X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

I Månens skygge


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/03-04 22:24 
Har Amerikanerne været der?..., jeg ved godt at der har været programmer om det før, men jeg tror ikke at jeg har set Opération lune før (lyder interessant).

Personligt tror jeg ikke at de har været der, der er alt for meget der peger på det modsatte.

Sendes på DR2 Torsdag d.1/4 Kl. 23.00

Opération lune
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
MadsMadsSkrevet 26/03-04 22:46 
Tak for tippet. Jeg læste første gang om programmet for et års tid siden, ved et tilfælde da jeg sad og læste Kubrick's profil på IMDb.

Så har de åbenbart ikke helt mistet forstanden på DR2, selvom de fjerner et OK program de nærmest havde monopol på i DK.

Jeg har længe gerne ville se det efter at have læst et indlæg på Bad Astronomy's forum.

Bad Astronomy
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
nullernullerSkrevet 26/03-04 23:13 
er det mon en tilfældighed at det bliver sendt den
1 april ?

jeg tænker ofte på hvem var det der filmede rakettens

afgang fra månen.?

kameraret fulgte raketten ligeså fint,da den lettede. og

det var vidst før at remote cam, var opfundet.

så mit gæt er at der har stået en kameramand i

strand sandaler og har filmet hele showet.

/nuller
Nu med Xbox 360
Zzap!Zzap!Skrevet 26/03-04 23:28 
Der var monteret et kamera på bilen.
Born to kill space
yokanabsteryokanabsterSkrevet 26/03-04 23:44 
nuller>
så mit gæt er at der har stået en kameramand i
strand sandaler og har filmet hele showet.

He he...
Foresten jeg har også studeret det lidt på nettet og set flere programmer både på DR2 og TV2. Jeg er også næsten overbevist omn at de ikke har været der, ligesom star soldier siger, alt for meget tyder på det modsatte.
Flere skygger
Fremspollet bånd giver hoppende mænd
Månens overflade er ikke så hvid at man ikke kan se andre stjerner
Vind
Fartøjets opstigning accelererede i et hak, og ikke langsomt, fra månen
soon the world will be one big computer
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-04 15:27 
Selvfølgelig har USA da været på månen. Det er jo direkte absurt og super-konspiratorisk at påstå andet.
Et scam i den målestok kan ikke holdes hemmeligt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
MarcusMarcusSkrevet 27/03-04 15:41, rettet 27/03-04 22:58 
Jeg tror heller ikke de har været der, årsagerne er blevet nævnt.

<EDIT>
Og efter hvad jeg kan huske så er der også et bælte omkring jorden som man ikke ved hvordan man kan få levende igennem hvis de skal overleve, hørte noget om det engang, det var vidst bl.a. derfor Rusland ikke selv sendte folk der op.
FourDFourDSkrevet 27/03-04 15:53, rettet 27/03-04 15:54 
Yokanabster>
Flere skygger
Fremspollet bånd giver hoppende mænd
Månens overflade er ikke så hvid at man ikke kan se andre stjerner
Vind
Fartøjets opstigning accelererede i et hak, og ikke langsomt, fra månen


Og glem ikke at flaget blafrer, og det er jo umuligt, siden der ingen vind er på månen.

EDIT: Ups, så ikke at du havde skrevet "vind", min fejl :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-04 16:15, rettet 27/03-04 16:26 
Helt ærligt, det er sgu da for dumt at tro på det! Selve programmet hed jo "Conspiracy Theory"! Det er nogen fine teorier, men fakta siger noget andet!
Anyway:

En naturlig forklaring
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 27/03-04 16:18 
Der er ingen vind..:S Der er slet ingen atmosfære..:)
Sælg mig en Xbox =)
MadsMadsSkrevet 27/03-04 23:53 
DeluxScan>
Helt ærligt, det er sgu da for dumt at tro på det! Selve programmet hed jo "Conspiracy Theory"! Det er nogen fine teorier, men fakta siger noget andet!
Anyway:

Det var da utrolig så meget tiltro du har til USA, hvis der bare er mange af din slags derovre, så kan jeg da bedre forstå Bush har vundet et valg =)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
psychomantispsychomantisSkrevet 28/03-04 12:02, rettet 28/03-04 12:08 
Om jeg begriber at folk nægter at tro på at amerikanerne har været på månen...
Mage til uvidenhed og hang til konspirationsteorier/sensationsjournalistik skal man lede længe efter.
Jeg vil ikke 100% afvise, at de ikke har manipuleret med billederne eller sågar filmet noget af det i et studie for at stå bedre i medierne. Men at de slet ikke skulle have været på månen finder jeg højest usandsynligt. Og nej jeg er ikke amerikansk patriotisk på nogen måde.

Jeg skal naturligvis have set det omtalte program, men de fleste af de ting man har hørt som argumenter kan pure afvises udfra videnskabeligt grundlag. F.eks. "de hopper så højt og unaturligt, det må være fremspoling...", nej det er bare månens tyngdekraft der er helt anderledes. Og sådan kunne man blive ved, se DeluxScans link.
Glem jeres idé om de ikke har været på månen udfra nogle sjove tv-programmer.

Og tænk hvilket hoax det bliver når de lander på Mars (fuldstændigt hazarderet foretagende hvis man ikke først har været på månen). Og apollo 13 miseren var nok ikke nødvendigt at fremvise hvis alt blot var ét stort fupnummer.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/03-04 14:15 
Mads>
Det var da utrolig så meget tiltro du har til USA, hvis der bare er mange af din slags derovre, så kan jeg da bedre forstå Bush har vundet et valg =)

Jeg prøver bare ikke at blive fanget i "Had USA - det gør alle"-bølgen. Men lad mig da lige slå fast, at Bush Junior (Eller Lille-Bush, som Saddam siger) da nok er en skændsel for demokratiet, og jeg fatter da ikke, at det ikke gået meget, meget værre for landet under hans ledelse. På den anden side tror jeg ikke en (Klogere!) demokratisk præsident havde turdet gå mod FN, og det synes jeg stadig var et godt træk af de republikanske fjolser.
Men, lad nu Kerry komme til.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 28/03-04 14:41 
Mads>
Det var da utrolig så meget tiltro du har til USA, hvis der bare er mange af din slags derovre, så kan jeg da bedre forstå Bush har vundet et valg =)

Det gjorde han jo så ikke...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 28/03-04 16:19 
Han har da vundet et valg, ellers ville han nok ikke sidde som præsident.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
WehnerWehnerSkrevet 28/03-04 16:25 
Var det ikke snarere en retssag han vandt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 28/03-04 16:33, rettet 28/03-04 23:29 
Mads>
Han har da vundet et valg, ellers ville han nok ikke sidde som præsident.

Senior Bush's venner blandt højesteretsdommerne ordnede det lige for Junior Bush. For ikke at snakke om de adskillige tusinde sorte vælgere (sorte vælgere stemmer næsten altid demokratisk), som Jeb Bush sørgede for ikke kunne stemme, i Florida...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 28/03-04 19:33 
Ja tak, jeg ved hvordan det gik til, men han vandt et valg om du vil det eller ej.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MarcusMarcusSkrevet 28/03-04 19:50, rettet 02/04-04 18:15 
DeluxScan>
På den anden side tror jeg ikke en (Klogere!) demokratisk præsident havde turdet gå mod FN, og det synes jeg stadig var et godt træk af de republikanske fjolser.

Hvad kan du ikke lide ved FN?

<EDIT>
Siden at du siger at det var et godt træk at gå imod dem.
NaieraNaieraSkrevet 28/03-04 19:53, rettet 28/03-04 19:56 
Mads>
Ja tak, jeg ved hvordan det gik til, men han vandt et valg om du vil det eller ej.

Nej, han vandt ikke valget. Ikke hvis "at vinde valget" er lig med at få flest stemmer. Han vandt præsidentposten ved snyd, men det er noget andet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
psychomantispsychomantisSkrevet 28/03-04 20:41 
Naiera>
Ikke hvis "at vinde valget" er lig med at få flest stemmer.

Det er det så ikke. Og sådan har det altid været i USA, selvom sidste gang var ret påfaldende og åbenbart også involverede andre lyssky ting.
NaieraNaieraSkrevet 28/03-04 23:25, rettet 28/03-04 23:29 
Selvfølgelig gælder det om at få flest stemmer, i de rette stater (det er jo meget indviklet, men det er ikke det, det her handler om). Bottom line er, at det stod lige, og Florida var den stat der talte. Gore fik flest stemmer, men Bush fik drejet den med flere faktorers indblanden, blandt andet noget med nogle oversøiske stemmer der var for sent på den, men blev talt med alligevel, og det endte med at Seniors venner i højesteret gav Junior sejren. Det hjalp ikke, at Bush's fætter hos Fiction News Network (også kendt som Fox), fik kanalen til at udråbe Junior til sejrherre tidligt på aftenen. De andre kanaler kunne ikke gøre meget andet, end at følge efter... For ikke (igen) at nævne de 16.000 sorte der ikke fik lov til at stemme. Langt de fleste sorte negermænd stemmer demokratisk, så hvis bare en tredjedel af dem havde kunnet afgive deres stemme, havde der overhovedet ikke været noget at rafle om.

Selvfølgelig har valgsystemet "altid" været sådan i USA, men nu er det altså de lyssky ting, jeg snakker om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-04 00:26 
Mysterious>
Hvad kan du ikke lide ved FN?

Jeg har ikke noget imod FN?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
FourDFourDSkrevet 29/03-04 09:33 
Star Soldier>
Sendes på DR2 Torsdag d.1/4 Kl. 23.00

Jeg troede det var D.3/4 ?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-04 00:08 
Jeg har lige set programmet, og man skal lede længe efter en bedre røverhistorie :-)

Nej, vent, Peter Jackson har jo lavet "Forgotten Silver"...
RJKRJKSkrevet 02/04-04 00:22 
Meget spøjst, må man sige.

Men jeg fatter ikke at de har turdet udsende programmet, uden tilladelse fra Rumsfeld & co. - det kan de jo ikke have fået, da de interviews tydeligvis er vildt manipulerede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/04-04 00:45, rettet 02/04-04 00:46 
Spild af tid. Jeg blev skuffet, og slukkede efter 5 min.
APRIIILSNAR, åbenbart! eller? I hvertfald et gennem dårligt, og useriøst program!.
Øv, nu havde man gået, og glædet sig :(
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 02/04-04 00:47 
Yokanabster>
gennem dårligt, og useriøst program!.

Meget seriøs udtalelse at komme med, efter at have set fem minutter af det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/04-04 00:54, rettet 02/04-04 00:58 
Meget seriøs udtalelse at komme med, efter at have set fem minutter af det...

Retter lige til: Lod tv'et køre samtidig med at jeg sad ved compen. Men helt ærligt de "Spillede" da for utroværdigt!
Edit: sagde slukkede pga. jeg er lidt små sur over at sende sådan noget gøgl, efter at have set 2 glimrende programmer på henholdsvis dr2 og tv2!
soon the world will be one big computer
SumezSumezSkrevet 02/04-04 01:49 
DeluxScan>
Selvfølgelig har USA da været på månen. Det er jo direkte absurt og super-konspiratorisk at påstå andet.
Et scam i den målestok kan ikke holdes hemmeligt.

Alle direkte involverede på NASA (og det er MANGE) skal jo holde kæft om det, før det kan lade sig gøre. Og nej, man kan ikke bare sige til videnskabsmanden der laver beregningerne at "ja ja, din raket virker, den er på månen nu", når al NASA's research er baseret på de resultater.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/04-04 08:45 
Hvis i ventede til lige efter programmet var slut så ville i se at de selv sagde at programmet var for sjov. De havde optaget små klip hvor de "skuespillere" de havde "interviewet" bare havde fået et manuskript etc etc :) Man så de typiske klip hvor de glemmer deres linjer og beder om at se manuskriptet igen :) Så sagde de også kommentarer som "don't trust everything the media says".
MadsMadsSkrevet 02/04-04 13:16 
Der var nok nogle der blev overraskede hva'?

Hehe, jeg var klar over programmets budskab - og synes at det var en virkelig fremragende dokumentar.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
LessCDTLessCDTSkrevet 02/04-04 20:08 
Jeg tror jeg vil sætte mig med et teleskop og se på månen. Hvis jeg ser et flag har amerikanerne været der, hvis ikke, jah så siger det sig selv :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
la0sla0sSkrevet 02/04-04 22:55 
Naiera: Angående valget: Det du er ude i der, det er jo kun sofisteri. Bush vandt valget, ellers ville han ikke være præsident. Var hans sejr fair? Højst sandssynligt nej. Men hvis det der kunne defineres som sejren er præsidentembedet, så må Bush erklæres som "vinder". Det er noget hø javel, det kan vi være enige om.

Alt det der månecrap:
Det er jo altid nemmest at nakke den andens argumenter, og sidde og pille ned. Og det er jo ingen sag, at strikke et program sammen, hvor man langer den ene beskyldning over disken efter den anden. Så kommer det jo rent fortællemæssigt, til at virke overbevisende. Og konspirationsteoretikere har det jo også med, at få alt ud af intet. (Læs: at Kubrick stod bag månelandingen).
Man tager en masse uafhængige argumenter og stykker dem sammen uden at de har anden forbindelse end emnet, og vupti så har man zeh ûber teorie!
Man må ikke være så nem, og det siger jeg fordi aprilsnar eller ej, så er der nogle der tror på det helt seriøst.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 02/04-04 23:03 
la0s>
Naiera: Angående valget: Det du er ude i der, det er jo kun sofisteri.

Nej, det er det altså ikke. Jeg har grundigt nok forklaret, hvad der var galt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/04-04 23:30 
LaOs> Naiera har faktisk ret, og det er flere forskellige faktorer der spiller ind. For det første blev tusindvis af stemmer ikke talt op på grund af stemmesjusk, da de gamle valgmaskiner fra starten af 1900 tallet gik i stykker.
Al Gore fik flere stemmer end bush, men på grund af et indviklet valgsystem der gør at staterne uafhængigt af indbyggerne har flere eller mindre mandater i forhold til størrelse, vand bush altså med et par hunrede tusind stemmer mindre end gore. En anden mistænksom ting er at chefen for firmaet der har lavet touch-screen stemmemaskiner til mange stater, en måned før valget sendte en mail til bush hvor der stod "Jeg skal nok få dig til at vinde valget", flere højstående computer ingeniører har også kigget sofwaren igennem og fundet så mange fejl og mistænksomme mangler at softwaren ikke ville være godkendt som afgangs projekt på en normal programmerings uddanelse.
Så det er fakta i fiktion, at al gore vandt valget :)
soon the world will be one big computer
la0sla0sSkrevet 02/04-04 23:32, rettet 02/04-04 23:38 
Naiera gamle dreng, du behøver ikke at forklare mig noget, jeg kender udemærket forløbet.

det jeg siger er bare, at Bush er vinderen fordi han blev præsident. Det var muligvis ikke rent trav, men han var vinderen.
Pantani var mulgivis dopet da han vandt touren, men han er stadigvæk vinderen af touren (var det 1998, jeg går ikke op i cykelsport?).
Sådan er det bare, like it or not... det du siger er nok nærmere at det ikke er ærlige/rene/ægte vindere. Men Bush blev "nummer 1", and that constitutes a winner. Også selvom det var ren politik fremfor demokrati.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 02/04-04 23:36 
Yokanabster>
LaOs> Naiera har faktisk ret, og det er flere forskellige faktorer der spiller ind. For det første blev tusindvis af stemmer ikke talt op på grund af stemmesjusk, da de gamle valgmaskiner fra starten af 1900 tallet gik i stykker.
Al Gore fik flere stemmer end bush, men på grund af et indviklet valgsystem der gør at staterne uafhængigt af indbyggerne har flere eller mindre mandater i forhold til størrelse, vand bush altså med et par hunrede tusind stemmer mindre end gore. En anden mistænksom ting er at chefen for firmaet der har lavet touch-screen stemmemaskiner til mange stater, en måned før valget sendte en mail til bush hvor der stod "Jeg skal nok få dig til at vinde valget", flere højstående computer ingeniører har også kigget sofwaren igennem og fundet så mange fejl og mistænksomme mangler at softwaren ikke ville være godkendt som afgangs projekt på en normal programmerings uddanelse.
Så det er fakta i fiktion, at al gore vandt valget :)

Jeg kender hele historien, jeg ærgede mig, jeg har styr på hele forløbet. Hvad jeg siger er bare, at begrebet vinder bliver brugt forkert.

Gore vandt de fleste stemmer, men vandt ikke valget for han blev ikke præsident. SÅ simpelt er det, vinder man valget ender man i det hvide hus. Ellers må man da sige at Bush er den lykkelige taber. det er såre simpelt, hvis målet for "konkurrencen" (det er et upræcist term men det fungerer) er at blive præsident, så må det naturligvis også være den, der ender som præsident of zeh united states, der er vinderen!
Urent trav eller ej!
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 02/04-04 23:45, rettet 02/04-04 23:46 
en lille ting til, som jo er en fejl i sproget.

Det er forkert at sige: I virkeligheden vandt Al Gore.

Nej færdig slut! I virkeligheden vandt Bush (desværre).

I den ideelle verden vandt Gore. (EDIT: ville Gore have vundet (sådan skal den formuleres))

Bare lige så jeg ikk får den slynget i hovedet :D
Hvad sker der?
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/04-04 23:57 
Ok laOs, Så er vi vidst enige :)
soon the world will be one big computer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig