801. |
|
Manglen på hurtige updates og de mere begrænsede verdener gør PC versionen til det klare førstevalg. Stadig meget fængende og splitscreen er cool. |
Bede-x |
16/08-13 |
8/10 |
802. |
|
Hong Kong GTA med alt hvad der dertil hører af fetchquests, gentagelser, teknik fnidder, slow motion, martial arts, neonlys og regnvejr.Hjælpeboksene er så behageligt komfortable som de er nedladende. |
Bede-x |
13/06-13 |
6/10 |
803. |
|
Det er de skæve træk, rammebruddene og detaljerne der gør man overgiver sig til en af spilindustriens auteurs, for selve produktionen kan være svær at sluge. At det er hensigten gør det noget lettere. |
Bede-x |
28/02-13 |
7/10 |
804. |
|
Nintendo presser genbruget lige til grænsen af hvad det kan holde til, hvilket også er den eneste store svaghed ved TP. Andet befinder sig i småtingsafdelingen og blegner ift. det samlede billede. |
Bede-x |
17/02-13 |
9/10 |
805. |
|
Den langsomme pacing egner sig bedre til styringen på en touchskærm uden der på noget tidspunkt opnås den ønskede præcision. Ensformig musik og et nummer virker inspireret af Mario 2's Birdo baner. |
Bede-x |
16/02-13 |
5/10 |
806. |
|
Flot, underholdende og meget overset action platformer der desværre lider under temmelige voldsomme problemer med kollisionsdetektionen. Kameraet + lydeffekter kunne også godt trænge til opstramning. |
Bede-x |
15/02-13 |
6/10 |
807. |
|
Ud over at være betydeligt dyrere end de andre versioner, så mangler halvdelen af spillet, da bonus kampagnen ikke findes på PC. Bortset fra dèt så vellavet som de andre udgaver. |
Bede-x |
14/02-13 |
6/10 |
808. |
|
En lidt uhensigtsmæssig grinding struktur i et ellers perfekt balanceret TD spil. Man savner som i mange udspil i genren bedre information om bølgerne der er på vej. |
Bede-x |
14/02-13 |
7/10 |
809. |
|
Genren destilleret ned til mindste bestanddele: En grinding simulator i charmerende indpakning målrettet fans af papir- og terningerollespil. Kunne med fordel udvides med mere fortællermæssig dybde. |
Bede-x |
14/02-13 |
5/10 |
810. |
|
Anstrenger sig for at efterligne Elder Scrolls spillene, men formår kun overbevisende at kopiere antallet af bugs. En rigtig pap verden og styringen er dårlig. |
Bede-x |
14/02-13 |
3/10 |
811. |
|
Fremragende remake der tilføjer til originalen uden at det mister den umiskendelige Falcom følelse af at mindre er mere. Old school hardcore med langtrukne bosskampe, hvor musikken skjuler tomheden. |
Bede-x |
09/02-13 |
7/10 |
812. |
|
Lyssætningen og den ambiente musik giver det et fint strejf af mystik. Havde der bare været mere variation i puzzles og baggrunde, samt en afsluttet historie, kunne resultatet have været endnu større. |
Bede-x |
07/02-13 |
7/10 |
813. |
|
Statiske menuer, ucharmerende karakterer, begrænsede options, ringe power-ups og der mangler mange kommunikative animationer. Så hæderligt som det end er når man kører, så har det for meget imod sig. |
Bede-x |
07/02-13 |
5/10 |
814. |
|
Rækkenvidden på ens våben er så irriterende kort at det næsten føles som Ys bump-system med knaptryksimplementering. Dét kombineret med en tom detaljeløs verden skæmmer det overordnede indtryk. |
Bede-x |
03/02-13 |
5/10 |
815. |
|
De tekniske mangler overskygges af den elendige netkode som igen overskygges af det stive ikke responsive gameplay. Dertil tilføjes dårlige kameravinkler og sære sceneskift. Ufærdigt. |
Bede-x |
03/02-13 |
3/10 |
816. |
|
Meget fængende kugle-platformsspil med fokus på speedrunning, men hvor det også er sjovt bare at forsøge at gennemføre banerne og lede efter skjulte æg. Suveræn styring og passende fysik. |
Bede-x |
03/02-13 |
8/10 |
817. |
|
Problemet ligger ikke i Exhumed som med klassisk FPS opbygning + et strejf af Metroid er blandt det bedste fra perioden. Problemet ligger i efterfølgende at sætte udviklerene til at producere ports.. |
Bede-x |
28/01-13 |
8/10 |
818. |
|
Har ufortjent fået ry som den "rigtige" efterfølger til Chaos Theory pga. holdet der står bag. Hæderligt spil der køres hjem på rutinen i singleplayer og skuffer i coop med korte sparsomme baner. |
Bede-x |
28/01-13 |
7/10 |
819. |
|
Opslugende om end der opstår mange ulogiske konsekvenser ved det strømlinede design og det meste kan løses ved at hacke en dør eller finde en luftkanal. Relevant tematik i upersonlig formidling. |
Bede-x |
28/01-13 |
8/10 |
820. |
|
Man står over for svære valg for at opnå progression: Enten kan man grinde til man er ved at kaste op eller også kan man betale for blive stærkere. Alternativt kunne man finde noget andet at spille. |
Bede-x |
15/01-13 |
3/10 |
821. |
|
Føles i alt sin beskedenhed som Matsuno unplugged og stadfæster trods frustrationer igen hans evner i genren. Masser af personlighed kombineret med en tone der er som rød tråd til resten af karrieren. |
Bede-x |
14/01-13 |
8/10 |
822. |
|
Segmenterede platformsgåder imponerer ved at sende én elegant rundt i de samme områder uden at det opleves som backtracking. De vertikale baner passer glimrende til systemet, men er underudnyttede. |
Bede-x |
08/01-13 |
7/10 |
823. |
|
Afgiver en næsten Nights-agtig vibe og er så charmerende, at det er nemt at se forbi mekaniske fejl der opstår ifm. et kamera og en perspektivhåndtering, som ellers er interessant udnyttet. |
Bede-x |
08/01-13 |
7/10 |
824. |
|
Assault prøver at genskabe strukturen fra det første i nye omgivelser og er på alle væsentlige punkter svagere end originalen. Heldigvis er dén inkluderet til at bære udgivelsen. |
Bede-x |
05/01-13 |
8/10 |
825. |
|
Fungerer udemærket med controller da spillet handler om menu selectioner frem for direkte troppe manipulation som i andre RTS spil. Yderligere kompleksitet ville have gavnet det. |
Bede-x |
03/01-13 |
6/10 |
826. |
|
Med hele designet liggende omkring stick knapperne kan det godt blive anstrengende for hænderne at spille i længden. Værd at investere tiden for stemningen og det kick man får når det hele lykkedes. |
Bede-x |
02/01-13 |
7/10 |
827. |
|
Et overmættet grafisk udtryk gør det trættende at se på i længden uden at områderne føles distinkte og der mangler præcision i styringen. Alting er omstændeligt og bøvlet. |
Bede-x |
01/01-13 |
5/10 |
828. |
|
Den nye grafik og det 2025-agtige setup med tre agenter bibringer intet til spillet, mens en lavere sværhedsgrad og indførelsen af et savesystem ændrer originalens kontante afregning. |
Bede-x |
23/12-12 |
7/10 |
829. |
|
Et barn af sin tid med den kolde krigs indvirkning på rammefortællingen, men også fremsynende og intelligent. De rotoscope-lignende animationer foregriber de cinematiske platformers der fulgte efter. |
Bede-x |
23/12-12 |
7/10 |
830. |
|
Et skamløst cash-in på gamle spil minder med forstyrrende banner reklamer, der ikke kan fjernes og uden den nødvendige præcision i kontrollen. Fornærmende. |
Bede-x |
18/12-12 |
2/10 |
831. |
|
At styringen ikke er intuitivt opsat på controlleren og at spillet sommetider benytter feje tricks, er ikke nok til for alvor at ødelægge denne mindeværdige klassiker indenfor cinematiske platformers. |
Bede-x |
13/12-12 |
7/10 |
832. |
|
Et åbenlyst veldesignet spil med kun et minimum af gimmicks og var det ikke så tynget af en absurd mængde genbrug, ville karakteren også være højere. "New" serien trænger til en pause. |
Bede-x |
07/12-12 |
7/10 |
833. |
|
Betydeligt nemmere end Xbox versionen med det nye checkpoint system og der er lidt mere besvær for at opnå optimal kontrol. Ellers er der ikke meget af væsentlighed der adskiller versionerne. |
Bede-x |
05/12-12 |
5/10 |
834. |
|
Ingen kort, ingen hurtig måde at få fyldt energi på, kort usårlighedsperiode ved kollision, ivrige fjendespawns og password save. Det første Metroid er et genialt koncept i frustrerende indpakning. |
Bede-x |
05/12-12 |
3/10 |
835. |
|
Bedre end den svage toer selv om det aldrig lever op til de to første kapitler. Sam skal selvfølgelig give fingeren til den gode smag, men derfor behøver det ikke være så smagløst. |
Bede-x |
23/10-12 |
6/10 |
836. |
|
Ud over de små forskelle i interface og grafik fra PC originalen er følgende anderledes: Tilføjet valgfrit elendig stemmeskuespil, sværhedsgraden er en anelse lettere og der er mulighed for new game+. |
Bede-x |
15/10-12 |
7/10 |
837. |
|
Der mangler føling omkring objekters interaktion og sværhedsgraden er typisk Ys med store udsving omkring bosserne. Seriens pacing og rock-synth musik er dog bevaret trods perspektivskiftet |
Bede-x |
15/10-12 |
6/10 |
838. |
|
Dropper originalens koncept og vælger i stedet at imitere moderne pew pew spil. Der leveres solid anonym action med enkelte sære udsving i sværhedsgraden, ledsaget af en lidt anderledes multiplayer. |
Bede-x |
19/09-12 |
6/10 |
839. |
|
Korte baner og simpelt gameplay på grænsen til det naive, men det virker trods alt og så er det cool at "bølle-Marios" originale udgivelse er inkluderet i en opdateret udgave. |
Bede-x |
18/09-12 |
6/10 |
840. |
|
En udpræget konservativ produktion der stråler med sin fine kommunikation og design. Samme elementer benyttes gentagne gange i sjove mix ups og tilfører nye lag til allerede introducerede mekanismer. |
Bede-x |
17/09-12 |
8/10 |
841. |
|
En kortvarigt og begrænset oplevelse der er set bedre i genren såvel som i serien. 32x delen er simple variationer over arcade mode og coop er ligeledes halvhjertet implementeret. |
Bede-x |
06/09-12 |
4/10 |
842. |
|
Helt ekstrem langsom og enerverende pacing hvor spændingen suges ud af spillet sekund for sekund, indtil man ikke kan mere. Endvidere er der mekaniske fejl i forbindelse med perspektivet. |
Bede-x |
05/09-12 |
3/10 |
843. |
|
Den store mængde arbejde der er lagt i det, får det til at fremstå indbydende og organisk, mens et sandt bombardement af gentagelser i missionerne forsøger at ødelægge det hele. Det lykkedes dog ikke. |
Bede-x |
03/09-12 |
6/10 |
844. |
|
Bedre end man tror og formår på mange måder at give sit eget unikke spin på "mansion" genren. De stive bevægelser
kan godt gøre det lidt tungt at danse med i platformssekvenserne. |
Bede-x |
03/09-12 |
6/10 |
845. |
|
Det er lidt skuffende at se, at det potentiale der lå i Sucker Punch ovenpå Rocket, over årene kun har udmøntet sig i generiske spil der har været mere på det jævne. Rocket gav håbet om andet og mere. |
Bede-x |
03/09-12 |
8/10 |
846. |
|
Forsætter ned af samme lineære scriptede sti som genren desperat har behov for at undslippe, hvis den skal udvikle sig. Ellers skal der leveres noget på andre parametre, hvilket HL2 formår. |
Bede-x |
02/09-12 |
7/10 |
847. |
|
Rammer lige i øjet med sin skildring af hvor eventyrlig verden kan være, når man er i besiddelse af et barns uskyldighed. Problemer til trods er det stadig mere interessant end det meste i genren. |
Bede-x |
30/08-12 |
6/10 |
848. |
|
Overkommer manglen på variation gennem en synergi mellem den stramme styring og milimeter præcist banedesign. Samtidigt vinder det på ikke at trække i langdrag. |
Bede-x |
09/08-12 |
7/10 |
849. |
|
Tematisk ligger det langt fra de normale Mario spil og føles derfor i serie perspektiv særegent. Desværre mangler der detaljer og finesse, mens musikken kunne trænge til mere variation. |
Bede-x |
05/08-12 |
6/10 |
850. |
|
Mere subtilt i sin genialitet end Galaxy spillene og det tager tid før det folder sig helt ud og bliver magisk. Nok det mest overbevisende eksempel på stereoskopisk spildesign. |
Bede-x |
02/08-12 |
9/10 |