X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsol-power går til spilde...?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/04-04 11:34, rettet 06/04-04 12:26 
Kritikerne siger: Der sker ikke en pind indenfor for spil-udvikling. Industrien bruger flere kræfter på at udvikle kraftigere og hurtigere konsoller, og det ser ud til at spilproducenterne ikke har fantasi til andet end at udgive nye versioner af gamle koncepter, blot med ny og flottere grafik. En masse resourcer bruges ikke til andet end at give gamle spil ny sminke...

Men, passer det helt...?

Indrømmet: Jeg mener også at der bruges for lidt ressourcer på ny konceptudvikling indenfor spil. Men hvilke spil har formået at bruge og udnytte kraften i de nyeste konsoller, for at skabe et helt nyt gameplay? Hvilke spil kunne tænkeligt ikke have fungeret på de tidligere konsoller? Og hvorfor? Kom med nogle bud....

Selv mener jeg:
GTA3: en stor del af GTAs gameplay-kvalitet beror på stor handlefrihed og fri bevægelse rundt i en by fyldt til renden med detaljer som kan udforskes. De tidligere GTA-titler formåede aldrig at fange mig. Overfra-kameravinklen gav simpelthen for dårlig identifikation, men GTA3's fulde 3D univers udnyttes til det optimale (trods dårlig framerate etc ect). Kunne dette spil have fungere på tidligere konsoller? Jeg tvivler! Driver-spillene på PS1 viser ret tydeligt den tidligere konsols kamp med en alt for stor grafisk mundfuld.
Et andet spil jeg mener der har udnyttet PS2'ens kræfter optimalt er SSX. Alle der har prøvet at spille snowboardspil på tidligere konsoller, har nok erkendt et maskinen bare ikke havde kræfter nok til at styre et 3D snelandskab. SSX var en af de første titler på PS2, og nok med god grund. Producenterne ventede bare på en konsol der var kraftig nok til at trække spillet.

Andre bud...? (Tekken-serien er udelukket. Der er ikke sket noget radikalt nyt i gameplayet siden den første i serien).
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/04-04 12:22 
Jeg mener du har ret i, at teknologien sætter visse grænser for, hvor store nyskabelser, vi kommer til at se. Men det retfærdiggør jo ikke, at udviklerne sover på laurbærrene og venter på en ny generation hardware.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig