X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

P:R wap


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-04 12:36 
Nu stod jeg lige i Lyngby Storcenter og kiggede på spil i dag, og så slog det mig, at jeg ville give hvad som helst for en bærbar med internet, så jeg kunne chekke anmeldelserne på de titler, jeg ikke kender eller ikke kan huske.
Derfor - og det er måske lidt urealistisk, selvom Rune jo gang på gang har overrasket - ville det da være fedt, at kunne chekke vurder-sektionen via WAP på mobilen, når man står i forretningen.

Kan det overhovedet lade sig gøre?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 08/04-04 12:39 
Tror hellere du skulle få dig en "3"-telefon. At du får ristet hjernen må du så prøve at leve med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 08/04-04 12:40, rettet 08/04-04 12:41 
Heh, tror jeg ikke.
Køb dig en SPV eller PocketPC :-)

Naiera > Hmm, går jeg rundt med ristet hjerne?? :/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 08/04-04 12:48 
DeluxScan>
ville det da være fedt, at kunne chekke vurder-sektionen via WAP på mobilen, når man står i forretningen.

Det har jeg tænkt på at lave utallige gange, fordi jeg selv synes det ville være genialt, men da jeg ikke lige er den store mobiltelefonbruger (mildt sagt ;)), så har jeg ikke udstyret til selv at prøve det eller videnen om, hvordan det ville være smartest, at det fungerede.

Og først og fremmest har der aldrig været nogen, der har vist interesse for det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/04-04 12:50 
Det er meget simpelt, det er bare at lave nogle sider i WML format. WAP kører gennem HTTP.

Men den teknik var da vist lidt af en (forudsigelig) fuser, var den ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
majjohamajjohaSkrevet 08/04-04 12:51 
I kunne vel bare lave en almindelig html/php drevet side, med meget simpelt design så den ville kunne bruges af de fleste telefoner der er på markedet og som kom for længere tid tilbage.
RJKRJKSkrevet 08/04-04 12:52, rettet 08/04-04 12:52 
Sumez>
Det er meget simpelt, det er bare at lave nogle sider i WML format. WAP kører gennem HTTP.

Jeg snakker ikke om de tekniske aspekter. Jeg har lavet WML-sider før. Det er ikke noget problem.

Men som du selv siger er WAP vel totalt dødt. Jeg snakker om, hvad der ville være brugbart i praksis for folk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/04-04 12:52 
Hanky>
Naiera > Hmm, går jeg rundt med ristet hjerne?? :/

Måske ikke endnu ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 08/04-04 12:54 
Hvis en P:R Wap blev aktuel burde man næsten også kunne læse og skrive i indlæggene?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-04 13:38 
WAP er jo den mest udbredte teknologi til den slags, men det er da sikkert håbløst gammeldags om 2 år. Indtil videre er 3 jo ikke ligefrem en succes, og så godt som alle har adgang til WAP.
I sidste ende er der jo kun tale om et par hundrede ord, og WAP er nok mest bevendt til den slags?

Jeg ved dog ikke, om det er muligt at søge på f.eks. spiltitler via WAP, ellers kan det umuligt lade sig gøre, da ingen gider bladre gennem de mange, mange titler, der er i Vurder.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
majjohamajjohaSkrevet 08/04-04 13:50 
Er rimelig sikker på at man godt kan søge med wap
EulogyEulogySkrevet 08/04-04 13:58 
Hanky>
Heh, tror jeg ikke.
Køb dig en SPV eller PocketPC :-)

Helt sikkert sådan en SPV er bare lækker det burde være alle mands eje.. (ja jeg har jo 2 muhahahaha)
'Hi super nintendo Chalmers'
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-04 14:00 
your mamma>
Helt sikkert sådan en SPV er bare lækker det burde være alle mands eje.. (ja jeg har jo 2 muhahahaha)

Uh, ja. Den er god til filtransportering, da den er for buggy til at kunne bruges til andet...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RitesRitesSkrevet 08/04-04 15:59 
P900, ja tak?
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 08/04-04 17:34 
Jeg foretrækker nu en gang min nye iBook med WiFi Internet adgang.

Jeg sad f.eks. på en café i det nye storcenter ved århus bandegård i går da jeg nedgjorde RJK's R-type evner i SMS spil tråden ;-)

Desværre er der lidt for meget "dragman" over den og og for tilfældig WiFi dækning (endnu) til at det er noget man kan satse på i situationer som den der beskrives.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/04-04 18:28 
DeluxScan>
WAP er jo den mest udbredte teknologi til den slags, men det er da sikkert håbløst gammeldags om 2 år. Indtil videre er 3 jo ikke ligefrem en succes, og så godt som alle har adgang til WAP.

Har de??
Jeg har ikke en skid forstand på hvad man får i nye telefoner, men jeg troede ærlig talt det var blevet droppet helt. Gik ud fra at der måske var et par hundrede danskere der havde nået at bruge det i praksis ;)
Er det ikke ALT for dyrt og langsomt at benytte sig af?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/04-04 18:41 
Jo, det er det!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-04 20:42, rettet 08/04-04 20:45 
Jo, det er dyrt, besværligt og langsomt, men WAP findes da i alle nyere GSM telefoner. Det bliver så ikke brugt til noget, men det er der.
WAP er vel blevet en glemt standard, som ingen tør gå væk fra igen (Ligesom alle de mærkelige SMS standarder).
Selv splinternye Nokia'er har WAP.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 08/04-04 21:57 
WAP er faktisk ganske udemærket til tekst, og stort set alle telefoner understøtter som minimum WAP 1.1.

Mht. hastigeheden, så kan man jo bare benytte WAP gennem GPRS, som mange af de "nyere" telefoner understøtter.
SquareSquareSkrevet 09/04-04 01:12 
Jeg ville bruge en P:R wap funktion hvis den blev lavet. Jeg står tit inde i byen i situationer hvor jeg føler det ville være rart at kunne læse nogle vurderinger af et spil jeg er interesseret i.
It's only a state of mind.
SumezSumezSkrevet 09/04-04 01:30 
Jeg er seriøst overrasket over at så mange telefoner er udstyret med WAP.
Jeg har jo stadig min gamle Nokia 3210, og har ikke brug for en telefon, der kan mere, udover måske at fylde lidt mindre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 09/04-04 10:54 
Jeg synes også at en P:R WAP funktion til vurderinger ville være glimrende. WAP har absolut sine begrænsninger, men til små simple ting synes jeg at det er glimrende. Et par eksempler på det er - wap.sporveje.dk - og - wap.webtender.com -.
The Gods pause for a moment...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/04-04 10:58, rettet 09/04-04 10:59 
Lige præcis til at chekke vurderinger vil WAP være perfekt - de fylder jo relativt lidt, så man skal ikke hele tiden bladre. Men, igen, uden en søgefunktion a la den der er på P:R nu, så kommer det ikke til at virke.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
majjohamajjohaSkrevet 09/04-04 11:05 
... Jo, man skal bare lede meget længe ;P
jaesjaesSkrevet 01/06-04 17:06, rettet 01/06-04 17:21 
Er fornylig blevet bidt af en gal RSS-feed, og tænkte om I har lyst og tid til at lave nogle RSS-feeds til P:R?
Hvis det da er teknisk muligt.

Fx for Forum > Aktive, Vurder og Handel.

Til interesserede er der info om hvad RSS er for en størrelse her:
http://rss.spontek.dk/
kazpoxkazpoxSkrevet 01/06-04 17:46, rettet 01/06-04 17:48 
Nu er min s55 desværre til reparation efter en (dum) mislykket software-opdatering ;-(

Men det er min erfaring, at man ved søge efter en side på google's wap søgemaskine (og så klikke på søgeresultatet) får en side frem som google har rendered på en måde, så den kan læses på en wap-telefon. Der kan så være nogle problemer med links osv., og jeg ved ikke, hvordan det vil virke med P:R.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/07-04 11:42 
Ikke for at virke utaknemmelig og grådig... Men hvordan ser det ud med WAP... Er det en mulighed?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 21/07-04 13:29 
Der er i tråden tre interesserede og ingen der har tilbudt med at hjælpe til, hvordan det skulle være. Det er ikke et grundlag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig