Machine Hunter

Dette spil er set før. Okay måske er det ikke lige spillet der er set før, men opbygningen af spillet er set før og i den genre det tilhører er der altså ikke meget at gøre godt med. Det er udviklet af Eurocom for MGM Interactive (I ved dem med løven).

Genren er et platformsspil set oppefra og det bliver kaldt for 3D fra producentens side, men i min terminologi er 3D altså lig med 3 dimensioner (deraf navnet) og der er IKKE 3 dimensioner i Machine Hunter - der er kun 2, dvs. det er et 2D-spil, men 3D lyder selvfølgelig smartere og mere salgsbart. Et spil som Micro Machines V3 har formået at gøre deres gamle 2D spil til ægte 3D. Okay når vi nu er ovre den barriere kan spillet begynde.

Plottet i spillet er at udrydde nogle aliens som har onde planer om at overtage moder jord og det er (selvfølgelig) din opgave at forhindre dem i det. Som sagt er det set før (Hvis du engang har haft Amiga kan du måske huske et spil der hed Aliens fra Team17 og Machine Hunter hører under samme genre): Du kigger ned i knolden på en mand der render rundt med et par pistoler og
skyder på alt der bare minder om noget der rører sig - det være sig zombier, hunde, rotter, robotter, etc. Jo længere du kommer i spillet jo større bliver svinene - lige efter bogen. Nogle af robotterne (9 stk.) kan, efter de er blevet skudt, overtages og man kan dermed få de egenskaber og fordele den givne robot har. Der et massivt udbud af tilgængelige våben til brug i din mission - Plasma Geværer, Flammekastere og Varmesøgende Kugler er kun et lille udpluk af de masseudryddelsesvåben du har til rådighed. Du kan også undervejs finde Power-Ups der midlertidigt vil opgradere dine våben og disse kan affyres i alle retninger da "kryds", "bolle", "trekant" og "firkant" (på dit JoyPad) alle fungerer som skydeknapper til hver sin retning.

Der er faktisk ikke så meget mere at sige om dette spil, men selvom det måske (udfra ovenstående) har kunnet synes, at der ikke er så meget at komme efter, så ligger der alligevel mange timers, om ikke ren underholdning, så i hvert fald en del sjov og spænding og 2-player funktionen gør også en del.

Machine Hunter (EU)
4/6