X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor er begejstringen??


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 27/01-04 21:29 
Nu har jeg efterhånden været længe herinde på Playright og før det var jeg på Konsolforum.dk og mønsteret bliver ved med at gentage sig. Hvorfor skal der altid findes noget negativt frem når nogen kommer med gode nyheder eller glæder sig over noget der har med Nintendo´s konsoller at gøre? Går mange folk herinde vitterligt rundt og er så mavesure konstant eller er det bare når i er herinde i ikke kan glæde jer over noget???

StarF skriver overskriften NINTENDO TOG GULDET I 2003. En nyhed der må betegnes som værende rimelig god. Men allerede i første svar kommer det første halv sure opstød. Og så går diskusionen ellers derud af med hvilke tal der er officieller, hvem der er fanboys hvem der bare hader på Nintendo osv osv. Er det ikke hamrende lige gyldigt? Jeg VED godt det er fornuftigt engang imellem at sætte spørgsmåls tegn ved officielle tal osv. Men så kan man jo grave det negative frem i ALLE oplysninger. Der er INGEN herinde der kender de officielle tal vi kan højest få nogle hints fra forskellige kilder. Ergo er diskusionen fuldstændig ubetydelig langt hend af vejen. Nintendo FIK en rigtig god vækst i 2003. HVorfor pille ved detaljer der hamrende ligegyldige?

dchang laver emnet: GODE ZELDA-NYHEDER!Her skal vi dog "helt" ned i 4 svar før den første begynder at mugge lidt over at en bonus disc med 4 klassiske Zelda spil ikke er gratis. Det er den måske andre steder og HVAD SÅ?? Hvis man har 100 kr til overs er det billigt for de spil lige meget hvordan man vender og drejer det. Hvorfor skal det straks gøres til noget negativt? Se dog for pokker lidt lyst på det og lad os glæde os over super gode spil til næsten ingen penge!

Star Soldier skriver: NINTENDO DS
og fortæller om Nintendo´s nyeste tiltag. Allerede fra første kommentar er der lagt op til en masse lige gyldige negative udbrud over for en maskine vi intet kender til endnu udover at den har 2 skærme? Hvor er nysgerigheden overfor et nyt produkt henne? Hvad er det præcist for et behov i får dækket når i straks kaster jer over denne nye konsol fuldstændig ubegrundet?

Og sådan kunne jeg blive ved og ved og ved...
Jeg ved godt at der nu allerede er nogen af jer der går i forsvars position og jeg forventer da også kommentare som "Hvis ikke man skal diskutere på et forum hvor så", "Enhver har vel lov at have sin mening" osv.
Selvfølgelig er det godt med diksusioner og der er fint vi ikke alle er enige og jo man må godt stille sig kritisk overfor Nintendo! Men det er vel ikke meningen at enhver posetiv tanke straks skal kværnes af folk der ikke er enige og at man dårlig gider skrive noget herinde fordi man så først skal have checket samtlige påstande og tal på 3761341 forskellige hjemme side samt lagt links dertil hvis ikke man skal hagles ned af andre!
Få nu for fa´en smilet frem bare engang imellem venner.
Ellers bliver er ikke til at holde ud at være.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 22:04, rettet 27/01-04 22:07 
Jeg er meget enig med dig. Det er blandt andet derfor jeg næsten aldrig deltager i de lidt mere seriøse diskussioner. Man bliver meget ofte hakket ned på noget man måske har sagt for et stykke tid siden.
"du sagde engang noget fjollet engang for 60 år siden, så dine udtalelser kan man ikke tage seriøst" <-- den der, dog i en lidt anden formulering, ser jeg MEGET tit herinde.. ikke mindst fra diverse admins. ;)
eller noget..
AndyAndySkrevet 27/01-04 22:16, rettet 27/01-04 22:26 
Jeg har det NÆSTEN som jer to guyz...HADER også at diskutere:P
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 22:19, rettet 27/01-04 22:20 
Ej så har du det IKKE som mig ;)

En god diskussion er ikke helt hen i vejret, og jeg mener da også de fleste emner herinde forholder sig godt og ordentligt. Jeg synes også at adminnerne her på P:R er gode til at gå ind og blande sig når der er noget at komme efter. En ros til dem. Der er dog enkelte smuttere, men det er ofte når det er admins der er med i diskussionen, så det har andre admins lissom lidt svært ved at blande sig i :)
kooikkooikSkrevet 27/01-04 22:21 
Forstår heller ikke hvorfor man skal hakke Gamecube ned.

Hvad er det i har imod Gamecube????? Begrund nu ikke med at den ikke har særlig mange Online eller et.

Hvad er det der gør at den er så dårlig, er det fordi man ikke kan kopire dens spil, så man kan spare penge den vej?
RJKRJKSkrevet 27/01-04 22:26, rettet 27/01-04 22:28 
Hvis man tror at noget af det her er angreb mod Nintendo, så følger man ikke godt nok med i, hvad der foregår.

Det handler om at forholde sig realistisk til virkeligheden.

"Nintedo tog guldet i 2003". Muligvis afhængig af hvordan man læser den overskrift, så er det ikke korrekt. Der foreligger tal, som man sagtens kan forholde sig udfra. Overskriften er en (grov) fordrejning af virkeligheden. En ting som jeg fandt det nødvendigt at skride ind overfor, fordi det blev udlagt sådan.

Dem der absolut vil tro at alt går perfekt Nintendo har fuldt ud tilladelse til at tro det. Men de skal ikke forsøge at sprede det som om, det er sandheden, når det ikke er tilfældet. Det gælder for Nintendo, som for Microsoft og Sony.

De to andre emner vil jeg ikke kommentere nærmere, da jeg ikke har udtalt mig om dem. Men jeg forstår da godt de folk, der ikke synes det er lutter godt. Og hvad angår Nintendo DS passer det jo ikke, at vi ikke ved mere end de to skærme. Vi ved blandt andet hvilke processorer der sidder i maskinen og at Nintendo ikke vil konkurrere med PSP på den (hvilket folk vel havde forventet og dermed blev skuffet).

Ja, man SKAL have check på sine "påstande", inden man skriver dem. Det er vel ganske elementært. Hvis det bare er påstande og ikke andet, så er de ingenting værd. Nogle har gjort sig uheldigt bemærket på den post og det kan andre så huske. Jeg tror dog ikke nogen er blevet hængt op på det, med mindre de konsekvent og groft udtaler sig fejlagtigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 22:46 
Ja selvfølgelig skal man ikke bare sige noget ævl uden grundlag, det mener jeg heller ikke. Jeg mener bare at man nogle gange herinde er ret utilgivende.
Jeg mener dog også at det her forum er spækket med personer som virkelig ved hvad de snakker om, og de jo er i sin gode ret til at sige hvis en person siger noget ævl. Men nogle gange gør for meget viden altså en person arrogant, og det mener jeg også godt man kan se fra visse personer herinde.
nullernullerSkrevet 27/01-04 22:51 
Playright er et "hårdt" forum, men det er også derfor det er så godt.
det kommer ikke så mange "fanboy" indlæg. som i så mange andre fora, og KOMMER der nogle her ,jammen så bliver der svaret og forsvaret på en saglig måde, (for det meste)
i en alder af 37 er jeg blevet træt af at se indlæg efter indlæg hedde "ps2 ruleZZZZZZ, eller fuck alle jer der ikke har en ps2.det sker ikke på PR.(som regel)
vi er ALLE forskelige og spil bliver lavet til ALLE, så vi kan umuligt blive enige, alle sammen!!!!
/nuller
Nu med Xbox 360
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/01-04 22:52 
Nogle gange forholder det sig altså også sådan at nogle forudser at gamecube går under i morgen, og altid kommer med meget dystre og negative udsigter, og at de laver meget dårligere spil end tidligere. Bevares, Nintendo klarer sig ikke så godt som de har gjort, men vi er altså ikke ude i nogen stor krisesituation. Desuden irriterer det mig når folk sammenligner Dreamcasten med Gamecuben, når de absolut INGENTING har med hinanden at gøre. På verdensplan er Gamecube nr. 2 i salgstal, og det må vel siges at være ok.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 27/01-04 23:00 
"Korrektionen" bør selvfølgelig gælde begge vej, som for alle platforme. Men forudsigelser og smag er jo væsentligt sværere at korrigere end konkrete tal... (Selvom man er så arrogant, at man alligevel forsøger engang i mellem... ;p)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ZøvnigZøvnigSkrevet 27/01-04 23:02 
RJK >
Hvis man tror at noget af det her er angreb mod Nintendo, så følger man ikke godt nok med i, hvad der foregår.

