X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Verdens sværeste spil


Svar
SumezSumezSkrevet 23/02-04 02:02, rettet 23/02-04 02:06 
Jeg købte for en tid siden Super Star Wars: The Empire Strikes Back til SNES her på P:R, da jeg i sin tid lejede Return of the Jedi til SNES og dengang syntes at det faktisk var et udmærket (måske ikke godt, men udmærket) action/platformspil, der var temmelig udfordrende.
For nylig besluttede jeg mig så for at spille det, og spillede på easy, da jeg bare ville se hvad det var for noget. Jeg... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
107 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 23/02-04 02:02, rettet 23/02-04 02:06 
Jeg købte for en tid siden Super Star Wars: The Empire Strikes Back til SNES her på P:R, da jeg i sin tid lejede Return of the Jedi til SNES og dengang syntes at det faktisk var et udmærket (måske ikke godt, men udmærket) action/platformspil, der var temmelig udfordrende.
For nylig besluttede jeg mig så for at spille det, og spillede på easy, da jeg bare ville se hvad det var for noget. Jeg var kommet til to scener efter første boss, på hvad der stadig må betragtes som "første bane" da en ven kom på besøg. Han fik så også lov til at prøve spillet, og da vi efterhånden var døde på tur uden at komme nogen vejne videre, og til sidst havde opbrugt alle credits, gik det op for os at det her muligvis var det sværeste spil, vi nogensinde havde prøvet.

Da en anden ven, Svovlmunk her fra P:R så for nylig besøgte mig, besluttede vi os, os tre, at nu skulle det her spil altså gennemføres, og Mads/Svovlmunk er trodsalt temmelig god til de fleste spil. Endnu engang fik jeg overtalt folk til at spille på easy. Og denne gang kom vi så ikke engang til første boss, før vi ikke gad spille videre.

Jeg fandt et gammelt Nintendomagasinet frem med anmeldelsen af spillet, og den nævnte ikke et ord om at spillet skulle være spor svært. Enten har det blad haft nogle pænt hardcore anmeldere, eller også er vi blevet vattede..
Vi fandt dog bagefter frem til en side på nettet, der erklærede spillet det sværeste nogensinde.

Jeg kender mange spil, der er meget svære. Især til NES. Men der har næsten altid været en måde, eller også har udfordringen bare skyldtes en urimelig mangel på credits, eller i det mindste først været svære hen mod de allersidste baner. Empire Strikes Back er bare.. ja, umenneskeligt. Og så er der endda to sværhedsgrader over det jeg spillede. Jeg forstår slet ikke hvad udviklerne har tænkt på.
Har i andre bud på, hvad der kunne være det sværeste spil, der er lavet?

Men jeg vil tage dette som en udfordring. Og da spillet heldigvis har et password system, vil jeg tage det én bane ad gangen og en eller anden dag komme igennem det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/02-04 02:10 
Jeg synes det originale Donkey Kong er så urimeligt svært, at jeg nu hader det, fordi det afholder mig fra at gennemføre Donkey Kong 64.

Jeg husker dog også Duck Tales til Amiga som en hård, hård nød.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 23/02-04 02:16 
Det går vist bare ud på at fatte konceptet i det spil (Ducktales), så er det nemt nok. Jeg har gennemført det mange gange, og synes det er ganske underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/02-04 02:23 
Flyvebanerne med Max Motor er da helt umulige - specielt når man skal ramme ind i den lille lade til slut!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 23/02-04 02:40 
Ej, det er bare om at lære kontrollen. Tro mig. ;) Jeg synes faktisk de er det sjoveste i hele spillet. Jeg kan vise dig det hvis du kommer til et træf en dag :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 23/02-04 02:59 
Ja, Ducktales kommer ikke engang tæt på The Empire Strikes Back i sværhedsgrad.. Jeg har gennemført Ducktales utallige gange :) Det sværeste ved Ducktales er nok de der baner hvor den der mumie er efter én, og hvor det er tilfældigt hvor hullerne er i banen :)
The DaneThe DaneSkrevet 23/02-04 04:03 
Kan så kun udtale mig om "Duck Tales" i denne omgang, men det fandt jeg personligt som rigtigt nemt (kan så ikke huske om jeg fik spillet det på 'svær'). Men kommer man ind i rytmen i banerne kan man komme igennem dem uden problemer, da det er de samme om og om igen. Synes dog også at dem med mumien var irriterende, da det virkede lidt tilfældigt hvordan man gik rundt (men så var jeg også yngre dengang).

Jeg kan ikke huske noget spil - på nuværende tidspunkt - som har været voldsomt svært. Hvis det har været noget, så var det irriterende pga. man skulle finde en eller anden ting og ikke pga. en fjende. Jeg har så istedet for set en del spil blive lettere efter jeg har holdt en lang pause med at spille dem (om jeg så skulle være blevet bedre er så uvidst).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 23/02-04 04:41 
Contra Hard Corps er ret svært, hvis I spørger mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 23/02-04 06:30 
Rick Dangerous 2 er sygt svært tilsidst. En kammerat og jeg sad med rystende hænder og fråde om munden tilsidst af trods imod spillets sværhedsgrad. Vi gennemførte det til sidst, men det holdt godt nok hårdt og tog mange timer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 23/02-04 06:51 
Pirates! Gold, da jeg var 10-11 år.

Jeg fattede bjælde.
» a winner is you «
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/02-04 07:06 
Jeg har aldrig prøvet Super Star Wars: The Empire Strikes Back, så af dem der er blevet nævnt, må jeg tilslutte mig KTC og sige, at Rick Dangerous 2 er djævelsk svært til sidst. Ellers kan jeg ikke rigtigt komme i tanker om nogle spil, der virkelig har været _svære_.

Nu har jeg helt lyst til at købe The Empire Strikes Back, for at se hvor svært det i virkeligheden er :)
dchangdchangSkrevet 23/02-04 08:13 
Måske var det mig der ikke var så rutineret endnu, men Gran Tourismo gav mig store problemer. En ven og mig brugte en hel aften og nat på den samme sekvens, i forsøget på at få et A-kørekort. Man skulle køre ind imellem nogle klippe-vægge, som man ikke måtte røre. Det drev mig til vanvid. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HankyHankySkrevet 23/02-04 08:16, rettet 23/02-04 08:16 
Jeg kan huske da jeg ikke var særlig gammel (8-9 år) hvor jeg for første gang skulle spille Lolo 3 til NES. Damn !
Enten var det temmelig svært ... eller også var jeg umådelig dum dengang :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PapandPapandSkrevet 23/02-04 08:24 
Super Star Wars: The Empire Strikes Back har jeg gennemført... Stoltheden vælter ind over mig. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 23/02-04 10:11 
Empire Strikes Back til SNES.... det har jeg da også gennemført, way back in the old days. Kan dog ikke huske hvilket niveau jeg spillede det på (sikkert easy, fordi jeg altid vælger det nemmeste niveau hvis man har muligheden for det).
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 23/02-04 10:22 
Project X til Amiga - se det var et svært spil.
jaesjaesSkrevet 23/02-04 12:27, rettet 23/02-04 12:39 
Måske fattede jeg hat af, hvordan de skulle spilles, men de baner i Warcraft II, hvor man selv kunne indstille landskab osv. (svarer lidt til skirmish i C & C: Red Alert), synes jeg var seriøst svære.

Lige meget i hvilken rækkefølge, eller hvor hurtigt jeg byggede min base, så dukkede der altid en mindre hær op og nakkede mine 4-5 (svage) krigere :/
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/02-04 12:44 
Diddy Kong Racing (n64)

WizPig finder jeg ret så svær!
Home is where the hardware is..
JesperJesperSkrevet 23/02-04 14:57 
Mega Man Zero 2 til GBA - det synes jeg er ret svært!
seebergseebergSkrevet 23/02-04 15:02 
LOL... ja, man KAN ikke vinde over Wizpig, det er umenneskeligt. Kan dog huske i troldspejlet, hvor de sagde at de havde brugt en hel dag på at overvinde svinet :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/02-04 15:03 
Var så tæt på engang! Men så misser man selvfølgelig den sidste turbo/boost. Noo!
Home is where the hardware is..
seebergseebergSkrevet 23/02-04 15:07 
På et tidspukt var jeg foran ham på sidste omgang og LIGE inden målstregen, fandme om svinet så ikke jogger mig ned!! Jeg var tæt på et større nervesambrud :S
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
OkottaOkottaSkrevet 23/02-04 15:09 
Jmog>
Project X til Amiga - se det var et svært spil.

Project X var så svært, at jeg skrev et brev til Team 17 og spurgte om det var mig der gjorde noget forkert, eller om spillet virkeligt VAR så svært.

Modtog et brev fra dem, indeholdende nogle tips til den famøse Level 2, og hvordan man ku' klare bossen + hvilket skib man burde bruge til det. De spurgte mig samtidigt om jeg ikke følte mig utilpas ved at vide, at deres chef programmør kunne gennemføre hele spillet, uden at miste ét eneste liv(!)

Tror jeg har det brev liggende et eller andet sted, stadigvæk :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/02-04 15:10 
Hvilken character bruger/brugte du?

Lige i starten skulle man have en turbostart og så komme ind foran WizPig, der var så mulighed for at han ville sparke en frem!
Home is where the hardware is..
seebergseebergSkrevet 23/02-04 15:14, rettet 23/02-04 15:14 
Kan jeg ikke lige huske :S

Det har nok været en af de store/tunge characters. Jeg læste nemlig at det var dem, der kørte stærkest og man SKULLE bruge en af dem for at vinde. Jeg ville voldgerne ha' ekstrabanerne i rummet ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 23/02-04 15:16 
hehe..det lyder som om spillene var ret svære den gang.nu er jeg desværre ikke så gammel som jer oldinge her inde ;)

så jeg har aldrig ejet eller prøvet nogle af retro konsollerne hvilket virkelig ærger mig :(
ZaPeZaPeSkrevet 23/02-04 15:21 
Ja jeg blev også trampet ned en hel del gange af WizPig. Flere gange lige før målstregen ;)

Nå men endte da med at komme over målstregen :D
Fik dog aldrig taget mig sammen til at klare banerne i rummet...

En af dem der voldede mig næsten lige så mange problemer som WizPig, var blæksputten? Den er overhovedet ikke lige så svær, men jeg kunne ikke finde ud af at klare den de første mange gange ;)
seebergseebergSkrevet 23/02-04 15:25 
Blæksprutten er også en dum kælling, helt sikkert!

(Seeberg har netop fundet Diddy Kong frem og nu vil han fandme klare det svin! ;P)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JoachimMAJoachimMASkrevet 23/02-04 15:35 
Søgaard>
Diddy Kong Racing (n64)

WizPig finder jeg ret så svær!

Wizpig er slet ikke umulig, selvom han hvertfald langt fra er nem:) Jeg brugte skildpadden dengang jeg klarede spillet. man skal bare spille mod ham tilpas mange gange, så finder man hans svagheder.

I Diddy Kong Racing er Wizpig dog slet ikke den sværeste modstander - hvis man vil have ekstra karakteren "TT", skal man slå ham i et race, og det er måske noget af det mest udfordrende jeg har prøvet - jeg klarede ham dog til sidst:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
fearless popcornfearless popc...Skrevet 23/02-04 15:35 
Har ikke rigtig PRØVET nogle svære spil, men nu er jeg heller ikke så gammel :)

Men der er nogle ting i Sonic Adventure 2: Battle, der virkelig kan gøre mig rasende, mest pga. FEJL i spillet
just plug it in.
psychomantispsychomantisSkrevet 23/02-04 15:37 
Min stemme må også falde på Project X. Husker det som vanvittig flot men svært som ind i he.....
Kom vist aldrig igennem level 2 :(
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/02-04 15:48 
Joachim M Andersen>
Søgaard>
Diddy Kong Racing (n64)

WizPig finder jeg ret så svær!

Wizpig er slet ikke umulig, selvom han hvertfald langt fra er nem:) Jeg brugte skildpadden dengang jeg klarede spillet. man skal bare spille mod ham tilpas mange gange, så finder man hans svagheder.

I Diddy Kong Racing er Wizpig dog slet ikke den sværeste modstander - hvis man vil have ekstra karakteren "TT", skal man slå ham i et race, og det er måske noget af det mest udfordrende jeg har prøvet - jeg klarede ham dog til sidst:)

Uhh ja TT : /

Han var ikke rar : )
Home is where the hardware is..
DizzyDizzySkrevet 23/02-04 16:09 
Jeg tror at Shadow of the Beast 2 overgår Project X i sværhedsgrad. Jeg har aldrig hørt om nogle som har gennemført det uden snyd ;) Men jeg har nu heller ikke hørt om mange som har gennemført Project X
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 23/02-04 16:23 
Nu må jeg hellere hoppe ind og forsvare den kandidat, jeg selv lagde ud med.
Mange af de spil der nævnes er dødsvære i enden, eller måske nævnes der bare en enkelt boss (WizPig), der er drønsvær. Og ja, hvis de er svære nok, kvalificerer det vel også til verdens sværeste spil.

Men jeg vil næsten opfordre folk til at prøve ESB. Det er sindssygt svært fra første bane. Kan godt være det bare er mig der ikke har mod på at sætte mig godt nok ind i spillet. Så må Snowman eller Millennium vise mig hvordan det skal gøres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 23/02-04 20:52, rettet 23/02-04 21:01 
Personligt synes jeg ikke der er mange ting federe end et rigtigt svært spil, hvis det er svært på den "rigtige" måde.

Der er ikke noget jeg hader mere i spil end et spil som angiveligt skal indeholde stor udfordring, for derefter at finde ud af at der med udfordring menes evnen til at huske sekvenser.

Contra: Shatered Soldier var for mig et kæmpe antiklimaks pga. der her var et spil med kæmpe potentiale, som desværre blev ødelagt af et urbrugligt gameplay. Husk sekvensen->kom lidt videre->dø->gentag og bliv ved indtil du kan huske hele spillet. Spillet afhænger ikke af reflekser, men snarere spillerens evne til at huske og dennes lyst til at gentage sekvenser igen og igen.

Contra Hard Corps (som drxl også nævner) er der i mod et perfekt eksempel på et godt, svært spil. Sværhedsgraden er høj, men hvis man er god nok har man altid en reel chance for at overleve og komme videre. Chancerne for at overleve længere bliver større jo bedre man kan huske banerne, men det er ikke essentielt for at overleve spillet.

Men for at vende tilbage til emnet:
Jeg har aldrig kunnet forstå at så mange mennesker synes at Project X skulle være SÅ svært (og sjovt blev det først med Special Edition der havde fået nedsat sværhedsgraden markant pga. et par sure engelske journalister) og efter en måneds tid var det da muligt at gennemføre det.

Project X 2 der i mod var modbydeligt svært visse steder, men også en fantatisk og meget undervurderet titel.

Af nyere titler svære titler kan nævnes:
Frequency (på Hard og op efter er det ganske sindsygt!)
Maximo 2 (de sidste par levels + bosserne)
Vote Ficus!
The DaneThe DaneSkrevet 24/02-04 00:45 
Jeg kan godt gå med hvad angår "Shadow of the Beast 2" som et svært spil - det er ihvertfald rimeligt svært at undgå at blive ramt. Nu er jeg så ikke engang kommet igennem det endnu, end ikke længere end da jeg spillede det første gang (jeg har højest nået til den ene eller anden ende af banen inden jeg opgav at finde ud af hvordan jeg skulle - hvor jeg snød altså).

Generelt kan man vel sige, at det i bund og grund kommer an på spillerens evner. Jeg synes da, at man i nyere spil også blot skal indøve et system og så er det "let nok" - sværhedsgraden ser mest ud til at gå på hvor hårdt fjenden slår, og ikke at den rammer bedre.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-04 00:52 
Det sværeste spil jeg har spillet er Headhunter til DC. Når man har gennemført spillet første gang unlockker man Headhunter V.2 som er anderledes både hvad fjender og sværhedsgrad angår.
Fint nok, men efter et par timer skal man klare nogle VR missioner. Og deri skal man igennem en bane uden at blive set af fjenderne. Men af en eller anden grund flytter den ene sig ikke, så det er derfor umuligt at komme igennem.
Tror det er en BUG, men jeg har også snakket med en igennem PSO som havde klaret den, og han sagde at der midst var op til V.5.
En skam for det var sq et godt spil :(

Er nogen af jer kommet igennem det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/02-04 08:49 
Omen>
Contra: Shatered Soldier var for mig et kæmpe antiklimaks pga. der her var et spil med kæmpe potentiale, som desværre blev ødelagt af et urbrugligt gameplay. Husk sekvensen->kom lidt videre->dø->gentag og bliv ved indtil du kan huske hele spillet. Spillet afhænger ikke af reflekser, men snarere spillerens evne til at huske og dennes lyst til at gentage sekvenser igen og igen.

Det er noget sludder at komme med at Contra: SS er svært på "den forkerte måde". Især fordi spillet slet ikke er svært. Det er ganske nemt netop af den grund du kommer med. Men det gør ikke spillet dårligt, tværtimod. Jeg elsker det. Hvis der virkelig er et problem, må det være at spillet er for nemt. Men det er trods alt ikke HELT lige til at gennemføre det med alle 7 baner.

Du er formentlig heller ikke vild med Radiant Silvergun og Ikaruga, er du? Eller også bedømmer du bare Contra: SS udfra nogle helt forkerte forventninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CalleCalleSkrevet 24/02-04 08:57, rettet 24/02-04 08:59 
Jeg synes nu ikke at empire strikes back er så svært jeg har gennemført alle starwars spillene til snes, men det er jo selvfølgelig let nok at sige for mig ;)


Jeg har selv problemer i tombradier 3 dengang jeg spillede det, jeg kunne ikke komme videre fra anden bane!
MarcusMarcusSkrevet 24/02-04 10:34 
Jeg lånte også nogle af de star wars spil i serien, jeg synes de var rimelig svære men ikke så svære som der nævnes her, jeg spillede på normal tror jeg.

Jeg har også problemer med Gran Turismo jeg er elendig til at tage de kørekort :)
SumezSumezSkrevet 24/02-04 10:43 
Jeg tager ESB med til konsoltræf, så må vi se.
Jeg husker heller ikke de to andre som SÅ svære.
Jeg er nok bare blevet vattet. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/02-04 12:14 
Mysterious>
Jeg har også problemer med Gran Turismo jeg er elendig til at tage de kørekort :)

Du er ikke elendig, der er meget svært. Der var en del brok omkring det, da spillet udkom :)
RJKRJKSkrevet 24/02-04 14:01 
Haunted Castle (Castlevania) og Ghosts 'n Goblins i arcadeudgaverne synes jeg er ret svære. Men det er måske bare at indlæringskurven er så stejl, at jeg ikke har tålmodighed til at sætte mig ind i dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 24/02-04 14:33 
Det er ikke nok at slå ham i én bane, man ska klare hans tid i alle baner!

Har selv gennemført Diddy kong racing 100%, men det gik der også en del tid med ;)
OmenOmenSkrevet 24/02-04 15:55, rettet 24/02-04 15:58 
Sumez>
Det er noget sludder at komme med at Contra: SS er svært på "den forkerte måde". Især fordi spillet slet ikke er svært. Det er ganske nemt netop af den grund du kommer med. Men det gør ikke spillet dårligt, tværtimod. Jeg elsker det. Hvis der virkelig er et problem, må det være at spillet er for nemt. Men det er trods alt ikke HELT lige til at gennemføre det med alle 7 baner.

Du er formentlig heller ikke vild med Radiant Silvergun og Ikaruga, er du? Eller også bedømmer du bare Contra: SS udfra nogle helt forkerte forventninger.

Så synes jeg virkeligt du skal tage fat i de tidligere versioner af Contra og lave en grundig sammenligning. C:SS er i min mening én stor gang sjusk der som beskrevet før afhænger alt for meget af spillerens lyst til at gentage de samme sekvenser igen og igen og igen og...

I stedet for igen at skrive noget ubrugtligt kunne du måske i stedet gøre rede for hvad det helt specifikt er du synes er forkert ved det jeg tidligere skrev?

I stedet for at springe til keyboardet skulle du måske også læse alt hvad jeg skrev. Det forkommer mig ihvertfald underligt at du kan tro at jeg gik til spillet med de forkerete forventninger, når jeg nu skriver at jeg synes Contra Hard Corps var det perfekte eksempel på et spil der er svært på den fede måde (med du mener måske C:SS og C.H.C. er to vidt forskellige spil?)

For lige at afslutte den med et af de eksempler du selv nævner: Ikaruga. Dette spil er gameplay mæssigt netop den dimentrale modsætning af C:SS da spilleren altid har en reel chance for at overleve. Gode reflekser og reaktionsevner kan sikre spilleren fremskridt, i modsætning til C:SS hvor alt skal huskes.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 24/02-04 16:45, rettet 24/02-04 16:47 
Jeg er udmærket klar over at Contra: SS i det anliggende er meget anderledes fra de tidligere Contra spil.
Man udfører godt nok ikke de samme sekvenser konstant gennem spillet. Tværtimod er der masser af variation. Men hver gennemspilning af spillet er den samme, det er rigtigt.
Men hvorfor skal det betyde at spillet er dårligere? Jeg synes Shattered Soldier er det ultimativt bedste spil i serien. Jeg elsker at spille det igennem.

Og hvis du forventer at SS skal være ligesom Hard Corps, går du da NETOP til spillet med de forkerte forventninger. For som du selv siger, så er det det slet ikke.

Desuden vil jeg ikke mene at Ikaruga er så forskelligt fra C:SS. Du skal i hvert fald være EKSTREMT hardcore for lige at gennemføre Ikaruga i første forsøg. Der er masser, der skal huskes, præcis som med C:SS, der bestemt heller ikke kræver at man husker det hele (så er man i hvert fald ikke så god til den slags spil). Og combo-systemet, der er en stor del af Ikaruga, KRÆVER virkelig at du kender banen ud og ind, så du ved hvilke fjender du skal tage for at få max combo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/02-04 22:36, rettet 24/02-04 22:36 
Ghouls'n'Ghosts: sidste bane ER umulig. Det må den være. Man møder ALLE de bosses man har stødt på hele vejen gennem spillet én gang til, og man har kun én rustning at gøre godt med.

GTA3: Sidste bane... Jeg var ellers opsat på at klare spillet uden brug at snydekoder, men efter at have set mit blødende lig ligge på jorden utallige gange, måtte jeg trykke en all-weapons kode ind.

Kung-Fu Master (arcade): Når jeg når til 2. level så får jeg klø i løbet af få sekunder. Har aldrig været tæt på at klare den.

Det er i orden at spil er svære, hvis der er en indlæringskurve der er til at føle på. Men nogengange virker det som om spilleren skal tages ved næsen, med en vanvittig sværhedsgrad.
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 25/02-04 00:12 
GTA3 ? Jamen du skal da bare have den der skudsikre Humvee først og så klare banen med den, hvis altså vi begge to tænker på banditterne ved dæmningen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FourDFourDSkrevet 25/02-04 16:26 
Er det bare mig eller er det vildt svært at finde et "rigtig" svært spil til next generation konsollerne? (DC ikke medtaget)

Tilbage til emnet:
Har sgu aldrig spillet et spil, jeg har fundet, ligefrem, FOR svært, men det kan jo nok have noget at gøre hvor lille af alder jeg er :P
Bortset lige fra Waverace (til GC) som jeg syntes er for svært, til at det er underholdende.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RonaldoRonaldoSkrevet 25/02-04 18:10 
Det er da et emne til hvilket der ikke findes et svar.

Der findes tre vigtige faktorer, som spiller ind for spilleren. Forståelse, teknik og taktik. Alt er relativt, spillet kan være svært, hvis du ikke forstår mekanikken, eller har problemmer med at kontrollere den. Tilgengæld kan et spil meget hurtigt blive nemt, hvis man udnytter huller i sværhedsgraden (billige tricks).

Der er en grund til, at folk husker ældre spil som en større udfordring. De var yngre, og havde mindre forståelse for spillet.

Spilleren vil altid være flaskehalsen. Spil er designet til et bredt publikum, og ofte er ens behov ikke dækket fuldt ind. Det er dog bedre med et svært spil, da du theoretisk set kan træne dig op til niveauet, hvor du med et nemt spil, hurtigt kan blive overlegen. Derfor hurra for svære spil, eller spil mere flere forskellige sværhedsgrader.

F-Zero GX er for mig den største, og sværeste udfordring hidtil denne generation. I begyndelsen var det ren frustration, men jeg blev ved og har mestret spillets faktorer. Det tog ca. et halvt år. Jeg kan dog stadig bruge flere timer på samme bane uden at klare den. Din præstation skal være bedre end fejlfri.
107 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig