X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hjælp med PC


Reply
FanboyFanboySkrevet 30/01-04 07:32, rettet 30/01-04 07:33 
Hej..

I går fik jeg en ny harddisk, en maxtor 80 gb. Den blev sat i kabinettet perfekt, og den fandt den under startup. Da jeg så laver en defragmentering på den bliver det surt, jeg vælger det filsystem som mine systemfiler ligger på, på den gamle C disk FAT32, men da den er færdig siger den at den ik kan bruge fat32. Så prøver jeg at give den et NTFS filsystem, og det funker bare perfekt, indtil næste morgen jeg tænder min computer, og ser at den ikke kan finde discen og den er "unallocated".

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke? Er det fordi at de to diske kører forskelligt filsystem at det ikke virker?
slartibartfastslartibartfastSkrevet 30/01-04 13:57 
jeg forstår umidelbart ikke hvorfor du laver defragmentering på en tom disk? - det første skridt burde være at lave partioner, og formatere dem!
har du lavet partioner på den ? - at den finder disken under startup, er ikke ensbetydende med at den er tilgængelig til brug, det betyder bare at bios'en kan se den, og kommunikere med den - ikke mere!

Du kan ikke bruge fat32 på en 80gb partion - det er en begrænsning i fat32 systemet!
Vil du bruge fat32, så skal du dele HD'en op i flere partioner!

bare sig til hvis du ikke ved hvordan!
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 30/01-04 14:02 
tag en kiks..det hjælper :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:06, rettet 30/01-04 14:07 
Hmm. Det er et konsol forum, ikke et spam-forum! Men ja, hvorfor defragmentere en tom disk?

EDIT: Har du prøvet at lave backup, for derefter at formatere alle drev og geninstallere windows?
Home is where the hardware is..
CalleCalleSkrevet 30/01-04 14:45 
Og du er sikker på at jumperen står rigtig og alt det der?
Login for at besvare
Username
Password
Remember me