Frustrerende svært
Imellem platformbanerne har man mulighed for at sende Lan i byen efter nye chips og nye steder at logge på nettet. Denne del er kedsommelig og heldigvis heller ikke særligt stor. Fokus er på banerne med Megaman. Og de er da også designet ganske godt, med flere veje at gå og mange hemmelige ting. Samtidig så er alle baner linket sammen i et stort net, næsten en Metroid-agtig opbygning hvor man flere gange må gå tilbage for at låse op for en dør, man ikke havde koden til første gang, man passerede. Bare ærgerligt at det hele går så langsomt og skal besværes af chipsystemet. Sværhedsgraden er for det meste ret lav, men når bosserne dukker op, så stiger den voldsomt. Især fordi Megaman's nye tøse-blaster stort set ikke skader dem og det kræver et stort held at få fat på de rigtige chips, der kan skade bosserne. Det er utroligt frustrerende at nå frem til en boss for derefter at miste alle sine liv på grund af dårlige chips.
Grafik og lyd
Grafisk er Megaman Network Transmission heller ikke nogen stor oplevelse. Baggrundene er nogle kiksede forsøg på at gengive, hvordan der ser ud inde i computere, kabler og andet elektronik. Det hele virker meget simpelt og er ikke særligt detaljeret. Animationen af Megaman og fjenderne er udmærket og enkelte effekter omkring nogle af våbnene er da også ganske flotte. Helhedsindtrykket er dog, at spillet kun udnytter en brøkdel af Gamecubens grafiske muligheder. Lydsiden er i bedste fald acceptabel, men for det meste er den direkte generende. Musikken går hurtigt en på nerverne, det samme gælder Megaman's japanske stemme og de skingre lydeffekter.
Konklusion
Vil man spille et godt Megaman spil på sin Gamecube må man anskaffe sig en Game Boy Player og Megaman & Bass, eller Megaman Zero. Dette spil er simpelthen ikke pengene værd. Det er synd og skam; for Megaman er en af vores favoritter og han fortjener et godt Gamecube spil.