X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Træt af ligegyldige danske gamesites.


Svar
OvermindOvermindSkrevet 25/02-04 20:01 
Hejsa,

Misforstå mig ikke, men ærlig talt - bruger nogen af jer alle de der danske wanna-be mikro "IGN.com" sider??

Det er da meget godt til at øve sig på HTML, men hvor fedt er det at se den ene annonce efter den anden om anmeldere til dit og dat ulønnet. Saml dog nogle kvalificerede folk inden og forvent ikke os alle til at valfarte til jeres "sidst-opdateret igår" sider for spilnyheder.
You are not a Tanaka!!
HardballerHardballerSkrevet 25/02-04 21:09 
Eftersom du sagde det med ulønnet, så følte jeg mig truffen..

www.fre4kzone.dk er ikke engang det der minder om efterligning af IGN, ell. lign. Vi lavede den fordi at vi int. os for det, osv.
Vi vil gerne have andre med på siden, som ikke kun går efter at tjene noget.. Men stadigvæk søger vi efter sponsor, så vi kan give vores medlemmer nogle spil..

Du er sgu helt forkert på den..
RitesRitesSkrevet 25/02-04 23:59 
Jeg checker lige de største Danske sider engang imellem, men ellers holder jeg mig væk fra de små "amatør sider".

Design matcher indhold og det er aldrig kønt (ud fra min erfaring).
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/02-04 07:40 
Vi har alle været små en gang. Jeg synes det er helt fint man kaster sig ud i fan-sider, eller at man laver sit eget game-site. I gamle, gamle dage, var vi nogen der sad med saks og papir og lavede fanzines (ja, jeg er manden bag Pseudo Dragen, hvis nogen af jer ellers var født dengang ;), nu om dage er det Internet-sider og det er rigtig kool at alle kan komme til orde og sætte deres egen dagsorden. Måske er der nogen der bliver lidt trætte af at læse "Skribenter søges"-indlæg, meeen der er jo ingen tvang til at læse dem og man behøver jo heller ikke følge diverse links eller melde sig under fanerne, vel.
JimPPJimPPSkrevet 26/02-04 08:05 
Game, set & match...

Det er nemlig helt rigtigt. (I min syge opfattelse).
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/02-04 08:48 
King Chaos>
ja, jeg er manden bag Pseudo Dragen, hvis nogen af jer ellers var født dengang ;-)

Har du det godt?! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 26/02-04 10:46 
Nej, han er jo gammel ;)
» a winner is you «
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 13:11, rettet 26/02-04 13:15 
Jeg mener, det er vigtigt at skelne kellem to ting, når vi snakker store og mindre danske sider: Det første er nyheder, som generelt håndteres meget, meget bedre af større sites, da der for det meste er mange ansatte med mere avancerede metoder til både at modtage og videregive den slags.
Det andet er naturligvis anmeldelser, som jeg mener kan håndteres på et væld af forskellige måder - alt efter, hvad det pågældende site stiler efter. Skal anmeldelserne f.eks. være først? Skal de være længst? Skal de have flest tilknyttede medier? Osv.
Med det i baghovedet synes jeg ikke, man kan sige, at de små sider er underlegne, når det kommer til anmeldelser.
Jeg skal da ikke udlade at gøre opmærksom på, at jeg næsten udelukkende læser IGN, GameSpot og Intertain Games (Når jeg vil have en dansk vinkel) - ikke nødvendigvis, fordi de er bedst, men fordi anmeldelserne har det med at komme der først - i hvert fald de første to nævnte.
Lyder et spil så til at være interessant, så går jeg i dybden på de små sider, hvor anmeldelserne almindeligvis er længere og går mere i dybden og tit er skrevet af folk, der har en vis interesse i netop dét spil. Så længe det holdes relativt objektivt, så er jeg en sucker for laaaange anmeldelser, og den slags finder man altså ikke på de store sites.

Så i sidste ende må man sige, at de store og de små hjælper hinanden i sidste ende - til glæde for os.

EDIT: Når jeg siger 'små' sites, så mener jeg relativt seriøse sites - og altså ikke Knud og Lars fra Ølstykke, der anmelder et spil om ugen, de selv finder på tilbud i Netto, på en Angelfire adresse :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/02-04 13:20 
Born2Play>
Har du det godt?! ;-)


...første nr. er fra 1985... så nogen var da ikke født den gang, du :)
ninja copninja copSkrevet 26/02-04 13:25 
Bruger ikke små danske wannabe IGN sider... bruger heller ikke IGN for den sags skyld.
KTCKTCSkrevet 26/02-04 13:34 
Enig med DeluxScan...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MrCaseMrCaseSkrevet 26/02-04 15:12 
Det jeg synes kunne være rigtig spændende, kunne være et anderledes site.
Et dansk nyheds-site er jo totalt overflødigt på et allerede overfyldt marked.

Det jeg kunne ønske mig var et site med andre spil-ting.
F.eks. artikler om ergonomi og fysiologi i hænderne. Øjets opfattelsesevne. Om ntsc og pal signaler. Og polygon-optimering. Om lysdesign. Om historie og genre-tendenser i spil-verdenen. Om markedsananlyse. Om trykning af disc´'e. En psykologisk analyse af Serge's bevæggrunde i CC.
Alt det andet!
Interviews med en QA-mand, eller en lys-sætter, eller en storyboard-mand.

Alt det som er så spændende, ud over det seneste nyt.
Altså en mere... ikke professionel men analyserende og undersøgende tilgang til emnet spil.
Have you considered sucking less?
OmenOmenSkrevet 26/02-04 15:57 
Så er det vel bare om at komme i gang?
Vote Ficus!
HardballerHardballerSkrevet 26/02-04 15:59 
Mht. det med at små sites bare skule væk, osv. Et site bliver jo ikke verdenskendt på én dag..

Det kommer jo med tiden..
RitesRitesSkrevet 26/02-04 16:12 
Har intet at gøre med at blive verdenskendt.

Små sites vokser sig ikke bare store.

Se på dem der er der idag. Alle er startet op med en økonomisk opbakning fra et eller andet som har penge.
» a winner is you «
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 16:57, rettet 26/02-04 17:01 
Det er nødvendigt, som Rites siger, at have penge og goodwill bag sig, hvis man skal blive stor - altså er det nødvendigt at være allieret med en af de store spillere, eller have et i forvejen kendt navn, ellers er det også MEGET svært - for ikke at sige umuligt - at få spil tilsendt.
For et par år siden kunne det godt lade sig gøre, men jeg tror ikke man bare kan gøre det nu, uden at have et stort navn at vifte omkring.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JimPPJimPPSkrevet 26/02-04 17:30 
Nu ville jeg ikke kalde mig selv "stort navn" :P

- Selv om jeg har den ære at have digiplay på cv'et ;)

Men ja der er en generel nedgang over hele linjen, og det er måske også meget godt at få renset lidt ud - Eller evt. forhindret et væld af spilsider der banalt set tilbyder det samme uden at udmærke sig bestemt.

Vi kan jo bare se på sverige...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RJKRJKSkrevet 26/02-04 17:37 
Hvad da? (mht. Sverige)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 26/02-04 17:44 
Der er mange af de små "fansider".
» a winner is you «
JimPPJimPPSkrevet 26/02-04 17:55 
Ifølge Peter Jakobsen hos KE - Vrimlede det med simi seriøse spil sider i sverige, og det var derfra de fik flest henvendelser ang. samarbejde.

Jeg tjekkede selv, og fandt med lethed de første 10 "prof" sider. Dette var godt et år siden, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det ser ud idag, tror dog ikke det har ændret sig væsentligt. Selv om de reelt set burde æde hinandens trafik og dermed "gå-ned" (sådan som jeg ser det).
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 17:59, rettet 26/02-04 18:07 
Jeg husker også, at EA brokkede sig over svenskerne. (For mange små sider om et reelt meget lille marked).
Vi er så også heldige i Danmark, at de fleste af distributørerne i norden (Excl. Infogrames og Bergsala) sidder i Danmark.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 26/02-04 18:05 
Og Konami... Og Activision... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 18:06, rettet 26/02-04 18:06 
Ja, ok - men det er også begrænset, hvad de spytter ud.
Men ok, så har vi de _større_ firmaer i DK :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JimPPJimPPSkrevet 26/02-04 18:25 
Activision komemr nu med en del. Konami kan vist tælles på et par hænder.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
OmenOmenSkrevet 26/02-04 18:39, rettet 26/02-04 18:40 
Ehhh bliver Konami ikke distrubueret gennem Toptronics her i danmark.
Vote Ficus!
JimPPJimPPSkrevet 26/02-04 18:47 
Jo det gør de da... Men, for der skal være et men...

Konami i sverige står selv for PR - største delen af det anyway.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Per SPer SSkrevet 26/02-04 18:52 
PR og Marketing. Det gør en forskel.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OvermindOvermindSkrevet 26/02-04 20:14 
Hardballer>
Eftersom du sagde det med ulønnet, så følte jeg mig truffen..

www.fre4kzone.dk er ikke engang det der minder om efterligning af IGN, ell. lign. Vi lavede den fordi at vi int. os for det, osv.
Vi vil gerne have andre med på siden, som ikke kun går efter at tjene noget.. Men stadigvæk søger vi efter sponsor, så vi kan give vores medlemmer nogle spil..

Du er sgu helt forkert på den..

Prøv nu også og segmentér markedet lidt inden. Jeg er 100 enig med Rites om at de generelt er irriterende med alt for meget fokus på en eller anden figur eller spilserie.
Bare domæne navnet siger alt....

Hold jer nu bare til EDGE og de store.
You are not a Tanaka!!
HardballerHardballerSkrevet 26/02-04 20:22 
fre4kzone, eller hva? eftersom vi (side ejer) er konsolfreaks, så passer det jo fint..

Mht. noget med anmeldelser, så synes jeg da selv det bliver fedt, når vi får smidt videoer op (som bla. passer til anmeldelserne).

Men ok, hvis du absolut hellere vil læse en anmeldelse hos "de store" så skal du da bare have lov til det..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig