Moto Racer

Motorcykelspillende har fået et come-back med Moto Racer, spillet var en bragende succes på Pc'en og PlayStation udgaven lader intet tilbage at ønske.

Moto Racer på PC var og er fedt! Det er stadig et af de fedeste spil der har 3DFX support. Det kører simpelthen suverænt med et 3DFX kort, og derfor var jeg lidt bange for at Playstation versionen ville blegne ved siden af.

Spillet er i bund og grund det samme, du skal fræse rundt på to slags motorcykler, nemlig Moto Cross og landevejsmaskiner. Der er ikke så meget hurlumhej, det er bare at vride håndtaget i bund og så ellers derudaf. Fælles for begge typer motorcykler er, at når man trykker en bestemt knap, køre man på baghjul i et stykke tid. Det har den fordel at det sætter hastigheden i vejret. Til gengæld må man ikke støde ind i noget mens man stejler, for så er det tid til en flyvetur over styret, og du mister kostbar tid.

Når man kører på Moto Cross maskinerne, kan man også lave stunts / tricks midt i et flyvehop. Det har ingen umiddelbar fordel, men det er ganske sejt at se manden slippe styret eller hoppe og danse rundt midt i et spring. Nogle gange ledsages et sådan stunt af et "Yiiiieee-haaarr". Ganske morsomt.

Ok, jeg kan ligeså godt få sammenligningen med PC versionen overstået. Playstation udgaven er ikke nær så pæn, men et 3FDX kort koster jo også ligeså meget som en Playstation! Grafikken er stadig ganske ok - den bevæger sig i hvert fald hurtigt! Lyden er den samme, og den er som den skal være, brølende motorer fra de store kværne. Især når man kører Moto Cross, så er lyden fed.
Der er en del forskellige baner, både landevejsbaner og crossbaner. Banerne er de samme som i PC versionen, bortset fra banen hvor man kører på den Kinesiske Mur! Det er faktisk en ret sjov bane, så det er et klart plus. Der er flere (skjulte, som på PC) baner, samt andre interessante ting der kan kaldes frem ved at være lidt go'

Nu er det ikke for at prale, men jeg gennemførte banerne på medium level i andet forsøg. Dog har jeg også nærmest spillet PC versionen til døde, så mange af banerne kunne jeg næsten i søvne. På hard var der lidt mere udfordring, men rigtige hajer kan nok hurtigt gennemføre spillet. Der er dog indtil flere skjulte ting at opdage, hvilket da forlænger spilleglæden.

Er man 2 der vil spille, er Moto Racer slet ikke noget dårligt spil. Man vælger selv om skærmen skal splittes horisontalt eller vertikalt, og så er det ellers bare fuld skrue - uden slow-down. Et klart hit for to spillere!

Spillet supporter naturligvis Analog joystick (som jeg åbenbart snart er den eneste der ikke har!) og er efter min mening fuld ud ligeså skæg at spille som PC versionen. Har du allerede PC versionen af spillet, er der ingen grund til at købe Playstationversionen. Hvis du har set Moto Racer på PC og var lidt muggen over at det ikke fandtes til Playstation, så er tiden kommet til at gå ned i den lokale softbix og kræve et stk. Moto Racer. Det er ikke en klassiker, det er bare god og solid underholdning. Godt gået, EA!

Moto Racer (EU)
8/10