X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor rygning dræber...


Svar
dchangdchangSkrevet 21/03-04 11:34 
Her er svaret så. :-)

Push me...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
dchangdchangSkrevet 21/03-04 11:34 
Her er svaret så. :-)

Push me...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-04 11:41 
Tja, det er jo klare beviser :)
Homer00Homer00Skrevet 21/03-04 11:54 
Den var sgu meget sjov : )
Must eat - So cheap...
dchangdchangSkrevet 21/03-04 12:08 
Den er godt lavet ihvertfald. Syntes i ikke at den sidste scene (med Annie Lennox-sangen) ligner den fra Fight Club?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DommergaardDommergaardSkrevet 21/03-04 12:16 
Rigtig nice... ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 21/03-04 12:35 
Ret livlig fantasi :) Og fed slutning...!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
AskAskSkrevet 21/03-04 12:56, rettet 21/03-04 12:59 
Rygning roden til alt ondt.. hehe ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 21/03-04 13:12 
Spørgsmålet er om det ikke er diverse herrer der sidder på magten? :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 21/03-04 13:32 
NICE...Godt man ikk ryger :P !!
! ,.-" SLUT "-., !
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/03-04 14:54 
dchang>

Den er godt lavet ihvertfald. Syntes i ikke at den sidste scene (med Annie Lennox-sangen) ligner den fra Fight Club?

Haha, jo, den bringer minderne tilbage til Pitt og Norton.
bootsbootsSkrevet 21/03-04 15:21 
Ask>
Rygning roden til alt ondt.. hehe ;)

Nu er det jo fordi den stakkels mand IKKE må ryge på sin arbejdsplads, at alt dette sker.... Hvis nu han måtte ryge, så var der jo ikke sket noget! Det må de hellere få at vide i Brøndby Kommune, hvor de lige har lavet rygeforbud. Så vidt jeg kan se, så er det IKKE-RYGERNE der skaber alle problemerne i denne verden.

Ja, I gættede det. Jeg er ryger!
RaGeRaGeSkrevet 21/03-04 15:28, rettet 21/03-04 15:29 
Den rammer plet! Rygning dræber virkelig og jeg har hermed droppet smøgerne ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 21/03-04 16:09 
boots>
Så vidt jeg kan se, så er det IKKE-RYGERNE der skaber alle problemerne i denne verden.

Her i landet er det også os IKKE-RYGERE der betaler jeres hospitals-regninger, når I får lungekræft som 45 årige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 21/03-04 16:25 
Naiera>

Her i landet er det også os IKKE-RYGERE der betaler jeres hospitals-regninger, når I får lungekræft som 45 årige.


Det argument er så ringe. Det betaler vi rygere da selv med alle de statslige afgifter der er på smøgerne. Det svarer til at os ikke-rygere skal være efter de fede, fordi de får blodpropper.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkenDarkenSkrevet 21/03-04 16:40 
haha den var fedt... anyways den rigtige grund smoke dræber er at spiludviklere fatter ikke i visse spil at optimere det og så kan lag fremkomme.

... og så er jeg ikke glad for at være passiv ryger
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DommergaardDommergaardSkrevet 21/03-04 16:48 
En af mine venners mor har røget i 25 år og da hun blev tjekket af lægen kunne han ikke se at hun havde røget!

Vildt! :)
AsseAsseSkrevet 21/03-04 17:05 
boots>
Ask>
Rygning roden til alt ondt.. hehe ;)

Så vidt jeg kan se, så er det IKKE-RYGERNE der skaber alle problemerne i denne verden.


Lol, der er ikke noget problem i at ikke måtte ryge på arbejdspladsen hvis man aldrig var begyndt med at ryge!
bootsbootsSkrevet 21/03-04 17:14, rettet 21/03-04 17:15 
Jeg kan godt lide at ryge. Jeg synes det er rart. Hver mand sin smag.... Men jeg tager da sføli hensyn til andre når jeg damper.... ;o)

Naiera> Der er lavet en ny udregning, der viser at en ikke-ryger faktisk er ca. 9.000,- dyrere for samfundet end en ryger, i løbet af et helt liv.... Det er sføli her afgifterne kommer ind. Vi betaler meget dyrt for vores last, så lad os nu være i fred.

Forresten bliver jeg snart 43, så det bliver jo spændende at se hvad der sker med mig i 2006....
dchangdchangSkrevet 21/03-04 17:17 
Plus at alle de rygere jeg kender faktisk er villige til at arbejde mere effektivt end ikke-rygere, hvis de til gengæld får frihed til engang imellem at tage en hurtig smøg.

Men vi må nok erkende at os rygere vel snart ikke må ryge nogen steder.

Så foreslår jeg at vi splejser om Læsø, og laver et ryger-fristed. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RaGeRaGeSkrevet 21/03-04 17:19 
Naiera>
boots>
Så vidt jeg kan se, så er det IKKE-RYGERNE der skaber alle problemerne i denne verden.

Her i landet er det også os IKKE-RYGERE der betaler jeres hospitals-regninger, når I får lungekræft som 45 årige.


Der er vist en, der ikke har læst på lektierne.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 21/03-04 17:22 
boots>
Vi betaler meget dyrt for vores last, så lad os nu være i fred

Ja, det er godt I betaler så meget. Forresten var det dig der begyndte med at klage over ikke-rygere, så du var ligesom selv skyld i mit "angreb".........
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/03-04 17:38 
Hvis man kan lave en statistisk udregning over, hvor meget tabt arbejdsfortjeneste, der er ved at læse og slette spam, vil jeg godt se den samme udregning foretaget over, hvor meget arbejdstid der er tabt på, at rygerne cirka hver time skal ud og hive en smøg: pausetid, som en ikke-ryger ikke har.
RaGeRaGeSkrevet 21/03-04 17:40 
Du er så selv stor anti-ryger? Jeg må også indrømme at smøger er en god nydelse, men ikke det værd i længden. Det gode er, at jeg selv kan styre mit behov af smøger, så det bliver kun til en pakke i ny og næ i weekenderne.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 21/03-04 17:44 
Sonic.dk>
En af mine venners mor har røget i 25 år og da hun blev tjekket af lægen kunne han ikke se at hun havde røget!

Vildt! :)

Min onkel på 43 har røget i over 30 år, og da han var til lægeundersøgelse, fik han konstaret, at han havde lunger som en 18 årig. Desværre er det meget individuelt fra person til person om man kan tåle smøgerne, da jeg også har oplevet det stik modsatte, hvor folk blev dødsens syge af smøger efter 5 års storforbrug. I sidste ende, er jeg også imod smøgerne, men at forbyde folk det, er ikke den rette vej, da nogle folk ser det som en del af deres livskvalitet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-04 17:44 
dchang>
Plus at alle de rygere jeg kender faktisk er villige til at arbejde mere effektivt end ikke-rygere, hvis de til gengæld får frihed til engang imellem at tage en hurtig smøg.

Så så, det er måske lidt hårdt nok at sige, at rygere oven i købet er bedre arbejdere end ikke-rygere, såfremt de bare får lov til at holde deres rygepauser.

Dét der irriterer mig er, at det ofte er okay for en ryger at holde en pause for at tage sig en smøg. Så er det en rygepause. Men hvis en ikke-ryger lige tager sig en pause, så er det ikke okay, tværtimod, så er det fordi man feder den
bootsbootsSkrevet 21/03-04 17:49 
Naiera>
boots>
Vi betaler meget dyrt for vores last, så lad os nu være i fred

Ja, det er godt I betaler så meget. Forresten var det dig der begyndte med at klage over ikke-rygere, så du var ligesom selv skyld i mit "angreb".........

Jeg startede med at svare på dette indlæg: Ask>
Rygning roden til alt ondt.. hehe ;)
- og så skrev jeg hvordan JEG opfattede filmen.... Mit indlæg var nu også nærmest humoristisk ment... ;o)
Jeg har ikke noget imod ikke-rygere - de er bare så kedelige... hehe

Jeg synes efterhånden snart man bliver behandlet som kriminel, bare fordi man kan lide en smøg i ny og næ.

Der var også én der skrev noget om pauser. Mit arbejde består af meget skærmarbejde, så jeg ryger i de naturlige skærmpauser - disse pauser har ikke-rygerne også, så der sker ikke noget med effektiviteten hos os....
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-04 17:53, rettet 21/03-04 17:55 
Selvfølgelig, boots, hvis man sidder foran en skærm og tager sig en smøg mens man arbejder er der vel ingen der har et problem med det. Men det var heller ikke de situationer jeg tænkte på. Nogle steder, f.eks. hvor jeg arbejder, er der rygeforbud på kontoret, hvilket betyder at rygerne må gå udenfor eller ind i et andet lokale når de skal ryge. Det anses for okay, men hvis en ikke-ryger eksempelvis sidder i et andet rum og drikker en cola, er det ikke okay - det er mit indtryk at det er sådan mange steder

Men pointen er heller ikke, at folk ikke skal have lov til at gå ud og tage sig en smøg. Pointen er at det ikke skal regnes som en speciel ryge-pause, men nærmere bare en almindelig pause som alle skal have ret til at tage
bootsbootsSkrevet 21/03-04 17:58, rettet 21/03-04 17:59 
Vi må ikke ryge ved skærmen. Vi har et rygerum. Hos os har alle medarbejdere skærmpauser - både ikke-rygere og rygere. Det eneste problem der er, består i at ikke-rygerne har sværere ved at overholde deres skærmpauser, fordi de ligesom ikke har noget der "lokker" dem væk fra skærmen....

Iøvrigt fedt med en lille ryger-diskussion.... hehe
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-04 18:09 
Så er det et godt system i har, synes jeg :)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/03-04 18:54, rettet 22/03-04 17:33 
Rygernes lov:

1). Vi vil ikke indse at det er kræft og andre sygdomme vi kan få af gude-tågen, det er en illusion skabt af læger der bare vil tjene kassen.

2). Vi er slet ikke til gene for andre mennesker, vores røg undgår dem, maaagisk røg....

3). Vi giver godt i skattekassen når vi ryger, vi dør tidligt, men fuck det.

4). Vi kan godt lide at ryge, det er cool og hyggeligt... men vi er slet ikke slaver.

5). Alle ikke-rygere er ude efter os, det er ikke fair at vi ikke må være mordere, vi kan ikke være nogen steder...

6). Grøntsager og frugt er dyrt, fuck det, cigaretter er nemlig billige.

7). Når vi smider skod og indpaknings papir ved skov og strand, så kommer de små Tobak-Alfer og fjerner det om natten.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-04 19:12 
Jeg kan ikke helt finde ud af om du sviner rygerne til, eller om du er selvironisk ryger :)
RaGeRaGeSkrevet 21/03-04 19:16, rettet 21/03-04 19:17 
Du rammer lige plet med de punkter Star Soldier ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Zzap!Zzap!Skrevet 21/03-04 19:50, rettet 21/03-04 19:57 
Jeg har ikke noget imod rygere, jeg gider bare ikke være tvangsindlagt til at sidde og indånde deres røg, og komme til at lugte af tobak.
Det er rygeren der har den dårlige vane (kom med én god grund til ryge), så det er dem der skal være hensyntagende, og det synes jeg alt for få rygere er.

Alt for ofte når trangen melder sig, trækker de bare en pakke op af lommen og spørger lige henkastet om nogen har noget imod at de ryger, velvidende at ingen vil indvende noget, for hvis de gjorde ville det være sådan: "Nå okay SURE! så lader jeg da være" attitude og dårlige stemning resten af dagen.
Pointen er at hvis man er ryger, skal man ikke ryge i nærheden af andre mennesker med mindre man er stensikker på at de ikke har noget i mod det, og det er vel de færreste mennesker der ikke har dét. Selv rygere bryder sig ikke om at sidde i andres røg.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 21/03-04 20:06, rettet 21/03-04 20:07 
I har da helt misset essen af det her - det er ex-rygerne, der er de mest irriterende. De er nemlig som ikke-rygere, bare 100 gange mere kværulerende :)

Zzap!>
velvidende at ingen vil indvende noget, for hvis de gjorde ville det være sådan: "Nå okay SURE! så lader jeg da være" attitude og dårlige stemning resten af dagen.

Det må være dig der har været uheldig.
Jeg kan forstå at rygere bliver sure, hvis der ikke er nogen speciel grund til at de ikke må ryge et sted, men hvis en ikke-ryger fortæller at han/hun generes meget af røgen, så kender jeg ikke nogle rygere, som ikke kan acceptere dette uden brok :)
Zzap!Zzap!Skrevet 21/03-04 20:22, rettet 21/03-04 20:24 
jaes>Det må være dig der har været uheldig.
Jeg kan forstå at rygere bliver sure, hvis der ikke er nogen speciel grund til at de ikke må ryge et sted, men hvis en ikke-ryger fortæller at han/hun generes meget af røgen, så kender jeg ikke nogle rygere, som ikke kan acceptere dette uden brok :)

Pointen er netop at det er meget få steder hvor det ikke er generende at nogen sidder og pulser på en smøg.

Og det er også lige meget, om man generes meget, eller kun en ganske lille smule af røgen, hvis der er den mindste tvivl skal rygeren afstå, eller gå langt væk og få det overstået.
Det er jo ikke fordi rygeren brokker sig verbalt når han/hun får negativt svar på sit spørgsmål (det er i hvert fald sjældent), men det skaber bare generelt en mis-stemning at skulle sige "nej" til en person, specielt hvis men sidder i en situation hvor det meningen at man skal hygge sig.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 21/03-04 20:36, rettet 21/03-04 20:38 
Zzap!>
Og det er også lige meget, om man generes meget, eller kun en ganske lille smule af røgen, hvis der er den mindste tvivl skal rygeren afstå, eller gå langt væk og få det overstået.

Jeg er ikke enig. Hvis man kun generes en lille smule, så handler det om at gå på kompromis, ligesom man må gå på kompromis med lydstyrken på den nye Britney Spears CD, hvis nogle i selskabet ikke er så glade for pop-musik.

men det skaber bare generelt en mis-stemning at skulle sige "nej" til en person, specielt hvis men sidder i en situation hvor det meningen at man skal hygge sig.

Ja, det er en balance, men personligt har jeg ingen problemer med at opfordre til at folk gør tingene på en anden måde, end de er vant til. Og så er emnet sådan set ligemeget. Jeg synes egentlig, at de fleste har det sådan (heldigvis).
dchangdchangSkrevet 21/03-04 20:42, rettet 21/03-04 20:43 
Jeg kalder mig selv for en hensynsfuld ryger. Hvis folk siger nej til at jeg må ryge i deres hjem, så går jeg da bare udenfor. Større problem er det sgu ikke for mig.

Men det er sjovt og samtidig skræmmende at se hvordan hetzen mod rygere eskalerer. Min lillebror på 12 spurgte mig faktisk idag; "du ved godt at du dør af det, ikke osse?"

Han tror faktisk på at alle rygere dør. Sådan bliver det jo efterhånden osse fremstillet af medierne og Kræftens Bekæmpelse. Selvfølgelig er der mange der dør af og det er da også den hyppigste årsag til kræft, men at sige at man dør tidligt eller dør af det, er for mig total overdrevent.

Det svarer til at sige at man dør af en blodprop hvis du spiser en Yankee-bar.

Det er selvfølgelig klart at man udfordrer sin egen skæbne, men det er mit eget valg. Og så længe at jeg ikke direkte sidder og puster røg ind i hovedet på lige netop dig, så gider jeg ikke være skydeskive for alle mulige hellige mennesker som nok også selv har diverse usunde vaner.

Det er bare sjovt at man ikke går mere op i ting der liggere lidt tættere på ens hverdag end lige netop rygning. Fx den stigende co2-udslipning i storbyerne (de siger at går man gennem Jagtvej midt om dagen, så svarer det til at ryge 30 smøger), eller at vores madvarer bliver proppet med alt muligt lort som ikke skal være der. Disse ting burde være nemmere at komme til livs, men dem bliver der ikke kigget særligt meget på. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg ved dog at rygere generelt bare er ænder i et skydetelt.

Dejligt at smide lidt fra hjertet. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Zzap!Zzap!Skrevet 21/03-04 21:36 
jaes>Jeg er ikke enig. Hvis man kun generes en lille smule, så handler det om at gå på kompromis, ligesom man må gå på kompromis med lydstyrken på den nye Britney Spears CD, hvis nogle i selskabet ikke er så glade for pop-musik.

Jeg gider ikke at gå på kompromis med mit velvære, eller lugte af røg, fordi der er nogen der har en dårlig vane.

Hvis I virkelig har så enormt et behov for at dulme nerverne i det daglige så gå dog til lægen og får en recept på nogen beroligende piller. Dét kan jeg godt garantere jer rygere, er 1000 gange sundere en at sidde og indhalere røg i store mængder hver dag.

Prøv at tænke efter; røg ned i lungerne, stort set det vigtigste organ vi har. Almindelig sund fornuft fortæller een at det umuligt kan være godt.
En normal person der får røg ned i lungerne begynder at hoste og sprutte og kan ikke får vejret, det er der en grund til:
Røg er MEGET MEGET usundt.

Det kan også være et stort problem i det daglige, hvis personer, man gerne skulle holde sig nogenlunde gode venner med, sidder og ryger ved enhver given lejlighed.
F.eks. var der nogen i min klasse, der brugte alle fritkvarterene på at sidde og suge røg, indtil rygepolitikken på skolen blev ændret.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 21/03-04 21:54 
Zzap!>
Hvis I virkelig har så enormt et behov for at dulme nerverne i det daglige så gå dog til lægen og får en recept på nogen beroligende piller. Dét kan jeg godt garantere jer rygere, er 1000 gange sundere en at sidde og indhalere røg i store mængder hver dag.

Nu er du da ude i en lidt tåbelig sammenligning...
Desuden kan mange rygere ikke klandres 100% for deres last, da de startede som meget unge, og når man er 14-16 år, så tænker man altså ikke på samme måde over konsekvenserne, og ender måske med "at sidde i saksen".

Det generer mig da også, at Enghave Plads er fyldt med læske-lamme sutter, men jeg må acceptere det, da det ikke er ulovligt at drikke øl på pladsen. Derfor undrer det mig også, hvis folk ikke vil have at "man" ryger pga. lidt lugt.
Er det hver dag, så ok, men er man inviteret til fest, middag, eller whatever, så er det IMO temmelig egoistisk.

Uanset hvad, så har jeg hverken brug for piller, kaffe eller røg i mit liv, da mine nerver som regel er i godt humør :)
(jeg er festryger, og er dermed ikke afhængig af nikotin ;) )
WehnerWehnerSkrevet 21/03-04 21:58 
Lidt lugt? Man stinker jo totalt, hvis man har været i selskab med rygere. Både hår og tøj.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 21/03-04 22:05, rettet 21/03-04 22:06 
Ja ok, overdrivelse fremmer forståelsen, men som sagt, så synes jeg der er stor forskel på hverdag og "fest", når vi taler røg, og hvor hyggeligt er det, hvis 1/3 af selskabet står ude i haven, en stor del af tiden?

Jeg accepterer det da personligt uden at være det mindste sur, men hvis man ikke direkte er overfølsom overfor røg, så synes jeg det er at gå i små sko, hvis folk ikke må ryge til festlige lejligheder.

Selvfølgelig, er lokalerne meget små i forhold til antal rygere, så skal der da ikke pulses løs konstant...
NaieraNaieraSkrevet 21/03-04 22:37, rettet 21/03-04 22:41 
jaes>
Nu er du da ude i en lidt tåbelig sammenligning...
Desuden kan mange rygere ikke klandres 100% for deres last, da de startede som meget unge, og når man er 14-16 år, så tænker man altså ikke på samme måde over konsekvenserne, og ender måske med "at sidde i saksen".

Det er han da overhovedet ikke. Han har ret. De 14-16 årige burde kunne tænke selv, så de også kunne tænke sig til at det var en dum idé at begynde at ryge. Hvis de så er så lamme i hovedet at begynde, burde de, som du selv siger indirekte, få hovedet drejet bedre på plads som voksne, og fatte at det er en god idé, at holde op med at ryge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/03-04 22:39 
jaes>
1: hvor hyggeligt er det, hvis 1/3 af selskabet står ude i haven, en stor del af tiden?
2: Selvfølgelig, er lokalerne meget små i forhold til antal rygere, så skal der da ikke pulses løs konstant...

1: Hyggeligere end at ens hus stinker af røg i en uge efter og der i værste fald er brændt huller i tæpper og borde.
2: Og hvordan havde du tænkt dig at begrænse det?
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 21/03-04 22:55, rettet 21/03-04 22:59 
Naiera>
Det er han da overhovedet ikke. Han har ret. De 14-16 årige burde kunne tænke selv, så de også kunne tænke sig til at det var en dum idé at begynde at ryge. Hvis de så er så lamme i hovedet at begynde, burde de, som du selv siger indirekte, få hovedet drejet bedre på plads som voksne, og fatte at det er en god idé, at holde op med at ryge.

At sammenligne nikotin med nervepiller, er ikke at overdrive til den store guldmedalje? Oookay...

Og de fleste 14-16 årige hører helt vildt meget efter hvad deres forældre siger, når det kommer til at ryge og drikke?
(nej - sørgeligt men sandt).

Det kan godt være de burde tænke fornuftigt i den her sammenhæng, men mange gør det altså bare ikke...
Heldigvis er antallet af rygere faldet med årene, også blandt de helt unge, men der er stadig lang vej.

Men, rygning sux, og som et skræmmebillede kan jeg nævne en kollega på 24 år, som har fået konstateret rygelunger. Til folk der ikke ved det, så betyder det i praksis, at vedkommende vil dø af ryning, hvis hun ikke stopper.
Hun begyndte godt nok MEGET tidligt (som 10-12 årig eller noget i den stil), men det er fandme trist...
jaesjaesSkrevet 21/03-04 22:57 
Zzap!>
1: Hyggeligere end at ens hus stinker af røg i en uge efter og der i værste fald er brændt huller i tæpper og borde.
2: Og hvordan havde du tænkt dig at begrænse det?

1: Det må man tage med hvis man holder fest. Men det er så bare min (og de fleste i min omgangskredses) mening.
Det med tæpperne er selvfølgelig surt, men ligger det i luften af folk bliver stive, så må man selvfølgelig overveje hvad man gør en ekstra gang, men jeg har nu sjældent set problemet til en alm. "hyggeaften" med lidt trylledrikke i glassene...

2: Ved at folk går udenfor, hvis de ikke kan begrænse deres rygning.
quadquadSkrevet 21/03-04 23:03 
I min omgangskreds har vi gjort det til en vane at man ryger udenfor til fester. Både af hensyn til festens ophavsmand og de deltagende.

Hjælper så lidt af kun 2/28 fra min klasse er faste rygere.

Men giver Kristian tildels ret, selv i 14-16 års alderen burde man være fornuftig nok til at lade være med at begynde at ryge. No offence Mads og Johannes ;)
CronossCronossSkrevet 21/03-04 23:07 
Nu er jeg, i modsætning til andre, ikke 14-16 år Wagner ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 21/03-04 23:08 
jaes>
At sammenligne nikotin med nervepiller, er ikke at overdrive til den store guldmedalje? Oookay...

Ikke hvis man hører på mange rygeres undskyldninger for at ryge.

Og de fleste 14-16 årige hører helt vildt meget efter hvad deres forældre siger, når det kommer til at ryge og drikke?
(nej - sørgeligt men sandt).

At være 14-16 år er ikke nogen undskyldning for at slå hjernen fra, selv om mange lader til at tro det.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 21/03-04 23:12, rettet 22/03-04 00:21 
Wagner:

Jamen, jeg er da også helt enig. Men alt der er lidt "farligt" og "forbudt", lokker jo mange børn og de helt unge - ja unge generelt. Nogle får spændingen andre steder fra, mens nogle begynder at ryge. Andre igen begynder så for tidligt på at drikke. Men det er jo en helt anden problemstilling :)

Hvor ville verden være lettere, hvis vi alle bare i stedet for nøjedes med kanaliserer vores trang til spænding ud i at jagte piger, og springe faldskærm, i stedet for at ryge smøger, starte slåskampe, eller hvad det nu er der tricker folk af dårlige vaner :)
quadquadSkrevet 21/03-04 23:15 
Cronoss>
Nu er jeg, i modsætning til andre, ikke 14-16 år Wagner ;)

Dvs. du har været dum nok til at starte som voksen? ;)
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig