X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor lysdesign er så vigtigt


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 03/04-04 13:11 
Hvis der er nogen herinde der stadig er i tvivl om hvad man skal bruge en lysdesigner til, i spil eller film eller whatever, må jeg henvise til den seneste bunke Fable screens.
Det lys er jo genialt! Det redder totalt det lave polygon-tal og for det til at fremstå smukt og lækkert...

Fable Screenshots
Have you considered sucking less?
OkottaOkottaSkrevet 03/04-04 13:14, rettet 03/04-04 13:16 
Øhm - hvad er der sket med grafikken i Fable?

Sidst jeg så noget fra spillet, da så det rimeligt pænt ud, men nu - nu ligner meget af det noget fra et flere år gammelt, og tidligt, 3Dfx understøttet spil.

Dyrk lige de grimme træer på flere af billederne(!)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/04-04 13:53 
Fable er en kop udkogte nudler!

Men jo, lys gør (ofte) meget..
Home is where the hardware is..
yokanabsteryokanabsterSkrevet 03/04-04 15:13 
Jeg syntes grafikken ser fantastisk stemningsfuld ud!
soon the world will be one big computer
JesperJesperSkrevet 04/04-04 08:24 
Så er det fordi du ikke har set hvordan den så ud tidligere ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/04-04 10:14 
Grafikken er helt klart forældet med tiden.

Det har været så mange år i udvikling nu.

Endten var de første screenshots rendered i photoshop eller også har de down graded(Måske for at få en stabil framerate eller lang draw distance).
Well crucify the insincere tonight...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 04/04-04 11:57 
Det er lidt synd det er blevet så billigt at se på. Da jeg første gang stiftede bekendtskab med spillet så det helt overdrevet ud. Nu må vi bare håbe at gameplayet holder for ellers har det da virkelig ikke været ventetiden værd.
I win, you loose
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/04-04 12:56 
Nu må jeg skride lidt ind her..
Jeg vil sige.. det er godt nok de mørkeste screenshots jeg har set af det spil.

er der ikke nogen som har set denne ingame video?
http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_fable_gp.wmv
det ser da lovende ud.. selv om vidoen ikke viser alverden.
men nu glæder jeg mig nu mere til at høre fra en af mine Xbox buddies som om ca 8 timer sidder og spiller det hos Lionhard og skal give sin mening sammen med et par andre (udvalgte tester).
Tror da helt klart at det er et spil som vil rykke.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
MrCaseMrCaseSkrevet 04/04-04 13:06 
nu ligger det jo så underforstået i luften at der kommer en tilbagemelding på dén lille oplevelse til brugerne af play:right - forummet... ik? ... jo tak!
Have you considered sucking less?
DommergaardDommergaardSkrevet 04/04-04 19:37 
Synes sq ikke at det ser specielt flot ud... :/
Zzap!Zzap!Skrevet 04/04-04 20:33 
Molyneux in a nutshell. He can sure talk the talk, but can he walk the walk?
grillbiller>men nu glæder jeg mig nu mere til at høre fra en af mine Xbox buddies som om ca 8 timer sidder og spiller det hos Lionhard og skal give sin mening sammen med et par andre (udvalgte tester).

Hvis det er NeXuS du taler om, så tror jeg ikke du skal vente dig for meget, han er kendt som lidt af en lystløgner.
Han påstod f.eks. også engang at han havde konstakter i nVidia, og at hans far arbejdede i microsoft.
Det skulle ikke undre mig, om hans eneste forbindelse til industrien er igennem GR. Jeg har i hvert fald ikke set noget der kunne tyde på andet.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 04/04-04 20:48 
Jeg synes nu det er ganske flot, når man tænker på hvor store områderne er.
Morrowind og Vice City er fx heller ikke særligt imponerende, rent teknisk.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/04-04 20:51, rettet 04/04-04 22:15 
Jeg synes MGS III overgår Fable både teknisk og æstetisk: http://entertainment-iuk.com/thetwinsnakes-screens-frame.html
Born to kill space
KeenKeenSkrevet 04/04-04 20:55, rettet 04/04-04 20:56 
grillbiller>
Tror da helt klart at det er et spil som vil rykke.

Ja jeg er ligeglad med hvad i andre siger, jeg skal bare have det når det udkommer...
jaesjaesSkrevet 04/04-04 20:56 
Jeg er enig mht. teknikken (men nu ved også vi meget lidt om områdernes størrelse, AI m.m.).
Jeg synes der er frigivet for få billeder af MGS 3, til jeg kan bedømme design og æstetik.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 04/04-04 21:07 
Jesper>
Så er det fordi du ikke har set hvordan den så ud tidligere ;)

Jeg har fuldt spillet lige fra start, og har flere trailers og screens på min puter...Jeg syntes at grafikken har fået flere detaljer men lavere textur opløsning på de nye screens. Men jeg syntes ikke man kan dømme særligt meget af dem da de meget lav opløsning og dårlig kvalitet.
soon the world will be one big computer
APHAPHSkrevet 04/04-04 22:05 
Zzap!>
Hvis det er NeXuS du taler om, så tror jeg ikke du skal vente dig for meget, han er kendt som lidt af en lystløgner.

Har nu heller ikke specielt meget fidus til vedkommen, det tydligvis får mange af hans såkaldte "kontakt oplysninger" fra TXB forumet.
Men man må da forvente, at han tager nogle billeder som bevis på at han har fået den udsøgte mulighed for at besøge sine venner fra Lionhead. :P
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 04/04-04 23:24 
Fable var engang pænt; tilbage da det var en techdemo.

http://media.xbox.ign.com/media/016/016526/imgs_19.html
Zzap!Zzap!Skrevet 05/04-04 10:56 
Paasch>Men man må da forvente, at han tager nogle billeder som bevis på at han har fået den udsøgte mulighed for at besøge sine venner fra Lionhead. :P

Ikke for at nitpicke, men er det ikke "Big Blue Box" de hedder?(Et navn man bare MÅ hade ^_^).
Born to kill space
MrCaseMrCaseSkrevet 05/04-04 13:39 
hørt
Have you considered sucking less?
AndyAndySkrevet 05/04-04 14:15 
Hvaaaeeh? går alle jer her på P:R kun op i grafikken?
Det er da gameplayet der tæller;)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
fearless popcornfearless popc...Skrevet 05/04-04 14:17 
Andy>
går alle jer her på P:R kun op i grafikken?

Ehh.. Hel forkert!
just plug it in.
AndyAndySkrevet 05/04-04 14:24 
Nå okay, det lyder bare som om at i bliver lidt pissed off over Fables grafik:P
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
APHAPHSkrevet 05/04-04 15:58 
Zzap!>
Ikke for at nitpicke, men er det ikke "Big Blue Box" de hedder?(Et navn man bare MÅ hade ^_^).

Jo det er Big Blue Box der står bag spillet, men Nexus skrev på GR, at han skulle besøge sine gode venner fra Lionhead for at teste fable.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 05/04-04 16:54, rettet 05/04-04 17:17 
Lionhead er dem som står for spillet... og Big Blue Box er dem som ejer lionhead og sørger for at der kommer noget ud af den anden ende...(Eller Omvendt.. har sku ikke helt fat i rækkefølgen...)
og Microsoft støtter med at udgive spillet og give dem nogle penge for at udvikle spillet.
det er sådanne det hænger sammen..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ChronoChronoSkrevet 05/04-04 17:00 
Hvad? Jeg mener Big Blue Box er et firma som er tilknyttet Lionhead for at trække på deres ekspertise. Big Blue Box er en slags underafdeling af Lionhead så vidt jeg ved.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KeenKeenSkrevet 05/04-04 17:07 
hmm... det lyder mere sandsynligt, jeg mener også at have læst at Fable er Big Blue Box´s første spil...
jaesjaesSkrevet 05/04-04 22:09, rettet 05/04-04 22:10 
Ja, Lionhead har lavet aftaler med nogle udviklerhold. De kalder dem for satelithold.
Tanken er, at de skal gøre brug af Lionheads faciliteter, så som deres lydstudie.
De skal også dele teknologier og lignende.

Det er altså selvstændige udviklerhold, som Lionhead støtter med de midler de nu kan, men de har selvstændig ledelse, da Molyneux er af den holdning, at Lionhead ikke må blive for stort.

Han er i øvrigt en form for konsulent/Co-producer på Fable, men så ofte som han udtaler at "jeg besluttede, at denne feature skulle med i spillet" osv., så er spillet næsten et Molyneux-spil ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig