X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvordan oplever folk handlen nu?


Reply
fumfumSkrevet 01/03-04 10:04 
Nu er der jo gået et stykke tid med den nye handelsside her. Hvordan synes folk det fungerer. Selv får jeg ikke købt det store, går ud fra at man lige skal vende sig lidt mere til det.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 01/03-04 10:24, rettet 01/03-04 13:16 
Tja... selve handels sektionen er fornuftigt opbygget og efter min mening nem at bruge, men jeg har ikke fået solgt ret meget herinde siden det blev ændret. Om det er fordi folk ikke rigtig kan vænne sig til det eller det bare har været nogle skod ting jeg har haft til salg ved jeg ikke rigtig.

Har f.eks. nogle helt nye PS2 netværks adaptere til kun 165 kr. incl. porto og jeg har ikke solgt en eneste endnu herinde! Mener da selv at det er ret billigt.

Så fik jeg lige lavet lidt reklame ;o)
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 01/03-04 10:30 
Jeg mener at det er blevet mere overskuligt med de nye sider men det er sket på bekostning af brugervenligheden hvilket jeg ikke synes om.

I stedet for at ændre handelssiderne så burde man jo nok have lavet et bedre karaktersystem ala ebay.
notatplayright
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-04 10:32 
Det er blevet meget mere overskueligt, men det er ikke noget man ligger så meget mærke til som det gamle.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/03-04 11:10 
Det kræver for meget. Man kan ikke bare klikke på markedsforummet og hurtigt chekke, hvad der er til salg. Nu skal man vide, hvad man er ude efter, til hvilken konsol osv.
Jeg kunne bedre lide det før.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
fumfumSkrevet 01/03-04 11:15 
Nu har jeg så lige tjekket lidt igennem på markedsforumet. (foraet?). Det ser ud til at der er en del til salg, men ingen der gider at byde. Har det været sådan hele tiden?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/03-04 11:22 
fum>
(foraet?)

(fora = forum i flertal) ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 01/03-04 12:14 
fum>
Før hen kunne jeg "lokkes" til impulskøb men med de nye handelssider så bevæger jeg mig ikke ind i nogle kategorier der ikke har min umiddelbare interesse, hvilket jo sætter en stopper for mine impuskøb (= færre bud fra min side).
notatplayright
PlaykidPlaykidSkrevet 01/03-04 12:16 
Det er flot og nemt at finde rundt i. Jeg glemmer bare der findes en markedsplads når jeg ikke støder på salgtråde i "aktive".
Spiller nu: Halo 3
Le RoofLe RoofSkrevet 01/03-04 12:29 
Synes nu også at handelssektionen er ganske flot og gennemført, men derudover har jeg fuldstændig samme problem som PS2 playkid ("aktive" er min startside)...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 01/03-04 12:33 
samme her. burde være relativt nemt at tilføje en salgsnotits til "aktive" når der bliver sat nye ting til salg.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/03-04 13:09 
Ja, det ville være en god løsning.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DarkenDarkenSkrevet 01/03-04 13:11, rettet 01/03-04 13:18 
Følger trop med PS2 playkid, Le Roof og dRxL.
Det er flot og fint og har både købt og solgt igennem det,
men gLemmer det bare, savner også lidt at se ting under aktive topics ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HardballerHardballerSkrevet 01/03-04 13:13 
Den kan jeg også gå med på, helt sikkert :)
quadquadSkrevet 01/03-04 14:20 
Præcis som det tidligere nævnt forsvinder mange impulskøb, især når man starter inde på 'Aktive'

Forumet er blevet meget mere overskueligt når man slipper for de mange markedsindlæg, men alt i alt ville jeg nok foretrække det gamle. Måske som et alternativt forum der bare ikke blev vist under aktive, men som man selv kunne gå ind og tjekke på.
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/03-04 16:04 
Vil også hellere have det gamle tilbage..!
Sælg mig en Xbox =)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/03-04 16:30 
dRxL>
samme her. burde være relativt nemt at tilføje en salgsnotits til "aktive" når der bliver sat nye ting til salg.

Noget i den stil, ja!
Home is where the hardware is..
MrCaseMrCaseSkrevet 01/03-04 17:18 
Jeg synes det er svært at få overblik over hvad der er til salg. Jeg tror den form det har antaget nu, ville være mere egnet til større fora, hvor der var tusinde handler igang konstant, og man mere eller mindre kunne købe lige det man ønskede sig (læs: Ebay).
Men jeg føler ikke det passer så godt til vores lille kaffe-klub, hvor det mere er individer der sælger stykker af deres samling til andre samlere/gamere.

Jeg ser jeres idé med den meget tjekkede handelssektion, men er vist også tilhænger af den gamle måde. Snak er godt!
Have you considered sucking less?
CalleCalleSkrevet 01/03-04 19:20 
Jeg kunne nu bedre lide det gamle for der var det mere overskueligt synes jeg, men det er nok bare mig som er en hat!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/03-04 19:28 
MrCase>
Jeg synes det er svært at få overblik over hvad der er til salg. Jeg tror den form det har antaget nu, ville være mere egnet til større fora, hvor der var tusinde handler igang konstant, og man mere eller mindre kunne købe lige det man ønskede sig (læs: Ebay).
Men jeg føler ikke det passer så godt til vores lille kaffe-klub, hvor det mere er individer der sælger stykker af deres samling til andre samlere/gamere.

Jeg ser jeres idé med den meget tjekkede handelssektion, men er vist også tilhænger af den gamle måde. Snak er godt!

Ja, handel-sektionen virker STOR, det gør udvalget bare ikke! Det skal matche lidt bedre..
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 01/03-04 22:23 
dRxL>
samme her. burde være relativt nemt at tilføje en salgsnotits til "aktive" når der bliver sat nye ting til salg.

Det er det heller ikke. Faktisk findes funktionen allerede i nedvandet/ubrugelig form, til modereringsformål.

For at bruge Runes ord, så var meningen med det nye system at få brugerne væk fra forum, og bruge de forskellige dele af Play:Right adskilt.
Men generelt, så er jeg selv enig med de fleste i denne tråd, og har selv argumenteret for det samme..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NeonodeNeonodeSkrevet 01/03-04 22:50 
Var også mere tilhænger af det gamle system.. Der kunne man smide en hel bunke ind af altmuligt, man ikke lige kunne have mere pga. oprydning samt bytte det på kryds og tværs , det kan man heller ikke rigtig mere, hvor hver enkelt lille dims skal prissættes...
fumfumSkrevet 02/03-04 11:27 
Vi skal måske have rjk på banen og lave en afstemning?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 02/03-04 13:39 
No need to. Vi snakker om det internt og har gjort det et stykke tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/03-04 14:10 
Det er er altså også mange af de nye tiltag, der er en klar forbedring!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
MarcusMarcusSkrevet 02/03-04 15:18 
Jeg synes det er fint også, men som andre også nævner så synes jeg også det er mere besværligt at kigge igennem når man skal vælge kategorier. Desuden, er jeg træt af at auktionerne/handelstingene udløber....kan man forhindre det?
tastasSkrevet 02/03-04 15:32 
Det er også ligesom, at siden er kommet en 'vejledende' udløbsdato på annoncen, at folk holder tilbage med at byde før til sidst. Hvorimod med den gamle form, blev der budt med det samme.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DarkenDarkenSkrevet 02/03-04 18:36, rettet 02/03-04 18:38 
hmn det kan jeg godt se, men det er også rart at gamle annoncer som ikke er aktive, bliver fjernet.... så måske i stedet for udløbsfrist, så skulle sælger bare ind engang om ugen og godkende sine markedstråde(lige som med samling), som så ellers så ville blive lukket og så fjernet lidt(en dag?) efter.

Mysterious -> Jeg kunne også godt tænke mig muligheden for at vælge flere kategorier at kigge igennem samtidigt, uden at skulle se allesammen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 02/03-04 18:42 
Darken>
måske i stedet for udløbsfrist, så skulle sælger bare ind engang om ugen og godkende sine markedstråde

Hvilket jo egentligt er fuldstændigt, som det er nu (forlæng annonce).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 05/03-04 07:43 
Hvad så med at lave en forlæng annoncer knap, hvis man har mange ting til salg og alle skal fornyes....eller måske lave en lang liste over auktioner og så vælger man der at sætte kryds i alle der skal fornyes...
RJKRJKSkrevet 05/03-04 11:31 
Det er ikke meningen, at man skal fornye alle sine annoncer. Det er meningen at man skal fornye sine annoncer, hvis der fx er mange bud på dem til sidst.

Til det andet formål skal man genaktivere sine annoncer. Det virker som du foreslår.

Pointen er, at man som køber ikke gider afgive et bud, som så kommer til at stå i flere måneder, fordi sælger bliver ved med at forlænge annoncen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 05/03-04 12:18 
RJK>
Det er ikke meningen, at man skal fornye alle sine annoncer. Det er meningen at man skal fornye sine annoncer, hvis der fx er mange bud på dem til sidst.

Jeg kan godt se ideén hvis man kun har én ting til salg, men har man flere ting så er det ret træls at skulle hele møllen igennem igen for at oprette sin annonce på ny.


RJK>
Pointen er, at man som køber ikke gider afgive et bud, som så kommer til at stå i flere måneder, fordi sælger bliver ved med at forlænge annoncen.

Så kan man jo som køber gøre sælger opmærksom på at man ønsker at annullere sit bud.

Det kun også tænkes at det måske kunne komme køber tilgode ved at have sit bud stående i en længere periode i det sælger kan være på vippen til at sælge og måske lige skal bruge en lille tænkepause..
notatplayright
KTCKTCSkrevet 05/03-04 12:41 
Hvorfor kan man ikke se "købes" indlæg i aktive? (sorry, hvis det er besvaret tidligere)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 05/03-04 12:56 
RaO>
Jeg kan godt se ideén hvis man kun har én ting til salg, men har man flere ting så er det ret træls at skulle hele møllen igennem igen for at oprette sin annonce på ny.

?

Det skal du ikke. Du går ind på HANDEL > PRIVAT > AKTIVER ANNONCER og - vupti...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/03-04 12:58 
KTC>
Hvorfor kan man ikke se "købes" indlæg i aktive?

Der findes ikke købes-indlæg. Man kan ikke besvare købes-annoncer udover per besked.

Det blev vurderet, at det var sælges-annoncer, der var interesse for at have på Aktive.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LessCDTLessCDTSkrevet 05/03-04 14:05 
Jeg bruger den aldrig, da man (som sagt før) specifikt skal vide hvad man går efter. Man kan ikke bare lige scrolle igennem dem, og se hvad der interesserer een. Det er også som om, at følelsen ved at handle "forsvinder", der er ikke den samme "personlighed" over det.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 05/03-04 14:14 
LessCDT>
Man kan ikke bare lige scrolle igennem dem, og se hvad der interesserer een.

Det er da netop det man kan!

Før skulle man ind igennem alle mulige kryptiske emner, ofte med misvisende overskrifter og det tog en evighed at holde sig opdateret.

Du må mene hvad du vil, men det ville da være prisværdigt, hvis meningen var lidt bedre argumenteret?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 05/03-04 16:46, rettet 05/03-04 17:05 
Jeg bruger aldrig mere "nyeste annoncer" da det simplethen er for rodet. Ja sry, hvis det lyde en anelse negativt, men jeg bruger bare individuelle kategorier.

og dA jeg ved I elsker at høre folks begrundelser, kommer den lige her:

"Nye Annoncer" : de starter som knappen siger med de nyeste først, fint.... et problem, det er for alle platforme og derfor ret uoverskueligt. Ved ikke med jer andre men jeg finder det bedst at sorter efter konsol, men her støder jeg på et andet irretations moment (eller hvad det hedder) nu skal jeg blader random sider igennem for at komme til en konsol jeg er interessert i at læse annoncer for (playstation begynder på side 12 lige nu btw :P )

Jeg har tilfældigvis en del forskellige konsoler, men det er ikke alle her der har meget mere end en,( sagt efter et kig her : http://www.playright.dk/samlerstats.php ), og jeg kunne forstille mig jeg ikke er den eneste der bliver lidt trist og miste en del impulse-købe-lyst ved at skulle skimme en masse ligegyldige annoncer som man ikke gider kigge på. (lige meget hvordan man sorter listen)

(Dette gælder også "Alle Annoncer" da det jo er lige som nyeste bare omvendt med laveste tid tilbage, men denne funktion hedder jo ALLE annoncer så intet pres over den)

Så istedet for benytter jeg mig af at gå ind under hverenkelt platform og kigge der... synes bare det er lidt trist... det kunne være cool, hvis man nu under, "privat" kunne sætte sine prefrerancer for hvilker konsoler man ville se annoncer for.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 05/03-04 17:01, rettet 05/03-04 17:02 
Hvis man kun har en eller få platforme, er det logiske ved bare at se annoncerne for disse platforme?

Jeg kunne tilføje en lille checkboks ved hver platform på oversigten, hvor man så kan vælge de platforme, man vil se. Eventuelt kan de være pre-udfyldte udfra hvilke platforme man ejer. Det kunne måske hjælpe dem, der ejer et "middelmådigt" antal platforme.

?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 05/03-04 17:07, rettet 05/03-04 17:09 
yep!
Rjk det ville bare være så stort! =)
fordi selve Nyeste og Alle er gode knapper, og jeg ønsker jo at bruge dem, men hvis jeg skal scroll forbi f.eks. en masse dreamcast og n64 annoncer, er det lidt trist...
selve oversigten over alle konsol kategorier er fed, da man helt specifikt kan gå ind og kigge på en konsol.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
LessCDTLessCDTSkrevet 06/03-04 12:50 
Jo ok :) det kan man godt nu... Bare ikke sidste gang jeg kiggede.. :P Jeg skal nok sørge for at holde mig opdateret før jeg kommenterer næste gang... hehe
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 06/03-04 12:53 
LessCDT>
Jo ok :) det kan man godt nu... Bare ikke sidste gang jeg kiggede.. :P

Det har man kunne gøre hele tiden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LessCDTLessCDTSkrevet 06/03-04 18:54 
Jo... Der var på et tidspunkt efter P:R 3.0 kørte hvor der stadig kørte de gamle annoncer på handelsforummet, men hvor handels sektionen kørte samtidig. Og tro ikke at du ved bedre... :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 06/03-04 19:03 
Jeg ved ikke hvad du snakker om. Markedsforummet blev kørende for at udfase folks annoncer der. Det blev aldrig ændret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CalleCalleSkrevet 06/03-04 19:27, rettet 06/03-04 19:30 
En ting som også er irreterende det er at nogle af annoncerne de kommer ikke op i nogen kategorier og så skal dem som vil købe lkikke på vis alle annoncer og så se der og vis alle annoncer knappen den overskuer jeg ihvertfald ikke at bruge da der står tusind forskellige annoncer....

EDIT:

Ahh jeg så lige at der er kommet de der knapper på så nu er det emget nemmere...bare glem dette indlæg!
Per SPer SSkrevet 06/03-04 21:03, rettet 06/03-04 21:03 
Til Calle

Det er helt iorden, jeg havde opgivet at læse din besked på grund af manglende tegnsætning og ordvendt omstilling (gisper efter vejret).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkenDarkenSkrevet 08/03-04 02:25 
synes faktisk jeg liiiige havde glemt at give udtryk for hvor fedt der er kommet checkboxes =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Username
Password
Remember me