X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Biler?


Reply
WehnerWehnerSkrevet 21/04-04 17:57 
Jeg håber på at få råd til et gammelt vrag fra 1990 eller deromkring sidst på året, men jeg har ingen forstand på biler.

Specielt har det altid irriteret mig ikke at vide, hvad alle de betegnelser, der angives efter motorstørrelsen dækker over. Det er altid 1,8i eller 1,3 GLS, 1,6 S osv. Findes der et websted, der kan forklare en uvidende, hvad forskellen er, på disse betegnelser?

Jeg hader at købe noget, som jeg ikke ved noget om...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 21/04-04 18:03, rettet 21/04-04 18:06 
Det er den maksimale højde bilen må have inkl. tagbaggage i metermål.

GLS = Garranteret Længde Størrelse

i = Indendørsmål

S = Størrelse
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/04-04 05:43 
Det kommer an på mærke og model. Generelt står 'i' dog for det meste for 'injection'. Jeg tror bare ting som GLS, GLI eller GLX er ustyrsbetegnelser uden nogen egentlig mening.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
fumfumSkrevet 23/04-04 08:02 
Hvorom alting er, så er det vigtigste når man køber en gammel spand:
1: sørg for at købe en gammel toyota.

Det er den eneste bil der holder nogenlunde anstændigt. Jeg har selv en Carina fra '92. Den købte jeg for 2½ år siden, har kørt omkring 50.000 km i den. Og hvad har jeg fået lavet på den...ingenting.
Der er altså ingen andre biler der holder så godt. Og fra begyndelsen af 90'erne er det jo 16 ventilede motorer, så der er lidt spark i dem.
Mit råd er: Toyota Carina II fra 90-92. De koster vel omkring en 20 - 30.000 afhængig af standen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/04-04 20:33, rettet 24/04-04 20:34 
Som fum siger kan en ældre Toyota helt klart anbefales over alle andre, når vi snakker gamle spande :)

Ultimative spand: Toyota HiLux eller LandCruiser fra før '90 med dieselmotor. De er ikke til at ødelægge.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BaggyBaggySkrevet 24/04-04 23:23 
Drenge det en skoda i skal have fat i. Skoda har/havde nemlig en "aftale" med flere af forsikringsselvskaberne, som gør den utrolig billig at forsikre... Hvilket jo ellers kan blive ret så dyrt. Ellers så gå hellere efter små motorer og lave kilometertal end store med mange HK.

Evt. Kan du købe en håndbog hos FDM som beskæftiger sig med typiske problemer på de forskellige bil modeller...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
WehnerWehnerSkrevet 25/04-04 00:40 
Skal man ikke være medlem af FDM for at kunne købe en sådan?

Tak for rådene, der er som nævnt et stykke tid til endnu, men alt hvad jeg hører er: Køb en Toyota. Så jeg vil have mig en Carina, når den tid kommer. Jeg hader små biler, så det bliver ikke en Corolla. En Carina kan fås til omkring 15.000 årgang ca. 1990.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 25/04-04 03:05 
prøv at tjekke nysynet.dk der plejer de at ha' meget billige priser.. og så er alle bilerne synet for ikke så lang tid siden!


Link...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
WehnerWehnerSkrevet 04/07-04 22:15 
Wehner>
Så jeg vil have mig en Carina, når den tid kommer.

Og det fik jeg så, fordi mine forældre endelig fik solgt en femtedel sommerhus, de arvede for nogle år siden. Jeg føler mig som en forkælet teenager.

Men der er selvfølgelig lidt rust her og der (den er fra 1989) og det skal jeg lige have stoppet, så godt det nu kan lade sig gøre.

Grundlæggende er der så vidt jeg kan se to metoder. Dels findes der noget rustbremsende maling man bare maler rusten over med efterfulgt af lakering og dels findes der noget 'stuff' der går i kemisk forbindelse med rusten, der efter påsmøring bliver sort.

Nogen der ved hvilken metode, der bremser rustangrebene mest effektivt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 04/07-04 22:45 
Min erfaring siger at jo mere man sliber og prøver at holde det nede, jo mere rust kommer der rundt omkring det sted man prøver at holde nede. Kan du ikke bare lade det være?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 04/07-04 23:37 
Det kunne jeg vel godt.

Men hvis man nu bare pudser meget forsigtigt med noget mildt sandpapir og så dupper med rusthæmmende maling, skulle det vel ikke kunne skade? Er dog godt klar over, at man skal passe på ikke at udvide området.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me