X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS - om igen Konami?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:37 
En barsk overskrift - jeg ved det, men..

Nu har jeg prøvet MGS: TTS, og hvis man ikke synes kontrollen er lidt slem på Cubens controller - bl.a pga at man nu skal trykke 2 taster samtidigt, for at få adgang til Codec - så får man et mindre chock når man ser spillets framerate.

Fra allerførste færd, i starten af spillet, hvor man tager kontrol over Snake, så stirrer man n... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
61 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:37 
En barsk overskrift - jeg ved det, men..

Nu har jeg prøvet MGS: TTS, og hvis man ikke synes kontrollen er lidt slem på Cubens controller - bl.a pga at man nu skal trykke 2 taster samtidigt, for at få adgang til Codec - så får man et mindre chock når man ser spillets framerate.

Fra allerførste færd, i starten af spillet, hvor man tager kontrol over Snake, så stirrer man næsten vantro på skærmen over hvor direkte ringe den her framerate er. Spillet kan ikke engang holde 30 fps i et lille lukket rum, med 2 soldater og nogle kasser(!)

Ikke nok med det, så dropper spillet gud hjælpene mig så mange frames, at frameraten snildt render under 30 fps, når man sætter i løb, forfulgt at ditto soldater, i selvsamme rum - hvilket bevirker at man dårligt kan styre Snake, fordi præcisionen ryger fløjten.

Grafikken er ikke engang specielt pæn - bevares - den har fået et lille pift i textures, men seriøst - det her spil ligner det det er = Et gammelt PS One spil, med en *lidt* pænere grafik, men - hovedrystende nok - en ringere framerate. Glem alt om de vilde highres billeder, som blev udsendt for tid tilbage, de repræsenterer ikke virkeligheden - det her bør Cuben kunne gøre meget bedre.

Jeg spillede lidt videre på spillet, og kom op til basen, via. den første elevator, og - og jeg lyver ikke - pga. frameraten, så er spillet altså dårligt at styre; Man har en ringe fornemmelse med kontrollen af Snake, og dette feel med spillet, er ikke godt nok - synes jeg.

Havde næsten Dankortet fremme, i klar intention om at købe en Cube + MGS: TTS, men fik lige lov at checke spillet ud først - det er jeg glad for.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 29/03-04 18:43 
Har Konami haft ret meget med spillet at gøre (i forhold til originalen)? Er det ikke Silicon Knights/Nintendo der har stået for GameCube-udgaven...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/03-04 18:49 
Det er da helt vildt at det ikke er lavet ordenligt, et spil R.E. Remake så jo lækkert ud, havde god framerate, lækker styring og så kunne man stadig "føle" det gamle spil. Men med det her er det jo utilgiveligt at det ikke er blevet lavet godt nok :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 18:54 
RJK>
Har Konami haft ret meget med spillet at gøre (i forhold til originalen)? Er det ikke Silicon Knights/Nintendo der har stået for GameCube-udgaven...?

Konami's navn, står ihvertfald flere steder på æsken, og osse inde i spillet, men jo - det er Silicon Knights som har stået for udviklingen af spillet.

Jeg mener endda at der stod "A Hideo Kojima Game" eller "A Game By Hideo Kojima", inde i spillet. Silicon Knights logo, så jeg kun én gang.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 29/03-04 18:56 
Udviklet hos Silicon Knights.

Og jeg skal sgu se det før jeg tror på, at det er så skod.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 29/03-04 18:56 
95% af spillet er jo også det, som Konami har lavet (=MGS1), ikke? :)

Men du brokker over tekniske ting i MGS:TS og skyder skylden på Konami. Mig bekendt bør alt i den dur tilskrives Silicon Knights.

Det var bare det, jeg ville sige. Jeg har kun set det kort og det så umiddelbart godt ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 29/03-04 19:01, rettet 29/03-04 19:02 
Jeg har aldrig rigtigt spillet MGS, men de 20min jeg testede MGS:TS i under træffet gav mig ikke noget godt indtryk. Det var nok 75% mellemsekvenser(!) - og så lidt trial-and-error stealth-action med en halvdårlig kontrol.

Dette var mit førstehåndsindtryk, og med 20min ikke nogen troværdig vurdering - men det er nok til at jeg ikke gider overveje at købe det selv. Så mange mellemsekvenser holder jeg ikke til :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 19:05 
RJK>
Men du brokker over tekniske ting i MGS:TS og skyder skylden på Konami. Mig bekendt bør alt i den dur tilskrives Silicon Knights.

Konami har vel godkendt det hele til udgivelse?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 29/03-04 19:11 
Jeg fik også gamet US versionen under træffet og jeg var imponeret. Dejlige omgivelser, lige fra starten ,og jeg synes
ikke at kunne genkende den lave framerate (Måske pga. 60Hz?)

Chrono > Mellemsekvenserne var dejlige og gennemførte. Dem
havde jeg bestemt ikke noget imod. Tvært imod...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 29/03-04 19:21 
Jeg var for træt til at opfatte om mellemsekvenserne var gode eller dårlige - de kedede mig bare på det tidspunkt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
psychomantispsychomantisSkrevet 29/03-04 19:24 
Grafikken er naturligvis meget "pænere" end ps1 udgaven. Det kræver blot et blik på den gamle udgave at afgøre. Den er ikke nogen åbenbaring, men er godt med. I nogle områder bedre end andre, og det første område hører til i den lavere del.

Hvad angår frameraten er der af og til ganske vist drops i meget hektiske situationer, men jeg har bestemt ikke oplevet kontrolvanskeligheder ved det. Men jeg har så heller ikke prøvet at løbe rundt med vagterne efter mig i den allerførste bane op til elevatoren.

Til oplysning kan det nævnes at jeg kun har spillet US-versionen og er ca. 80% igennem.
RJKRJKSkrevet 29/03-04 19:30 
Chrono>
Jeg har aldrig rigtigt spillet MGS, men de 20min jeg testede MGS:TS i under træffet gav mig ikke noget godt indtryk.

Nu snakker du jo om selve spillet :) Personligt har jeg heller aldrig fået mig taget sammen til hverken MGS1 eller 2 og skal heller ikke bruge tiden på Twin Snakes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/03-04 19:48 
Du går glip af alt for mange geniale serier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 29/03-04 19:52 
Har lige den sidste time siddet og gamet TTS, og jeg kan ærligt talt ikke se hvor henne frameraten og den dårlige kontrol er henne... Okotta, er du sikker på at du ikke har smidt et andet spil i maskinen ved en fejl?
Jeg skulle naturligvis lige vænne mig til kontrolsystemet, da jeg jo er vant til PS2-systemet, men ellers er der da ingen ko på isen dér. Grafikken er nogenlunde på højde med Sons of Liberty, og at personerne denne gang har ansigtsudtryk istedet for sorte skygger fik mig til at klappe i mine fedtede og kejtede teenagerhænder.
Cutscenes er en uundgålig del af Kojimas måde og fortælle på, og mens al den snak kan virke overvældende, så er det bestemt ikke noget kritikpunkt værd at nævne. Den som brokker sig over historie osv. har ikke haft tålmodighed til at nyde de finere nuancer af spillet.
Stealthdelen er måske ikke så forfinet som det set i Splinter Cell, men at kalde det for trail-and-error er i mine øjne det samme som at sige at man er en fummelfingret fyr der ikke kan finde ud af spillet.
Alt i alt, så kan jeg ikke forstå hvorfor der skal klages over sådan en udemærket konvertering som TTS er.
Kilroy Was Here
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 19:58 
Kilroy>
Har lige den sidste time siddet og gamet TTS, og jeg kan ærligt talt ikke se hvor henne frameraten og den dårlige kontrol er henne... Okotta, er du sikker på at du ikke har smidt et andet spil i maskinen ved en fejl?

Vil du helt ærlig påstå, at du ikke kan se seriøse framerate problemer, i starten af spillet, hvor man skal vente på elevatoren kommer ned, og skal gemme sig for vagterne imens? Prøv at lade vagterne få øje på dig, og lad dem jagte dig rundt - så skal du se løjer.

Man behøver ikke engang ha' vagterne på nakken - bare det at gå (løbe) rundt i rummet, afslører problemerne med frameraten.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 29/03-04 20:02, rettet 29/03-04 20:03 
Ja, der skal efterhånden ikke meget til for at undervurdere et spil idag.

"Joo, 'det' er da ok ,og 'det' er da også udemærket ,>MEN!<"
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 29/03-04 20:05 
Nu har jeg ikke spillet Twin Snakes, men det her ligner tydeligvis endnu et tilfælde af "Okotta har brug for at kritisere et eller andet, om det så skal være på et punkt hvor der i grunden overhovedet ikke kan kritiseres".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 29/03-04 20:10 
Desuden er følgende "argument" simpelthen til grin:

Okotta>... og hvis man ikke synes kontrollen er lidt slem på Cubens controller - bl.a pga at man nu skal trykke 2 taster samtidigt, for at få adgang til Codec.

Hele 2 taster samtidig?
Uhhh... scary !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KilroyKilroySkrevet 29/03-04 20:11 
Sumez>
Nu har jeg ikke spillet Twin Snakes, men det her ligner tydeligvis endnu et tilfælde af "Okotta har brug for at kritisere et eller andet, om det så skal være på et punkt hvor der i grunden overhovedet ikke kan kritiseres".

Jeg tænkte det samme, men mente det var bedre at fortie sandheden og argumentere for spillet i stedet;)
Kilroy Was Here
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 20:22 
Sumez>
Nu har jeg ikke spillet Twin Snakes, men det her ligner tydeligvis endnu et tilfælde af "Okotta har brug for at kritisere et eller andet, om det så skal være på et punkt hvor der i grunden overhovedet ikke kan kritiseres".

Så synes jeg du sku' prøve spillet før du udtaler dig.

Jeg er langt fra den eneste som fortæller om spillets framerate problemer - check IGN og Gamespot f.eks.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 20:24 
Hanky>
Desuden er følgende "argument" simpelthen til grin:

Okotta>... og hvis man ikke synes kontrollen er lidt slem på Cubens controller - bl.a pga at man nu skal trykke 2 taster samtidigt, for at få adgang til Codec.

Hele 2 taster samtidig?
Uhhh... scary !

Med alle de Codec samtaler man udsættes for, så ja - det er irriterende at sku' trykke to taster samtidigt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 29/03-04 20:25 
Yes, men nok til at det ødelægger kontrollen i spillet?
Nej, vel ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 29/03-04 20:27 
Det besværliggør kontrollen.

Men det er ikke et ukendt problem - Cube controlleren mangler knapper, og så må man gå på kompromis i visse spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 29/03-04 20:30 
"Lad os rakke GCN ned"
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RitesRitesSkrevet 29/03-04 21:20 
Det har fået 8.2 (Great) hos GameSpot og endnu højere (87%) på GameRankings.

Så, Okotta... GameSpot... Okotta... GameSpot... ?

Metal Gear Solid: The Twin Snakes for GameCube at GameSpot
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 29/03-04 22:07 
Jeg kender efterhånden Okotta godt nok til at vide, at jeg kan stole blindt på hans kritik af spil. Det burde i andre også gøre.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/03-04 22:40 
Jeg står snart med spillet i mine hænder...Glæder mig ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 29/03-04 22:48 
Hanky>
"Lad os rakke GCN ned"

Det er alment accepteret at de færreste spil egner sig bedre til Gamecube-controlleren, end PS2- og XB-controlleren.
The BruceThe BruceSkrevet 29/03-04 22:50 
B2P!!!! Seriously?! Sig til så snart du har det inden for døren, så må jeg se det med egne øjne (...og efterfølgende komme med min altoverskyggende bedømmelse- to rule them all- i denne tråd ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RonaldoSanRonaldoSanSkrevet 30/03-04 01:45 
Teknisk set er det ikke slowdown men frameskips. Spillet bliver ikke langsommere, det kører bare ved en lavere framerate.

Fameraten er utrolig dårlig i starten af spillet (dock'en), men det sker sjældent efter det. Grafikken er som helhed helt i orden med flotte characters, ekstremt gode animationer og nogle pæne effekter.

Styringen er den samme som MGS:SOL, og Nintendo's controller er ikke noget problem. Der er nogle svage punkter ang. button-layout’et. Det er dog også det eneste.
OkottaOkottaSkrevet 30/03-04 03:01 
Rites>
Det har fået 8.2 (Great) hos GameSpot og endnu højere (87%) på GameRankings.

Så, Okotta... GameSpot... Okotta... GameSpot... ?

Jeg bad dig / jer læse hvad de sites skriver om spillets framerate - læs nu deres anmeldelser, istedetfor bare at printe deres scores; Det kan alle og enhver gøre.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 30/03-04 03:05 
RonaldoSan>
Fameraten er utrolig dårlig i starten af spillet (dock'en), men det sker sjældent efter det. Grafikken er som helhed helt i orden med flotte characters, ekstremt gode animationer og nogle pæne effekter.

Og det var præcist i starten af spillet jeg så spillets framerate problemer, så den er åbenbart god nok.

Det lyder godt, at det bliver bedre senere i spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 30/03-04 06:54 
Jeg har læst det, men folk er vist ikke enige med i, at det skulle ødelægge hele spillet.
» a winner is you «
Bede-xBede-xSkrevet 02/04-04 10:54 
Kilroy>
Grafikken er nogenlunde på højde med Sons of Liberty

Det er den ihvertfald ikke. Ikke engang tæt på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 02/04-04 11:30 
Sons of Liberty kører flydende 60 fps, på PS2 og Xbox (bortset fra at Xbox har tearing som får det til at ligne slowdown engang imellem + samme version HAR lidt slowdown hist og her, men slet ikke i nærheden af hvad jeg så i MGS: TTS)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 02/04-04 14:25 
Jeg gjorde mig ekstremt umage med at finde slowdown i starten af spillet, og jeg forsøgte altså virkeligt at pisse alle vagterne af sådan at de alle kunne storme efter mig på een gang.

Jeg så dog ikke noget der bare lignede slowdown.
OkottaOkottaSkrevet 02/04-04 16:20 
Hvis det er MGS: TTS du snakker om, så burde det være MEGET tydeligt, at spillets framerate bare ikke er iorden i starten af spillet.

Jeg så det igen igår aftes, og den framerate holder ikke.

Kan du ikke se hvor meget det hakker og dropper frames, når man løber rundt i rummet med elevatoren?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/04-04 18:12, rettet 02/04-04 18:12 
"Problemmet" er blot, at man kun har ét andet valg, at spille den originale PlayStation-version, hvilket jeg finder latterligt, når en (bedre?!) opdatering er på banen. Har kun spillet MGS2, så dårlig framrate eller ej, der er ikke en bedre valgmulighed (end TTS)!
Home is where the hardware is..
CronossCronossSkrevet 02/04-04 18:28 
Det var lige netop sekvensen med elevatoren jeg spillede, og her var der ingen problemer.
OkottaOkottaSkrevet 02/04-04 18:44, rettet 02/04-04 18:45 
Tro mig - der ER problemer, og jeg har oplevet det på to kopier af spillet, på to forskellige Gamecubes (bare sådan for lige at slå fast, at det ikke er et isoleret problem med udvalgte eksemplarer af spillet, og hardware).

Man behøver ikke engang kigge særligt godt efter for at opdage, at MGS: TTS ikke er glad for at køre med 60 fps, endsige 30 fps endda..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 05/04-04 13:59 
Jeg kiggede da ret fint efter, og prøvede som sagt virkeligt på at give spillet problemer. Men altså - ingen slowdown.

Jeg var noget mere irriteret over frameraten i f.eks. Halo og især Vice City, men her havde jeg altså heller ikke de helt store problemer med at udholde spillet.

Min pointe er altså at det er lidt for småligt at brokke sig over framerate-problemer som størstedelen af brugerne ikke kan se.
FanboyFanboySkrevet 05/04-04 16:35 
Jeg har haft spillet i en uge, og har endnu ikke oplevet noget slowdown. Har ogs[ pr'vet at koere docken igennem og proeve at faa mange vagter efter mig, men jeg kan stadig ikke finde noget slowdown.
RJKRJKSkrevet 05/04-04 16:44, rettet 05/04-04 16:44 
Måske ligger forskellen i, om I spiller 50 eller 60Hz. Det kan i teorien sagtens gøre en forskel for frameraten (udover det åbenlyse).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/04-04 17:25 
Off topic:

Kan i lide det?

MGS til PSone var en klassiker! Historien og personerne var super overdrevede, corny og cheesy, men det var alligevel fantastisk underholdende.

MGS2 substance til XBox syntes jeg også er rigtig godt...

Er der nok nyt udover VR missions til at holde gamle spillere igennem? Jeg vil gerne game det igennem igen - Men for 550 kr,- vil jeg gerne have lidt mere replay value da spillet er ret kort!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 05/04-04 17:49 
Cronoss>
Jeg kiggede da ret fint efter, og prøvede som sagt virkeligt på at give spillet problemer. Men altså - ingen slowdown.

I alle de anmeldelser jeg har læst, kritiserers spillets framerate osse.

Læs f.eks anmeldelserne på IGN og Gamespot.

6 måneder mere i udvikling, og spillet kunne måske køre med 60 fps - hvem ved.

Jeg var noget mere irriteret over frameraten i f.eks. Halo

Besynderligt, især taget i betragtning at Halo kører 30 fps, med meget sjældne framedrops.

Mon ikke du er kommet til at slå PAL 60 til - Halo har jo en PAL 60 bug, som gør ting ved frameraten.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 05/04-04 18:00 
Jeg kender godt Halo buggen.
Min pointe er jo også netop at de fald i frameraten der er i Halo og Twin Snakes, er så minimale at man ikke bør brokke sig. Vice City har self. store framerateproblemer visse steder, men alligevel ikke så store at de ødelægger noget.
OkottaOkottaSkrevet 05/04-04 18:13 
Når MGS: TTS falder fra 60 til 30 fps, flere steder i spillet, så er der altså problemer.

Gamespot skriver :

"As for the game's frame rate, it's completely smooth almost all the time, though occasionally you'll see it drop noticeably. This only occurs in larger areas, though, and it's only for brief periods of time, so it's definitely not going to ruin the experience for anybody."

IGN skriver :

"This is a very pretty game. It even runs in progressive scan mode. Our only real gripe is that it doesn't also always run at 60 frames per second. Instead, in wide-open environments and during combat sequences with lots of particles the action may hiccup. It's not a major problem, but it's noticeable and given that Konami got MGS2 running so smoothly without interruption on PS2 we'd be liars if we said that we weren't disappointed it couldn't do the same for this GameCube remake. That said, we'd estimate that sixty percent or more of the game does run at 60 frames per second and we're certainly thankful for that much."
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 05/04-04 19:09 
Okotta>
6 måneder mere i udvikling, og spillet kunne måske køre med 60 fps - hvem ved.

Haha, ja, og tror du spillet af den grund havde solgt så meget bedre, at dette havde været en god investering? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/04-04 19:11 
Cronoss>
Jeg kender godt Halo buggen.

Buggen?:O

Der er vist flere! Hvis du går hen til en covenant der er død og laver melee attack på ham igen og igen og igen... Vil der komme seriøse framerate drops fordi alt blodet flyder ud:D

Næsten sørgeligt at jeg har "Testet" Sådan noget.... Men Halo er jo Halo^_^

Ang. Framerate, så var den altså slem i Vice City på PS2, men trails gjorde det heller ikke bedre...(Har aldrig set VC på PS2 køre uden trails).

Okotta - Var det ikke dig der først sagde at MGS2 Subtstance til Xbox var en elendig port fordi det havde dårlig framerate, og senere trak din statement tilbage?:O

Kan jeg husker der var en eller anden der gjorde... Og siden.. Well... Dine meninger tit er "Ekstreme"(Postivt ment IMO) så... Well du ved hvad jeg mener! .... Måske!?!?

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 05/04-04 20:08 
RJK>
Haha, ja, og tror du spillet af den grund havde solgt så meget bedre, at dette havde været en god investering? ;p

Det handler om integritet hos udvikleren - at optimere sit spil mest muligt.

Selvfølgelig ville spillet sælge godt, selvom det blev forsinket - spil bliver forsinket / er lang tid i udvikling, hele tiden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
61 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig