X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Coolshop.dk & serviceniveau


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 00:27, rettet 05/04-03 01:32 
Hmm... Efterhånden har flere herinde oplevet, at Coolshop.dks service har været en blandet fornøjelse. Det er desværre en lidt dårlig forretningspolitik som modstrider deres egne udmeldinger til branchen, da Coolshops formål er at holde priserne nede kombineret med en målsætning om at være lagerførende på 95% af alle de varer, som indgår i produktsortimentet. Min første bestilling hos dem forløb problemfrit leveringsmæssigt, men jeg fik ingen tilbagemelding på en henvendelse pr. mail, da jeg havde problemer med selve produktet.

Coolshop.dk har for nylig udtalt sig til et dansk brancheblad om deres spilbutik generelt.
Jeg sammenfatter det hele i nogle punkter og citater, da forbrugerne bør vide lidt mere om de netbutikker, der handles hos, og som påstår at have både et højt serviceniveau og hurtig levering samt nogle af de billigste spilpriser i hele landet. Der loves altid så meget på én gang, og det er en dårlig og utroværdig politik at love mere, end man kan holde - butikker man som forbruger stoler på ved f.eks. at overføre penge til et kontonr. og så forvente en efterfølgende hurtig levering.

Går der flere dage bør man vel tilsendes en status på ordren fra shoppen? Coolshop.dk har en Ordre Oversigt, men den er ikke videre informativ med sine kortfattede 'Åben' og 'Afsluttet'-ordrestatus. Man kan løfte knoglen og ringe til dem, men det bør da ikke være nødvendigt?

Lidt om Coolshop.dk :

• Startet i november 2002 det formål at levere de bedste spil til den bedste pris.

• 60% vækst i antal af ordrer pr. måned fra februar til marts.

• Planer om yderligere udvidelse af sortimentet med bl.a. nye produktgrupper > tilbehør til Xbox og GameCube.

• (Brancheblad) "Hvordan er det at drive en spilbutik på nettet i disse dage?"
• (Coolshop.dk) "Vi forsøger at tilbyde vores kunder den bedste service, hvilket bl.a. omfatter, at vi sender ordrer som er modtaget samme dag frem til kl. 15:30, såfremt varen er på lager."

• (Brancheblad) "Hvilke faktorer tror du er afgørende for kundernes valg af produkt?"
• (Coolshop.dk) "Det er helt klart at prisen spiller en meget vigtig rolle for kundens valg, så derfor er det vores helt klare målsætning at være billigst. Derudover ved vi at kunderne sætter pris på god service og herunder er en hurtig levering det vigtigste. Derudover er det ligeledes vigtigt at kunderne oplever en god og venlig behandling, når de eventuelt henvender sig til kundeservice..."

"...Konkurrencen på markedet er ret barsk, og der foregår konstant en priskrig mellem de forskellige butikker, som sælger på nettet, så derfor gælder det om at optimere de daglige rutiner, så man hele tiden kan tilbyde den bedste service uden at det koster for mange penge. Derudover er det utrolig vigtigt at man holder øje med prisniveauet, da spil pludselig kan styrtdykke i pris, som vi f.eks. så det med The Getaway til PS2"

• (Brancheblad) "Hvordan markedsfører i jer overfor slutbrugerne?"
• (Coolshop.dk) "Vi benytter os primært af prisindeks som fx www.spilpriser.dk, hvor kunderne har et godt overblik over "markedet". Der sørger vi for at alle vores produkter er opgivet med pris, så kunderne hele tiden kan sammenligne os med vores kollegaer. Derudover har vi også kørt kampagner på games.msn.dk, og der har vi været rimelig godt tilfreds med resultatet. Vi er netop i gang med at udarbejde en markedsføringsplan, som skal gøre Coolshop.dk endnu mere kendt hos slutbrugeren.

• (Brancheblad) "Hvordan har kunderne modtaget Xbox og GameCube?"
• (Coolshop.dk) "Vi har et rimelig stort antal kunder, som er meget loyale overfor både GameCube og Xbox. Jeg har hørt fra mange af mine kollegaer, som driver spilbutikker, at salget er på et kritisk lavpunkt. Vi oplever til gengæld at de fleste Xbox og GameCube ejere går målrettet efter kvalitetstitler. Vi oplever også at vores kunder til Xbox og GameCube er mere dedikerede, og langt flere af dem er tilbagevendende kunder.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/04-03 00:58 
Jeg er i hvertfald meget skuffet over at coolshop ikke har formået at levere en forudbestilt vare på udgivelses dato'en. Jeg ville godt kunne leve med at først få den dagen efter, men nu er der gået omtrent en uge og har ikke set skyggen af noget spil, men derimod en mail sendt fra coolshop.dk om at handlen er afsluttet;P

Hvis jeg ikke ser spillet i morgen (senest mandag), så er det ligefør jeg bliver meget vred!
Spiller nu: Halo 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/04-03 01:05 
Nice work StrideR, very nice!

Bestilte også mit Zelda: TWW fra boomtown! Så håber jeg bare jeg får min bonusdisc, det er jo det vigtigste!
Home is where the hardware is..
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 05/04-03 09:41, rettet 05/04-03 10:18 
Jeg bestildte fra coolshop.dk, og hvis jeg ikke får den Bonusdisc så er der ikke grænser for hvad jeg gør ved dem ;D

EDIT: har også købt 2 spil som jeg fik dagen efter jeg overførte deres penge.
Sælg mig en Xbox =)
LWSLWSSkrevet 05/04-03 09:56 
Jeg har kun handlet der éen enkelt gang, men der fik jeg min bestilling dagen efter. Mon ikke problemet ligger i, at coolshop er for hurtig til at give et optimistisk gæt, på hvornår de vil få nye spil hjem? Udgivelsesdatoer er noget af det mest irriterende, man kan rode sig ud i.

Det sagt, så ville jeg for længst have brokket mig og verbalt have revet dem et nyt hul, havde jeg været i din situation, PS2 playkid.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/04-03 10:04 
Jeg har kun haft gode købsoplevelser med coolshop.dk
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PlaykidPlaykidSkrevet 05/04-03 14:28 
Så kom spillet da ind ad døren.
På trods af den langsomme levering, så tror jeg staigt at jeg vil handle med dem dels. pga. at mange har haft gode oplevelser med dem.
Spiller nu: Halo 3
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 14:31 
Bestilte PDO i Lørdags og fik det idag altså gik der en uge og det er jeg vel ok tilfreds med.
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 14:45, rettet 05/04-03 14:45 
Hvordan kan I være tilfredse med leveringstid, fra en dansk butik, på en uge?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 05/04-03 14:48 
Serviceniveau? Hvilken service? ;D

Well, jeg har generelt INGEN problemer haft med Coolshop indtil videre, kan være det kommer når jeg forudbestiller noget derfra, men ved ældre spil som de har på lager kommer det gerne dagen efter pengene er indsat.
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 14:50 
Naiera >
Hvordan kan I være tilfredse med leveringstid, fra en dansk butik, på en uge?

Prisen gør mig tilfreds...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 14:52 
Fair nok, men så er man jo ikke særligt kritisk indstillet når de jo lover noget helt andet...

Prisen I fik PDO til var jo i øvrigt bare en fejl...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tue hazukitue hazukiSkrevet 05/04-03 14:55 
Samme her...
»You'll never walk alone«
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 15:10 
Naiera >
Fair nok, men så er man jo ikke særligt kritisk indstillet når de jo lover noget helt andet...

Prisen I fik PDO til var jo i øvrigt bare en fejl...

Hvis man er så spil liderlig at man ikke kan vente en uge med at få et spil skal man måske lade være med at købe ting over nettet da der er meget større chance for ting kan gå galt end hvis man bare går ned og køber spillet i en butik. Og at prisen var en fejl er underordnet med fedt :).
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 15:12 
Når de lover dag til dag levering på ting der bliver bestilt før 15.30, så er en uge for meget, ligemeget om det er mig eller en mere afslappet gamer der bestiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MajorPMajorPSkrevet 05/04-03 15:24 
Naiera >
Hvordan kan I være tilfredse med leveringstid, fra en dansk butik, på en uge?


Forstår jeg heller ikke... Min pakke fra AUS. med rogue leader kom efter 4 dage, se så er jeg tilfreds ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 16:25, rettet 05/04-03 16:29 
Soqrates >
Bestilte PDO i Lørdags og fik det idag altså gik der en uge og det er jeg vel ok tilfreds med.

Reelt set er det fuldstændig utilfredstillende at modtage et spil en uge efter bestilling i DK. Først angiver de en fejlagtig pris, og så var det garanteret ikke lagerført før senere på denne uge, selvom det havde release d. 21 marts. Du bestilte det i lørdags, jeg bestilte det søndag, min ordre stod som afsluttet i går formiddags, ergo forventede jeg spillet dumpe ind ad brevsprækken i dag - men intet PDO.

Det kan jeg ikke acceptere, sådan er det bare... selv prisen taget i betragtning. Sådan nogle amatører - ikke om jeg vil have en forudbestilling af Zelda: WW liggende hos dem mere. Har heldigvis ikke overført penge for det.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 16:26 
Også derfor Boomtown fik min forudbestilling i nat ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 05/04-03 17:00 
PostDK er altså ekstremt langsomme. Husk lige på det.

Jeg fik tilsendt en pakke i mandags. Der blev den sendt.

Den kom om torsdagen.

Læg 1-2 dages tid til for at få det ekspedieret og så er vi oppe på 5 dage.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 17:08 
Der er seriøst lort i den, hos din lokale uddeling. Jeg får ALTID tingene dagen efter, hvis afsender fik postet tingen i putkassen i tide. Post-DK er IKKE skyld i Coolshops, i omtalte situationers, ringe service.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MajorPMajorPSkrevet 05/04-03 17:10 
Det tror jeg også. Jeg synes der er en del der sviner PostDK til i stride strømme, pga. dårlige erfaringer med køb på nettet. Men ofte er det faktisk butikken der er skyld i det!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 17:12, rettet 05/04-03 17:13 
Rites >
PostDK er altså ekstremt langsomme. Husk lige på det.

Jeg fik tilsendt en pakke i mandags. Der blev den sendt.

Den kom om torsdagen.

Læg 1-2 dages tid til for at få det ekspedieret og så er vi oppe på 5 dage.

Det svinger meget og der er en betydelig anderledes service, når vi snakker om 'pakkeomdeling' kontra 'brevomdeling'. Et enkelt spil er en brevforsendelse, som bør dukke op dagen efter afsendelsen, hvis posten har det i hænde til sortering inden ca 1700 i hverdage.

Post DK er bestemt ikke uden fejl, men i det her tilfælde ligger fejlen hos Coolshop.dk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 17:13 
Pakkerne når nu også frem i tide... (men nu har jeg jo heller ikke handlet meget med pakkeforsendelse, med brugere her på forummet... Nåå nej, det har jeg jo!)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SoqratesSoqratesSkrevet 05/04-03 17:20 
En forklaring kunne måske være at der er stor forskel på service nivauet i københavn kontra jylland.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/04-03 17:30 
Det tror jeg nu ikke på!
Home is where the hardware is..
SideshowSideshowSkrevet 05/04-03 17:51, rettet 05/04-03 23:04 
Selv er jeg fuldt tilfreds med Coolshop.dk
Jeg har handlet hos dem mange gange og det er hvergang gået meget tilfredsstillende.
Tilgengæld så har EB games den ringeste service jeg nogensinde har oplevet. De NÆGTER at svare på mails. Jeg har ventet på et spil i 14 dage og da jeg spurgte hvor det var blevet af, så annullerede de min ordre. Har sendt dem utallige mails for at få en forklaring, men de nægter at svare.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 17:57, rettet 05/04-03 17:58 
Naiera >
Pakkerne når nu også frem i tide...

Ja, leveringstiden er nogenlunde den samme bort set fra at pakker jo også bringes ud om aftenen. Men de sorteres under andre vilkår og af helt andre folk end brevomdelerne. Men ok, jeg har ikke været afløser i postvæsenet et års tid, og der er helt sikkert sket nogle ændringer i sorteringen, selvom leveringspolikken har været samme i lang tid. Der er bare blevet mere fokus på dem i medierne efterhånden.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-03 22:41, rettet 08/04-03 22:42 
JAAAAAARRRRGHHH!!! (for lige at benytte TV-reklamen for gratis SMS - PDO landede i dag... langt om længe)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 08/04-03 22:50 
Jeg venter stadig. bare fordi de ikke har fået metroid prime hjem endnu. :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FanboyFanboySkrevet 08/04-03 23:19 
Jeg er ret tilfreds med den service jeg har fået hos coolshop ind til videre. Der var en enkelt episode med Pikmin, som jeg ventede i omkring en uge på, der efter sendte jeg en mail og spurgte hvor det blev af. Jeg fik at vide at de ventede på en ny sending fra Bergsala og jeg ville have det om 5 dage. Og ganske rigtigt gik der 5 dage til det kom. Måske kan man sige det er lidt dårligt at de ikke kontaktede mig, og informerede mig omkring at de ikke kunne levere til tiden, men til den pris er jeg meget godt tilfreds.

Metroid Prime fik jeg på release dagen, og RE fik jeg næste dag efter bestillingen. Så jeg må sige at jeg er ret tilfreds med coolshop.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/04-03 09:55, rettet 09/04-03 09:56 
Restless Eyes >
Tilgengæld så har EB games den ringeste service jeg nogensinde har oplevet...

Det har du nemlig helt ret i. De ringer heller ikke til dig, som lovet, selv om du har pre-ordered et spil i 2 måneder inden release dagen. Da spillet var limited-edition og kostede 1599,- (gæt selv hvilket) pisser det mig rimelig meget af.

(mine utallige dårlige erfaringer med service-niveauet hos EB stammer primært fra de to EB butikker på Falkoner Alle/Frederiksberg)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig