X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Første Ninja Gaiden review


Svar
SephirothSephirothSkrevet 27/02-04 07:29 
Yderst, yderst positiv...

Gamespy anmeldelse
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
202 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 09/03-04 18:29 
Jeg regner med at modtage mit Ninja Gaiden imorgen! Så kan jeg evt. også lige skrive hvad jeg synes. Mit er også NTSC, dog US... ved ikke og dit var JAP Star Soldier?
PlaykidPlaykidSkrevet 09/03-04 19:02 
Buhuuu, så vælger jeg et NTSC kopi i stedet for:(
Ikke at det skader noget, men ville nu helst være fri for at importere.
Spiller nu: Halo 3
Star SoldierStar SoldierSkrevet 09/03-04 19:09 
Sonic.dk>
Jeg regner med at modtage mit Ninja Gaiden imorgen!... var JAP Star Soldier?

Min er US pga. en ven skal overtage den, good luck med spillet, du ved aner ikke hvad du har rodet dig ud i... ;), se gamefaqs board om NG, folk har problemer... ligesom mig (se hvor mange posts der allerede er), men mere om det senere..... måske...

GF MSGB
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
DommergaardDommergaardSkrevet 09/03-04 19:21 
Ser ud som om at jeg får mig en udfordring her! Skal nok blive interessant! ;)

Hvad synes du om spillets grafiske side? Nogle fede features du kan hive frem?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/03-04 19:10 
Per S>
Tjah. I US er det sex der klippes, i EU er det vold.

Dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Sex i NG?! *G*

Seriøst, Jeg er pissed - Penge fordærver kunst (alt).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/03-04 22:28 
Sonic.dk>
Hvad synes du om spillets grafiske side? Nogle fede features du kan hive frem?

Super framerate. Flotte animationer, komplekse figurmodeller. Der mangler bare lige noget dynamisk lys/skygge, og så havde det imo været perfect ;)

*Indtryk baseret på demoen.
I win, you loose
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/03-04 22:30 
PS2 playkid>
Buhuuu, så vælger jeg et NTSC kopi i stedet for:(

Det var da utroligt hvad folk vil gøre bare for at få lov til at hugge et par hoveder af.... suk

Er det ikke det eneste, der ville blive cencureret?
I win, you loose
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/03-04 22:42 
Hvordan er kameraet i demoen? Det er tilsyneladende ikke alle der bryder sig om, hvordan det er i den færdige version.

To be blunt, the camera system in Ninja Gaiden sucks
(...)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/03-04 22:46 
Det kunne svært have været anderledes. Man resetter positionen på højre trigger og udover det så bevæger kameraet ikke sig selv ret meget.

Jeg synes nu det passer meget godt til spillet, men nogen vil uden tvivl være uenige.
I win, you loose
Homer00Homer00Skrevet 10/03-04 22:47 
Fik lige spillet i dag, og har prøvet det ganske kort. Det virker ret fedt, og super fed grafik og framrate.
Must eat - So cheap...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 10/03-04 23:13 
Det er til tider et problem med kamera vinklerne, specielt når man skal hoppe præcis og i visse fights, meeeeen det er til at holde ud, der bliver gjort for meget ud af det.

Det med at hugge hovederne af fjenderne er en yderst nytting ting i spillet, hvis de ikke laver om på sværhedsgraden, så vil det kun gøre ondt værre for PAL folkene, men mon ikke der kommer en easy mode i? (det skulle der VIST være i den asiasiske version).

Homer00; nu må du se om du er bedre til spillet end jeg er, jeg kæmper mig frem i småbidder, men får rimelig mange tæsk til tider, det er dog blevet nemmere at styre alle de mange moves.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/03-04 23:21 
Star Soldier>
Det med at hugge hovederne af fjenderne er en yderst nytting ting i spillet, hvis de ikke laver om på sværhedsgraden, så vil det kun gøre ondt værre for PAL folkene,

