X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En lille sjov detalje


Svar
FourDFourDSkrevet 16/04-04 23:26 
Har i nogensinde lagt mærke til en sjov lille detalje i et spil?
En plakat på væggen, et link på gulvet, en skjult sponsor, osv.
Kort sagt, en sjov lille detalje.

For eks., har i nogensinde lagt mærke til at Banan firmaet Dole sponsorere Super Monkey Ball 2? Og at der står Dole på alle bananerne i spillet.

Har i en sjov lille firnurlighed/detalje? Kom med den... Se hele indlægget
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
FourDFourDSkrevet 16/04-04 23:26 
Har i nogensinde lagt mærke til en sjov lille detalje i et spil?
En plakat på væggen, et link på gulvet, en skjult sponsor, osv.
Kort sagt, en sjov lille detalje.

For eks., har i nogensinde lagt mærke til at Banan firmaet Dole sponsorere Super Monkey Ball 2? Og at der står Dole på alle bananerne i spillet.

Har i en sjov lille firnurlighed/detalje? Kom med den :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KTCKTCSkrevet 16/04-04 23:37 
Hvis vi snakker eastereggs, så er der masser i f.eks. Max Payne (mest PC-versionen). Et meget kendt eksempel er Dopefish, der har optrådt i rigtigt mange spil. F.eks. iCommander Keen, alle Quake-spillene, Duke Nukem og mange andre steder.

Se mere på Dopefish' hjemmeside

her
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/04-04 01:15 
Commander Keen var jo også med i Doom 2. I de 2 ekstra baner som var remake af wolfenstein 3d. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RitesRitesSkrevet 17/04-04 09:08 
Hitman? Aggemam?

Twin Snakes? En hel masse...
» a winner is you «
FourDFourDSkrevet 17/04-04 09:46, rettet 17/04-04 12:13 
Opdagede lige tilfældigvis at der i Prince of persia er "POP team" mærker på samtlige væghængende tæpper :)

EDIT: PoP team mærket er faktisk overalt. På razor blades, på knapper, på tæpper, overalt!
Underligt at jeg ikke har lagt mærke til det før nu :o
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CalleCalleSkrevet 17/04-04 10:17 
Gran Turismo er da proppet med reklame.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/04-04 10:57 
I 'Quake' til PC står der NIN på ammo-kasserne til Nailgun'en. Det er samtidig forkortelsen på Nine Inch Nails (Trent Reznor), som har lavet spillets soundtrack.
APHAPHSkrevet 17/04-04 10:57 
- I Midtown Madness 3 er det muligt, at få spillet til at køre som en gammel sort hvid film i dobbelt tempo. Det eneste man skal gøre er, at holde foran statuen i Lincoln Memorial, og kigge op på den i ca 10 sec. Der er også et fodbold spil, ved National mall i DC.

- I Word98 er det muligt at åbne op for et pinball spil. Det er noget med at man skal skrive "Blue" med blå skrift, og så bagefter gå ind i skrift opsætningen, men jeg kan ikke husk præcist hvad man skal gøre mere.

- I Project Gotham Racing 2 er det er arcade spil, der hedder Geometry Wars. Det kan findes ude i ens garage ved siden af arbejdsbordet.

- For at unlocke Fish bouncer spillet i MotoGP skal man taste følgende kode mens man er i hovedmenuen. Letf, up, left, Left, B, up, left, Left, B, Y, down, up, B. For at unlocke Credits Shooter skal man gå ind og se spillets credits. Når det er færdigt starter spillet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JesperJesperSkrevet 17/04-04 12:12 
www.gamefaqs.com
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/04-04 14:00 
Halo har også en del, bl.a. musik fra Myth.

Halo Easter Eggs
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 18/04-04 14:20 
Her er en efterhånden gammel sag...

Hvis man i forvejen har et Save-game af Smugglers Run på sit memory-card, og så smider Midnight Run på, så kan man ude i den menu hvor man vælger biler, finde en beach-buggy, akkompagneret af teksten "Thank you for purchasing both games"...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 18/04-04 15:21 
"You like Castlevania, don't you?"

(enough said)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 18/04-04 17:51 
www adreserne de snakker om i GTA 3 er virkelige, kan ikke lige huske dem men det havde altsammen noget med gta at gøre.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
EulogyEulogySkrevet 18/04-04 18:56 
Det her link er ihvertigfald fra GTA 3..

here it is baby.
'Hi super nintendo Chalmers'
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-04 20:54 
I Max Payne 2 har børnene på hospitalet lavet en tegneserie der viser starten af Max Payne 1, der hvor familien dør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 19/04-04 01:24 
Og så er der jo firmaet F.C.K. i Hitman 2 ;)
SumezSumezSkrevet 19/04-04 01:29 
RJK>
"You like Castlevania, don't you?"

Ironisk nok har jeg aldrig fået den. (forkert memory card)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/04-04 07:12 
jaes>
Og så er der jo firmaet F.C.K. i Hitman 2 ;)

Eller Aggemam, i 1'eren :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-04 10:23 
I Banjo-Kazooie står der TK-421 på en kasse. Det er sjovt nok den samme stormtrooper, som fængelsesofficeren spørger efter i Star Wars IV...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 12:16 
I A.M.O.K. til Saturn, passer rulle teksterne overhovedet ikke. Der er alle mulige kendte danske navne. Som f.eks Poul Thomsen. Desuden står der til aller sidst "En hilsen til søens folk og rejefiskerne på grønland."
Ved godt at det lyder totalt åndsvagt, så jeg skal lige låne et digi kamera af en af mine venner så skal jeg bevise det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-04 12:22 
Det gad jeg godt se :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KeenKeenSkrevet 19/04-04 12:27 
Jeg kan ikke helt huske om du nåede at vise mig det... men vil ihvertfald gerne se det (igen)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 13:04 
Det har jeg ikke. Skal i træning før jeg kan gennemføre det igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 19/04-04 13:22, rettet 19/04-04 22:38 
Der er noget sjovt i powerstone og noget andet sjovt i Pen Pen Triicelon. Jeg grabber lige nogle billeder af det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 19/04-04 20:21 
tak tak
jaesjaesSkrevet 19/04-04 20:35 
KidCaffeine>
Eller Aggemam, i 1'eren :)

He, ja. Underligt, og også sjovt, med lidt danske referencer i internationale spil.
dRxLdRxLSkrevet 19/04-04 22:58 
Så er de her: Først lidt et par laoding screens fra Pen Pen Triiceleon som er et japansk spil der udkom til Sega Dreamcast til den japanske lancering i slutningen af 1998:

En lille sjov detalje

smørproduktet er norsk og det er teksten også

En lille sjov detalje

Det her billede taler vist for sig selv.

Se andre loading screen billeder fra Pen Pen her: http://indrx.net/pr/pptscreens/

Og så et billede fra Power Stone (1 og ikke 2 som jeg først kom til at skrive) Londo (selvfølgelig tænkt som London) banen:

En lille sjov detalje
Der er også butiksskilte med "Fish'n'Chips" og andet godt, så måske aner japanerne hos capcom bare ikke hvad de har skrevet? Eller også gør de! =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 23:07 
HEHE nå ja Fiskerestauranten, den har jeg også studset over :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 20/04-04 08:55 
Det bliver NÆSTEN inden for emnet.....

Mange af lydeffekter fra introen i ToyStory2 (Scenen hvor Buzz Lightyear er i et computerspil), stammer ret tydeligt fra StarWars.
Eksempelvis laser-lydene, samt batteri-hologrammet der lyder præcist som et lyssværd, når Buzz griber ud efter det.

Check det selv.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-04 12:26 
Hvis man kigger nærmere på de huller som dragen i pso laver, så ligner det at der står "lol".
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/04-04 12:33 
millennium>
Det bliver NÆSTEN inden for emnet.....

Mange af lydeffekter fra introen i ToyStory2 (Scenen hvor Buzz Lightyear er i et computerspil), stammer ret tydeligt fra StarWars.
Eksempelvis laser-lydene, samt batteri-hologrammet der lyder præcist som et lyssværd, når Buzz griber ud efter det.

Check det selv.

Det er jo også ret åbenlyst at det er Star Wars som de gør grin med, det tror jeg at alle kan se fra starten.
millenniummillenniumSkrevet 20/04-04 16:01 
Nej, nok ikke alle. - Kun inkarnede film-freaks, der gør en stor dyd ud af at finde skjulte detaljer (udgør sikkert størstedelen af P:R's medlemmer).
:-) Og nu vi er ved Pixar... Nogen der har tænkt over at "Bug's Life" er en fri genfortælling af "De syv Samuraier"...?

GTA-spillene har selvfølgelig også et hav at skjulte detaljer rundt omkring i byerne. Filmplakaterne for 'Badfellas' eksempelvis.
The medium is the message.
HardballerHardballerSkrevet 20/04-04 17:27 
Eller første boss i ThoD2 (ToD) Den flyvende ting, når den skriger lyder den som en (nar)lilly fra PSO.
MarcusMarcusSkrevet 20/04-04 20:07 
RJK>
"You like Castlevania, don't you?"

(enough said)

?
SumezSumezSkrevet 20/04-04 21:00 
Psycho Mantis i Metal Gear Solid, hvis du har et SotN-save på dit memory card.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 21/04-04 09:35 
Konsolkongen>
I A.M.O.K. til Saturn, passer rulle teksterne overhovedet ikke. Der er alle mulige kendte danske navne. Som f.eks Poul Thomsen. Desuden står der til aller sidst "En hilsen til søens folk og rejefiskerne på grønland."
Ved godt at det lyder totalt åndsvagt, så jeg skal lige låne et digi kamera af en af mine venner så skal jeg bevise det.


Der står også "GUD VELSIGN DANMARK" til sidst på rulle teksterne.
Hvis du vil have lidt nemmere ved at komme igennem så tryk disse koder ind i password options screen:
for Invincibility tryk:
"XBABYX"
og for "Level Select" tryk:
"ZZZCYX"
Så burde du hurtigt komme til sidste bane:)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-04 11:08 
Yes. Har fundet koderne, jeg mangler bare et kamera :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 21/04-04 14:28, rettet 21/04-04 14:30 
Måske lidt Off-T men må jeg have lov til at spørge hvad f*nden Pen Pen tricelon går ud på?
Det ser nu meget specielt, men ikke desto mindre interresandt ud :)

Anyways - Nes i SSBM kan lave et angreb, hvor de lyder som om han siger "Ikke pege!" og ironisk nok, så peger han selv, og fyrer en ildkugle afsted ^_^
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dRxLdRxLSkrevet 21/04-04 14:50 
Her er nogle reviews du kan muntre dig med:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/198271.asp

Og ja, det er et meget specielt, men stadig spilbart, spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HardballerHardballerSkrevet 21/04-04 18:06 
Ikke en ildkugle, du ;)
Men okay, kan se din pointe.. Dog kan man sagtens høre hvad han siger, når man kender trickets navn ;)
FourDFourDSkrevet 21/04-04 21:59, rettet 21/04-04 22:05 
Okay, så ikke en ildkugle, men det er lang tid siden jeg har spillet det.
Kunne bare huske at det var noget med ild :P

forresten så har jeg en mistanke om at Dr. bad boons stemme (i SMB2) er en eller anden japaners stemme, bare spolet baglæns. Min egen mikrofon er blevet væk, så hvis der er nogen der har en, vil de så ikke lige undersøge det for mig?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 23:33 
Sumez>
Psycho Mantis i Metal Gear Solid, hvis du har et SotN-save på dit memory card.

Jeg fik "So you play Vandal Hearts"? Nogen komplet liste over spil, han kan se?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 21/04-04 23:50 
WilliDaRappa>


forresten så har jeg en mistanke om at Dr. bad boons stemme (i SMB2) er en eller anden japaners stemme, bare spolet baglæns. Min egen mikrofon er blevet væk, så hvis der er nogen der har en, vil de så ikke lige undersøge det for mig?

Har Mika-l ikke engang optaget noget, eller?
Sælg mig en Xbox =)
SumezSumezSkrevet 21/04-04 23:52 
Det er engelsk.

Gammel tråd
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/04-04 01:59, rettet 22/04-04 17:06 
Gorbatjov har en lille cameo i Street Fighter II.
Kan godt være nogen kender den i forvejen, men det er da de færreste, der gider gennemføre det spil med Zangief? :P
En lille sjov detalje

Direkte link til billedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 22/04-04 07:16 
Jeg gennemførte mange gange med Zangief bare for at se ham danse kusak(?)-dans til den fede musik :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-04 13:57 
Han hentyder sikkert til det Sumez har optaget med bad boon. Sikkert bare taget fejl af jeres navne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 22/04-04 15:39, rettet 22/04-04 15:51 
Yes! Jeg vidste at jeg havde ret med hensyn til Bad boons stemme ^_^

Og mig som enda har en smule nedsat hørelse og tinitus :P
Men det er fandme uforståeligt det sprog han fyrer af. Fattede kun noget med "i smell" og "answer me please, Meme, my sweet.. ".
Lyder fandme skummel :P

Til Sumez - Du skal have tak for at gøre en ende på mine spekulationer (for min egen mic er blevet væk ^_^), og så vil jeg lige sige at jeg ikke kan se billedet i dit indlæg.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 22/04-04 17:05 
Billedet virker fint her, og siden tillader off-site linking. Andre der har problemer?

Mht. optagelsen, var jeg simpelthen også for nysgerrig. :)
Og da der allerede var to lydkabler forbundet mellem mit TV og min computer (bare den modsatte retning), skulle der ikke meget til for at få lyden fra tv'et ind i computeren i stedet. :)
De er stadig forbundet sådan, så jeg får ekstra "fyldig" lyd fra mine konsoller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/04-04 17:07 
Sumez>
Billedet virker fint her, og siden tillader off-site linking. Andre der har problemer?

Ja. Hvis man ser det seperat virker det dog fint nok...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig