X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Next uden harddisk


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 16:56 
http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/business/7849191.htm

• Three IBM-designed 64-bit microprocessors

• A graphics chip designed by ATI Technologies with speeds much faster than its upcoming R400 chip for th... Se hele indlægget
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 16:56 
http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/business/7849191.htm

• Three IBM-designed 64-bit microprocessors

• A graphics chip designed by ATI Technologies with speeds much faster than its upcoming R400 chip for the personal computer.

• Compatibility with the original Xbox, which is based on Intel and Nvidia chips, isn't guaranteed.

In contrast with the current Xbox, the next one will have no hard disk drive -- unless Sony puts one in the PlayStation 3.

The machine also will have about 256 megabytes of dynamic random access memory.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/02-04 17:11 
det var da det tyndeste argument for ikke at inkludere en harddisk - 'fordi sony ikke gør det!' hvad sker der så?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-04 17:13 
KopiBox
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 01/02-04 17:16 
FreddiE>
· Compatibility with the original Xbox, which is based on Intel and Nvidia chips, isn't guaranteed.

Jeg vil betragte det som en stor overraskelse (og skuffelse), hvis den ikke bliver bagudkompatibel. Man skulle vel mene, at Xbox ville være den konsol, det ville være lettest at lave bagudkompatibel?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-04 17:19 
Ja, eftersom det er en 'PC'!
Home is where the hardware is..
enfenenfenSkrevet 01/02-04 17:34, rettet 01/02-04 17:43 
Der har været en del snak omkring Xbox2. Jeg har læst flere steder, at der vil være hdd i den nye Xbox, hvor andre skriver, at der kommer to forskellige Xbox, hvor den ene vil være med og den anden uden hdd.

For Microsoft's egen skyld, så skal der være en hdd i, da det gør det meget lettere, end at fumle rundt med flere forskellige memory kort.

Xbox2 håber jeg da bliver bagudkompatible, men jeg har dog mine tvivl, da Microsoft er skiftet fra Intel til IBM, hvilket kan skabe lidt problemer. Skiftet fra nVidia til ATI tror jeg ikke har den store indflydelse på om Xbox2 bliver bagudkompatibel eller ikke.

Jeg vil dog vente med min "endelige dom" til Microsoft kommer med en pressemeddelelse.
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 17:44 
RJK>
Jeg vil betragte det som en stor overraskelse (og skuffelse), hvis den ikke bliver bagudkompatibel. Man skulle vel mene, at Xbox ville være den konsol, det ville være lettest at lave bagudkompatibel?

Hvorfor skulle den være lettest? Der er kun to måder at lave emulering på, enten via hardware eller software. Hardware er den dyreste løsning, og software er den sværeste løsning. Hvis Microsoft vil holde omkostningnerne nede, så vil det ikke være smart at tilføje mere hardware til systemet. Sony gjorde det med PS2 og derfor blev den dyr at producere. Nintendo ser ud til at have styr på emulering, men GameCube er en smule mere sofistikeret end N64, så det kan være, at det bliver hardware.
DommergaardDommergaardSkrevet 01/02-04 17:49 
Jeg er ret spændt på hvordan den næste generation komsoller kommer til at se ud og hvad de kan præstere. Kan godt forstå hvorfor Microsoft ikke vil have en HDD i Xbox2, men jeg ville da foretrække at have en med HDD i!

Glæder mig til at se dens design... vi skulle gerne lidt ned i vægt tror jeg ;)
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 17:52 
Vægten og bare designet generelt kan kun blive bedre.
RJKRJKSkrevet 01/02-04 17:53 
Jeg formoder at en Xbox2 vil bygge på samme grundkoncept som Xbox og ikke forsøge at "genopfinde den dybe tallerken" som PS2...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 18:07 
FreddiE>
Nintendo ser ud til at have styr på emulering, men GameCube er en smule mere sofistikeret end N64, så det kan være, at det bliver hardware.

Hvor ser du henne, at Nintendo har styr på emulering? Og hvorfor nævner du Gamecube og N64 i samme sætning, som ditto påstand? Ingen af Nintendos konsoller har været bagud kompatible..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 01/02-04 18:36 
Sikkert pga. N64-udgivelser på GameCube - Ocarina of Time og Mask of Majora. Animal Crossing er vist også i den retning ikke?

De har jo også bagudkompatibilitet på GBA'en.

Med den rigtige hardware er det (tror jeg nok) også muligt at spille enkelte GameCube-spil på sin PC - så helt svær at emulere er den nok ikke.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 18:43 
Men Ocarina Of Time til Gamecube, har jo slowdown m.m. hvor N64 udgaven ikke havde det, så helt styr på emulering har Nintendo vist ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
nullernullerSkrevet 01/02-04 19:32 
Lige et novice spørgsmål. Hvor bliver der plads til alle updates, nye baner, biler osv. hvis det ikke kommer HD i den nye xbox, for de 250 mb ram der måske kommer i kan jo ikke holde på hukommelsen, det er da kun "rom" ikke?
/nuller
Nu med Xbox 360
PoulPoulSkrevet 01/02-04 20:20, rettet 01/02-04 20:20 
Godt spørgsmål Nuller! For mig vil det virke komplet tåbeligt hvis de undlader at smide en HD i den næste XBox. Det ville da være et klart tilbageskridt for konsollen.
jaesjaesSkrevet 01/02-04 20:27 
Ja, der må komme HD i. Ellers bliver de nød til at ændre XBL fuldstændigt, og det er der ikke noget der tyder på.
RitesRitesSkrevet 01/02-04 20:28 
Ja, mon ikke. Ville være selvmord.
» a winner is you «
HulleHulleSkrevet 01/02-04 20:57 
Hvis Microsoft har intentioner om at skabe en multimedie maskine under fjernsynet, der skal kunne stort set det samme som PC (skræmmende billede, kan ikke huske hvor jeg læste det), tvivler jeg stærkt på at det bliver født uden harddisk.

Det gør jeg under alle omstændigheder alligevel. Forestil jer Live uden harddisk. Det ville ikke kunne lade sig gøre (ingen paralleler med PS2 online tak :).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/02-04 21:11 
tja..
nu skal det jo ikke ses som en endelig bekræftelse hvad den næste xbox vil indholde.

det er jo en journalist formodning.

men hvis de ikke smider en harddisk i sparrer de jo en del omkostninger på noget som spil udviklerne aligevel ikke har brugt så meget som ms havde regnet med.
1 se selv.. UC/RTCW blev solgt på at der vil komme en masse updates, baner osv. hvad kom der 2 nye baner (UC) og der blev låst 2-3 op i rtcw.

men når flashram priserne nu er blevet meget billiger en en harddisk kan jeg da håbe at ms har tænkt sig at smide en 512mb stang ekstra i som kun skal bruges til downloads og save games.
og.. de har da også muligheden for at sælge en harddisk add on, som eks. kan sælges på at der kan være mere plads til baner saves og musik.
Personligt kan jeg godt undvære harddisken og muligheden for at gemme musik hvis der stadig var mulighed for at gemme sine saves i en indbygget flashram modul.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JinkJinkSkrevet 01/02-04 21:32, rettet 01/02-04 21:32 
Der kom altså 4 baner til UC ;)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/02-04 21:46 
kunne jeg ikke lige huske.. det er så langt tid siden at jeg har spillet den.. hehe... men Inferno banen er fed.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 22:58 
Okotta>
Hvor ser du henne, at Nintendo har styr på emulering? Og hvorfor nævner du Gamecube og N64 i samme sætning, som ditto påstand? Ingen af Nintendos konsoller har været bagud kompatible..

Iwata sagde til Famitsu, at "N5" vil være bagud kompatibel med GameCube.

Nintendo har, tæt på fejlfrit, emuleret alle deres ældre systemer. Hvem har ellers gjort det?

Okotta>
Men Ocarina Of Time til Gamecube, har jo slowdown m.m. hvor N64 udgaven ikke havde det, så helt styr på emulering har Nintendo vist ikke.

IGN Review:

"The game appears to run at a framerate in the mid-20s, just like the original. It's steady -- some of the slowdown that happened in OoT's Water Temple is gone"

Det er en emulering, og det vil sige at du typisk emulere systemets hardware. Hvis du ikke ændrer på selve spillet, så vil det køre, som det gjorde på det rigtige hardware. Det vil sige du får både bugs, slowdown osv. med.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/02-04 23:02 
Ingen hardisk og ingen bagudkompitabel function.
Det er jo selvmord, man vil ikke kunne spille halo 1 og 2. Og man vil ikke kunne bruge soundtrack function og have "no memory card" glæden som var en af grundene til at man ville bruge penge på den i forvejen.
Nu kan det jo være at de overrasker med "Overkill" 8gb ram som apples G5 computere kan have, selvom chansen nok er mellem 1-0,0001%
soon the world will be one big computer
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 23:14 
Rolig nu... Der vil garranteret være noget fast hukommelse, som artiklen også udpeger.
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 23:16, rettet 01/02-04 23:25 
FreddiE>
Iwata sagde til Famitsu, at "N5" vil være bagud kompatibel med GameCube.

Nintendo har, tæt på fejlfrit, emuleret alle deres ældre systemer. Hvem har ellers gjort det?

Når vi ser at "N5" bliver bagud kompatibel med Gamecube, og at den kører spillene perfekt, så kan vi snakke om at Nintendo har styr på emulering.

Det er fint nok, at Nintendo har emuleret deres ældre systemer, men jeg vil gerne se dem lave deres næste next-gen konsol, kompatibel med den nuværende Gamecube, inden jeg synes de har helt styr på emulering. Der er trods alt forskel på, at få Gameboy spil til at køre på en Gameboy Advance, og få noget nutidigt next-gen til at køre på noget fremtidigt next-gen - Sony er vel de eneste hvem det er lykkedes for, indtil nu.

Derudover er jeg lidt betænkelig ved hvilket disc format, Nintendo vil bruge, på "N5" - hvis det bliver de små disc's som på Gamecube, så kan vi godt vinke farvel til de store spil med de store åbne områder (a la Halo), men hvis de beslutter sig for at bruge DVD mediet, og dette medies plads, så kan vi endelig få nogle store udendørs miljøer at se, på noget Nintendo hardware - og måske samtidigt slippe for at spil bliver cancellet, som på Gamecube, fordi der ikke er plads nok på disc'en, hvor spillet skal ligge og/eller fordi udgiveren opdagede at spillet der blev cancellet, ikke ville sælge på Gamecube, pga. at hardwaret ikke sælger.

Det er en emulering, og det vil sige at du typisk emulere systemets hardware. Hvis du ikke ændrer på selve spillet, så vil det køre, som det gjorde på det rigtige hardware. Det vil sige du får både bugs, slowdown osv. med.

Flere har fortalt mig, at OOT på Gamecube, har slowdown som ikke var der i N64 udgaven.

Bede-X vil kunne fortælle lidt mere - håber han svarer i tråden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 23:23 
Det må du da selv om... Jeg har ikke hørt om nogle klager indtil videre.

Sony bruger hardware. N64 er nok en del sværere at emulere via software, end PSX er via hardware.

Ja, IGN er fulde af lort, og det har du beviser på!
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 23:26 
Jeg siger ikke at IGN er fulde af lort, men måske har de ikke kigget godt nok på spillene.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/02-04 23:33, rettet 01/02-04 23:35 
FreddiE>
Rolig nu... Der vil garranteret være noget fast hukommelse, som artiklen også udpeger.

He he, det var ikke seriøst. Foresten lyder PS3'ens foreløbige specs. meget bedre end disse ikke, skulle den ikke også have et eller andet kaldet "OverNetSharing"?
soon the world will be one big computer
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 23:35 
Okotta du kører den lidt ud for at få ret...

Du har ingen info, data, fakta... Værst af alt, lyder det stærkt, som at du ikke har prøvet spillet, men at det er andenhånds informations du bare kylder rundt med.

IGN er en respekteret side, og at de overhovedet gav sig tid til at lave et video-review, af et fire år gratis spil, som er blevet ported, betyder nok at de gør det af interesse, og at det ikke er noget de har fået presset ned i halsen. Hvorfor skulle de "overse" disse detaljer, når de netop gennemgår alle de relateret aspekter af porten.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/02-04 23:38 
Yokanabster>
He he, det var ikke seriøst. Foresten lyder PS3'ens foreløbige specs. meget bedre end disse ikke, skulle den ikke også have et eller andet kaldet "OverNetSharing"?

Sony er lige ud sagt fulde af lort, når det gælder deres eget image som elektronik designere.

PS3 bliver nok lige så stærk som de andre systemer, bare dobbelt så svært at lave spil til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-04 23:46 
Okotta>

Hvor ser du henne, at Nintendo har styr på emulering? Og hvorfor nævner du Gamecube og N64 i samme sætning, som ditto påstand? Ingen af Nintendos konsoller har været bagud kompatible..


GBA
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 23:49 
FreddiE>
Du har ingen info, data, fakta... Værst af alt, lyder det stærkt, som at du ikke har prøvet spillet, men at det er andenhånds informations du bare kylder rundt med.

Jeg HAR skam spillet OOT på Gamecube, men da jeg aldrig har spillet OOT på N64, så aner jeg ikke om der er slowdown eller ej. Men jeg kan garantere dig for, at Bede-x har spillet begge versioner, og kan fortælle om slowdown.

Desuden har du heller ikke selv noget fakta - du nævner bare IGN som en 100 % troværdig kilde.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 00:13 
IGN kritisere frameraten for at være præcis den samme, og kun en smule bedre nogle steder. Tror du helt seriøst at det er et eller andet komplot? IGN vil overbevise læserne, at Nintendo emulere bedre end konkurrenterne...

Hvorfor skulle jeg tage Bede-x's ord over prof. spil-journalisters?
OkottaOkottaSkrevet 02/02-04 00:19, rettet 02/02-04 00:19 
Fordi IGN osse bare er mennesker, og fordi ordet "professionelle spiljournalister" ikke altid helt passer på IGN - de er altså ikke hele tiden perfekte, selvom jeg mistænker dig for at synes det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 00:21, rettet 02/02-04 00:23 
Nu er det vist strå du griber efter...

edit: Splinter Cell fik 9.6, og det er på ingen måde en "klassiker". Så selvfølgelig er de ikke perfekte efter min mening...
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 10:20, rettet 02/02-04 10:32 
FreddiE>
Hvorfor skulle jeg tage Bede-x's ord over prof. spil-journalisters?

Det er der heller ingen der siger at du skal.

Det kommer dog ikke til at ændre på det faktum, at Zelda konverteringerne til GC hakker det lidt nu og da. Jeg siger konverteringerne med vilje, da opløsningen også er forbedret.

http://cube.ign.com/objects/608/608263.html?ui=cb_like_04)

flere hak, bedre opløsning. Bare gå rundt i start skoven, så er det tydeligt at se.

Giv mig N64 udgaverne til en hver tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 10:25 
RJK>
Jeg vil betragte det som en stor overraskelse (og skuffelse), hvis den ikke bliver bagudkompatibel.

Det ville ikke give mening. Det ville nulsætte MSs position. Man skal kunne bruge de gamle spil.

Det lyder højst usandsynligt, Freddie.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 10:45 
bede-x>
Det kommer dog ikke til at ændre på det faktum, at Zelda konverteringerne til GC hakker det lidt nu og da. Jeg siger konverteringerne med vilje, da opløsningen også er forbedret.

Du siger det hakker mere, og IGN siger det hakker mindre nogle steder. Hvis du med ordet "hakker" mener slowdown altså...

Hvis det ER værre, så er det nok ikke emuleringens skyld, men mere at de har ændret på spillet.

bede-x>
Det ville ikke give mening. Det ville nulsætte MSs position. Man skal kunne bruge de gamle spil.

Det lyder højst usandsynligt, Freddie.

Jeg har ikke skrevet artiklen, så det er ikke mig du skal sige det til. Det hænger vel også sammen med at Microsoft fornyligt har sagt, at de vil have en billigere produktion.
Zzap!Zzap!Skrevet 02/02-04 11:39, rettet 02/02-04 11:55 
RJK>Jeg vil betragte det som en stor overraskelse (og skuffelse), hvis den ikke bliver bagudkompatibel. Man skulle vel mene, at Xbox ville være den konsol, det ville være lettest at lave bagudkompatibel?

Hvis udviklerne udelukkende havde holdt sig til direct-x, så ja. Men jeg tror at microsoft i deres iver efter at vise hvor "overlegen" xboxen var, er kommet til at lade nogle spilprogrammører kode til metallet.
D.v.s. at mange spil udnytter features der er specielle for Nvidia hardeware.
Jeg tror ikke ms skal regne med et samarbejde med Nvidia, om compatibility spørgsmål, efter den måde de har behandlet dem på.

Hvis xboxnext får 128Mb flashRAM, vil det være RIGELIGT til at erstatte en harddisk, i hvert fald hvis det bare er til at gemme spil og online status. Jeg har to 8Mb PS2 kort, men det er reelt kun det ene der er noget på med plads tilovers, det er efter 3 år med PS2 og gemmefiler fra en 20-30 spil.

Jeg tror at alle nextgen maskiner som standard model, kommer uden harddisk, men med mulighed for lynhurtigt og meget billigt at montere en, nærmest som et kæmpe memcard.

Jeg tror også at ms satser på at lave en så billig maskine som muligt, for på den måde at vinde forbrugerne over, fordi de ved at de har meget små chancer for at slå Sony hardwaremæssigt.
RJK>
Jeg formoder at en Xbox2 vil bygge på samme grundkoncept som Xbox og ikke forsøge at "genopfinde den dybe tallerken" som PS2...

For det første, PS2 genopfandt ikke "den dybe tallerken". På mange måder, er den faktisk meget som en PS1 der er "vokset op".
Konfigurationen af chips, hardware Mpeg dekoder, Mips CPU osv.
Det der gør den så relativt svær at udvikle til er: 1. At man skal hele tiden skal sørge for at holde de fire processorer beskæftigede, og skabe balance i systemet. 2. Stort set ALT skal programmeres op fra bunden (selv memorycard administration!), der er ikke nogen APIer.

For det andet, så tror jeg at microsoft netop, hvor ukarakteristisk det end måtte være for dem, bliver nødt til at være opfindsomme i denne omgang, fordi deres maskine både skal være så stærk som muligt, men også være billig. Og dét kræver anderledes løsninger.
Born to kill space
PoulPoulSkrevet 02/02-04 11:56 
Zzap!>
Hvis xboxnext får 128Mb flashRAM, vil det være RIGELIGT til at erstatte en harddisk, i hvert fald hvis det bare er til at gemme spil og online status. Jeg har to 8Mb PS2 kort, men det er reelt kun det ene der er noget på med plads tilovers, det er efter 3 år med PS2 og gemmefiler fra en 20-30 spil.


Problemet er jo netop at det ikke kun er spil og online status der skal gemmes. Nye baner og evt. patches skulle jo også gerne være en mulighed for XBL spil til den næste X-Box.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 12:00, rettet 02/02-04 12:01 
Zzap!>
For det første, PS2 genopfandt ikke "den dybe tallerken". På mange måder, er den faktisk meget som en PS1 der er "vokset op".

Nu skrev jeg jo også "forsøgte at". Stor forskel...

Det der gør den så relativt svær at udvikle til er: 1. At man skal hele tiden skal sørge for at holde de fire processorer beskæftigede, og skabe balance i systemet.

Og det var netop det jeg mente... At man valgte at gøre nogle grundlæggende ting anderledes end normen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 02/02-04 12:20 
Poul>Nye baner og evt. patches skulle jo også gerne være en mulighed for XBL spil til den næste X-Box.

Dem der vil have mulighed, og er villige til også at BETALE for nye bane og deslige, kan jo købe harddisken som ekstra udstyr.
Der er for øvrigt ikke sagt noget om, om xboxnexts DVDdrev får brænde-mulighed, det ville jo fuldstændig løse problemet. Hvis ms er i gang med at lege kongens efterfølger med Sony (som jo sikkert satser på et BluRay drev), så er chancen der da.

RJK>Og det var netop det jeg mente... At man valgte at gøre nogle grundlæggende ting anderledes end normen.

Sony valgte ikke at supplere en API og libraries med dev. sættet, det ved jeg ikke rigtig, om man kan kalde grundlæggende anderledes?
Alle konsoller før PS1 var på den måde, men da Sony så insisterede på at udviklerne skulle bruge libraries, var der ikke andet end brok fra programmører, der følte at deres ære var blevet gået for nær.
Så Sony valgte at give udviklerne en "vanilla" maskine, at udvikle på i anden omgang. Set i bakspejlet var det nok en mindre god ide til, i hvert fald for største parten af udviklerne.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/02-04 12:23 
Nu var det altså ikke dit punkt med libraries jeg besvarede, men det andet (omkring balance mellem processorer)...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 12:28 
Poul>
Problemet er jo netop at det ikke kun er spil og online status der skal gemmes. Nye baner og evt. patches skulle jo også gerne være en mulighed for XBL spil til den næste X-Box.

Hvor mange udnytter egentlig custom-soundtrack, patches, baner osv. Hvem har opbrugt bare 25% af pladsen på en Xbox med garrantien i behold?

En ting er hvad nogle gamere synts er fedt, en anden ting er hvad der kan betale sig.
Zzap!Zzap!Skrevet 02/02-04 13:02, rettet 02/02-04 13:10 
RJK>
Nu var det altså ikke dit punkt med libraries jeg besvarede, men det andet (omkring balance mellem processorer)...

Hvis man har flere processorer der "slås" om samme bus til hukommelsen, så skal man altid skabe balance på den ene eller anden måde. xbox har et lignende "problem", dér er det bare skjult bag direct-x, så det er microsofts problem og ikke udviklerens.

En harddisk kan være fed nok til at rippe CDer på, til at downloade film til, og i fremtiden (+5 år) vil det nok også være den fortrukne måde at distribuere al software på, inkl. videospil.
Men som der er nu, er den lidt en dyr luxus, som mange aldrig vil bruge til noget. Husk på, at det er ikke alene er selve harddiskens pris, det er også montering, fragtvægt, ekstra service etc.
Derfor tror jeg, at det stadig i næste generation vil være en (billig) udvidelse.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/02-04 13:06 
Jeg har ikke lyst til at komme ind på en teknisk diskussion omkring dette, fordi min viden herom er begrænset i et omfang, så jeg altid vil kunne blive "fanget".

Men jeg mener ikke der kan være tvivl om, at Xbox teknisk er mere traditionelt opbygget end PlayStation 2 og derfor per definition må være lettere at lave noget bagudkompatibel til. Det er jeg ret sikker på du også er enig i, så jeg ved ikke hvorfor du bare vil køre den ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 02/02-04 13:27 
RJK>så jeg ved ikke hvorfor du bare vil køre den ud.
Jeg er i diskussions humør? ^_^
Jeg er ikke ud på at "fange" dig, når alt kommer til alt, tror jeg ikke at jeg ved mere om emnet generelt end dig, måske enda tværtom.

Det kommer an på hvilken tradition vi taler om, når du siger at xbox er traditionel i sin opbygning.
Hvís det er PC traditionene, så ja selvfølgelig.
PS2 derimod deler en del af ideen i sin opbygning med nogle supercomputere, så på den måde kunne man også sige at den tilhører en tradition.
Hvad angår letheden af bagudkompatibilitet, så tror jeg næsten at PS2 bliver lettere at emulere, fordi dens Emotion Engine på mange måder ligner Cell ret meget.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/02-04 13:39, rettet 02/02-04 13:43 
Det er selvfølgelig en mulighed (Cell), som jeg ikke lige havde overvejet. Men det er begrænset hvad jeg (og andre?) egentligt ved om den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 14:20, rettet 02/02-04 14:20 
FreddiE>
Hvis det ER værre, så er det nok ikke emuleringens skyld, men mere at de har ændret på spillet.

Det er netop min pointe. At der ikke er tale om perfekt emulering. Men de førsøger netop heller ikke at emulere, men bare at lave en version af spillet.

Men prøv at starte de to spil. I det første område bør det stå klart, at GC udgaven laver små hak, mens N64 udgaven ikke gør det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 15:01, rettet 02/02-04 15:02 
Jeg skal lige undersøge, om det er emuleret eller ported. Forarbejdet er jo elemineret med emulering, så det ville være ekstra arbejde at lave en port, men nok bedre resultat.

edit: der er et hav at reviews som siger dig imod på gamerankings.com er du sikker på at du sammenligner to ntsc/pal spil?
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig