X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy: Crystal Cronicles


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-04 16:28, rettet 29/01-04 18:08 
Dette er et spil som jeg ser MEGET frem til, eftersom det er det tætteste man kommer på Secret Of Mana.

De reviews jeg har læst rundt omkring, siger at det er ultra fedt i 4player mode, men bliver lidt trivielt i 1player mode.

Jeg har en kæreste som også er vild med Secret Of Mana. Og hvis vi skal spille 2 i ff:cc Så skal vi altså invistere i 1 spil, 2 GBA's, og 2 link c... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
100 emne(r).
1 2 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-04 16:28, rettet 29/01-04 18:08 
Dette er et spil som jeg ser MEGET frem til, eftersom det er det tætteste man kommer på Secret Of Mana.

De reviews jeg har læst rundt omkring, siger at det er ultra fedt i 4player mode, men bliver lidt trivielt i 1player mode.

Jeg har en kæreste som også er vild med Secret Of Mana. Og hvis vi skal spille 2 i ff:cc Så skal vi altså invistere i 1 spil, 2 GBA's, og 2 link cabler. Og det skal jo være GBA SP ellers kan man jo ikke spille når det bliver mørkt, og sådan én koster 999kr. Så det bliver altså over 2500kr for at kunne spille multiplayer. DET ER GODT NOK MANGE PENGE!

Det er det spil jeg har set allermest frem til, og jeg køber det uanset hvad, og hvis det kan lade sig gøre køber vi 2 brugte GBA's.

Men jeg syntes ærligt talt at det er lidt noget svineri. Tror nintendo at alle som har en cube, også har en GBA? Det virker sådan.
Jeg syntes i det mindste at de burde have lavet en valgmulighed så man kunne spille med almindelige gamepads, også selvom man forstyrre de andre spillere hvis man åbner sit inventory, det virkede fint nok i secret of mana syntes jeg.

Jeg syntes tilgengæld også at brugen af GBA's til ff:cc er genial.

hvad mener i andre om det hele?

Darknon
For The Love Of The Game
psychomantispsychomantisSkrevet 29/01-04 16:50 
Jeg mener at player 1 kan spille med almindeligt joypad og resten skal så spille med GBA. Så I kan altså "nøjes" med én GBA.
Eller hvad?
kimmerkimmerSkrevet 29/01-04 16:52 
Det kan man ikke. hvis man skal spille multiplayer, så skal man have mindst to GBA's.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
DKMethodDKMethodSkrevet 29/01-04 16:53 
Synes også det er noget svineri. Jeg kommer nok aldrig til at spille multiplayer i det spil... I hvert fald ikke 4-player, øv øv
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/01-04 16:55 
Er også træt af det, specielt fordi man kun kan bruge GBA's i multiplayer. Men køber det nok alligevel ;)
psychomantispsychomantisSkrevet 29/01-04 16:56 
Ok så. Der ryger min chance for at spille mere end én. Tror jeg springer over så.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-04 16:59 
Jeg synes måske nok, at Nintendo burde ha' gjort / gøre det til en valgfri ting.

Altså om man vil spille med eller uden GBA'er.


Jeg tænkte også på en anden ting.
En GBA SP er rimelig nederen at bruge som controlleri længere tid ad gangen.
Så hvis man skal spille meget FF:CC er det lige til en gigtskade.

Er der nogen der kender til GBA mods, der gør dem lidt federe at holde om?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HardballerHardballerSkrevet 29/01-04 17:12 
Lik-sang har noget du kan smide på din SP
tastasSkrevet 29/01-04 17:16 
Det er da ikke Nintendo der har besluttet at man skulle have 4 GBA's til Multi er det?
Jeg mener, feature er der, og Nintendo ser sikkert fin profit i den, men er spillet er da udviklet ved Square-enix ... Det må da være dem der har besluttet det.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 29/01-04 17:39 
Man kan spille FF:CC med en controller.

Alt andet er valgfrit, så i det at man har et valg, har I absolut at brokke jer over.

Stop med at tude :)
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 29/01-04 17:51 
Vrøvl. Hovedoplevelsen ligger tydeligvis i multiplayerdelen af spillet, og langt de fleste vil skulle ud og investere rigtigt mange penge, for at kunne få glæde af den. Det er sgu' rimeligt nok at flæbe lidt over det.
kimmerkimmerSkrevet 29/01-04 17:51 
Ja, man kan sagtens spille singleplayer med en controller, men ikke multiplayer.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
happyEDhappyEDSkrevet 29/01-04 18:10 
alle jer der tuder sådan kommer aligevel ikke til at spille multiplayer... og hvordan kan i brokke jer over at de har lavet et fedt spil, med en anderledes måde og spille på , det er da kun fedt at nogen prøver noget nyt, der er da ikke noget ved at spille de samme køre/skyde spil igen og igen.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
3of193of19Skrevet 29/01-04 18:10, rettet 29/01-04 18:11 
Årets tudeprinsesse!
De fleste folk jeg kender der er videospillere har deres egen GBA.
Søren og mig herhjemme har hver én (Søren har lige bestilt en Famicom SP fordi han er træt af sin almindelige). Har man ikke nogen GBA er det bare synd (selvom man godt kunne bande Nintendo langt væk for ikke at udgive SP'en med det samme), enhver gamer burde have en.
Linkkablet er en anden sag, men så dyrt er det nu heller ikke. Og der er jo efterhånden mange spil hvor man kan bruge det til noget, bla.a. det absolut geniale Pacman VS.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-04 20:21 
3of19 >
Søren og mig herhjemme ...

He He årets første alternativt seksuelt orienterede udtalelse ;-)

Men så må Azalon og jeg jo kommer over forbi, så vi kan være 4.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JAAJAASkrevet 29/01-04 20:28 
Alle jer, der ikke kan se, at konceptet er bare en smule besværligt, er nogle sørgelige Tossejokum'er, der burde guilloutineres ved førstkommende lejlighed.

Ha.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-04 21:03 
Jeg ved sgu ikke om det har så meget med tudefjæs at gøre... Jeg mener bare, at det er sjov som nintendo tit laver spil, hvor man skal have alle mulige andre dyre redskaber med for at få fuld udbytte af spillet, og når jeg siger redskaber mener jeg gba.

Men ærligt talt, hvor svært er det for en programør at lave en valgmulighed, så man ikke skal ofre 4000kr for at få lov at spille med 3 af sine venner?

Og lad vær med at komme med jeres dumme sædvanlige kommentarer, vi er faktisk nogle som syntes at det er en interessant emne. Så hvis i ikke har andet at sige end "tudefjæs" så lad vær med sig noget, ok.
For The Love Of The Game
3of193of19Skrevet 29/01-04 21:07 
SeventhSun >
3of19 >
Søren og mig herhjemme ...

He He årets første alternativt seksuelt orienterede udtalelse ;-)

Men så må Azalon og jeg jo kommer over forbi, så vi kan være 4.



Well, Søren er straight, men det kunne da blive sjovt at spille fire mands Final Fantasy Crystal Chronicles (istedet).
JAAJAASkrevet 29/01-04 22:05 
lol!

Jeg havde en lignende kommentar i tankerne, men var bange for, at det ville blive fundet upassende.
RitesRitesSkrevet 30/01-04 01:10 
Så jeg kan så brokke mig over, at jeg ikke kan spille Mario Party mod 3 venner med een controller.

Det kræver intet ekstra for at spille CC, men hvis det skal være multiplayer, så ja, så skal de andre også have en controller. I dette tilfælde i form af en GBA.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 03:36 
Der er ingen grænser for negativt brok fra gamere. Spillet er designet til at blive brugt sammen med GameBoy. Det er en del af gameplayed, og den samlede oplevelse. Man burde også bruge en GameBoy selv i singleplayer, da der er noget information at hente, som du ellers ikke kan få uden. Der følger også et link-kabel med spillet.

Square-Enix har ikke prøvet at snyde gamere, men derimod at lave en anderledes form for spiloplevelse, hvilket er ret godt gennemført. Det stopper heller ikke her, Four Swords vil have de samme krav, og garranteret også andre spil i fremtiden.

I kunne prøve spillet først, og evt. ved træf opleve det fuldt ud, hvis da ikke er muligt derhjemme. Indtil da var det måske in idé at holde sit brok indendørs. I klager over noget, som i ikke ved hvad er.
JAAJAASkrevet 30/01-04 06:24, rettet 30/01-04 06:26 
Folk ved med garanti, hvad prisen for en (evt. ekstra) GBA SP (eller GBA + belysning) og tilhørende link kabel er, og det er det, de brokker sig over.
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 07:05 
I japan er GameBoy'en mere udbredt end herhjemme, og hvis du ejer en GameCube, så er der stor chance for, at du også ejer en GameBoy. Der følger også ét link kabel med spillet.

Hvis du ikke kan overkomme disse "ondskabsfulde" krav, så lad vær med at køb spillet. Folk forstår ikke, at det ikke er en add-on feature, men derimod at det er en integreret del af spillet. Det svarer lidt til at brokke sig over, at skulle købe en ekstra controller for et multiplayer spil, eller en GameCube for at afvikle et spil.
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-04 10:47 
Rites: det var en tåbelig bemærkning.

Freddy: Nu er det ikke disideret brok jeg lukker ud, som jeg sagde i mit første indlæg, så syntes jeg at det er en totalt fed idé. Og det er da klart at man bliver lidt muggen når man ikke ejer en eneste gba.

Igen, så syntes jeg bare at det er forkert, at lukke en stor del af spillerne ude på den måde... Der burde måske følge en gammel slidt gba med i købet :-)

Jeg bor desværre ikke i Japan hvor alle mine venner ville eje en gba. Så jeg må jo bare bide i det sure æble, og nøjes med 1player delen, indtil der falder 2 gba's ned fra himmelen :-)
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 30/01-04 11:09 
Overhovedet ikke.
Det er et GC spil og kan spilles på en GC med een controller.

At brokke sig over, at spillet har flere muligheder end andre spil, det er tåbelige bemærkninger.

Ser også ud til, at I ikke ved at I tuder over. Er det at Square-Enix har lavet noget ud over det sædvanlige, eller er det prisen på GBA'er?
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-04 11:10 
Man kan sige, at Nintendos argument for ikke at satse på online er lidt hult, når de laver spil der i høj grad nærmest kræver en GBA.

Objektivt set så er der vel mere sandsynligt, at folk har en internetforbindelse, end en gba.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 11:32, rettet 30/01-04 11:32 
Der er selvfølgelig en kæmpe forskel på bekostninger.

Shooters er designet til lyspistoler, og på samme måde er Crystal Chronicles designet til GBA'er. Det kan måske give det noget perspektiv. Jeg har trods alt gennemført spillet.

Jeg kan forestille mig at CC bliver knaldet af anmelderne netop pågrund af connectivity.
RitesRitesSkrevet 30/01-04 11:33 
Det ville sgu være latterligt, at knalde et spil pg.a. man ikke har den fornødne hardware...

Det er da ihvertfald nogen som så aldrig skal anmelde pc spil.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 30/01-04 11:53 
FreddiE>
Shooters er designet til lyspistoler, og på samme måde er Crystal Chronicles designet til GBA'er.

Nu er der jo en forskel i, hvor central den specielle controller er for en anderledes oplevelse af spillet. Jeg udtaler mig ikke om FFCC, for jeg har ikke prøvet det. Men ud fra det jeg hører, så lyder det da ikke til, at spillet ikke kunne have fungeret uden. Men det vil du sikkert forklare mig :)

Bilspil er også designet til at blive spillet med rat.

Musikspil er også designet til at blive spillet med (gajl).

Fightere er også designet til at blive spillet med arcadestick.

Osv.

Men sjovt nok kan alle ovennævnte spilles fint nok med en normal controller (også lyspistolspil, i øvrigt). Den specielle controller er noget ekstra man kan købe, for at få en bedre oplevelse. Det er ikke et krav.

Der er vel også forskel på ovennævnte eksempler som er 1-2 spiller spil og så FFCC, som jo er et 4 spiller spil. Det kan godt være, at de fleste med GameCube har en GBA, men når man sidder og vil spille fire mand sammen, er der jo ingen der siger, at de alle har en GameCube?

Bottomline: Hvis det teknisk kunne have været muligt at lave spillet, så det kunne køre med standardcontroller uden at ændre voldsomt herpå (?), så synes jeg bestemt Square Enix/Nintendo skulle have gjort det.

(Personligt glæder jeg mig til det)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 30/01-04 12:10, rettet 30/01-04 12:10 
For det første skulle de have lavet det til Dreamcast for mange år siden, der havde alle rig mulighed for at have deres egen lille stat skærm.

For det andet undrer det mig at ingen har linket til

denne penny-arcade stribe =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 30/01-04 12:16 
Ja, så kan man jo tænke over, om FFCC er lavet fordi det først nu er teknisk muligt eller om der er "andre grunde"... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 30/01-04 12:17 
RJK >
og så FFCC, som jo er et 4 spiller spil.

Som jeg har forstået det, er det vel også et SP-spil. Det er bare sjovest i MP(?)
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-04 12:18 
RJK: Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv.
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 30/01-04 12:31, rettet 30/01-04 12:31 
jaes>
Som jeg har forstået det, er det vel også et SP-spil. Det er bare sjovest i MP(?)

Så kan man vel sige det samme om Gauntlet, Super Monkey Ball og mange andre... ;)

Men, okay. Spillets forkus er på multiplayer, så.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 12:33 
På en eller anden måde kunne det nok have virket med normale controllers, men hvordan vil du integrere fire forskellige menuer, der konstant skal fremkaldes og uden at stoppe spillet? Hvordan ville du give én player et hint, uden at de andre skulle få det at vide? Det hele handler om at du har dine egne informationer, men skal arbejde som team.

Problemet er ikke om det er fedt tiltag, men om folk har det nødvendige hardware. I Japan virker det nok mere, som at alle unge og børn har en GameBoy, og hvis du kender nogen som har Crystal Chronicles, så tar' du bare din GameBoy med. Det ville heller ikke være noget problem til træf, at skaffe fire GBA'er og tre link kabler. Det er selvfølgelig Nintendo der har presset hele connectivity-fænomenet ned i halsen på Square-Enix, og fordi Nintendo har betalt for gildet, så er der ingen vej uden om.

Spillet er et multiplayer spil, hele battle-systemet bygger på flere spillere, og nogle baner er enda tæt på umulige at klare uden flere spillere.
RJKRJKSkrevet 30/01-04 12:40 
FreddiE>
På en eller anden måde kunne det nok have virket med normale controllers, men hvordan vil du integrere fire forskellige menuer, der konstant skal fremkaldes og uden at stoppe spillet?

Hey, jeg har ikke spillet det og udtaler mig derfor ikke om det i detaljer :)

Hvis vi er enige om, at det her inderst inde er Nintendos ønske og ikke Square Enix', så er vi enige og behøves egentligt ikke at diskutere mere.

Og, ja, det bliver netop et godt "partyspil" til træf og dem har vi brug for flere af. Som andre har nævnt, frygter jeg dog også at controlleren bliver belastende med tiden. Måske man kunne lime et ordentligt stick oven på det d-pad...? :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 30/01-04 13:55 
Synes nu det lyder meget sjovt:
"FF:CC

Fri, August 22 2003 - 6:46 PM
by: Gabe

I have been meaning to talk about Crystal Chronicles for a while now but I’ve just been playing it instead. I took a break to check out some forums and get some tips when I saw this post:

From: OSX ! Posted: 8/20/2003 9:01:44 PM ! Message Detail

Dont call me a newb i just wanna know.

So, you need 4 GBA's to play multiplayer? Because if thats that case, nintendo and square have just made the biggest mistake ever...

My immediate reaction is to call this guy a fucking shitstick but then I thought “No. He’s not a shitstick, he is just uninformed.” Since I’ve seen this same comment made by lots of people recently and I figured since I’ve actually played the game with four players I should address it here and perhaps ease some fears.

First of all yes it is true that in order to play with four players each person needs their own GBA. While it might sound odd at first, in practice it ends up being fucking brilliant. Imagine that you are playing with three other people. If you haven’t seen the game it’s not played in split screen. Picture a game like Hunter or Zombie Revenge. You’re all on the same screen fighting monsters and picking up loot. Now imagine that you need to access your inventory so that you can equip a new spell you picked up. Were it not for the GBA’s you would have to pause the game in order to bring up your inventory. Meanwhile no one else in your party can do shit because your cycling through menu screens looking for that new Ice spell you just grabbed. That’s bullshit and it would never work.

Instead what happens is that you hit the select button on your GBA and immediately you have access to your entire inventory and character customization menus via the GBA screen. You can sit there and alphabetize your items if you want and you aren’t bothering anyone else. The game is continuing on without you and your character automatically moves to keep up with the rest of the party. The other thing it allows is for multiple people to be using their inventories at the same time. I can be dropping Money for one person while he is dropping a spell for me. Fucking brilliant! This sort of thing would never be possible without the GBA.

Square also uses the GBA connectivity in other cool ways. One person in your party will have access to the map of the level you are in. It’s random so you never know who will be the navigator from level to level. You’re also given goals via your GBA screen before levels begin. Certain things like “Only use magic to kill monsters” or “don’t pick up any items”. Everyone is graded at the end of the level according to how well they accomplished these goals and the people with the highest scores get first dibs on specific kinds of loot picked up by the party during the level.

As wonderful and fantastic and totally fucking bad ass Crystal Chronicles is I will say that I think someone will die because of this game. That’s right, I believe it is only a matter of time before someone kills their friend because of his or her actions in this game. Let me give you some examples of the sort of behavior I have seen spark fights among our own group.

One of the most common ways for a fight to break out is over what we refer to as “Dropping the bucket short.” In case you don’t know the world of Final Fantasy Crystal Chronicles is poisoned and your party carries with it a magical container (the bucket). This container creates a magic bubble around our party that all characters must remain inside if they don’t want to die. In order to progress through the level someone obviously has to carry this bucket around. While holding the bucket a player can’t really do much of anything else. They have to keep an eye on all the other players and make sure that the bubble they are casting is safely covering the entire party. Players that dash off without warning the bucket man often find themselves on the wrong side of the bubble and in a world of hurt. As you can see bucket management is a very important job. It’s easy for the bucket man to get blamed for all kinds of tragedies that might befall the group. “Well if you had just moved the bucket over here I could have killed that guy!” This is where “Dropping the bucket short” comes in. Monster X appears on the edge of the screen and the party rushes to engage him. The bucket man drops the bucket in order to join the fray but misjudges the size of his bubble and fails to envelope the monster in it. Now the monster sits just outside the bubble firing projectile attacks into it and picking off your party one by one. Meanwhile the members of your group must now brave the poisoned landscape beyond the bubble in order to battle this beast. This is often a lost cause as not only is the monster beating up on them but the very air around them causes massive amounts of damage. It’s not unheard of for an entire party to die this way, simply because of a bucket that was dropped short.

In our group the bucket man is Robert and there have been times when I thought that Porkfry was actually going to kill him. You see Pork carries a knife that he refers to as Mr. Stabby and it’s already tasted human blood. Recently Pork produced said knife after a particularly disastrous bucket drop left our entire party in spirit form. He waved it menacingly at Robert and as the rest off us held him back he screamed that he was going to “CUT THAT BITCHES FACE!” It took quite a bit of talking and consoling before I was sure that no ones face was going to be cut. This time everyone survived but who knows if we will be as lucky next time.

Later I’ll tell you about item hording and lollygagging and how it can lead to broken bones and punctured lungs.

-Gabe out"
JAAJAASkrevet 30/01-04 16:31 
Selvfølgelig kunne man have lavet et system, hvor en lille menu poppede op i et hjørne på skærmen, uden at spillet stoppede. Så vidt jeg forstår, var det endda tilfældet i sidste års E3 version.

Så kunne GBA funktionaliteten være den fulde oplevelse, men ikke en nødvendighed.

Og ja, jeg har spillet spillet.
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 16:50 
dRxL >
For det andet undrer det mig at ingen har linket til [Penny Arcade stribe]

Der bliver nævnt mange rigtige ting, i den stribe *LOL* :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 17:00 
JAA >
Selvfølgelig kunne man have lavet et system, hvor en lille menu poppede op i et hjørne på skærmen, uden at spillet stoppede. Så vidt jeg forstår, var det endda tilfældet i sidste års E3 version.

Så kunne GBA funktionaliteten være den fulde oplevelse, men ikke en nødvendighed.

Det er jo ikke kun det...
RitesRitesSkrevet 30/01-04 19:40 
Som sædvanligt kan jeg kun give Gabe ret...

Simpelthen for åndsvagt at whine over sådanne ting.
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 30/01-04 20:28 
Så er det her, at debatten er blevet så lidt konstruktiv, at jeg trækker mig.
FourDFourDSkrevet 30/01-04 23:12, rettet 31/01-04 00:07 
Måske er GBA multiplayer bare er noget som "en ny måde at spille på" eller "gajl som man bare skal købe, ligesom maraccas til samba de amigo" og det kan også være rigtigt!
Men maraccas, og gejl og nye måder at spille på plejer ikke at koste 4000 kroner!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RonaldoRonaldoSkrevet 31/01-04 02:05 
Hvor kommer de 4000 kroner ind i billedet? Hvis du vil spille med andre skal du eje et mem.card, et link kabel og en gba. Så kan du altid joine et party hos hvem som helst.

JAA>
Så er det her, at debatten er blevet så lidt konstruktiv, at jeg trækker mig.

Dine argumenter er jo også yderst dybdegående... Hvis du har prøvet spillet, så må du da vide, at konceptet virker som det gør.

Hvis folk har et problem med spillet, så lad vær at køb det. Det kunne være i skulle prøve det først...
RitesRitesSkrevet 31/01-04 10:26, rettet 31/01-04 10:50 
Ja, men så skal du også have et hus at have det i, et fjernsyn og... (slettet af moderator)

Jesus christ :P
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 31/01-04 16:01, rettet 31/01-04 16:09 
Jeg skulle måske lige tilføje, at jeg også trækker mig, fordi visse personer åbenlyst vælger ikke at ville se sagen fra andre vinkler end den, de er kørt foruroligende fast i. Så bliver debat jo ligegyldig.
RitesRitesSkrevet 31/01-04 16:09, rettet 31/01-04 17:09 
JAA: Det har ikke noget at gøre med at se tingene fra andres synspunkt. Jeg kan godt se, at det er lidt irriterende. Men ikke mere irriterende end at være i det dilemma, at man gerne ville have et specifikt GC spil og ikke har en GC. Det er jo ikke fordi, at det kræver ekstrakøb for at kunne spille FF:CC, end det man allerede har. Det **understøtter** blot tilslutning af op til 4 GBA'er.
Det kræver ikke et køb på over 4000 kr. Det kan koste 500 kr for spillet, for den som har en GC og hvis han så ikke har en GBA, så sådan en også -måske.
De tre andre, må de venner man vil spille med jo selv stå for. For ellers bliver det næste klagepunkt, at det kræver tre andre personer end en selv, at kunne spille 4-player.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 31/01-04 16:13 
Nej, det holder jo ikke en meter. Det kan godt være Gabe mener det, men den slags argumentation er jo for barnlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 31/01-04 16:52, rettet 31/01-04 17:08 
I så latterlig en diskussion som denne, så gør den.
Det er mere latterligt at en person mener, at han skal købe fire GBAer og spillet for at kunne nyde det fuldt ud.
Han mangler nemlig også lige tre venner og de kan selv skaffe deres GBA. Så er det lige pludselig ikke så slemt, vel.

Lad os sige, at folk ved hvad en GBA er, så kan De også se, at den kan bruges til andre ting. Faktisk er der en hel masse spil til den, så ligepludselig, så, hovsa, kan den bruges til en forfærdelig masse andre ting end kun at spille FF:CC.

Wooow..!
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 31/01-04 21:28, rettet 01/02-04 02:04 
Det er nu blevet så idiotisk, at jeg alligevel ikke kan nære mig for at tilføre tråden bare lidt fornuft.

Rites>
I så latterlig en diskussion som denne, så gør den.
Det er mere latterligt at en person mener, at han skal købe fire GBAer og spillet for at kunne nyde det fuldt ud.
Han mangler nemlig også lige tre venner og de kan selv skaffe deres GBA. Så er det lige pludselig ikke så slemt, vel.

Lad os tage et mere realistisk eksempel, end at alle GameCube-ejende Final Fantasy fans har 2-3 venner, der enten allerede har eller ønsker at investere i en GBA SP og et link kabel. For det mener du vel ikke seriøst, er sandsynligt, eller hvad?

Lad os tage mig og min kæreste (det kunne dog være hvem som helst). Vi er begge vilde med Final Fantasy og vi er begge vilde med at spille co-op. Hun har INGEN interesse i en GBA ud over dette spil. For at vi kan spille spillet sammen, skal vi ud at investere i spillet, to link kabler og en GBA. Det bliver omkring 1500 kroner, og bagefter står vi med en GBA og mindst ét link kabel, som vi ikke skal bruge til noget. Pludselig er CC ikke så interessant, når man ser på de andre ting, der skal bruges penge på i en husholdning. Dertil kommer den helt relevante detalje, at min GBA ikke er en SP, og at jeg derfor enten skal have en lampe stående, når jeg vil spille, eller jeg skal betale for en GBA lyskilde og de ekstra batterier, det kræver. Det ene er lidt upraktisk, i det man skal have en lampe stående et sted imellem spiller og fjernsyn, og det andet koster flere penge. Jeg skal IKKE bruge en GBA lyskilde til noget andet. Har klaret mig meget fint uden i 2-3 år.

Der er sandsynligvis ret mange, der befinder sig i en lignende situation. En situation hvor de godt kan finde nogle folk at spille med et par timer nu og da, men ikke hvis det kræver at førnævnte folk først skal ud og investere i en GBA og et kabel. Det kan være, at de er PS2 ejere og mener, at GBA er for børn. Det kan være, at de er Xbox ejere og ikke vil ses med en GBA offentligt, eller det kan være, at de slet ikke selv ejer en konsol, og egentlig heller ikke ønsker at bruge penge på en GBA, selv om de har det sjovt med at spille på kammeratens GameCube en gang i mellem. Mulighederne for, at man har 2-3 venner, der gerne vil spille Chrystal Chronicles med en, men som ikke har eller ønsker at få en GBA, er mange.

Rites>
Lad os sige, at folk ved hvad en GBA er, så kan De også se, at den kan bruges til andre ting. Faktisk er der en hel masse spil til den, så ligepludselig, så, hovsa, kan den bruges til en forfærdelig masse andre ting end kun at spille FF:CC.

Wooow..!

Jeg er overbevist om, at Nintendo er HELT enige med dig her. ;)

Jeg er lige så overbevist om, at denne strategi ikke vil bære dem ret langt i Chrystal Chronicles tilfælde.
100 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig