X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dérfor styrer Neo Geo!


Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 17:03, rettet 02/02-04 17:35 
Med et lille glimt i øjet, kan du nu få fortalt hvorfor det lige præcis er, at Neo'en er så sej.

(det er den første video på siden, du kan streame den gratis)

Greg Kasavin forklarer
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
142 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 17:03, rettet 02/02-04 17:35 
Med et lille glimt i øjet, kan du nu få fortalt hvorfor det lige præcis er, at Neo'en er så sej.

(det er den første video på siden, du kan streame den gratis)

Greg Kasavin forklarer
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 17:21 
This is the shit!

"Just because it doesn't support dolby digital 5.1 and what all that crap is called"
Home is where the hardware is..
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 02/02-04 17:25 
hehe..:) jeg har aldrig prøvet den..
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/02-04 17:28 
det var da ufatteligt som den mand kan snakke. han ødelægger det jo for sig selv! ;)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 17:29 
Gu gør han ej : )

Han er GUD!
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/02-04 18:35 
Ej nu bliver jeg jo nødt til at skaffe en Neo Geo, damn you ;)
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 18:39 
Mens jeg ventede på min Neo, så jeg videoen næste hver dag. Det hjalp, på en underlig måde ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 02/02-04 18:46 
Det er en dejlig lille pep-talk. Mangler dog stadig min Neo Geo AES. Ikke at jeg har bestilt den, men den MANGLER!!! :) Det er mange penge at skulle af med og ikke mindst i fremtiden hvis man gerne vil eje lidt gode spil. Men igen, maskinen har en underlig indvirkning på mig. De andre gamle svende er da hyggelige at spille på, men jeg er sikker på at den dag jeg modtager en AES, ja...Så bliver jeg noget nær lykkelig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/02-04 18:56 
Jeg checkede lige Ebay med nogle priser. De bliver ikke solgt for under 200$, og det er ofte uden spil, og derudover kommer der ca 80$ oven i bare for transport!
Naiera, hvor meget gav du for din Neo Geo, om man må spørge?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 19:01 
Glæder mig til min kommer hjem ; )
Home is where the hardware is..
MrCaseMrCaseSkrevet 02/02-04 19:35 
sikke noget dejligt hype...

...men okay... alle jer hard-core drenge sværger jo også ved den, så jeg må vel tage jer på ordet
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 20:53, rettet 02/02-04 20:56 
Svovlmunk>
Naiera, hvor meget gav du for din Neo Geo, om man må spørge?

Det blev en 1800-1900 stykker i alt, men det var fordi jeg skulle have en med et seriel-nummer under 86.000 (forklaring her: http://nfg.2y.net/games/neorgb/), og jeg kunne kun finde sådan en, hos en englænder. Endda uden kasse! Men snydt blev jeg egentlig ikke, da maskinen var i RIGTIG god stand. Især når man ser det i lyset af, at den er minimum 10 år gammel.

På eBay kan man få dem for 1500-1700 kr. Så må man bestemme sig for, om det skal være med eller uden æske, et eller to spil, eller med en ekstra Pro-controller...

game-baka-1dai sælger dem ind imellem for $170-180. Det er så uden æske, ikke medregnet forsendelse, men med et ekstra af de nye sticks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 21:05 
Som vi tidligere snakkede om, så burde en snuppe den her: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3074969082&category=49237
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 21:08 
Ja, en rigtig god deal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 21:11, rettet 02/02-04 21:12 
En anden ok deal (synes jeg)

Link...
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 21:22 
*lol*

Så den lige igen..

"It's like an old friend!" : )
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-04 21:46 
Naiera:
Vil du venligst forklare dit link?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 22:07 
Prøv at læse hvad der står...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 22:07 
Søgaard>
En anden ok deal (synes jeg)

Klap lige hesten! :) Der er 6 dage tilbage!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-04 22:12, rettet 02/02-04 22:26 
Det var fordi der kom en eller anden atari fejl frem ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 22:14 
Naiera>
Søgaard>
En anden ok deal (synes jeg)

Klap lige hesten! :) Der er 6 dage tilbage!

Hvad mener du ; )

Der er 4 spil med og den er boxed. Man kan sagtens fixe en najs deal her..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 22:20 
Den er jo ikke så najs hvis den går over £250... (spillene er jo ikke så meget værd. Det er de samme man får med i den anden omtalte deal)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 22:25 
Kan du sige boxed ; )

Ja ja, den anden deal er klar bedst! Some one press 'buy now!'..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 22:28, rettet 02/02-04 22:28 
Jeg kan jo godt se, hvad der er med. Jeg synes bare det er dumt at kalde det en god deal nu, hvor den jo potentielt kunne gå op over 300 pund. Eller mere, hvis der er dumme købere derude, eller helvede fryser over.

Der findes ikke gode deals på eBay, før auktionerne er slut, eller det er en auktion med Buy It Now.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 22:33, rettet 02/02-04 22:33 
Ok, jeg indrømmer. The deal sucks, ok ; )

You broke me!

Men stadigvæk, someone, køb den anden med 2 spil og 2 pads!
Home is where the hardware is..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/02-04 22:35 
Suk, hvis blot jeg havde pengene... Hvis blot jeg havde pengene :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 22:40 
GUYS!

Vi snakker en Neo Geo AES, 2 spil, 2 controllers!

Pris: 1400-1500,-

Der må altså være en herinde fra der snupper den! Go hardcore!
Home is where the hardware is..
DarkenDarkenSkrevet 02/02-04 23:57 
heh jammen LOL
Nævnte han ikke kun samurai showdown 2 og så kort king of fighters? .. og hvis han mente andre, synes jeg det var super dårlig interview, jeg har ikke en neo geo, og mit indtryk af det næsten 9 minutter lange clip var:

1. Neo Geo : Fighter konsol
2. Lige meget hvad han siger er det stadig et retro trip han køre.

Jeg kunne have stilt mig op og larmet løs om hvor SNES'en er så god, dog med RPG, i lige så lang tid som ham, og nok med mere og bedre indhold (dog var det nice info om at ens memory card virkede til arcade maskiner... WOW det må jeg nok sige!).

Spørgsmål til jer der har en sådan maskine, andre genre som RPG og platform spil, holder de også der på? kan I nævne nogle titler (vil godt læse lidt mere om neo geo)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 00:04, rettet 03/02-04 00:07 
Darken>
1. Neo Geo : Fighter konsol
2. Lige meget hvad han siger er det stadig et retro trip han køre.

1. Korrekt.
2. Bavl. (KØRER, forresten)

Der kommer stadigvæk nye spil til Neo Geo'en!

Der findes ikke RPG'er til maskinen. Der er enkelte platformere.

Hvis ikke du kan lide fighters, skal du nok holde dig fra den. Der er en håndfuld rigtig gode horisontale shooters, og nogle gode vertikale. Ellers er det mere puzzlers, og selvfølgelig Metal Slug-serien.

Du skal i øvrigt ikke tage hans argumenter _SÅ_ seriøst. Som sagt er det hele lavet med et glimt i øjet, men at han i sidste ende mener det, er jeg egentlig ikke i tvivl om.

Du kan læse mere om Neo Geo på neo-geo.com og hos VGI.

VGI's guide to the Neo
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 03/02-04 00:10 
Underholdende nok, og han viser meget godt, hvorfor vi er nogen, der stadig spiller retro-spil med glæde. Kunne dog ikke helt respektere hans Gameboy-bemærkning, men okay...

Jeg har det faktisk på samme måde med Amiga'en, som jeg altid vil have kær. På en måde er den også i familie med NeoGeo, da de bruger samme type CPU.

Og så kan jeg blive lidt skuffet over hans 2D-fighter-liderlighed, som fik ham til at svine nogle fede platformere til, samtidig med at han helt glemte den geniale Metal Slug-serie, som nok er hovedgrunden til min respekt for NeoGeo-systemet.
Bevares, der er mange fede 2D-fightere, men man må ikke glemme de andre klassikere...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 00:13, rettet 03/02-04 00:14 
Som sagt skal du nok ikke ligge for meget i "crap like Blue's Journey" (Og siden hvornår har det spil været godt?). Snakkede han om andre platformere? Nu er det jo i øvrigt ikke alle der har råd til Metal Slug spillene, så det kunne jo være han bare havde taget det HAN ejer med, da indslaget skulle laves. Lad ham da kunne lide 2D-fightere, han siger jo stadigvæk du skal købe en Neo, og folk ved jo nok godt at der er der MS-serien hører hjemme...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 03/02-04 02:35 
okies takker, kan godt lide de gamle arcade fighters, (blandt andet grill-baren blev ihvertfal rig pga mig =), jeg vil nok ikke styrte ud og købe en, men det er meget rart at have i tankerne.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/02-04 07:12 
Skulle en eller anden gå hen og købe pakken med en konsol, 2 controllere og 2 spil, er der så nogen af spillene der er besværet værd?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/02-04 07:27 
SSII
Fatal Fury Special

: )
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 03/02-04 07:55 
Jeg kan ikke se den stream - får bare en script-fejl i IE :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/02-04 08:07 
Det er godt nok fristende... Men vælger man den billigste portoløsning, skal man alligevel op og betale noget nær de 2000 kroner. Og det er vel og mærket kun hvis den slipper igennem tolden.
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 10:24, rettet 03/02-04 10:25 
Det er selvfølgelig dumt at tage den billigste portoløsning. Når det er så dyrt skal det forsikres.

Søgaard har i øvrigt ret, med hensyn til de anbefalede spil. FFS er bedre end FF2, SSII er en del bedre end SS og Super Sidekicks er vist ikke helt så vildt meget ved...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/02-04 11:21 
Den bedste og billigste løsning er selvfølgelig at anskaffe sig en MVS, så er der heller ingen problemer med RGB-outputtet ;)
Men hvis man hedder Naiera, vil man gerne betale flere tusind ekstra for at have samleobjekter og store skinnende æsker (ok, det ville jeg nok også, men jeg har ikke pengene).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 11:24, rettet 03/02-04 11:54 
Der var jo lige præcis problemer med RGB-outputtet for mig. Så droppede jeg det helt, købte konverteringer i et års tid, og var egentlig tilfreds med det. Så blev jeg tyve, og så var der nogen der bestemte sig for, at jeg skulle have 1k mere i SU om måneden. Så bød chancen sig jo, for at gå the AES way ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/02-04 12:04 
Darken>
heh jammen LOL
Nævnte han ikke kun samurai showdown 2 og så kort king of fighters? .. og hvis han mente andre, synes jeg det var super dårlig interview, jeg har ikke en neo geo, og mit indtryk af det næsten 9 minutter lange clip var:

1. Neo Geo : Fighter konsol
2. Lige meget hvad han siger er det stadig et retro trip han køre.

Jeg kunne have stilt mig op og larmet løs om hvor SNES'en er så god, dog med RPG, i lige så lang tid som ham, og nok med mere og bedre indhold (dog var det nice info om at ens memory card virkede til arcade maskiner... WOW det må jeg nok sige!).

Spørgsmål til jer der har en sådan maskine, andre genre som RPG og platform spil, holder de også der på? kan I nævne nogle titler (vil godt læse lidt mere om neo geo)

Well. Det er jo netop det fede! Som han tydeligt pointerer, er det ikke meningen at der skal stå en Neo Geo i hver eneste hustand. "Hardcore, Nonstop!"

De fleste konsoller prøver at dække ALLE SAMMENS behov. Uden det store held. Ingen konsol kan dække alle genre, med succes. Så hvorfor overhovedet prøve? Selvfølgelig kunne du stå og snakke løs om Snes i 9 minutter, værsgo : ) Han har så bare valgt at gøre det med Neo Geo. Han lover jo intet med fede RPG'er, men til gengæld 'Mass Arcade'!
Home is where the hardware is..
ABCDABCDSkrevet 03/02-04 13:30 
Søgaard>
De fleste konsoller prøver at dække ALLE SAMMENS behov. Uden det store held. Ingen konsol kan dække alle genre, med succes. Så hvorfor overhovedet prøve?

Det er noget vrøvl.
Havde du tænkt dig de skulle lave en konsol til hver eneste genre?
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 13:36 
Det siger han jo heller ikke, at de skal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 03/02-04 14:08 
Jeg synes personligt også at Neo Geo'en er en cool konsol (har en Neo Geo CD og en MVS). Som mange nævner er det primært en fighter-konsol, men jeg ynder nu også meget at spille Sengoku-serien, Metal Slug, og Shock Troopers, samt de få men glimrende shooters som Pulstar, Blazing Star og Aero Fighters. At mange opfatter det udelukkende som en Fighter-konsol er nok en smule misforstået, da der trods alt er en del genrer imellem udvalget.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 14:10 
Her på det sidste passer det jo meget godt. 2/3 har været fighters. Så har der været et par Metal Slugs, og et enkelt beat'em up.

Ikke fordi jeg mener, at det udelukkende er en fighter-konsol. Jeg ville overhovedet ikke agte maskinen så højt, hvis ikke det var for Metal Slug-serien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 03/02-04 14:29 
Naiera>
Det siger han jo heller ikke, at de skal.

Det er jeg godt klar over.
Hvis han havde sagt det, var der jo ingen grund til at spørge om det er det han mener.
DarkenDarkenSkrevet 03/02-04 15:35 
"Well. Det er jo netop det fede! Som han tydeligt pointerer, er det ikke meningen at der skal stå en Neo Geo i hver eneste hustand."

Well Søgaard, så skal han jo ikke stille sig op og sige at det er den bedste konsol i verden og alle spil de anmelder bliver vurderet efter denne konsol. For hvis det _mest_ kun er fighter spil der er det holdbare til den konsol, kan man ikke seriøst gå ud og sammenligne med RPG spil (jeg vælger at skrive RPG, fordi jeg længere oppe i tråden har fået svar omkring dette)

Han nævner et par dårlige spil, to gode, hvorfra han køreR fast i SSII (elskede det spil arcade!) og ikke snakker om andet, det er det jeg mener jeg også kunne gøre.. jeg mener snes'en er den bedste konsol ever, og med en smule forbedredelse kunne jeg lave et bedre interview (dog uden alt det dyre gejl som de har :(

Han retro-tripper for vildt, dette er IKKE en dårlig ting, for han har ret i, at mange af de gode klassiker ikke bliver dårlige med tiden, de holder stadig, han bør bare være ærlig om det.

Han lover ikke rpg, og har heller ikke sagt han skulle, men "mass arcade" ? han nævner to, jeg gentager TO gode arcade fighter spil, for folk der allerede kender konsolen er det ikke et problem, men folk der ikke gør(som mig, kendte kun arcade versionerne) tænker bare "okaaay en konsol med hele 2 gode spil". Jeg ved der er flere, for jeg huske godt Neo Geo logoet på spille maskinerne, selv efter alle disse år :)

Det var bare et dårligt interview uden lige, og jeg har ingen respekt for en anmelder der siger han anmelder alle spil efter ÉN konsol (husker i film anmelderen Bogart? ja tak! >( ) Jeg vil tusinde gange hellere have Naiera til at lave et lille home interview, med lidt spil visning og lidt anmeldelse, mere objektivt og meget mere relevant... har du ikke et video kamera Naiera? ;)

Jeg disser ikke Neo Geo, jeg disser ham klovnen!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 15:40 
Han er jo ikke en klovn. Du misser pointen. Det skal ikke tages så seriøst, som du tager det. Ja, han mener at Neo'en er den bedste konsol nogensinde, men lad nu være med at tage hans argumenter så tungt. Det er ikke et seriøst klip. Det er GameSpotting. De laver ofte en omgang pjat til GameSpotting video-indslagene.

Og brug quote-funktionen!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/02-04 15:55 
Darken>
Well Søgaard, så skal han jo ikke stille sig op og sige at det er den bedste konsol i verden og alle spil de anmelder bliver vurderet efter denne konsol. For hvis det _mest_ kun er fighter spil der er det holdbare til den konsol, kan man ikke seriøst gå ud og sammenligne med RPG spil (jeg vælger at skrive RPG, fordi jeg længere oppe i tråden har fået svar omkring dette)

Det kan han da sagtens. Han siger jo ikke at de vurderer ud fra genren, men ud fra standarden, som er generel høj på neo geo!
Home is where the hardware is..
DarkenDarkenSkrevet 03/02-04 17:41 
hehe ok Naiera, jeg bruger sjælent gamespot til andet end at se SS's, så ja tog måske det lidt for seriøst :P

Søgaard, han siger jo netop at i starten kom der skod spil der til, så hvordan kan det være standarden? og mener stadig ikke at selvom standarden af spil er høj at man kan kan bruge det til sammenligning af f.eks, RPG når at der ikke er et sådan gennembrud af genren til konsolen... det er lidt andre ting man ligger vægt på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 17:51 
Han siger jo ikke, at de spil der kom i starten var standarden. Det gør du, af en eller anden grund, derimod.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
142 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig