X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et... sjovt?... Partygame?


Svar
RJKRJKSkrevet 05/01-04 01:16, rettet 05/01-04 01:17 
Jeg elsker partygames. Det vil sige: i teorien. For af en eller anden grund er de allesammen mere eller mindre elendige og jeg kan ikke holde dem ud i praksis. Jeg tror altid at de skal være sjove og så er de røvkedelige. Fem minutter efter jeg er påbegyndt et spil Mario Party (vælg selv et nummer) hænger det mig langt ud af halsen. Spørg de fleste konsoltræf-deltagere ;)

Så prøver jeg Shrek Super Party. Jeg hader det på forhånd. Partyspil: Check. Amerikansk udviklet: Check. Licensspil: Check. Shrek/TDK-kombinationen: Check. Decideret forfærdelige anmeldelser: Check. Rettet mod små børn: Check. ALT er galt.

Og så morer jeg mig...

Nu siges jeg ikke at SSP er godt. Men det er med lethed det sjoveste deciderede partygame jeg har prøvet og slår let alle Mario Parties. Godt nok er det dårligere på de fleste punkter, men to afgørende ting gør det bedre:

1. Få ventetider. Alle spillere er altid med i alle minigames og brætspilsdelen er begrænset. Umiddelbart vurderet spiller man dobbelt så meget som i MP.

2. Mindre tilfældigheder. Man har væsentlig indflydelse på sine "terningekast" og efter hvert minispil har man meget stor indflydelse på fordelingen af point. Det er rent faktisk en smule taktisk, hvor man kan hjælpe og/eller skade de andre spillere.

Så lidt skal der til, før partygame-konceptet virker (bedre). Hvor svært kan det egentligt være at forstå, Hudson/Nintendo?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/01-04 02:01 
En vigtig faktor som du glemmer at nævne er også hvem man spiller med. Folk der går op i det, men ikke så meget at de glemmer deres humoristiske sans er de bedste hvis du spørger mig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 05/01-04 02:09 
Det kan jeg jo ikke så godt kritisere spillene på ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/01-04 10:06 
Det er da en begrænsning at det er ualmindeligt uvedkommende at sidde og prygle/få prygl af 3 computerstyrede modstandere, der bare ikke vil hidse sig op over det man gør mod dem/de ryger i sumpen. Ikke fordi jeg sidder og voldøver mig inden vores næste møde, men spørg Regn ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 05/01-04 11:27 
Nu har jeg spillet alle de nævnte partygames mod andre der gik op i det, så det er ikke rigtigt sagen vedkommende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig