X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Partitioner på computeren - Problem


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/03-04 21:24 
Jeg ved ikke helt om det hedder partitioner på dansk?

Men anyways, problemet er som følger: Da maskinen efterhånden trænger til at bliver rengjort godt og grundt (dvs, format) ville jeg gerne dele min harddisk op i to, således at jeg kunne bruge den ene til backup.

Jeg fyrer op under Partition Magic, konverterer filsystemet til Fat32 og gør alt klar til at dele disken. Men når systemet så genstarter og normalt skulle gå i gang, får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Error 2026: The requested FAT partition would have invalid parameters" - hvorefter jeg ikke kan gøre andet end at genstarte

Er der nogen, der kan forklare mig hvad jeg nu gør? Jeg synes ellers, at jeg har gjort alt efter bogen, og der skulle også være rigeligt med plads til at flytte de filer, som jeg gerne vil have rykket over på den anden disk (hvilket jeg har sat den til at gøre i samme operation)

Håber der er en der kan hjælpe
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 24/03-04 21:30 
Hvis du prøver at lave partitioner på den disk hvor din windows installation ligger på er det svjv. nødvendigt at formatere denne, hvilket er første opgave programmet udfører ved oprettelse af en partition, og det er nok derfor programmet laver konflikter.

Det er muligt at oprette/slette partitioner under installationen af Windows XP, men det ved jeg selvfølgelig ikke om du har.
I win, you loose
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/03-04 21:36 
Hm, jeg mener bare at jeg tidligere har delt en harddisk. Men jeg kunne jo tage fejl :/

Ellers kan jeg jo blive nødt til at oprette en ny, flytte de filer jeg kan få plads til på den nye, formatere den gamle, installere windows igen for til sidst at tilpasse størrelserne...

Men det andet ville godt nok være nemmere :)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 24/03-04 22:26 
Hvis du siger du tidligere har kunnet dele den uden problemer, så har du sikkert ret. I så fald har jeg ikke noget bud på hvad der ellers kunne forsage fejlen. Har du prøvet et andet partitionsprogram?
I win, you loose
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/03-04 22:42 
Nej, ikke endnu... Hvilke gode findes der?
KTCKTCSkrevet 25/03-04 01:02 
Partition Magic...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 25/03-04 10:12, rettet 25/03-04 10:12 
der er jo indbygget et parations program i xp!
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/03-04 10:32 
Brug Fdisk. Den kikser aldrig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 25/03-04 10:53 
Fdisk findes ikke i WinXP...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 25/03-04 11:00 
Nope, men den findes på en Win95/98 Startsdiskette ;)
Ellers når installationen til WinXP starter, er det
jo som før nævnt indbygget.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/03-04 11:02 
Jeg har ordnet det på den gammeldaws' måde nu...

Men pointen ved ikke at bruge det man får frem ved XP installationen var, at jeg gerne ville flytte nogle biblioteker over på den anden partition idet jeg dannede den. Det kunne jeg bare ikke :)
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 25/03-04 11:44 
Man kan opdele en partition i to ved først at defragmentere den oprindelige og så bruge et smart lille program ved navn GNU Parted til at gøre partitionen mindre. Derefter kan man oprette en partition på den frie plads. Jeg har dog aldrig prøvet Partition Magic, så det kan godt tænkes, at den kan det samme :)

GNU Parted
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig