701. |
|
Utroligt smukt og føles meget poetisk, selv om der mangler noget substans til at binde helheden bedre sammen. Kommunikationen med andre spillere kan løfte det, men det forbliver flimrende flygtigt. |
Bede-x |
25/11-16 |
6/10 |
702. |
|
Sparsommeligt med dårlig backtracking der trækker tiden, en boss man med små variationer møder seks-syv gange og alligevel tager det kun få timer at gennemføre med det hele. |
Bede-x |
28/07-16 |
4/10 |
703. |
|
Udmærket Metroidvania med en god balance mellem kamp og puzzles - selv om begge kunne udføres bedre - og tillige meget stort for genren. Er en smule sløvt og også en anelse for bøvlet til tider. |
Bede-x |
19/07-16 |
6/10 |
704. |
|
Nærmest Command & Conquer i en moderne udgave med kun GDI og uden cutscenes. Velegnet til og sjovt for begyndere i genren, mens kendere hurtigt vil savne mere kompleksitet og originalitet. |
Bede-x |
25/05-16 |
6/10 |
705. |
|
Kammer lidt over med for mange minispil - nogle ikke specielt godt udført - og mere backtracking for backtrackingens skyld, men er af samme årsag det mest varierede og omfattende af den originale trilogi. |
Bede-x |
18/05-16 |
5/10 |
706. |
|
Udvikler serien på samme måde som man ofte så hos tilsvarende i genren med større fokus på minispil og backtracking. En klar forbedring fra det første, selv om ændringerne ikke vil tiltale alle. |
Bede-x |
18/05-16 |
6/10 |
707. |
|
Styringen er for tilvænningskrævende, der mangler præcision og kameraet er barn af sin tid. Ellers en udmærket base for en collectathon platformer, men kun genre fans vil få noget ud af det. |
Bede-x |
18/05-16 |
5/10 |
708. |
|
Med så mange indholdsløse quests i standardpakken at man giver Ubisoft Game kamp til stregen, føles det fuldstændigt formålsløst med en udvidelse der tilføjer yderligere. |
Bede-x |
07/05-16 |
3/10 |
709. |
|
Propfyldt med identitetsløse quests hvor man utallige gange sendes fra A til B hen over de samme områder, mens man grinder efter opgraderinger. I co-op ikke helt så dårligt som det lyder. |
Bede-x |
07/05-16 |
5/10 |
710. |
|
Level designet kunne forbedres og filmsekvenserne føles mast ind, men overordnet fængende velpoleret underholdning. Etteren som det ville have været, hvis Insomniac vidste dengang, hvad de ved i dag. |
Bede-x |
06/05-16 |
8/10 |
711. |
|
Rigtig underholdende i co-op hvor karakterenes evner komplementerer hinanden godt, selv om de sjældent er særlig balancerede. Føles dog udspillet længe inden de lange kampagner slutter. |
Bede-x |
04/05-16 |
7/10 |
712. |
|
Lidt mere snørklet bane design og den sidste boss passer dårligt ind, men ellers mere af det samme og stort set lige så underholdende. |
Bede-x |
13/04-16 |
7/10 |
713. |
|
Meget identitets stærkt spil der forstår den målgruppe det går efter og møder deres forventning lige på gennem en nyfortolkning af Dungeon Master. Et værk af den slags hvor gammeldags føles klassisk. |
Bede-x |
28/03-16 |
8/10 |
714. |
|
Konceptet passer godt til den korte længde og understøttes ihærdigt af Juberts historie, claymation stilen og baggrundsmusikken. Kontrollen er en smule floaty og i øvrigt bedst tilpasset mus/keyboard. |
Bede-x |
27/02-16 |
8/10 |
715. |
|
Bluepoint leverer endnu en fremragende remaster der bevarer Vita versionens charme, tilbyder bedre kontrol og kører solidt 60fps. De inkluderede dlc missioner er dog meget svingende i kvalitet. |
Bede-x |
25/02-16 |
7/10 |
716. |
|
Ikke helt så fyldt med spildtid som efterfølgeren og er også bedre pacet. Det sagt er der meget som kunne forbedres og en nylig gennemspilning afslørede at det allerede begynder at føles lidt gammelt. |
Bede-x |
24/02-16 |
7/10 |
717. |
|
Længe siden der har været så mange svage del elementer, samt steder med forkert fokus i et spil, mens man alligevel holdes fanget. Karakterudviklingen er naiv og komisk i sin omskiftelighed. |
Bede-x |
24/02-16 |
7/10 |
718. |
|
Mere af det samme som 2013 rebootet med masser af moderne AAA skabelons design og alt for meget ligegyldig opsamlingsskrammel, der skaber støj og trækker stemning samt tempo ud af spillet. |
Bede-x |
22/02-16 |
6/10 |
719. |
|
En af de mest ikoniske personer fra den moderne indie udvikling vender tilbage, modnet som kunstner og med et udspil af den slags der kan udvikle sig til besættelse. Alt fra den ordløse indlæring, |
Bede-x |
12/02-16 |
10/10 |
720. |
|
sindsoprivende indramning, aha oplevelserne og heureka suset når en gåde løses, er elegant, velartikuleret, udtryksfuldt og fuldstændigt gennemgribende kompromisløst. Der er i den grad dømt hovedværk. |
Bede-x |
12/02-16 |
10/10 |
721. |
|
Fremragende og tiltrængt port der retter de mest åbenlyse kritikpunkter ved konsol udgaven med nemmere fast travel, mulighed for at slå pawn snakken fra og understøttelse op til 4k/150fps. |
Bede-x |
04/02-16 |
8/10 |
722. |
|
Karaktererne, settingen og de små øjeblikke er så rørende at man hovedkulds forelsker og investerer sig i helheden, selv om dialog og lip synching, samt i mindre grad plottet, er anstrengt til tider. |
Bede-x |
27/01-16 |
8/10 |
723. |
|
Fremstår flot, farverigt og sympatisk - noget man ikke har lyst til at kritisere - men styringen er unødigt bøvlet og omstændelig i forsøget på at være innovativ, samtidigt med spillet er for kort. |
Bede-x |
12/01-16 |
4/10 |
724. |
|
Større verdener og det hele kører en del bedre end last-gen udgaverne, men ellers samme fængende byggespil hvor timerne flyver afsted. |
Bede-x |
10/01-16 |
8/10 |
725. |
|
Lider under frygtelig stil forvirring med de digitaliserede aktører, mens både fjende- og især banedesign ofte er uinspirerende. Inden under de utiltalende lag er det dog stadig Shinobi. |
Bede-x |
06/01-16 |
5/10 |
726. |
|
Mestendels magen til Saturn versionen, selvom små forskelle eksisterer i fx loadetidernes længde, parallax lagene og secrets. |
Bede-x |
04/01-16 |
6/10 |
727. |
|
Den løssluppenhed banedesignets mangel på logik og struktur udmønter sig i, får det til at føles som om spillet er sat sammen på må og få. Alligevel sjovt og flot, men også for svært for de fleste. |
Bede-x |
04/01-16 |
6/10 |
728. |
|
Fuldstændig lineær reflex platformer i bedste Donkey Kong Country stil med masser af TPs nu velkendte humor, der især udmærker sig i coop. Ærgeligt det kun er 30fps og der er små perspektiv problemer. |
Bede-x |
01/01-16 |
7/10 |
729. |
|
Den majestætiske verden mister aldrig sin tiltrækningskraft, selv de steder hvor strømlining står i vejen for friheden. Meget er dog gået tabt i seriens nuværende spor, uagtet hvor fantastisk det er. |
Bede-x |
24/12-15 |
8/10 |
730. |
|
En sammenblanding af tre og fire med den velkendte problematiske styring, samt alle de gentagelser serien er kendt for, præsenteret i en ringere og mere fragmenteret setting. |
Bede-x |
21/12-15 |
5/10 |
731. |
|
I perioder engagerer det som seriens bedste. I andre er det ren spildtids grinding med utallige gentagelser, klodset styring og pivringe AI. Settingen er så veludført som historien er tynd. |
Bede-x |
25/11-15 |
5/10 |
732. |
|
Den høje indlæringskurve får det til at føles kluntet i starten, men når den overkommes flyder kampene utroligt godt og der er tilpas mange variabler til det varer ved. Overset kult klassiker. |
Bede-x |
17/11-15 |
7/10 |
733. |
|
Samme gamle Ubisoft Game historie: Spændende og nervepirrende i singleplayer trods forcerede online tiltag og ødelægges delvist af at klone Assassin's Creed og alle dets frygtlige gentagelser. |
Bede-x |
15/11-15 |
6/10 |
734. |
|
Selvsikre karikaturer og selvbeviste klichéer styrker tilbedelsen af konventionerne, uden behov for at skamme sig eller føle forpligtelse til at vende noget på hovedet. Rendyrket genre kærlighed. |
Bede-x |
01/11-15 |
8/10 |
735. |
|
Kollisionsdetektionen, kameraet, adventure sekvenserne og styringen konkurrerer hårdt om, hvem der er dårligst. Umuligt at kåre en vinder, men elendigt er det. |
Bede-x |
30/10-15 |
3/10 |
736. |
|
Høj sværhedsgrad, elendig telepatisk AI, dårlige hit reaktioner og følelsen af ufærdighed er definerende for oplevelsen. Virker som om de lavede miljøerne + kampsystemet og glemte at producere resten. |
Bede-x |
09/10-15 |
3/10 |
737. |
|
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. |
Bede-x |
30/09-15 |
5/10 |
738. |
|
Værdien kommer af, at Soma er noget så sjældent som et horror spil med noget på hjertet. Og lader man sig ikke genere af monster møderne og få uklare puzzles, er det også præcis, hvor det rammer. |
Bede-x |
25/09-15 |
8/10 |
739. |
|
Holder sig utrolig godt, i særdeleshed på PC, der som sædvanlig er konsol udgaven med bedre framerate, forbedret billede kvalitet + lidt ekstra lir. GOG udgaven er dog uden multiplayer. |
Bede-x |
14/09-15 |
8/10 |
740. |
|
Er frustrerende at indse, at spillet faktisk er der: Settingen er velrealiseret og moment-til-moment gameplayet er gribende. Så hvorfor drukne det hele i Ubisoft-agtige gentagelser? Chumbucket er fed! |
Bede-x |
08/09-15 |
6/10 |
741. |
|
Familært trods radikalt stilskifte fra Croteams eksplosive Sam. Friskt selv gående i Portals fodspor. Anstrengelsesløs indlæringskurve, lagdelte gåder, tankevækkende (omend lommefilosofiske) temaer. |
Bede-x |
29/08-15 |
9/10 |
742. |
|
Mange tekniske forbedringer, bare ærgeligt at det modsat 360 udgaven ikke kan håndtere splitscreen i online mode. Den kraftigt reducerede sværhedsgrad er nok en smagssag, men let er det blevet. |
Bede-x |
08/07-15 |
9/10 |
743. |
|
Der er næsten ikke superlativer nok til at beskrive områder som monster-, quest- og verdensopbygning. Halter dog lidt spilmekanisk og trues konstant af udviklernes besættelse af at være omfattende. |
Bede-x |
10/06-15 |
8/10 |
744. |
|
Overraskende så meget der kommer ud af en ellers klichéfyldt opsætning og fortælling. Det trækker lidt i langdrag i anden halvdel og præges også en smule af uinspirerende AAA checkliste design. |
Bede-x |
25/04-15 |
8/10 |
745. |
|
Utrolig velsammensat Zelda II klon med en enorm tillid til at spilleren kan tænke selvstændigt og finde rundt på egen hånd. Spændende hvor langt udviklerne kan tage det, den dag de går egne vegne. |
Bede-x |
16/04-15 |
8/10 |
746. |
|
Starter forsigtigt ud som en Metroid klon, men efterhånden som lag tilføjes på lag, udvikler det sig både opfindsomt og inspirerende, indtil det optjener sig en plads ved siden af forbillederne. |
Bede-x |
03/04-15 |
9/10 |
747. |
|
Har tekniske fejl over det hele, men Sandlots rendyrkede forståelse af deres eget koncept er så gennemborende, at man selv efter 1000+ timers spil stadig sidder med åbenmundet betagelse. |
Bede-x |
26/03-15 |
9/10 |
748. |
|
Efter lang tids kamp mod cinematisk syge er vores elskede stealth serie afgået ved døden. Den efterlader sig et vellavet overflødigt action spil. Bisættelsen har fundet sted. 2002-2013. Hvil i fred. |
Bede-x |
24/03-15 |
7/10 |
749. |
|
Det bedste af de tidlige Musou spil og sætter man pris på enkelheden, samt fraværet af det grinding helvede der præger de moderne udspil, kan det meget vel være det bedste overhovedet. |
Bede-x |
23/03-15 |
7/10 |
750. |
|
Mærket af tiden i sin pathfinding og den sløve pacing. TSRs originale setting, opfindsomme påfund og filosofiske undertoner løfter det til et hovedværk alle med bredere interesse i genren bør spille. |
Bede-x |
16/03-15 |
7/10 |