X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

"japanske" gamers?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:00, rettet 31/01-04 22:04 
Tjaa.. Spiller du eller samler du på japanske spil. Så ræk hånden i vejret (eller skriv det her) : )

Vil gerne have ét overblik over "japanerne" herinde : )

Skriv evt. platform, genre, spilnavn osv.

Med japanske spil, mener jeg ikke japansk inspirerede spil, men import spil!
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:03 
*Har lige tilføjet lidt til emnet*
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 31/01-04 22:03 
Hvis ikke det er basketball- eller rollespil, så er der stor chance for, at det er et japansk spil, jeg sidder og spiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:03 
Læs emnet!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 31/01-04 22:05 
Hvad har jeg gjort galt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:06 
Du tager ikke emnet alvorligt! Du ved jo udemærket godt, at jeg mener spil på japansk og ikke spil som blot er lavet i Japan!
Home is where the hardware is..
KoludaKoludaSkrevet 31/01-04 22:08, rettet 31/01-04 22:11 
Søgaard>
Læs emnet!

He he, tror lige du skal læse Naeiras indlæg en gang til ;)

Han skriver jo netop han spiller JPN spil, hvis altså ikke lige han spiller Basket eller større RPG's....
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:10 
*LOL*

Hold da op en misforståelse. Det kunne sgu læses på 2 måder : )

Sorry..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 31/01-04 22:10, rettet 31/01-04 22:10 
Søgaard>
Du ved jo udemærket godt, at jeg mener spil på japansk og ikke spil som blot er lavet i Japan!

Nej, det gør jeg egentlig ikke. Jeg ser ingen grund til, at købe et basketball spil, der oprindeligt er lavet i USA eller Canada, i en Japansk version. Det giver ingen mening overhovedet, og det er overhovedet ikke til at læse, ud fra dit første indlæg i den her tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:16 
Som sagt..

My fault..
Home is where the hardware is..
DizzyDizzySkrevet 31/01-04 22:23 
Jeg har da spillet en del af disse "erotiske" spil, hvor der står en hel masse ulæseligt, samt bliver sagt en hel masse uforståeligt. Og man klikker på et eller andettilfældigt, blot for at se en asiat med store øjne og et par kæmpe jader, hver 2-3 time (eller for de gode hver 20 min) ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-04 22:39 
Nok ikke lige den type gamer jeg håbede på : )
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 31/01-04 22:51, rettet 31/01-04 22:52 
Ja. Jeg spiller en del spil på Japansk. Jeg har blandt andet en Core Grafx med en del action titler til.

Lige så snart det er et spil, hvor historien er et vigtigt element i spillet, vælger jeg dog altid at vente på en engelsk version eller helt at springe over.

Final Fantasy: Chrystal Chronicles er en slags undtagelse. Det spillede jeg på Japansk med en engelsk FAQ. Sjovt nok, men jeg valgte i sidste ende alligevel at gemme resten af oplevelsen til den engelske version, da jeg gerne ville have historien med.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 04/02-04 21:03 
*rækker hånden i vejret*

Jeg har japanske versioner af Final Fantasy IV, V og VI til SNES liggende ovre på hylden. De er bare SÅ nice! :)
HankyHankySkrevet 05/02-04 10:06 
Også her ! ..
MEn det er mest 2D fighters, for spil med tekst i, fatter-
jeg hat af når de er JAP
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 10:15 
Har du nogensinde spillet et spil uden tekst? : )
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 05/02-04 11:07 
Goodtimes: Og forstår du så hvad der bliver sagt i de spil?
» a winner is you «
HankyHankySkrevet 05/02-04 14:00 
Søgaard>
Har du nogensinde spillet et spil uden tekst? : )

Nej, men jeg har spillet 2 spil !
Det ene med mere tekst end det andet :)
Hvis du forstår sådan en lille en ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 05/02-04 16:12 
Rites: Kun en smule indtil videre, det er vist på ret højt niveau, men når jeg bliver færdig med at studere japansk her om 5-6 års tid så skal det nok komme! :-)
SumezSumezSkrevet 12/04-04 19:08, rettet 12/04-04 19:10 
To fordele ved japansk import.. Tilfredsstillelsen ved at spille den originale udgivelse af et japansk spil. Og så er det generelt meget billigere end den amerikanske version, der så igen tit har det med at være billigere end den europæiske. Chrono Trigger i JP kan f.eks. nemt skaffes til stort set ingen penge. Selv JP only titler som Rockman & Forte (SNES) og Seiken Densetsu 3 går temmelig billigt.
Til tider har jeg købt importspil, jeg overhovedet ikke kendte, simpelthen fordi de ikke kostede noget. Eksempler er Valis III til PC Engine og Tengai Makyo: Apocalypse til Saturn. Især sidstnævnte er næsten umuligt at spille, når man ikke kan japansk (der findes dog guides på nettet), men det er meget flot alligevel. :P
Lige for tiden sidder jeg og kæmper med Final Fantasy III på famicom, der kun er udgivet på japansk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 12/04-04 19:12, rettet 12/04-04 19:13 
Den her fyr gør i hvert fald ;)

trøk maij!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 12/04-04 19:16, rettet 12/04-04 19:17 
..Det er gode gamle Star Soldier.
http://www.playright.dk/forumprofil.php?id=19

Rites>
Goodtimes: Og forstår du så hvad der bliver sagt i de spil?

Man skal da skamme sig hvis man ikke kan dialogen i nævnte spil udenad. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig