X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danske spil(d) - af tid


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/02-04 14:39, rettet 29/02-04 15:37 
Jeg synes Freedom Fighters var godt, men derudover så skal vi tilbage til ca. 1987, for at finde det sidste gode danske computerspil - nemlig Tiger Mission fra Kele Line, til Commodore 64. Det spil havde osse mangler, og ku' virke lidt upoleret (selv dengang), men hvorfor man i Danmark ikke kan lave ligeså professionelle spil, som alle andre steder - det forstår jeg ikke.

Svenskerne ... Se hele indlægget


Hvis det her passer...
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
OmenOmenSkrevet 01/03-04 16:01 
Okotta>
Det gør jeg heller ikke - jeg bryder mig generelt ikke om danske spil; De er for upolerede og dårligt konstruerede - de virker ufærdige.

Hitman var dårligere end Hitman 2 - og Hitman 2 var dårligt.

(Om Battle Squadron)
Det var ok til Amiga, men altså ikke noget specielt.

Okotta jeg siger ikke du ikke må mene hvad du vil, jeg siger bare at du skamskyder din egen troværdighed når du uden argumenter vælger at nedgøre meget anerkendte titler. Specielt når dit "argument" er at danske spil generelt er af en lav kvalitet.

Derfor må jeg også konkludere at du enten ikke har en særlig stor viden om det omtalte emne (og diskussionen derfor er redundant) eller at du bare ønsker en diskussion (i hvilket tilfælde du må argumenterer for dine meninger).
Vote Ficus!
VictorVictorSkrevet 01/03-04 17:21 
RJK>
Jeg har ikke spillet Battlefield 1942

Skulle du tage og gøre, et virkelig fedt spil!

btw syntes jeg nu faktisk at dansk spilproduktion er meget god. Syntes da både Hitman 1/2 og Freedom Fighters er gode spil :-)
RJKRJKSkrevet 01/03-04 17:47 
Nu er jeg ikke lige den store pc-gamer ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 01/03-04 18:56 
Er også svært når man kun har Amiga? :)
» a winner is you «
TurricanTurricanSkrevet 01/03-04 19:11 
Okotta>
RJK>
Battle Squadron?

Det var ok til Amiga, men altså ikke noget specielt.


Fremragende grafik for tiden. Genial musik. Det klart vildeste weapon upgrade for et shoot em up da det kom ud(hvis jeg husker rigtigt...), og et dejligt velbalanceret gameplay. Jeg snakker selvfølgelig om Amiga versionen her.

Men, det er selvfølgelig en smagssag :-)
The Gods pause for a moment...
GreaseballGreaseballSkrevet 03/03-04 11:09 
Hvor mange har prøvet Amok(PC, PSX, Saturn), det blev lavet af et dansk hold, kan dog ikke ikke lige, PT. huske hvad de kaldte sig, mener dog at nogle af dem senere skabte IO-interactiv.

Ok spil, men lidt trivielt i længden. Det jeg husker best var at hanlingen forgik på Falster:)
OmenOmenSkrevet 03/03-04 14:33 
Igen er det ikke kun dansk udviklet (ligesom førnævnte Scorcher). Det er udviklet af Scavenger, som bl.a. bestod af nogle danskere (af hvilke nogen også senere var med til at starte IO).

Særligt godt var det nu ikke, borset fra den tekniske og musikalske side (mmmm Jesper Kyd).
Vote Ficus!
GreaseballGreaseballSkrevet 03/03-04 18:24 
Husker ud fra end-credits hvor der næsten kun stod dansk lydene navne. Og til sidst en speciel tak til "alle reje-fiskerne på grønland"(stod på dansk), hvad de så end mente med det?:/ Aller sidst stod der "Gud velsign Danmark"

Men det havde en co-up mode, hvilke der ikke var mange spil på det tidpunkt der havde.
SumezSumezSkrevet 04/03-04 02:11 
..Der er vist nogen, der aldrig har set dronningens nytårstale. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 04/03-04 06:03 
Ligemeget om man kan lide et spil eller ej må det vel være muligt at vurdere hvorvidt det er godt eller ej.
Eks. er Hitman da ikke min favorit, men vil da vurdere det til et godt spil alligevel.

Det eneste "minus" ang. IOI på nuværende tidspunkt vil jeg sige er, at deres spil ligner lidt hinanden. De har så ikke så mange spil fremme, men det vil være ærgeligt hvis de kun lavede en type spil.

Jeg må ellers sige, at jeg er overrasket over at Hybris, og Battle Squadron var danske (men det var selvf. også i barndommen de blevet spillet sidst). De er klart gode - og ikke kun pga. det var/er favoritter.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 04/03-04 11:53, rettet 04/03-04 11:55 
Som et lille apropos:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=241164

Det er da også en slags penge...

Edit: Og pressemeddelelse her:

http://www2.ioi.dk/PressReleases/IOI030304.shtml
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 04/03-04 11:55, rettet 04/03-04 14:18 
Hybris/BS er jo ikke bare danske - det er også de samme der har lavet dem. Martin Pedersen (kode) og Torben Bakager Larsen (grafik - han lavede også Sword Of Sodan). Det skulle have været en trilogi, men det tredje spil kom aldrig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 04/03-04 14:14, rettet 04/03-04 14:16 
Ja, man kan også læse nyheden med IOI på tv2s Teksttv s. 138 idag. En ganske net sum Eidos har betalt for dem - men nu udgav de trodsalt deres spil alligevel.

Forresten var Sword of Sodan, da også et rimeligt spil (for de tider - nok lidt for simpelt nu).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
GreaseballGreaseballSkrevet 04/03-04 17:02 
Sumez>
..Der er vist nogen, der aldrig har set dronningens nytårstale. :)

Hvornår har hun nævnt rejefiskerne på grønland?
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig