151. |
|
Fin struktur hvor man både tvinges til at lære hver figur at kende og kan vælge sine favoritter til forskellige baner. Nogle bosser er irriterende og kampsystemet savner dybde, men ellers ganske godt! |
07/06-21 |
6/10 |
152. |
|
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien |
06/06-21 |
7/10 |
153. |
|
Fungerer mekanisk godt, men reduceres lynhurtigt til den samme gentagende process med at skubbe de samme tre fjender ud af skærmen. Man burde kunne forvente meget bedre af et Capcom beat'em up. |
25/05-21 |
5/10 |
154. |
|
Følger præmissen fra de gamle spil, men har sit helt eget flow, som en god efterfølger burde. Combo-systemet fungerer overraskende godt, men skaber do-or-die rytme der kan blive meget frustrende. |
25/05-21 |
8/10 |
155. |
|
Spartan X med kast, og kastet bliver der med alting, det er virkelig underholdende. Men også janky som kun Data East kan gøre det. |
19/05-21 |
6/10 |
156. |
|
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. |
16/05-21 |
8/10 |
157. |
|
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. |
16/05-21 |
8/10 |
158. |
|
Formår at genskabe samme spilglæde som det bedste fra serien på trods af flere skridt væk fra arcade-formatet. Langt sværere end forgængerne, men absolut ligeså godt. |
28/04-21 |
9/10 |
159. |
|
Noget af det bedste genren og arkadeplatformen har præsteret. Et studie i hvordan RNG kan bruges helt exceptionelt til at bygge et spil over splitsekunds beslutninger |
28/04-21 |
9/10 |
160. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
28/04-21 |
7/10 |
161. |
|
Rodet historie, voldsomt pinlig dialog, konsekvensløst gameplay. Det eneste plus er de imponerende flot animerede Disney-scener. |
27/04-21 |
5/10 |
162. |
|
Som de andre spil i serien, byder dette på solidt gameplay og en lidt træt struktur, føles ligegyldigt og uambitiøst. Hvad skal man med alle de items man aldrig får brug for? |
27/04-21 |
6/10 |
163. |
|
Sudoku med mennesker. Fantastisk idé til et detektivspil, med en utroligt gennemført stemning. Er virkelig medrivende ca. halvvejs inde, men derefter savner man hurtigt nye mysterier. Flere spil af den type, tak! |
27/04-21 |
7/10 |
164. |
|
Fantastisk oplevelse. Et af de bedste eksempler på at gå på opdagelse i det ukendte jeg har oplevet i et spil. Kun de konstant presserende tekniske udfordringer afholder det fra 9-tallet |
27/04-21 |
8/10 |
165. |
|
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. |
27/04-21 |
7/10 |
166. |
|
Føles som at lære grammatikregler for et fiktivt sprog hvilket er sjovere end det lyder. Man tvinges til at tænke meget mere udenfor boksen end man skulle tro i hvad der ellers ligner "simple" puzzles |
27/04-21 |
8/10 |
167. |
|
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer |
27/04-21 |
6/10 |
168. |
|
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. |
27/04-21 |
3/10 |
169. |
|
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. |
27/04-21 |
4/10 |
170. |
|
Fin styring, sjove setpieces og enkelte gode idéer hiver det op, men elendig pacing, frustrerende design og absurde bullet sponge fjender gør det til et væsentlig ringere spil end det burde have været |
27/04-21 |
5/10 |
171. |
|
Utroligt kreativ platformer der vidner om Konamis storhedstid. Føles langt mere velpoleret end det ser ud ved første øjekast. |
21/04-21 |
8/10 |
172. |
|
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring |
03/03-21 |
6/10 |
173. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
174. |
|
Simple mekaniker skaber en god dybde i hjernevridende puzzles, der dog aldrig tager længere end få minutter at knække. Mindre stressende end Lolo, men også noget enklere. |
21/02-21 |
7/10 |
175. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
17/02-21 |
7/10 |
176. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
17/02-21 |
7/10 |
177. |
|
Rigtig sjovt alternativt bud på et "klassisk" Donkey Kong spil. Action-delen især fungerer godt, men spillets puzzle-baner kan blive lidt anstrengende i længden, og føles mere som ekstra arbejde. |
17/02-21 |
6/10 |
178. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
17/02-21 |
7/10 |
179. |
|
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. |
17/02-21 |
7/10 |
180. |
|
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. |
17/02-21 |
6/10 |
181. |
|
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. |
17/02-21 |
6/10 |
182. |
|
I praksis en fin opfølger til Super Bomberman spillene, men grafikken er grim, og det medfølgende underlige perspektiv går kraftigt ud over spiloplevelsen. |
20/01-21 |
6/10 |
183. |
|
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. |
20/01-21 |
6/10 |
184. |
|
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. |
20/01-21 |
6/10 |
185. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
20/01-21 |
7/10 |
186. |
|
Sjovt platformspil der fungerer meget bedre end sine søskende på N64'eren, men udmærker sig ikke i forhold til bedre spil i genren. |
20/01-21 |
5/10 |
187. |
|
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. |
20/01-21 |
4/10 |
188. |
|
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. |
20/01-21 |
3/10 |
189. |
|
Substantiel og udfordrende single player mode hvor man aldrig føles overpowered gør dette til en af de bedste i serien. Savner de store bosser, og kortet er virkelig dårligt, men alt andet er kvalitet |
20/01-21 |
8/10 |
190. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
191. |
|
Nok den mest kedelige/dovne singleplayer mode i Super Bomberman serien, men i det mindste er battle mode altid godt. |
20/01-21 |
6/10 |
192. |
|
Benhårdt og uudtrætteligt spil, der hele tiden finder på nye måder at udfordre spilleren. Anden banes langsomme tempo og den langtrukne slutspurt trækker ned i hvad der kunne være seriens bedste spil. |
28/10-20 |
8/10 |
193. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
194. |
|
Frustrerende, irriterende, og kedeligt at spille. Synd, for idéen er virkelig god, og der er en charme og et design af spillets verden, der er sjældent vidunderlig |
22/10-20 |
4/10 |
195. |
|
Gameplay er godt når det får tid til at ånde, men føles upræcist og forstyrres konstant af lange uinteressante historiesekvenser.
3D-perspektivet udnyttes flot, men spillet virker generelt uambitiøst |
19/10-20 |
5/10 |
196. |
|
Virkelig godt platformsspil, der kun lider under et lidt trægt tempo, og en generelt lav sværhedsgrad. Spillets special-baner udviser en standard man ville ønske hele spillet var designet efter! |
19/10-20 |
7/10 |
197. |
|
Et resource-baseret kampsystem kan være ret interessant men svært at designe, og Color Splash fejler ret slemt på det punkt. Det er synd, for resten af spillet er fænomenalt, og fyldt med sjove påfund |
06/10-20 |
7/10 |
198. |
|
Super charmerende spil, med en verden der bliver mere og mere spændende jo længere ind i det man kommer. Humoren er tilpas skarp, og underspillet. |
06/10-20 |
7/10 |
199. |
|
Rigtig meget at holde af, men meget af det begraves under en næsten ulidelig repetitiv struktur baseret på at gå tilbage hvor man kom fra. Igen og igen og igen... |
06/10-20 |
6/10 |
200. |
|
Fantastisk underholdende eventyr fyldt til randen med utrolige påfund. Enkelte elementer kunne være udført bedre, især våbensystemet, men generelt svært at sætte en finger på. |
22/09-20 |
8/10 |