Mon ikke bare de erstatter halshugningen med strubespringvand i stedet så sværhedsgraden er den samme?
I win, you loose
DommergaardDommergaardSkrevet 11/03-04 14:07, rettet 11/03-04 14:08 
Var ikke hjemme da posten kom med mit eksemplar af spillet igår. Så jeg skal op og hente det idag, er for doven til at cykle så regner med at vente til far kommer hjem med bilen ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 11/03-04 14:52 
Dohh... jeg kunne ikke vente. Jeg er lige kommet hjem fra posthuset med spillet i hånden. Nu skal det blive spændende og se hvad det kan præstere ;)
KTCKTCSkrevet 11/03-04 15:09 
Misundelsens harme breder sig igennem min krop ;)
Tillykke med det, og kom nu med til konsoltræffet, så vi andre kan se det!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-04 15:20, rettet 11/03-04 15:21 
Ja, du er en heldig fætter, Sonic.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DommergaardDommergaardSkrevet 11/03-04 15:25 
Jeg siger mange tak! Det er ikke sikkert at jeg kommer til træffet, selvom jeg bor i Århus. Jeg er i København med klassen mandag til fredag, så jeg er nok smadret når jeg kommer hjem. Hvis jeg ikke er helt død kigger jeg lige forbi... ;)

Åhh... Ninja Gaiden! :P
Homer00Homer00Skrevet 11/03-04 15:46 
Star Soldier>

Homer00; nu må du se om du er bedre til spillet end jeg er, jeg kæmper mig frem i småbidder, men får rimelig mange tæsk til tider, det er dog blevet nemmere at styre alle de mange moves.

Jeg synes også at det er ret svært, er kommet til act 8. Men det er ikke helt så svært som jeg frygtede (indtil videre) Jeg er dog også blevet brutalt smadret en del gange... Eller mere end en del..
Must eat - So cheap...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/03-04 16:17 
Er der blevet sat en dato på PAL "Censur" versionen?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 11/03-04 18:00 
King Chaos>
...seneste dato fra den danske dist. er 30/5 :(
I win, you loose
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/03-04 20:27 
Det var så endden på NG og jeg kan ikke rose Team NINJA nok for deres fantastiske arbejde, virkelig gennemarbejdet og spillet er helt sikkert 10/10 i min bog, XBOX folkene har fået et super hit! :) (og det skulle komme fra MIG he he).

Jeg har brokket mig en del over sværhedsgraden, men syntes faktisk at det er et plus, det giver en kamp til stregen og man føler sig godt tilfreds bagefter.

A true warrior never gives up ~ SS 2004
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/03-04 20:45 
RQvsnapz>
Mon ikke bare de erstatter halshugningen med strubespringvand i stedet så sværhedsgraden er den samme?

Aner ikke hvad de vil gøre, der er nogle fjender som stadig slås videre uden hoved (de er så ikke præcise mere, men hugger bare random omkring sig).

Det kan ikke kun være i selve ingame spillet som de vil censurere, der er mindst 2 klip hvor folk brutalt får kappet hovedet af, deeet må de hellere få stoppet! ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Homer00Homer00Skrevet 11/03-04 21:50 
Hvor mange acter er der i alt?
Must eat - So cheap...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/03-04 21:54, rettet 11/03-04 21:54 
Der er 16 chapters, men jeg syntes at de sidste 3 er hurtigt klaret. Hvor langt er du kommet? og hvad syntes du indtil videre?.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Homer00Homer00Skrevet 11/03-04 22:16 
Jeg var noget til 8., men så begyndte jeg forfra, fordi jeg misede en af de blå kuler, og en scroll (Sådan en så man kan lære et nyt angreb).Da jeg troede at jeg havde saved efter at jeg havde taget dem, men det havde jeg ikke. Og så kom jeg til et nyt chapter, og kunne ikke komme tilbage til dem igen.

Jeg synes at det er et rigtigt sjovt spil, jeg var bange for at det meget hurtigt ville blive ensformigt. Men det synes jeg slet ikke at det bliver. Det eneste der kan irritere mig er, når jeg bliver nakket pga. af kameravinklerne. Som til tider ikke er helt i top.

Du skulle vel aldrig vide hvor man kan finde det våben, som man får noget at vide om uden for den der bar, kan ikke lige huske hvad den hedder. (Der står noget om at den gemt i en mørk gyde, så kun en ninja ville kunne finde den, i en scroll)
Must eat - So cheap...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/03-04 22:28, rettet 16/03-04 14:40 
Homer00>
....(Der står noget om at den gemt i en mørk gyde, så kun en ninja ville kunne finde den, i en scroll)

Det der med at du mar misset nogle orbs og scrolls har ikke meget at sige, så kør dig videre med chapter 8 (du kan komme tilbage til det meste, dog ikke chapter 3 og enkelte områder, småting).

Det er en meget god ide at lave mange forskellige savegames, der er mange som har lavet samme fejl og har savet på et meget uheldigt sted.

SPOILER
Der er en gyde på banen med Han's bar, der skal du i begyndelsen af gyden begynde at løbe på væggen, frem og tilbage på væggen (stadig i løb) og lav et slash til sidst, så du kommer op på afsatsen.
/SPOLIER
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Homer00Homer00Skrevet 11/03-04 22:51 
Nu er jeg alligvel i chapter 6, og det er en nydelse at spille : )

Jeg må lige se om jeg kan finde det. Hvad er det?
Hvad kan man egentligt bruge træ-sværdet til, er det smart at opgrade det?
Must eat - So cheap...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/03-04 23:01, rettet 16/03-04 14:42 
Well, jeg vil ikke sige mere, du finder nok selv ud af hvad det er du finder (jeg skal ikke røbe for meget).

Træ sværdet kan opgraderes til et godt men langsomt sværd (har jeg hørt) men det gad jeg ikke bruge penge på (skulle vist være ret dyrt at lave en fuld opgradering, over 100.000), du har ikke brug for meget mere end dit normale drage sværd, som også kan give nogle gode øretæver :).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Homer00Homer00Skrevet 11/03-04 23:08 
Så prøver jeg da bare selv at finde ud af det... : )
Must eat - So cheap...
OkottaOkottaSkrevet 12/03-04 10:37 
Måske er det bare et rigtigt ondt rygte, at PAL udgaven bliver censoreret.

Var inde og kigge på Tecmo's officielle forum, og fandt denne tråd.

Citat fra tråden (fra en moderator) :

"The publisher could release press-releases about their porting process and final content sooner, but that's their decision to make.
The content of any game isn't finalized until the very end, which is when review copies are manufactured anyway. Just like any game, there is always talk (and unfounded rumor) about what developers would like to include/avoid, but oftentimes things don't work out according to people's plans (those unfounded rumors just confuse the public further -message board trolls really enjoy this!). NO ONE is 100% firm on a game's content until the final version is approved and sent out to reviewers.

At any rate, I certainly would not trust message board rumors as a news source, ever. (note that the person who started this thread, and got everyone upset, hasn't even cited a source for his rumor) Press from real reviewers, publishers, and development houses is the only real factual data out there.

A bit of advice from the early BBS days:
Don't feed the trolls."

Hvem startede egentligt oprindeligt det her rygte? Var det en eller anden fransk site? Hvor fik den franske site sine oplysninger fra?

Tecmo Tråd
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 12/03-04 11:02 
Eurogamer har osse en artikel.

Gode nyheder? Jeg krydser fingre.

Ikke censoreret?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 13/03-04 11:52 
Har ikke haft så meget tid til at spille de sidste par dage, men jeg er da nået til 1. Boss. Han er nok den klammeste, og jeg har tabt til ham 3x i træk nu... gider ikke mere! :)
RaGeRaGeSkrevet 13/03-04 14:35, rettet 13/03-04 14:39 
Mener at censureringen er blevet bekræftet af Microsoft og Tecmo. Man kan roligt regne med, at man ikke kan hugge hovedet af fjenderne i PAL udgaven.

"Microsoft und Tecmo haben gegenüber Computer & Videogames bestätigt, dass die PAL-Version von Ninja Gaiden in Europa entschärft wird: Das Spiel soll europäischen Alterseinstufungen gerecht werden, und man will eine 'ab 18' Einstufung vermeiden".

Link...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 13/03-04 14:51 
Nu er mit tyske ikke fantastisk, men står der, at Microsoft og Tecmo IKKE vil ha' en 18 rating på spillet?

Underligt at MS ikke havde noget problem med at GTA: Double Pack har en 18 rating.

Gad vide om MS overhovedet har set, hvad der egentligt foregår i GTA, og hvad man kan gøre i GTA - der sker ting i det spil, som er ligeså udpenslede som i Ninja Gaiden.

Anyway - hvis MS og Tecmo GERNE vil ha', at Ninja Gaiden får en 18 rating i PAL udgaven, hvad i alverden er problemet så!? Så skal versionen jo IKKE censoreres - denne rating svarer til den amerikanske Mature rating.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RaGeRaGeSkrevet 13/03-04 15:13 
Som der er blevet nævnt før, så vil de have spillet mest muligt udbredt, og det går åbenbart ikke med en 18 rating mener Microsoft, så de censurerer de "fatalities" og det er at dødsdømme PAL udgaven. Jeg har i hvert fald sikret mig en NTSC version af spillet, men surt for PAL folket.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 13/03-04 15:40 
Det giver stadig ikke nogen mening det der.

GTA: Double Pack har en 18 rating, og hvis det spil ikke er udbredt, så ved jeg ikke..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RaGeRaGeSkrevet 13/03-04 15:55, rettet 13/03-04 15:58 
Nej, det gør det ikke, må tiden give os et klart svar, for jeg synes den censurerings-politik Microsoft benytter sig af ikke giver mening, når du nævner GTA serien, for det spil er decideret baseret på vold og atter vold. Måske det hele drejer sig om en evt. censurering i Tyskland, for at undgå, at det ikke bliver helt forbudt - de er generelt strenge mod spil med det mindste indhold af vold.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 13/03-04 16:04 
Er det ikke mest England, der er nogle tøser? "Teenage Mutant Hero Turtles". Vi kan være glad for at spille ikke kommer til at hedde Hero Gaiden (faktisk fik det oprindelige Ninja Gaiden jo en ny titel i europa..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-04 16:50 
Hedder det ikke noget forskelligt i alle regioner?

JAP: Ninja Ryukenden
US: Ninja Gaiden
EU: Shadow Warriors
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 16:55 
Normalt hedder de jo det samme i USA og Europa.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 14/03-04 18:19, rettet 14/03-04 18:20 
Det skulle da undre mig grusomt hvis det kom til at hedde Shadow Warriors!

Btw. det er fandme svært det spil! Er kommet til tredje "boss" nu, og har været tæt på at sprænge en tarm af vrede op til flere gange! :)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 14/03-04 18:49 
Ha ha..., well, der er langt til chapter 16 ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 18:55 
Jeg var lige ved at blive fanget ind af spillet i går. Jeg vil dog stadig mene at der er meget galt med det, eller rettere sagt ting der kunne have været bedre og elementer (så som handel) der burde have været udeladt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/03-04 00:40 
Heh...

Det solgte faktisk bedre end Twin Snakes i Japan, på trods af den lille fan base:

New release early sales data (11 Mar):

1 PS2 Monster Hunter Capcom 84,481 85.0%
2 XB Ninja Gaiden Tecmo 32,802 59.4%
3 GC Metal Gear Solid: The Twin Snakes (regular) Konami 21,455 38.2%
4 GBA One Piece Going Baseball Bandai 20,369 45.7%
5 PS2 Jak & Daxter II SCE 6,912 26.9%
6 GC Metal Gear Solid: The Twin Snakes (premium) Konami 3,344 58.5%
7 PS2 Angel's Feather (limited) Kid 1,536 36.0%
8 XB Tom Clancy's Ghost Recon: Island Thunder Microsoft 1,329 41.9%
9 PS2 Oshiete! Popotan Wellmade 1,044 22.8%
10 PS2 Angel's Feather (regular) Kid 1,014 22.4%

-Val

Indeed...
Well crucify the insincere tonight...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 15/03-04 16:37 
NG med andre øjne, læs comments.

Your eyes have been soiled my son
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
ComradeComradeSkrevet 15/03-04 21:50 
Lol, en pudsig anmeldelse! :D

"I would recommend that Christians run away from the ninja"

Anede ikke der var folk som gik så meget op i religion sammen med spil.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RonaldoRonaldoSkrevet 16/03-04 00:14 
Valkyrie>
Det solgte faktisk bedre end Twin Snakes i Japan, på trods af den lille fan base:

På én sølle dag. Twin Snakes overgik Ninja Gaiden ugen ud (http://game-science.com/news/000475.html). Desuden blev Twin Snakes blev også solgt som premium bundle, som ikke berører de normale Twin Snakes salgstal.

Det er dog en skam at begge spil sælger så lidt, og et spil som Winning Eleven 7 International (3. udgivelse af samme spil) nemt løber en halv million eksemplarer. Så igen har vi Pokemon Ruby & Sapphire, som har været på charten siden det blev udgivet.
Bede-xBede-xSkrevet 16/03-04 11:57 
Valkyrie>
Det solgte faktisk bedre end Twin Snakes i Japan, på trods af den lille fan base:

Twin Snakes er vel heller ikke nogen stor udgivelse...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 16/03-04 12:18, rettet 16/03-04 12:19 
Hvordan er live funktionen i Ninja Gaiden, medmindre de selvfølgelig har pillet den ud igen. Techmo lovede noget "spectacular" omkring XBL.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 16/03-04 12:29 
Noget "spectacular" er det nok ikke ligefrem, da det drejer sig om at spille på tid.

Nogen egentlig multiplayer er der vist ikke tale om - er det ikke bare en form for en glorificeret ghost challenge, som Tecmo har lavet?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
202 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig