic nyt og friskt. Det er som om det står stærkere, hver gang man spiller det. |
Bede-x |
17/05-12 |
8/10 |
878. |
|
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. |
Bede-x |
17/05-12 |
7/10 |
879. |
|
Kører betydeligt bedre end sidste udgave og alligevel ikke helt tilfredsstillende. Stadig sjovt så længe man kan acceptere visse begrænsninger ift. kort udgaven. |
Bede-x |
17/05-12 |
7/10 |
880. |
|
Det bedste af Segas Disney platformsspil til Mega Drive, men set i et større genre perspektiv er der ikke de store overraskelser. Opbygningen går en fin linje mellem nedladende og hyggelig. |
Bede-x |
16/05-12 |
6/10 |
881. |
|
Besidder ikke samme charme som originalen, men er ligeså sjovt at spille, omend det præges af samme frustrationer og er ligeså hurtigt overstået. |
Bede-x |
16/05-12 |
6/10 |
882. |
|
Mekanikken er rigid og tidsbegrænsningen fordrer at man lærer banernes layout. Det der holder det oppe er stemningen og den tæskelækre musik. |
Bede-x |
15/05-12 |
5/10 |
883. |
|
Et begrænset spil i en begrænset genre får en dertil hørende begrænset konvertering. Resultatet er ikke overraskende. |
Bede-x |
15/05-12 |
3/10 |
884. |
|
Et skoleeksempel på de udfordringer udviklerne stod overfor ved overgangen fra 2D til 3D. Demonstrerer hvor slemt det kunne gå,
før man fik forståelse for 3D grafikkens integration i moderne spildesign. |
Bede-x |
15/05-12 |
2/10 |
885. |
|
Doom har stået distancen bedre end de fleste andre FPS spil fra perioden, fordi det mestrer nogle få elementer, frem for at række ud efter noget genren ikke var klar til på daværende tidspunkt. |
Bede-x |
14/05-12 |
7/10 |
886. |
|
Så primitivt som det er, så formår det stadig at underholde. Bør spilles i små doser, da spillet gentager sig selv lige så ofte som musikken. |
Bede-x |
14/05-12 |
5/10 |
887. |
|
Udviser stor forståelse for Metroid strukturen uden at tilføre den noget. Hvis det ikke var så utiltalende og atmosfæren var bedre ville det hjælpe på helhedsindtrykket. Kontrolproblemerne gør ikke. |
Bede-x |
14/05-12 |
5/10 |
888. |
|
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. |
Bede-x |
14/05-12 |
7/10 |
889. |
|
Virker som om det pludselig skifter til en helt anden engine et stykke inde i spillet. Ikke specielt godt op til da, men det er et glimrende eksempel på hvor usammenhængende spillets elementer er. |
Bede-x |
13/05-12 |
4/10 |
890. |
|
Taber en del af seriens identitet ved at omdanne den til et mere ordinært actionspil. Ærgeligt, selvom der er en del gode takter, ikke mindst coop. |
Bede-x |
12/05-12 |
7/10 |
891. |
|
Klassisk farverig shooter action med repetitiv, men fin musik. Nemmere at gå til og nyde end mange af nutidens udspil i genren med deres komplekse skudmønstre og esoteriske scoresystemer. |
Bede-x |
11/05-12 |
7/10 |
892. |
|
Der er storhedsøjeblikke gemt i Assassin's Creed, hvis man orker at rode ensformigheden og gentagelserne igennem. |
Bede-x |
11/05-12 |
6/10 |
893. |
|
Et interressant forsøg på at bryde med lineariteten i spil, men udstiller også problematikkerne ved at forfølge den
retning. Alt for eksperimenterende, ufokuseret og usikkert. |
Bede-x |
11/05-12 |
3/10 |
894. |
|
Alt for mange designmæssige problemer og tekniske fejl overskygger, hvad der burde have været hjernedød underholdning. I stedet er det bare hjernedødt. |
Bede-x |
10/05-12 |
4/10 |
895. |
|
En rodebutik af dårlig framerate, skiftende uvarslede regelskift, kollisions- og perspektivproblemer, sammenblandet med en vis portion reel spilglæde. Ikke samme tidløse kvaliteter som forbillederne. |
Bede-x |
10/05-12 |
6/10 |
896. |
|
Stående i et hav af kreativt livløse blockbuster produktioner er det lettere end nogensinde at værdsætte, hvor progressive Sega var og hvor meget kant deres produktioner havde. De er savnet. |
Bede-x |
09/05-12 |
9/10 |
897. |
|
Perspektivet er generende og der savnes adspredelse i fjendernes angrebsmetoder, der er alt for låste. Ellers delvist interessant rent teknisk. |
Bede-x |
08/05-12 |
3/10 |
898. |
|
Det lille twist med tyngdekraften er lige nøjagtig nok til at holde en fanget igen, selv om det måske stadig er for afhængigt af tilfældigheder. |
Bede-x |
07/05-12 |
7/10 |
899. |
|
Frameraten burde være højere og ligesom andre tidlige Vita titler er der en del gimmick tiltag, man sagtens kunne være foruden. Det er dog ikke nok til at spolere hyggen. |
Bede-x |
07/05-12 |
7/10 |
900. |
|
Twistet på platformsgenrens hoppefunktion ledsages af fremragende banedesign, udtryksfulde sprites og klassisk fængende chiptunes. En opvisning i minimalisme for sadistiske sjæle. |
Bede-x |
28/04-12 |
7/10 |