X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg er meget vred


Svar
JimPPJimPPSkrevet 03/02-04 14:37 
Jeg har lige netop været nede og handle, på vej hjem kommer jeg gående med mine indkøbsposer, og jeg kommer til at gå ind i en fyr, ved nærmere eftertanke tror jeg han gik ud foran mig med vilje, men det er lidt utydeligt i min hukommelse. Det næste der sker er at han tager fat i mig, og råber en masse, ved ikke helt hvad han sagde, igen fordi jeg fik et mindre (stort) chok, og han talte noget gebrokkent.

Det næste jeg ved, er at han slår mig, og jeg falder med mine poser, så begynder han at sparke mig, og rammer vel en to-tre gange, så griber jeg hans ben og får ham væltet, ved ikke helt hvordan, men jeg tror jeg får sparket det andet ben væk under ham. Så tumler vi rundt på asfalten, og jeg ender øverst, og meget imod min vilje og normale indstilling, slår jeg ham, mange gange. Og så – først der, griber to skralde mænd ind, der bliver ringet efter politiet, de tager fyren med, imens jeg bliver fulgt hjem af en anden betjent. (jeg bor omkring 500 m fra hvor det skete). Jeg giver min forklaring og han går.

Og nu sidder jeg her, og jeg er meget vred. For der var massere af mennesker nede på vejen, der var rig mulighed for indgriben. Men folk stod bare passivt og så på. Jeg vil selv mene at jeg gik ud af dette her som sejers herrer, selv om der ikke er nogen reel vinder. Men det endte med at jeg skulle gøre noget som ligger mig meget fjernt, og selv om det var selvforsvar – så skammer jeg mig.

Det tilfælde at jeg faktisk kan risikere at blive sigtet for vold, er også lidt skrammende. De ville ikke gøre noget i første omgang, men de havde jo heller ikke fået snakket, med alle de flinke mennesker der var så venlige at se på, se de kunne få alle detaljer med.

Mit spørgsmål er om der er nogle her, der har oplevet det samme, har i oplevet at blive udsat for vold og at alle omkring jer var fuldkommen ligeglade. Har i selv prøvet at gå forbi en lign. Scene uden at blande jer – og hvorfor? Jeg kan simpelthen ikke fatte det.

Sådan som jeg ser det, kunne hele episoden være undgået, hvis nogle havde hjulpet mig med at tale med fyren, eller tilbage holdt ham, så jeg bare kunne komme hjem med mine ting.

aaah det lettede.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
HardballerHardballerSkrevet 03/02-04 14:42 
Lyder sygt, og er da ked af at høre at det er sket for dig.. Folk er simpelthen for bange, og tør ikke gøre en skid..

Hvis der var mange der så det, så kan du jo egentlig anmelde ham.. Spørgsmålet er bare hvor vidt i så kommer? Folk er jo heller ikke ligefrem vilde med at vidne, så vil du have nogle vidner når det kommet til det punkt?

Jeg ville selv gøre et eller andet, hvad ved jeg dog ikke..

Håber du finder en løsning, og at chokket bare er midlertidig..

Held og Lykke
- Hardballer
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 14:44, rettet 03/02-04 14:49 
!, jeg har lige læst om et lignende tilfælde på et andet forum, hvor personen ikke vidste hvad han skulle ha' gjort.
Folk er nok bange for at blande sig bl.a. fordi de er chokerede selv og så selvfølgelig fordi de er bange for at det skal gå udover dem selv, og de ved jo ikke om du har gennemtævet ham før, og han så gengælder det, eller om du har været sammen med hans kæreste etc.

Men generelt er folk jo meget selvcentrerede for tiden, og det er selvfølgelig en dårlig ting! De burde selvfølgelig bryde ind uanset hvad, men de er også lidt for vant til den slags fra tv, hvor de bare er vant til at være tilskuere der ikke kan ændre på noget som helst.
FanboyFanboySkrevet 03/02-04 14:46, rettet 03/02-04 15:02 
Kan sagtens forstå at du er sur over det. Har også en gang prøvet det i byen hvor vi var 3 venner sammen, og så kommer der 6 2. generations indvandrere over og vil slås, og kalder os for hvide svin osv. og de var helt sikkert påvirkede af et eller andet.

Heldigvis inden det blev til noget kommer der 4 civilbetjente over og stiller sig i mellem, og sagde at vi skulle gå hver til sit, ellers ville de tage nogen med på stationen.
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 14:48, rettet 03/02-04 15:12 
Kan vi ikke kalde dem indvandrere/flygtninge?...for ikke at generalisere og være racistiske.
RJKRJKSkrevet 03/02-04 14:56 
Drop racistiske bemærkninger!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 15:02, rettet 03/02-04 15:04 
Stop det der! Det er kun uvidne simple tåber, som tror at nogle befolkningsgrupper, er andre overlegen.

Jeg fik en kølle i hovedet for en uge siden, men jeg var ikke bange (men beruset), og heldigvis var mine venner der. Det vil sige, at ham kujonens ven fik en brækket næse, og kujonen stak selv af med blod i ansigtet. Senere ringede han og undskyldte.

Vold kan være chokerende og modbydeligt, men derfor skal man ikke frygte det. Der er nogen som er bygget til det, og andre som bare ikke kan. Der er så mange idioter derude, og det er de dummeste ting, der kan igangsætte sådan nogle episoder.

edit: Jeg glemte helt min pointe, som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu...
RitesRitesSkrevet 03/02-04 15:02 
Vi ved jo, at du ville have gjort noget Jim, så du burde bare vide at du er bedre end dem på gaden.
Tror også du kender min reaktion, hvis jeg så noget lignende.

Det første jeg ville gøre, var at checke om jeg skulle gøre noget eller politiet skulle. Jeg kaster mig ikke i en bunke med rockere eller flyvende knive, fuck that. Snakker vi overfald eller nævekamp, ville jeg uden tvivl gøre noget.
» a winner is you «
RitesRitesSkrevet 03/02-04 15:04 
-Og selvom jeg godt kan finde på at gå over på den anden side af vejen, når jeg ser en større gruppe larmende invandrere komme imod mig, så har jeg da også set den gode side af det. Har en del venner der er af anden etnisk baggrund.

Så at skylde på en folkegruppen... pfft, shows what you know.
» a winner is you «
fumfumSkrevet 03/02-04 15:06 
Videomaskinen er vist det eneste stykke forbrugerelektronik der har omvendt social slagside. Forstået på den måde, at jo ringere de sociale kår er, desto større er chancen for at finde en videomaskine i hjemmet.
Jeg vil gætte på at det forholder sig på samme måde med racisme.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 15:20 
Efter at have læst det et par gange, fandt jeg vist ud af hvad du ville frem til.

For det første er jeg ikke enig og for det andet var det ikke pænt sagt.

Skal VHS- /DVD-afspiller ratioen så være flest DVD afspillere i et hjem, medmindre man er dårligt stillet i samfundet?
» a winner is you «
fumfumSkrevet 03/02-04 15:24 
Hmm, der er vist blevet redigeret lidt i tråden, så de bemærkninger jeg prøvede at fange er forduftet. Det jeg igrunden ville sige var at jeg finder racisme anstødeligt, og jeg har lovet mig selv for mange år siden, at racistiske bemærkninger ikke skal gå upåtalt hen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
psychomantispsychomantisSkrevet 03/02-04 15:26 
JimPP>

Så tumler vi rundt på asfalten, og jeg ender øverst, og meget imod min vilje og normale indstilling, slår jeg ham, mange gange.

Et eller andet synes jeg ikke du skal være det mindste flov over at have slået ham. Sådan en idiot. Jeg er imod vold og har aldrig så meget som prikket til en anden før. Jeg er heller aldrig selv blevet slået/overfaldet, de få gange det har været tæt på har jeg vendt mig om og skredet inden det blev fysisk. Men hvis jeg selv pludseligt blev overfaldet fuldstændigt ud af den blå luft , ville jeg ikke have noget imod at slå. Også så han kan mærke det.
At man så risikerer at få en sag på halsen p.g.a. et til tider stupidt retssystem er jo temmeligt uheldigt.

Det er samme princip der ligger til grund for at man ikke har lov til at slå en indbrudstyv som man overrasker i ens eget hjem. Stupidt.
fumfumSkrevet 03/02-04 15:28 
Det med videomaskinen er da en ganske normal undersøgelse som danmarks statistik har lavet for mange år siden. Dengang videomaskiner var noget dyrere end idag, og dvd ikke fandtes. Og jeg har da selv en videomaskine.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 15:35 
Det med videomaskinen forstod jeg godt og det passede sikkert også dengang. Nu er der jo ingen der har dem mere.

Men sådan som dit indlæg blev rettet til, lød som om at jo lavere stillet man var, jo større racister var man.
Og jeg tror faktisk det er lige modsat. Næsten. :)
» a winner is you «
majjohamajjohaSkrevet 03/02-04 15:35 
Husker engang da to af mine venner og jeg skulle ind til byen, vi cyklede derind da vi ikke lige havde andre muligheder. Da vi så cyklede fordi Odense Zoo kom tre indvandre og begyndte at sparke til en af mine venner der cyklede bagerst (Jens), de tre gutter kom så hen og gav min ven lussinger, det fandt han/vi os jo ikke i, så min anden ven (Martin) gik hen for at hjælpe imens jeg prøvede at hente hjælp, han fik også lussinger, grunden til disse var at de ikke havde cykelhjelme på og legede derfor Politi. Nå men jeg kom op til en mand nær Zoo hvor det lignede der stod "Vagt" på ryggen af hans trøje da jeg så det på afstand, men jeg spurgte ikke ham om hjælp da jeg opdagede det bare var en almindelig mand jeg ikke synes der skulle blandes ind i det. Men så kom mine venner fri fra indvandrene og en af indvandrene sparkede til cyklerne, vi kom ind i byen og tog hen til Jens' forældre som er læger og fik snakket med dem om det, derefter tog vi i EB Games og Jens købte Wario World. Nogen dage senere i en weekend/ferie kom Poltiet og afhørte mig om sagen, mine venner var åbenbart også blevet afhørt og jeg fik afvide på et tidspunkt at de mente at kende personerne - som de ville have fat i. Håber det ender godt, har ikke hørt noget så håber på at de er fanget.
RJKRJKSkrevet 03/02-04 15:37 
Der er ikke blevet rettet i indlæg. Nogle upassende kommentarer er blevet slettet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/02-04 15:38 
Èt ord!

Egoisme!

Håber du klarer dig og undgår at få et sagsanlæg på halsen : )
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 03/02-04 15:41 
Ellers så jeg det jo, eller noget...
» a winner is you «
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 03/02-04 15:46, rettet 03/02-04 15:53 
jeg har selv været ude for noget lignene,jeg kender bare personen som gør det..
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 15:52, rettet 03/02-04 15:53 
Det er sikkert fordi at han har problemer i hjemmet etc. det er ikke for at sige at det er iorden at han så gør det, men nærmere for at sige at mennesker er meget ens, og man derfor også selv kunne ha været en voldsmand, det gælder så bare om at finde problemet hos den enkelte og prøve at løse det. Medmindre personen nægter at blive behandlet så burde det være muligt.

Det var skrevet til et indlæg der blev slettet, men det passer sikkert også ok på personen der angreb.
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 03/02-04 15:54 
Man KAN simpelthen ikke snakke ordenligr med ham..Han banker mig og min ven totalt..
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 15:56, rettet 03/02-04 15:57 
Jeg siger heller ikke at folk på hans egen alder nødvendigvis er i stand til at hjælpe, der skal sikkert en voksen til, måske en psykolog eller en hypnotisør.
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 03/02-04 15:59 
Hypnotisør..? anyway..han går til psykolog nu..håber det hjælper på ham
AmbyAmbySkrevet 03/02-04 16:05 
Jeg troede ikke jeg var typen der ville gribe ind overfor sådan noget, men gjorde det ikke desto mindre for et par måneder siden.

Den grundlæggende frygt er nok at en af slagsbrødrene trækker en kniv eller giver en selv en på gummerne.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/02-04 16:33 
Næste gang du går ud - tag Rage med :-)

Nej seriøst. Jeg tænker ikke så meget over overfaldet (dog dybt tragisk). Jeg tænker mere over det faktum, at fjolset rent faktisk kan ende med at anmelde DIG!

Og dét går mig på!

Frank Castle - Hvor er du, når vi har brug for dig? Og nej Dolph Lundgren og Thomas Jane just don't cut it!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 17:15 
Det er jo heller ikke lovligt, at vende dit forsvar til et angreb. Du bliver fyldt med adrenalin i sådan nogle situationer, så man handler mere end man tænker.
TKTKSkrevet 03/02-04 17:33 
Jeg har selv prøvet at hjælpe en ... så kom en masse hen og spurgte hvad jeg havde gang i!!!!!! ja!!!!!!!!! det er jo det latterligste man kan spørge om.. der er en som får tæsk og alle står og kigger på bortset fra en (mig :-)) jeg fatter ikke DK noglegange...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/02-04 17:33 
Jeg synes det største problem er at vores retssystem ikke tillader fysisk indblanden. Jeg ville aldrig lægge mig imellem i en gadekamp, da jeg først og fremmest er imod vold og desuden alt for let ville kunne ende op som voldsmanden også selvom jeg bare prøvede at hjælpe en ven. Kald mig egoist, men overvej selv om I særiøst ville blande Jer i en voldsom fight, hvor de deltagende parter havde svært ved at kende forskel på ven og fjende. Det er ikke altid man handler i situationen som man forinden har påstået.

Jeg ville selvfølgelig forsøge at tilkalde hjælp, men aldrig blande mig fysisk.
I win, you loose
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/02-04 17:34 
Uanset hvor meget folk vil hakke på mig for det, så synes jeg bestemt ikke du skal have nogle kvaler over den måde du reagerede på. Manden overfaldt dig, og du gav ham en røvfuld - jeg håber sat'me det har rystet ham, så han tænker sig bedre om næste gang.

At folk så bare står og ser på er beklageligt, men man må også sætte sig lidt i deres situation. Nu til dags er det ikke specielt ualmindeligt at nogle mennesker går med kniv, og den slags er der ikke nogen der uvilligt vil blandes ind i. Det er nok nærmere der, at der er brug for en holdningsændring, altså, hos de folk der af forskellige grunde ikke tør begive sig uden for en dør uden et våben. Jeg havde engang en kammerat der blev stukket ned fordi han altid skulle blande sig (altså, ikke for at slås, men for at spille helt). Det skal lige siges at han ikke er død af den grund, jeg har bare mistet kontakten med ham ;)

Jeg har selv prøvet noget lignende - og så alligevel ikke. De enkelte gange jeg har oplevet den slags, har det været til en fest, hvor folk har været fulde og ved siden af sig selv. Ud over det, har jeg altid haft nogle venner i nærheden til at gribe ind før det rigtigt er blevet til noget.

Det jeg vil frem til er nok, at vi alle sammen på ingen tid kan blive enige om, at det er dumt at slås. Men retten til at forsvare sig har man, og man kan ikke nøjes med blot at rulle sig sammen på jorden og dække ansigtet
OkottaOkottaSkrevet 03/02-04 18:00 
JimPP>
Mit spørgsmål er om der er nogle her, der har oplevet det samme, har i oplevet at blive udsat for vold og at alle omkring jer var fuldkommen ligeglade. Har i selv prøvet at gå forbi en lign. Scene uden at blande jer – og hvorfor? Jeg kan simpelthen ikke fatte det.

Et par dage før nytårsaften, bliver jeg jagtet af en idiot med en kniv, igennem en gågade i Aalborg. Folk hverken sagde eller gjorde noget. Idioten støder ind i min arm, og jeg vender mig om for at se hvem det var. Så ser jeg ham stå og kigge ondt på mig, hvorefter han trækker en kniv og spørger om jeg ville noget; Det ville jeg ikke, så jeg siger til ham, at han stødte ind i mig, og så står jeg bare og kigger på ham. Han træder nærmere, og vifter lidt med sin kniv, og så begynder jeg såmænd bare at løbe. INGEN reagerede på det her optrin. Heller ikke da jeg stiller mig op midt på gågaden bagefter - da han ikke gad og løbe mere og vender om - og råber ad folk "Hvad fanden laver I!!?" er der nogen der reagerer. Det var nærmest surrealistisk - simpelthen ikke ÈET menneske reagerede. Der var ingen som kiggede efter ham, eller lige tog fat i ham. Folk gik bare videre, og nogle så lidt beklemte ud, og andre smilede lidt. Man fatter det ikke.

For at gøre det hele en smule mere underligt, så fortæller et yngre par mig, som jeg møder på turen tilbage op ad gågaden, at fjolset havde gjort det ved 5(!) andre, før han mødte mig. De optrin var der heller ingen som der havde reageret på(!)

Nå, men jeg ringede til politiet da jeg kom hjem, og så puttede vagthavende min forklaring og signalement i døgnrapporten. Ingen andre havde iøvrigt ringet og anmeldt noget, fra denne episode - de andre potentielle ofre, som idioten mødte på sin vej, syntes nok ikke det var så vigtigt igen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 03/02-04 18:07, rettet 03/02-04 18:08 
Nu undgår jeg selv vold så meget som muligt, men ikke desto mindre oplevede jeg også en episode i weekenden.

Jeg var i byen med en kammerat og kom på et tidspunkt til at sidde ved et bord, sammen men nogle fremmede mennesker. Ham ved siden af sad bare og sumpede i lang tid, og jeg havde ikke snakket med ham eller noget.
Pludseligt springer idioten op og begynder at true med tæsk og spørge om, hvad jeg vil og sådan noget pis. Fyren en temmelig stor, men jeg tager den alligevel med ro. Jeg siger til manden, at jeg ikke gad at danse med ham, og at jeg foretrak at have en grund til at slåsse med folk, i stedet for bare at overfalde en tilfældig.
Dette resulterede i en højre vinge lige i synet på mig, hvilket så fik folk til at holde ham. Det var nok hovedgrunden til, at jeg ikke slog igen. Jeg sagde til bartenderen, at ham spaden lige havde slået mig og bad hende om at vippe ham ud. Dette skete dog ikke, og efter et lille stykke tid, henvendte jeg mig igen.
Bartenderen svarede med: "Det er da din egen skyld, når du bliver siddene ved bordet". Dette gjorde mig stik-ragende tosset, for så er der sgu' da ikke nogen retfærdighed til mere. Jeg udtrykte min utilfredshed højlydt og skred, hvorefter jeg ringede til politiet og meldte stedet. Dette blev heldigvis taget alvorligt, og hende bartenderen har fået en irettesættelse.

Ved tilbageblik kan man måske undre sig over, at det var bartenderen, jeg blev sur på, men rent faktisk var hun den eneste, der pissede mig af. Ham der slog mig var fuldstændig skør i hovedet og sad og så meget mystisk ud bagefter, mens han prøvede at undskylde. Sådan en galning vil det ikke engang hjælpe at slå på. Men efter bartenderens behandling fortrød jeg faktisk, at jeg ikke havde gjort det.
Det værste er at være magtesløs og ikke blive taget alvorligt.
Desuden ville det nok heller ikke være smart at slå på manden, da min boksebaggrund måske kunne give problemer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 18:27 
Når vi snakker om våben, så forstår jeg altså godt at folk er bange for at gå imellem...
» a winner is you «
AsseAsseSkrevet 03/02-04 18:56 
Jeg har aldrig selv været udsat for noget i den retning, men jeg er rimelig sikker på at hvis jeg blev det, så ville jeg nok løbe ;)

Noget helt andet er at jeg ikke forstår hvorfor i, når i beskriver situationen siger; "2 INVANDRER drenge", i stedet for bare "2 drenge". I siger jo heller ikke "4 hvide fyre" vel?
JimPPJimPPSkrevet 03/02-04 19:01 
KTC -> Det er faktisk det samme problem jeg står med nu, netop fordi jeg har dyrket boksning i så langtid som jeg har.

Det er også komplet uforståeligt at sådan en fyr ikke bliver kastet ud i første omgang. Og bartenderen må være temmelig dum, hvis der ikke bliver reageret promte, havde det været stedets ejer havde sagen nok været en anden. Da det er skidt for virksomheden.

I min egen sag – ja så ringer jeg til politiet i morgen for at finde ud af hvad der sker. Jeg ved ikke hvor slemt det var med ”fyren” for helt ærligt, selv om jeg kiggede på ham, så jeg ham ikke – det er svært at forklarer. Jeg har selv en rød kind, og nogle blå mærker på mave/ribben. Men eftersom der ikke skulle laves nogen skadestue rapport, så håber jeg det løber ud i vandet. Jeg kan dog få en bøde for gadeuorden – sagde betjenten.

Jeg bliver nød til at tro på det system vi lever i.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JinkJinkSkrevet 03/02-04 19:02 
JimPP>
Og nu sidder jeg her, og jeg er meget vred. For der var massere af mennesker nede på vejen, der var rig mulighed for indgriben. Men folk stod bare passivt og så på.

Man skal ikke forvente at folk vil hjælpe. Jeg ved ikke engang om jeg ville hjælpe selv.
Jeg ville dog helt sikkert hvis det var en af mine venner.

Du siger der stod en masse, men hvor mange af dem var af deres bedste alder? Du skal ikke forvente at mormor kommer og hjælper dig. Istedet kan man da håbe de ringer efter politiet.
Det kræver meget at være den første der griber ind derfor sker der aldrig noget.
JimPPJimPPSkrevet 03/02-04 19:22 
Nej i dette tilfælde snakker vi og nogle håndværkere der var igang med at skifte en rude, et postbud og nogle ældre.

Selvfølgeligt forventer jeg ikke at mormor kommer løbende.

Jeg griber altid ind, så længe jeg kan se hvem der angriber hvem, og hvem der er i knibe. Jeg ville ikke kunne leve med mig selv, hvis jeg ikke gjorde det! derfor har jeg også svært ved at forstå at andre ikke har det sådan.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KoludaKoludaSkrevet 03/02-04 19:30 
Jep, vi håndværkere plejer ellers heller ikke at holde os tilbage.....
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/02-04 19:38 
Folk er dog gode til at ringe efter politiet, synes jeg.

Engang for et par år tilbage kom et par af mine venner op og toppes, da vi var på vej i byen. Det var ikke noget alvorligt, og vi fik da også hutigt kølet dem af. På trods af det, var der alligevel en der ringede efter politied. Vedkommende må have lydt meget alvorlig og forskræmt, for de sendte ikke alene en 5-6 betjente, men også hundepatruljen. Vedkommende må have kaldt det et kæmpe gadeslagsmål eller noget i den stil... Spild af politiets ressourcer, men så kan mine venner lære det :)
TurricanTurricanSkrevet 03/02-04 19:42 
Jeg kan godt forstå hvad du mener Jim og jeg har det da også på samme måde, men jeg kan sku også godt forstå hvis folk generelt er bange for at gribe ind. Jeg er ret sikker på at de 3 fyre der greb ind overfor en fyr der tævede sin kæreste på sams bar i århus for ca 6 måneder siden, tænker sig om en ekstra gang næste gang de står i samme situation. Det resulterede nemlig i 3 temmelig gennembankede helte....

Det er svært at synes hvad der er rigtigt og hvad der er forket at gøre i en sådan situation, da udfaldet er totalt umuligt at spå om i dagens Danmark. Det er forfærdeligt som tingene har udviklet sig.

Jeg savner sku næsten de dage for 10 - 15 år siden hvor jeg tit fik tæsk til krobal i Søften, Foldby og Trige og hvad alle de andre flækker nu hedder. Der fik man en over nakken så man røg ned, og så var det pis overstået. Ikke noget med knive og sparke til folk der lå ned og alt det andet pis der næsten er standard i dag.
The Gods pause for a moment...
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 19:47, rettet 03/02-04 19:58 
Jeg er heller ikke sikker på om jeg selv ville blande mig i det, jeg tror ikke rigtigt at jeg vil ændre på resultatet alligevel, men måske føler de sig lidt mere utrykke hvis dem de vil tæve er i overtal.

KTC>> Da jeg sad og læste dit indlæg så blev jeg da også klart med sur på bartenderinden, det er da noget af det mest latterlige man kan gøre, hun må ikke være særlig smart.
Og jeg synes også det var bedst du ikke slog umiddelbart, men det er jo svært at sætte sig ind i situationen, hvis det var mig så vil jeg højst sandsynligvis ikke kunne gøre meget modstand da jeg ikke er særlig stærk.

Koluda>> Det er godt at vide :) Måske man skulle flytte hen til et tømrer/murer firma etc. :)

Turrican>> Det er jo typisk nok det med nutige slagsmål ligesom med alt andet, man overdriver ting mere og mere, såsom at drikke mere og mere og tage flere typer stoffer etc.. Det gælder om at gå til ekstremerne, det er problemet.
Jeg er stadig en ret stor modstander af nutidens udvikling, jeg tror datiden generelt var meget bedre.
HardballerHardballerSkrevet 03/02-04 20:02 
Myst: Alle kan gøre en forskel, og i øvrigt har det ikke noget at gøre med om man er stærk.. Mest om man er syg i hovedet(men så er det jo man går til ekstremerne)
majjohamajjohaSkrevet 03/02-04 20:04 
RQvsnapz> Jeg ville selvfølgelig forsøge at tilkalde hjælp, men aldrig blande mig fysisk.
Det er jeg enig med dig i, jeg prøvede på at hente hjælp men mente ikke manden burde indblanden - man ved aldrig hvad der sker når der kommer nogen der er størrer end dem selv.
JimPPJimPPSkrevet 04/02-04 14:04, rettet 04/02-04 14:27 
Så har jeg lige fået at vide hvad der sker - Nemlig ingenting, sagen løber ud.

Det kan man så syntes hvad man vil om.

EDIT: Tak til alle for opløftende ord. Det hjalp meget.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig