X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Verdensrekord i SMB


Reply
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/03-04 13:52 
http://n-club.dk/arkiv.php?view=2004-02&newsid=826

Hehe, jeg troede slet ikke det kunne gøres så hurtigt!
Ja bort set fra SMB3 videon på 11 min ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MarcusMarcusSkrevet 02/03-04 15:13 
Ja, det er godt nok temmeligt hurtigt :)
Jeg gad bare godt der var et videoklip :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/03-04 16:20 
OK vildt nok.

Jeg havde alligevel ikke regnet med, at det krævede øvelse at slå en verdensrekord.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
solid snakesolid snakeSkrevet 02/03-04 17:15 
Det er fup. Jeg har læst at det er progameret så hastigheden springer uden at man kan se det. Derfor kan det lade sig gøre. Det er en computer som gør det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 02/03-04 22:37 
Vi kan jo lave en konkurrence ud af det til næste konsoltræf. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 02/03-04 22:42 
Æv - er stadig 4 minutter fra verdensrekorden :)

(Sumez -> Synes _seriøst_, at det kunne være fedt med en SMB-konkurrence til konsoltræf - det må være et af de spil, jeg har spenderet flest timer på i min gamer-"karriere" :p )
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 02/03-04 23:10 
Jeg har godt nok aldrig udfordret mig selv i hvor hurtigt det kan gøres, men hvis jeg går i træningslejr nu, er jeg klar til at udfordre nogen der skulle stille op. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 02/03-04 23:33, rettet 03/03-04 00:22 
Jeg er klar på en udfordring :)

Hvad siger du til en gennemgang på tid uden warp i den originale NES version (EU) til PR 4.1? Med warp er dog også fint med mig - så er der færre baner, der skal trænes ;p
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 02/03-04 23:58 
Jeg er frisk på en både med og uden. Må dog indrømme at det er meget lang tid siden jeg har taget alle banerne. Vi kan evt. have to kopier med og spille samtidig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 00:04 
Lyder som en rigtig god ide - jeg er også lidt rusten, så vi må i træningslejr ;p

Jeg stemmer for, at vi prøver en med alle baner. Hvis taberen vil ha' revanche, kan vi snuppe en med warp :)

(Nu håber jeg bare, at jeg kan huske kombinationen i 7-4 - gider ikke til at opklare den igen ;) - 8-4 er heldigvis lagret i proceshukommelsen :p)
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 03/03-04 00:10 
Samme her. Lyder som en kanon idé. Kunne være genialt hvis vi havde flere med samtidig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 00:24 
Det ku' det. Der må da være en del herinde, som har råspillet SMB på et eller andet tidspunkt :)
元気ですか。
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 00:53 
Skulle lige se hvor dårlig jeg var blevet, så jeg snuppede en gennemgang med alle tænkelige warps. Det tog 9:47, og jeg døde een gang grundet en dum fejl ved 8-4's Bowser - man skal huske at Bowser er større end han ser ud ;p

Jeg er naturligvis bedre til de baner, end jeg er til de andre, så der skal nok trænes en del, før jeg har en god chance for at vinde :)
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 03/03-04 01:08 
Det skal du ikke være bange for. Jeg ved af erfaring at jeg får mange problemer i verden 5 og 7, som jeg har meget lidt træning i.
Jeg har lige taget et par speedruns med warp zones, og er død mange gange fordi jeg har udfordret hvad jeg egentlig kunne. Til gengæld har jeg opdaget nogle genveje og fået styr på ting der egentlig kun lå i rygraden i forvejen. :)
Nu vil jeg lige tage en hvor jeg rent faktisk stopper op ved hammerbrødrende på 8-3, og så tage tid. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/03-04 01:19 
Har lige taget den på 7 minutter, og vil mene at jeg kan gøre det noget hurtigere, da jeg blev ramt flere gange. Ser ud til at du skal træne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 01:28 
Min gennemgang var jo også allerførste forsøg, og jeg fokuserede langt mere på at overleve end på at skynde mig, så du skal ikke vide dig for sikker ;p

Tager du dig tid til at tage svampe/ildblomster?
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 03/03-04 01:40, rettet 03/03-04 01:40 
Ja. Jeg tager den første svamp, og ildblomsten i starten af 1-2. Det tager ikke så lang tid, og det er en fordel på 4-1 og især 8-1 med en ildblomst.
Bliver man ramt på 4-1 (tsk tsk) kan man meget hurtigt få fat i svampen nede i røret, ellers er der to powerups der begge er meget hurtige i starten af 4-2. Powerupsne på 8-2 og 8-3 tager alle en del tid at få fat på, men hvis jeg mod forventning skulle være lille på 8-2 vil jeg hellere bruge tid på at tage den for at undgå at dø.
Jeg tager også stjernen (ingen jokes..) på 8-1, selvom det vist er spild af tid..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 03/03-04 01:48, rettet 03/03-04 01:49 
Sumez>
Jeg tager også stjernen (ingen jokes..) på 8-1, selvom det vist er spild af tid..

Du kunne så have valgt at skrive "udødeligheden", men det gjorde du ikke. Interessant :-p

Er der noget du gerne vil fortælle os om Marios forhold til mindreårige drenge Sumez? >;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 03/03-04 02:04 
Den besked i parantesen var faktisk møntet direkte på dig. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 02:04 
Nu tog jeg en gennemgang, hvor jeg lagde mere vægt på at være hurtig, og nu er jeg da også nede på de 7 minutter plus det løse - og jeg døde en gang i 8-3 (tsk tsk)

Jeg må nok også til at optimere mine valg af nærende planter - der er sikkert en pæn slat sekunder at hente...

Jeg synes en af mine største problemer er 8-3, fordi man aldrig kan vide hvordan hammerkasterne står, når man kommer, så for at være sikker på at overleve, skal man tage sig tid - hvilket er svært, når man gerne vil skynde sig ;). Det er desuden utrolig provokerende, at de kan finde på at stå, så man ikke umiddelbart kan komme forbi (uden at risikere livet) før de har flyttet sig :p - de formationer er der dog heldigvis langt imellem :)

4-1 må da være den ultimative løbebane - den er nem & man behøver aldrig at stoppe, så der bliver man ikke ramt ;)
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 03/03-04 02:08 
Ja, 8-3 er et problem, men hvis man kan holde på ildblomsten, burde det ikke være så svært. Måske kan man inarbejde et trick med at hoppe op på den øverste blok og så hoppe over de hamre de smidder?
Er 4-1 hurtigere hvis man undlader at gå ned i røret?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 02:16 
Problemet med den teknik er, at deres hamre jo lige præcis når op over den øverste blok og meget ofte i den venstre side af den, så der dermed ikke er noget sted at stå uden at blive ramt... Selv hvis man har ildblomst - i øjeblikket synes jeg mest det er normen, at jeg ikke har, men det skal nok ændre sig efter lidt mere træning på 8-1/2 ;p - vil der jo også være en del "umulige" formationer - omend færre.

Ang 4-1: Selvfølgelig er den ikke det, men det ændrer ikke på min udtalelse :p
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 03/03-04 02:38 
Jeg tror faktisk 4-1 er hurtigere hvis man ikke går ned i røret, men jeg har ikke lige taget tid på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 03/03-04 02:50 
Du har fuldstændig ret - en fejlbedømmelse fra min side; jeg troede, at der var længere imellem de to rør :=). Man sparer faktisk omtrent 3 sekunder ved at bruge røret - dette er dog testet som Mario; det kan godt være at det er noget mindre når man er Super Mario, da man så skal hoppe eller glide for at komme til den anden side af bonusrummet.
元気ですか。
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 08/03-04 03:24, rettet 08/03-04 15:34 
Som en undskyldning for at få emnet længere op på listen og endnu engang opfordre andre til at melde sig, angiver jeg lige mine foreløbige bedste tider i første verden (de kan næsten ikke blive bedre med min nuværende taktik):

1-1 (m/svamp)........364
1-2 (m/ildblomst).....343
1-3 ......................260
1-4 ......................363

Tiderne er angivet af den resterende tid, når man når enden af banen.

EDIT: Opdateret med forbedrede tider
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 08/03-04 06:19 
Det er lidt tid siden jeg prøvede nu (har haft gæster jeg skulle tage mig af hele weekenden), men jeg kan godt huske mine tider på bane 1-1 og 1-2 (og nogen af de andre baner langs warp zone-vejen).
1-1 (m/svamp): 361
1-2 (m/ildblomst og warp zone): 333

Din tid på 1-2 er meget forbløffende, måske er det hurtigere at gå gennem banen, hvis man ikke går på loftet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 08/03-04 06:54 
Sidst jeg gik igennem SMB (Allstars-udgaven) tog det cirka 30min. Det kan da godt være jeg kan forbedre mig og være med i konkurrence..
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 08/03-04 08:11 
Der er væsentlig forskel på kontrollen i originalen og All Stars udgaven. Sidstnænte tæller naturligvis ikke. Men jo flere, jo bedre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 08/03-04 08:25 
Æv, så kan jeg jo ikke træne ordentligt :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 08/03-04 09:55 
Hey jeg vil da også godt være med i den konkurrence :)
HankyHankySkrevet 08/03-04 10:02, rettet 08/03-04 10:02 
Også her :)
Kan lige se det for mig. Sidder 4-5 personer inkl. mig selv
på en række .. 3, 2, 1.. GO!
Folk nørder derud af ... 10 min senere er alle færdige.
Undtagen *gulp* ...mig selv :'(
1 time senere er Hanky endelig i mål :D

Det bliver nok scenariet ;'[
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 08/03-04 10:43 
Vi skal vist have en del NES'er med, så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/03-04 12:38 
Sumez>
Der er væsentlig forskel på kontrollen i originalen og All Stars udgaven.

Fortæl fortæl :)
SumezSumezSkrevet 08/03-04 12:44 
Bare noget de/acceleration, der fungerer lidt anderledes. Hvis man er vant til at styre ham i All Stars udgaven, mærker man en tydelig forskel i originalen. Omvendt mærkede jeg det sjovt nok ikke så tydeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 08/03-04 14:16 
Der er også noget underligt i All-Stars udgaven når man ødelægger en sten-blok. Det er lidt svært at forklare, men når man ødelægger en blok i all-stars så ryger man lidt mere "igennem" den ødelagte blok, hvorimod ens hop bliver stoppet øjeblikkeligt i NES udgaven.. er der ikke nogle som kan forklare det lidt bedre end mig? Ellers prøv at gøre/se det i praksis..
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 08/03-04 14:28, rettet 08/03-04 14:51 
Sumez>
1-1 (m/svamp): 361

ô_O - hvad er det for en svamp du tager? EDIT: Det var mig der havde overset noget fundamentalt. Jeg må tænke mere over min taktik for fremtiden. Efter et par forsøg er jeg nede på 62...

Din tid på 1-2 er meget forbløffende, måske er det hurtigere at gå gennem banen, hvis man ikke går på loftet?

Man kan ikke gå så hurtigt igennem på loftet. Når jeg går igennem løber jeg med undtagelse af et sted konstant, så det kan ikke gøres særlig meget hurtigere. (Det sted hvor det falder to monstre ned oven på en havde jeg nogle problemer med, men nu er jeg oppe på at klare det hver gang)


Svovlmunk>
Hanky>
I er velkomne. Jo flere jo bedre. Vi må dog sørge for at få nok NESser og SMBer med.
元気ですか。
HankyHankySkrevet 08/03-04 16:28 
Nej nej nej, Stupid me :D
Har læst hele denne tråd som SMB3 .. ved ik hvorfor ^^

Kunne bedre forstå det kunne gøres på omkring 5 min.
Hmm .. jeg skal nok tage et par NES' med samt SMB
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me