Det handler om at forholde sig realistisk til virkeligheden.

"Nintedo tog guldet i 2003". Muligvis afhængig af hvordan man læser den overskrift, så er det ikke korrekt. Der foreligger tal, som man sagtens kan forholde sig udfra. Overskriften er en (grov) fordrejning af virkeligheden. En ting som jeg fandt det nødvendigt at skride ind overfor, fordi det blev udlagt sådan.

Dem der absolut vil tro at alt går perfekt Nintendo har fuldt ud tilladelse til at tro det. Men de skal ikke forsøge at sprede det som om, det er sandheden, når det ikke er tilfældet. Det gælder for Nintendo, som for Microsoft og Sony.


Selvfølgelig skal man være relistisk og have check på tingene hvis man nævne tal og kalder dem præcise. At Nintendo havde den største vækst set i forhold til deres salg året før, sammenlignet med de 2 andre er da ikke at fordreje sandheden. han skrev intet om at Nintendo var labgt foran de andre eller noget der bare minder om det. Oplysningerne havde han fundet på nettet og mig bekendt kan hverken du RJk eller andre direkte bevise at det IKKE forholder sig som han skrev. Så hvorfor kaste sig ud i endeløse diksusioner omkring det?
Der er INGEN herinde der tror alt altid går super godt for Nintendo. Det oplever vi jævnligt når vi glæder os til nye spil for derefter at opdage de bliver droppet til Cuben. Det oplever vi når specielt danske medier udtaler sig om Nintendo osv. Men når der ER små ting man kan glæde sig over er det vel tilladt at nævne det uden man skal hagles ned.
Omkring Nintendo DS ved hverken du eller nogen andre, inklusiv mig selv, hvad den reelt kommer til at byde på.Om den bliver bakket op at gode spil f.eks. Så hvor i ligger meningen med straks at være negativ? For mig at se er det lidt ligesom halvgamle gnavne mennesker der koster hvad det koste vil, VIL finde noget negativt i alting. Hvis det er sådan du er som person, fair nok. Men så må man affinde sig med at mange mennesker i længden undgår én. Eller for at gøre det mere relavant herinde. Så holder folk op med at syndes det er sjovt at skrive her.
Jeg kan absolut godt lide at diskutere. Men det jeg påpeger her er at man måske lige tænker sig lidt mere om før man rakker ned på ting. Jeg syndes man har været god til at stoppe personlig hetz og dumme personlige kommentare folk imellem herinde. Kunne man så hver i sær ikke bage forsøge at se det posetive i tingene engang imellem?
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 23:04, rettet 27/01-04 23:05 
kooik >
Forstår heller ikke hvorfor man skal hakke Gamecube ned.

Hvad er det i har imod Gamecube????? Begrund nu ikke med at den ikke har særlig mange Online eller et.

Hvad er det der gør at den er så dårlig, er det fordi man ikke kan kopire dens spil, så man kan spare penge den vej?

Gamecuben er bestemt ikke nogen dårlig maskine, bestemt ikke! Der er mange goe spil til den.
Men det som JEG har imod den er at det jo ikke er andet end en Dreamcast. Eneste forskel er at den kan afvikle lidt flottere grafik. Hvad angår tilslutningen af GBA så skal det nævnes at DCen kunne tilsluttes en NGPC.
Og ja... her kommer den altså GCens online del er fanme under al kritik!

Nå ja, det du nævner med kopiering af spil er lidt noget ævl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 23:11 
Konsolkongen >

Nå ja, det du nævner med kopiering af spil er lidt noget ævl.


Det passer ikke. Jeg har hørt om MANGE som har valgt en PS2 netop fordi man bare kan smide en chip i den og spare en masse penge ved at skaffe uorginale spil..

Skal lige siges at jeg absolut ikke kan lide det argument, men det er altså sådan nogle folk er.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-04 23:14 
OG man har jo også hørt om Xboxe med 120Gb harddisks. Nøøøjjjjjj der kan være mange savegames på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ZøvnigZøvnigSkrevet 27/01-04 23:15 
Konsolkongen >


Gamecuben er bestemt ikke nogen dårlig maskine, bestemt ikke! Der er mange goe spil til den.
Men det som JEG har imod den er at det jo ikke er andet end en Dreamcast. Eneste forskel er at den kan afvikle lidt flottere grafik. Hvad angår tilslutningen af GBA så skal det nævnes at DCen kunne tilsluttes en NGPC.
Og ja... her kommer den altså GCens online del er fanme under al kritik!


Fair nok at det er din holdning. Men igen det er faktisk langtfra alle som gider ofre en masse tid på online spil. Jeg har spillet online på min pc de sidste mange år. Det er ikke derfor jeg købte mig en konsol. Og ser du på antallet af folk der spiller online set i forhold til hvor mange konsol enheder der er solgt så ER det ikke noget den gængse spiller ikke kan leve uden. Det er fuldt forståligt hvis du så køber Ps2 eller X-Box hvis det nu engang er det du sætter pris på. Men at hakke på GC fordi den går mere op i at lave spil til os der ikke har købt konsol for at komme på nettet, syndes jeg personligt et noget underligt noget. Der ER jo andre muligheder hvis det betyder så meget for dig.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
RJKRJKSkrevet 27/01-04 23:15, rettet 27/01-04 23:16 
Zøvnig>
At Nintendo havde den største vækst set i forhold til deres salg året før, sammenlignet med de 2 andre er da ikke at fordreje sandheden. han skrev intet om at Nintendo var labgt foran de andre eller noget der bare minder om det.

Det passer altså ikke. Overskriften gav meget tydeligt udtryk for, hvad meningen var med den tråd. Havde udlægningen ikke været sådan, havde jeg aldrig kommenteret tråden.

Der er INGEN herinde der tror alt altid går super godt for Nintendo.

Måske ikke, men der er i hvert fald nogle som meget gerne vil tro det og derfor går efter budbringeren...

For mig at se er det lidt ligesom halvgamle gnavne mennesker der koster hvad det koste vil, VIL finde noget negativt i alting. Hvis det er sådan du er som person, fair nok.

Nu synes jeg du bliver unødvendigt personlig. Som sagt har jeg ikke kommenteret NDS udover at give udtryk for forståelse over, at folk er skuffet over, hvad vi indtil videre har hørt.

det jeg påpeger her er at man måske lige tænker sig lidt mere om før man rakker ned på ting.

Hvis bare alle tænkte sig lidt mere om inden de udtalte sig, så ville vi måske slet ikke have noget problem... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 27/01-04 23:35 
GC'en når nok aldrig op på DC'ens nivau hvad rigtig rigtig fede spil angår i mine øjne, men lad det ligge.

Det jeg ville kommentere var det her:

Ja, man SKAL have check på sine "påstande", inden man skriver dem. Det er vel ganske elementært. Hvis det bare er påstande og ikke andet, så er de ingenting værd.

Det siger jeg også, hvis man ikke er skudsikker på det man siger og ved at man ikke har undersøgt det til bunds, skal man huske at skrive det på en måde så dette tydeligt fremgår. Gode tilføjelser til sætningerne kunne være: "jeg tror..." eller "Jeg mener..." eller "Jeg er ikke sikker, men det kan se ud som om... hvordan synes I det ser ud?".

På den måde lægger man op til diskussion af det man rapporterer om, altså selve emnet, og ikke en udmarvende diskussion af hvordan man burde have fremlagt det.

Jeg ved godt at mange af jer ikke er så gamle, og jeg har også været mellem 13 og 21 en gang, så jeg ved godt hvordan det er at være lidt for ivrig så man får svært ved at skille tingene ad, men så må i jo bare se P:R som alle tiders mulighed for at lære en vigtig evne i en tidlig alder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ZøvnigZøvnigSkrevet 27/01-04 23:44 
RJK >


For mig at se er det lidt ligesom halvgamle gnavne mennesker der koster hvad det koste vil, VIL finde noget negativt i alting. Hvis det er sådan du er som person, fair nok.

Nu synes jeg du bliver unødvendigt personlig. .

Den tager jeg lige til mig RJK. Måtte lige gennelæse min formulering igen. Der skulle ikke have stået "Du er som person" men "Man er som person" så den vil jeg da gerne lige undskylde for :)

Tror egenlig ikke vi er så langt fra hinanden i det her. Som sagt savner jeg bare en mere posetiv indgangs vinkel fra folk bare engang imellem.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 23:46 
Zøvnig >

Online spil betyder ikke alt for mig, jeg mener bare at det er en nice ting.
Men mit problem med GCens online del, er at de udgiver BBAen og ET spil! og derefter glemmer alt om det. Det er kraftedme noget svineri, så kan vi godtroende mennesker der har betalt mange penge for hele hærligheden, stå med håret i postkassen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 23:48 
Hov hov du, man kan også bruge Broadband Adaptoren til multiplayer i Mario Kart:DD!! ;)

Men ja, jeg ser også GC'ens online del som særdeles ligegyldig, men de prøvede da =)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 23:52 
JAJA! Men det gælder fanme ikke!

Så skulle nintendo helt lade være med at lave en online konsol. Og så bare se i øjnene at de ikke var klar til denne generation.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 23:53 
Rolig nu, det var LIDT for sjov ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 23:54 
Ja ok, men jeg troede lige at du mente det seriøst ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/01-04 23:58, rettet 27/01-04 23:59 
Konsolkongen >
GCens online del er fanme under al kritik!

Hvis du fulgte lidt med, ville du også vide, at det ikke er det Nintendo har satset på!
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 23:59 
Det har jeg hele tiden vidst, men så skulle de bare helt lade være.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 28/01-04 00:02, rettet 28/01-04 00:02 
Hvad var det nu lige tråden her handlede om? Hold jer nu til emnet. Smil og vær glad.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
MadsMadsSkrevet 28/01-04 00:07 
Man kan jo ikke bare se overlegent positivt på alt hvad der kommer fra Nintendo, eller hvilket som helst andet firma. Man bliver også nødt til at have en kritisk indgangsvinkel, for at danne sin egen mening om det pågældende emne.

Alt er ikke lige rosenrødt, selvom meget bliver fremstillet sådan i dag. Stort set alle ting har sine mørke sider, og derfor bliver man nødt til at se objektivt på det.

Man kan let komme til at lyde for blåøjet. Det er bestemt ikke en dårlig ting at favorisere en konsol, en kunstner eller et fodboldhold for den sags skyld. Det hjælper bare ikke at være subjektiv i diskussioner, så gider man ikke tage vedkommende seriøst i disse debatter.

Hermed siger jeg ikke at jeg støtter den kritiske tilgang til emner på dette forum. For der kommer ligeledes sådanne usaglige indlæg, imod ellers saglige tilgangsvinkler. Altså, der bliver desværre også skudt skarpt med uargumenterede holdninger, dertil kan jeg følge dit opråb.

Måske skulle den diskussion hellere tages op i et neutralt fora, da det jo gælder alt, ikke bare Nintendo.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Zzap!Zzap!Skrevet 28/01-04 00:36 
Jeg synes også gennemgående i alle medier og fora, at kunne fornemme en generel modvilje, ja, endog fjentlighed mod Nintendo, som jeg bare SLET ikke kan se hvad skulle bunde i.
Der synes at være en undertone af, eller stemning for at "nu er det jo også lige ved at Nintendo må smide håndklædet i ringen", og "NU kan det da ikke vare længe før de opgiver konsollerne", osv.

Jeg mener, Nintendo laver uomtvisteligt nogen af de bedste videospilrelaterede produkter overhovedet. Vil vi ikke alle sammen have, at de klarer sig så godt som muligt?
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/01-04 00:46 
Nu er det godt nok svært ikke at komme til at relatere til Dreamcast... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 28/01-04 01:43 
Jeg er ret ny her, men en ting er sikkert, for det meste når der sker kritik af ting, er det næsten altid bakket op af argumenter. Ja! har også set alle de steder hvor man ser topics som "ps2 ownz" "gaystation" osv (belastende)

Men jeg synes at kriktikken herinde, tydeligt er at se, at det i bund og grund stammer fra at folk holder af spil og ikke bare fordi de skal jorder en anden konsol... DET kan jeg lide (det og det at der ikke er pirat-ting her)

Jeg synes det er fedt, at folk herinde godt vil tage en diskution op, når de mener noget ikke passer, fordi det kan jeg personligt, få noget udad, ting der bliver modbevist eller bakket op, kan kun gøre mig klogere omkring et topic. Og det er at fortrække, frem for at folk ikke gider tage diskutionen op.

(ja ok så jokker folk engang imellem hinanden over tæerne, men iforhold til alle andre steder synes jeg det er minimalt... og meget mere civiliseret)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/01-04 10:07 
Det er vel mig der er negativ ift Nintendo DS.

Nintendo er det eneste firma, jeg har et personligt forhold til.
Da jeg gik i folkeskolen bip bip spil det helt store, og Nintendo var absolut kongerne.
Jeg havde prøvet at spille lidt på Amiga'er, C64, C16, Phillips G7000 men der var ingen af dem, der leverede noget, der bare kom i nærheden af det jeg kunne spille på grillen.

Indtil NES'en kom.
Vi plejede at leje en + 2 spil i 24 timer ad gangen i den lokale videobutik.
Det blev til mange weekender hvor vi spillede hele natten.
Vi dansede helt bogstaveligt små vanvittige glædesdanse i stuen, når vi kom til nye levels i SMB og langsomt opdagede hvor fuldstændig vanvittigt omfattende det spil er.

Siden da har Nintendo leveret talrige fantastiske oplevelser .
De har sat en standard mange andre firmaer aldrig når.
Når jeg kritiserer GTA fortiden her på P:R er det fordi, det i mine øjne ikke lever op til de forventninger jeg har takket være Nintendos spil.

Derfor er jeg bekymret for dem.
Jeg vil have det skal gå godt for Nintendo.
Men når de ikke tager deres rolle/ansvar/opgave/ seriøst bliver jeg sur.

Hvis Nintendo gik ud og sagde: "Sony er dem med mainstream konsollen, der spytter læssevis af middelmådigheder ud. Vi er dem med den seriøse konsol, med få geniale spil." ville det være fint med mig.
Men det gør de ikke. Det er sikkert en økonomisk ting, men de skal konkurrere, eller forsøge i hvert fald, med PlayStation om mainstream markedet.

Derfor irriterer det mig, at de bare nægter at indse hvilke ting, der virker og hvilke der ikke virker.

Det er muligt, at det langt fra er alle, der spiller konsol online. Men det handler også om prestige. Det handler om muligheder.
Spørg dig selv. Hvis du stod og skulle købe et nyt fjernsyn, der var 2 og vælge imellem der kostede næsten det samme. Det ene understøtter et digitalt TV format du ved er på vej og nok kommer inden for 1-2 år. Det andet gør ikke.
Hvilket ville du købe?

Hvor meget prestige og omtale giver det Xbox og MS at køre på med Live?
Hvor mange mennesker er sure på MS fordi de ikke har bredbånd?
Ville det have skadet Mario Kart på nogen måde hvis det som en extra feature var Online fra Nintendos side?

Mht. Nintendo DS så synes jeg det er meget simpelt.
Det her er IKKE næste generation af en konsol vi kender.
Det er en helt ny platform.
Konceptet for den nye platform er 2 skærme.
Jeg synes ikke det holder. Jeg har ALDRIG hørt nogen gamere ønske sig en ekstra skærm på deres GBA.
Det er muligt at Nintendo har nogle overraskelser i ærmet, der vil afsløre NDS' genialitet til E3, så synes jeg bare de skulle have valgt at afsløre dem med det samme.
Deres eksempler på hvad maskinen skal bruges til er ikke noget de ikke kunne løse ved at lave en GBA WideScreen. [ hvilket jeg ville have synes var en god idé ]
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/01-04 12:05 
Zzap!>
Jeg synes også gennemgående i alle medier og fora, at kunne fornemme en generel modvilje, ja, endog fjentlighed mod Nintendo, som jeg bare SLET ikke kan se hvad skulle bunde i.


Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig