X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp - PC brokker sig


Svar
SaturinoXSaturinoXSkrevet 24/01-04 03:17 
jeg har fået sat mine nye 256 SD ram i...har i forvejen 128 ram.

men i eftermiddags, da jeg spillede, frøs pc'en efter 10 minutter, når jeg gamer..troed det bare var et engangs uheld, men da den gjorde det flere gange, efter genstart og alt, formaterede jeg Pc'en, og igen, nu da jeg vil spille..spiller jeg 10 minutter..og så fryser MIN pc igen

havde i forvejen 128 ram, og satte idag 256 ram i begge SD ram..men de 256 RAM er PC133 og ved ikk hvad de andre er..
kan det være fordi måske mine 128SD ram ikk er Pc133??

PLZ HJÆLP - hvad er der galt !
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
RaGeRaGeSkrevet 24/01-04 04:22 
Hvis man ikke vil høre, så må man føle!

Ej, det lyder sgu sært, håber der er nogle pc-eksperter herinde som kan hjælpe den stakkels fyr videre?..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
AndréAndréSkrevet 24/01-04 08:36 
prøv inde i bios at sætte Cas latency til 3 istedet for 2, hvis den da står på 2
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
MåsseMåsseSkrevet 24/01-04 10:04 
Prøv at tage det ram ud som du lige har sat i så finder du ud af om det der problemet er..pc'er kan være meget følsomme overfor forskellige slags ram.Det skal som minimum begge være pc 133.. der kan også opstå problemer hvis det nye ram er dobbelt clocked og dit motherboard ikke understøtter dette...
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
HankyHankySkrevet 24/01-04 13:16 
Det kan det meget vel være, selvom de burde skulle fungere sammen.
Prøv at rotere rundt på RAM blokkene, altså bytte rundt på deres pladser. Dit bundkort kan nemlig være af ældre dato, og nogle af de første der kom med SD-ram understøttelse skulle RAM-blokkene sidde som fx. Alle PC100 blokke først og derefter PC133.

En anden grund kan også være hvis du ikke har "behandlet"
den 256MB RAM blok godt. Har du rørt andre steder en ydrekanterne, er det nok til en kortslutning, og blokken bliver defekt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 24/01-04 15:02 
jeg har passet meget på med mine ram, og den skriver de virker og alt, men hvorfor fryser den, så snart jeg går ind og spiller...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/01-04 15:47 
Jeg havde også det problem med at min første PC frøs hele tiden efter jeg havde spillet lidt. Så sendte jeg den til reperation og det blev ikke ordnet, vi sendte den IGEN til reperation og den blev stadig ikke ordnet, og så sendte vi den IGEN IGEN afsted, og så kom de med beskeden at de havde skiftet rammene ud, og så virkede det som det skulle.. :/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig