X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brøndby-Barcelona


Svar
JinkJinkSkrevet 26/02-04 22:56 
Var der nogle der så den?

For er det bare mig eller var det vrøvl hvad kommentatorene sagde?
Acceptabel og godt spillet! De tabte. Jeg er ligeglad hvem det er imod,når man er på hjemmebane skal man vinde.
jeg havde ikke forventet at de vandt da de ikke har spillet i lang tid, men man kan ikke være tilfreds. Så langt bagud er dansk fodbold ikke.

Det skal siges at jeg kun så 2. halvdel men der var de rimelig presset i bund.

Og jeg ved godt nogle ikke kan lide de her fodbold emner, men det kan jeg :)
quadquadSkrevet 26/02-04 23:00 
Synes det var en acceptabel indsats. Havde self. håbet på en Brøndby-sejr, trods jeg er FCB-fan.

Og jo, dansk klubfodbold er et godt stykke bagefter. Udover Ronaldinhos mål synes jeg ikke Barcelona viste mange af de takter som har fulgt dem i deres sejrs-stribe.
APHAPHSkrevet 26/02-04 23:08 
Barcelona spillede taktisk klogt. De spillede bare for at fedte et 0-0 eller 1-0 resultat hjem. Hvilket så også lykkes for dem. Så burde det være en formssag at ekspidere brøndby ud af turneringer på hjemmebane.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RJKRJKSkrevet 26/02-04 23:17 
Jeg synes det var en kamp, som man kunne forvente. Barcelona er selvfølgelig et meget bedre hold og det så man i glimt. Ellers virkede de dog ikke skræmmende. Desværre var det også kun i glimt at Brøndby fik deres spil til at fungere. Jeg synes det i forhold til chancer kunne have vippet begge veje i dag.

Om noget var jeg dog meget skuffet over Asbjørn Sennels, der var meget svag defensivt og smed bolden alt for meget væk. Hans niveau var slet ikke, som jeg havde forventet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 26/02-04 23:31 
Jeg synes at det er noget fis at man SKAL holde med det danske hold. Barca er mit klare favorithold, og jeg holder aldrig med danske hold medmindre det er et hold jeg kan lide (Hvilket vel egentligt skærer det ned til FCK og AGF).

Jeg kan forstå at Brøndby fans holder med deres hold, men ellers finder jeg det underligt at man bare automatisk holder med et hold fordi det er dansk. Personligt føler jeg mig i hvert fald langt mere som europæer end blot dansker, og det mener jeg faktisk også er en god holdning at have.

Og kampen... den var da meget fin :)
quadquadSkrevet 26/02-04 23:32 
Selvom jeg er inkarneret FCB-fan, vil jeg altid holde med det danske hold, både for nationalfølelsen og ønsket om flere Uefa-point.
CronossCronossSkrevet 26/02-04 23:37 
Så er det man spørger sig selv hvad nationalfølelse er værd. Er det nationalfølelse når alt vi beskæftiger sig med stort set er kopi af amerikansk kultur?

Hvis nationalfølelse er medister, roligans og kaffe med kage - ja så er jeg faktisk ret ligeglad med denne. I mine øjne skaber den kun problemer i forhold til et mere åbent samfund hvor folk ikke er så fordomsfulde.

Uefa points kan jeg kun bruge hvis FCK så kommer i Champions League ;)
quadquadSkrevet 26/02-04 23:49 
Nationalfølelsen må være en individuel følelse, jeg føler den ved sportsbegivenheder. At jeg ikke kan udstå Brøndby og selv er med til at råbe slagsange efter dem når de besøger vores stadion, betyder pludselig ikke så meget når de kan hente point hjem til Danmark.

FCK har jo ikke en chance for at komme i CL, hvis vi ikke får skaffet os en kval.plads mere ;)
RJKRJKSkrevet 26/02-04 23:53 
Brøndby optjener UEFA points. FCK smider dem væk.

Dansk fodbold i en nøddeskal...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 27/02-04 00:29 
Har det på samme måde som Cronoss. Holder altid med dem som er mod Brøndby.

Jeg tror alligevel ikke at brøndby eller andre hold i superligaen kan skaffe SAS ligaen en ekstra CL plads, pånær FCK måske. Så Uefa point er jeg total ligeglad med.
AssassinAssassinSkrevet 27/02-04 00:31 
Papa>
Så langt bagud er dansk fodbold ikke.

Hahaha...wake up!
Dansk fodbold er så langt efter på klubplan er det nærmest er latterligt. At Brøndby taber med et enkelt mål til Barca, er absolut ingen skandale. Men hvis du synes dansk fodbold er så godt, hvorfor er det så lige at vi aldrig har nogle hold med i Champions League, og alle UEFA Cup deltagerne ryger ud til hold som de færreste har hørt om?
FCK's præstation mod Rangers var typisk dansk, og deres nederlag til Mallorca's reservehold var decideret pinligt.
De folk, også på tv, der bliver ved med at hævde at superligaen har højt internationalt niveau, er både naive og blinde. Middelmådige ligaer som den belgiske, schweiziske og skotske har jævnligt hold med i Champions League, og så længe vi ikke har det så er vores niveau heller ikke bedre.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SideshowSideshowSkrevet 27/02-04 03:35 
Wagner>
Og jo, dansk klubfodbold er et godt stykke bagefter.

I forhold til den øverste del af den spanske række? Jo naturligvis, hvad havde du dog regnet med!? Men i forhold til europæisk standard er vi et godt stykke oppe mener jeg. Og så handler det ikke om Brøndby's indsats idag.
Dansk fodbold er på lige så højt niveau, som den dårlige halvdel af Serie A og Premier League i mine øjne.
Men jeg må sige at jeg er dybt skuffet over, at et Barcelona hold man havde frygtet så meget i netop denne tid, skulle spille så enormt ringe som de gjorde. Det kan godt være min oddset kupon som sagde 2-måls sejr til Barcelona giver sure miner, men det var sgu da også en ufattelig ringe kamp at glo på i det hele taget. Enormt mange boldtab til begge sider og absolut intet sammenspil, som virkelig gav indtrykket af europæisk topfodbold.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
PoulPoulSkrevet 27/02-04 08:27, rettet 27/02-04 08:30 
Jeg synes på ingen måde at Barca spillede ringe. De gjorde bare hvad der var nødvendigt og ikke mere. De har jo en vigtig topkamp mod La Coruna på lørdag/søndag, så hvorfor skulle de ofre mere end nødvendigt på Brøndby kampen? De fik hvad de kom efter og det er det som det handler om i den slags kampe. De har helt sikkert et gear eller to mere, men det får vi nok kun at se, hvis det bliver nødvendigt.
BlossomBlossomSkrevet 27/02-04 09:27, rettet 27/02-04 09:27 
Som min kære bror plejer at udtrykke det: 20 tåber der slås om den samme bold... Giv dem da for f....n en 50'er så de kan købe en hver... ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 27/02-04 09:29 
Jeg er for en gangs skyld enig med Blossom, men det er måske ikke den rette tråd at diskutere det, hvis man gerne vil beholde sine kropsdele. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 27/02-04 13:36 
Sideshow>
Wagner>
Og jo, dansk klubfodbold er et godt stykke bagefter.

I forhold til den øverste del af den spanske række? Jo naturligvis, hvad havde du dog regnet med!?

Øhh, er du helt sikker på den var til mig? Det var jo netop min holdning imod Papas om at dansk fodbold ikke skulle være bagefer...
SideshowSideshowSkrevet 27/02-04 14:30 
Det var nat...det var mørkt. Jeg er ikke sikker på noget. >8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 27/02-04 14:44 
Just vågnet op efter en lang og våd dag/nat igår (der er sku langt fra Brøndby til Aalborg). Må jeg sige, at det aldrig blev det helt store oplevelse (kampen altså).

Jeg stod hele tiden med en fornemmelse af, at Barcelona - hvis de gad - kunne sætte deres tembo et gear op. Men spændende var det da.

Det bedste var næsten reklamen fra CP-udlejning: "Hvis FCK er så gode, som mange går og siger, hvorfor er der så 42395
tomme pladser i Parken i aften?". Det er humor:o)

Tifoen var også fantastisk. Har først lige set den nu, stod på nedre Faxe under rulleflaget.

Asbjørn Sennels var en skuffelse. Havde rigtig mange unødvendige boldtab og blev da for alvor sat af, da Marc Overmars kom ind. Men det er jo nok heller ikke verdens letteste modstander i hans danske brøndby debut.

Mht. diskussionen omkring at holde med andre Danske hold eller ej, har jeg et lidt amibivalent forhold til. Jeg vil naturligvis gerne have så mange EC-point til Dansk forbold som muligt. Men da Fodbold for mig, i høj grad handler om følelser, vil jeg f.eks. aldrig kunne få mig selv til at heppe på PS&E. Ser hellere end gerne, at de får massiv fiasko på alt hvad de rører ved. Samt deres Plastic fans.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 15:13 
Cronoss>
Så er det man spørger sig selv hvad nationalfølelse er værd. Er det nationalfølelse når alt vi beskæftiger sig med stort set er kopi af amerikansk kultur?

Du er jo selv en synder, så lad vær at pege fingre. Jeg foretrækker stadig frikadeller og flæskesteg over McDonalds, men det er også godt at der findes alternativer. Det er bedre at blande forskellige kulturer end, at være fuld af sin egen.

Hvis nationalfølelse er medister, roligans og kaffe med kage - ja så er jeg faktisk ret ligeglad med denne. I mine øjne skaber den kun problemer i forhold til et mere åbent samfund hvor folk ikke er så fordomsfulde.

Jeg tror næppe at fjerne et par grænser, vil afskaffe folks fordomme. I dag har vi et mere multikulturelt samfund, men samtidig er vi danskere generelt bare blevet mere fordomsfulde.

Uefa points kan jeg kun bruge hvis FCK så kommer i Champions League ;)

De skal lige lære at spille internationalt først, deres sidste resultater er direkte pinlige.
RJKRJKSkrevet 27/02-04 15:16 
Har de - sans Ajax-mødet - nogle europæiske resultater som hæver sig op over det pinlige niveau...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 15:32 
Når jeg skriver "sidste møder", så mener jeg de seneste to møder med Rangers og Mallorca.

FCK havde en periode et par år tilbage, men i deres tid som dansk top-hold, så har de ikke imponeret internationalt.
JinkJinkSkrevet 27/02-04 16:21 
Wagner>
Og jo, dansk klubfodbold er et godt stykke bagefter.

FCK-Ajax
FCK-Dortmund
FCK-Lazio
FCK-Rangers
Brøndby-Schalke.

I de kampe har vi bevist at vi kan være lidt med.

Selvfølgelig er der forskel, men det er mere det brøndby får ros selvom de tabte på HJEMMEBANE til Barcelona som altså ikke er så gode igen.
For hvis det er sådan, så var det en sensation eller revolution da FCK slog Lazio.
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 17:03 
Danske hold har også tabt til langt dårligere udelandske hold, end dem du lister.

Jeg ved ikke om du mener det i sjov, men Barcalona er et absolut top hold. De har været lidt nede, men er på vej op igen. De skulle ikke have givet Rivaldo væk, men det er så en anden sag.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 27/02-04 17:46 
det er lang tid siden Rivaldo har været på toppen så det var et klogt valg for barca at få rivaldo ud af truppen
MuH
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/02-04 18:01 
Barcá er da bestemt ved at være tilbage i toppen af spanske hold. kampen igår skulle hverken være målrig eller afgørende for dem, der skulle bare være et resultat de kan leve med til returopgøret. så kan de også bedre koncentrere sig om kampen mod deportivo i weekenden, og vinde med 100.00 tilskuere i ryggen på nou camp over brøndby.
det barcá viste igår var slet ikke deres bedste, og normalt til vigtige kampe er de bedre kørende. men det var stadig klogt spillet.
RonaldoRonaldoSkrevet 27/02-04 18:04 
Sjovt nok gik det ned af bakke derfra...
JinkJinkSkrevet 28/02-04 14:39 
FreddiE>
Danske hold har også tabt til langt dårligere udelandske hold, end dem du lister.

Ja, men hvorfor bliver Barcelona vurderet så meget højere end de andre?
RonaldoRonaldoSkrevet 28/02-04 15:48 
Fordi det er, og har altid været et bedre hold.
JinkJinkSkrevet 28/02-04 15:57 
Ups. Jeg mente hvorfor bliver Barecelona vurderet højere end Lazio og Ajax fx?
TKTKSkrevet 28/02-04 16:15 
måske fordi de er et bedre hold evt!?!

Barcelona har da slet ikke spillet så ringe i den her sæson... prøv at tjekke deres statistik ud... altså!!!

prøv at kigge på rutinen i ajax amsterdam... de har vel 2 spillere over 30...

Lazio har været i dyyb dyyyyb krise... og har ike holdet... det samme med ajax... de har bar ik holdene som barca...
JinkJinkSkrevet 28/02-04 16:30 
De spillede mod lazio om CL kvlaifikation, atlså må de betragtes som et tophold.
Og da de spillede mod Ajax var sæsonen før de nåede i CL semifinale(hvis jeg husker rigtig), så de kan ikke betragtes som et dårligt hold.
Et hold som Barcalona lever vidst mere på deres navn. Det er da ihvertfald lang tid siden de har været helt i top. Så kan slet ikke se hvorfor de skulle være bedre?
RonaldoRonaldoSkrevet 28/02-04 18:11 
Papa du ved ikke hvad du snakker om. Barcelona har altid været et top hold, og det er de stadigvæk.

De har haft problemer i denne sæson, men sidste var der nærmest ild i dem. De slog den gamle Champion's League rekord, med flest vundet kampe i træk. De kom dog ind i deres nedtur, som de er på vej ud af nu.
JinkJinkSkrevet 28/02-04 18:30, rettet 28/02-04 18:37 
Jeg ved skam udemærket hvad jeg snakker om!

Selvfølgelig er de stadig et tophold, men det er mere på grund af traditioner. Hvis du ser de sidste 3 sæsoner har de været meget skuffende. Det er først nu det går bedre, men der er de allerede 13 point bagefter! Ikke ligefrem noget et tophold burde være bagud med.
Det var da meget flot at de slog CL rekorden, men det kan jeg være ligeglad med, især hvis man ser hvem de var i pulje med. Jeg vil ikke mene at en 6. plads kan kaldes at være en "ildsæson".
Det er ligaplaceringen der viser, hvor godt et tophold er.
RonaldoRonaldoSkrevet 28/02-04 19:16 
Barcelona har ikke imponeret i den hjemlige liga de seneste år, men der er også sket meget i klubben. Det ser meget bedre ud nu, og du kan ikke regne Brøndby kampen for noget. Kluivert og Davidz manglede, og kampen blev spillet i minus seks graders kulde.

Den hjemlige betyder nemlig ikke alt, der er nogle hold som spiller 30+% flere kampe end andre hold.

Barcelona skal nok få styr på det, og de vil vise, at de er det top hold, som de altid har været.
JinkJinkSkrevet 28/02-04 19:43, rettet 28/02-04 19:44 
Sikkert. Barca nok skal få styr på det på et tidspunkt, men derfor skal de ikke vurderes højere end de andre tophold, fordi fremtiden ser god ud.
FreddiE>
Barcelona har ikke imponeret i den hjemlige liga de seneste år, men der er også sket meget i klubben. Det ser meget bedre ud nu, og du kan ikke regne Brøndby kampen for noget. Kluivert og Davidz manglede, og kampen blev spillet i minus seks graders kulde.

Enig. Jeg vurdere heller ikke barcelona efter brøndby kampen. Det var nærmere brøndby eller kommentatorene jeg vurderede.

Den hjemlige betyder nemlig ikke alt, der er nogle hold som spiller 30+% flere kampe end andre hold.

Hvor er det du vil hen med det?
RonaldoRonaldoSkrevet 28/02-04 21:35 
Papa>
Hvor er det du vil hen med det?

...

Papa>
Det er ligaplaceringen der viser, hvor godt et tophold er.
JinkJinkSkrevet 28/02-04 21:58 
Ja, og det er topholdene, netop fordi at det kun er dem der kvalificere sig til dem.

Derfor står de alle i samme situation. Faktisk vil jeg mene Barca står bedre da Uefa Cuppen er lettere en CL. Og derfor kan man vurdere det ud fra liga placeringen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig