X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Værdige Anime titler...


Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/01-04 00:47 
Er der nogen hér der er godt begavet hvad angår anime-film...? Jeg har set de almindelig kendte hovedværker som Akira, Ghost in Shell og Spirited Away, samt Metropolis og Blood.

Jeg er lidt kræsen hvad angår animation, for jeg har også set et par stykker som jeg slukkede for, simpelthen fordi det var for low-budget. Men er der nogle oversete mesterværker derude på markedet, som man b... Se hele indlægget
The medium is the message.
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/01-04 00:47 
Er der nogen hér der er godt begavet hvad angår anime-film...? Jeg har set de almindelig kendte hovedværker som Akira, Ghost in Shell og Spirited Away, samt Metropolis og Blood.

Jeg er lidt kræsen hvad angår animation, for jeg har også set et par stykker som jeg slukkede for, simpelthen fordi det var for low-budget. Men er der nogle oversete mesterværker derude på markedet, som man burde rette sin opmærksomhed imod...?

Almindeligvis er jeg mest til melankolsk sci-fi, men er dog blevet abefalet Princess Mononoke. Ligeledes er jeg blevet anbefalet Wonderful Days. Er der nogen der har set nogen af dem, og er der ellers nogen 'top nice' animefilm man ikke burde gå glip af....?
The medium is the message.
MadsMadsSkrevet 22/01-04 00:56, rettet 22/01-04 00:59 
Hvis vi bare snakker film, og ikke serier:

Princess Mononoke
Ninja Scroll
Spring and Chaos
Perfect Blue
Macross Plus
Fist of the North Star
Street Fighter II: Animated Movie
X
My Neighbour Totoro
Jin-roh

Og en masse flere =) der er rigtig mange fede serier ude, og ligeledes er der lavet nogle gode spillefilm til mange af de serier.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Le RoofLe RoofSkrevet 22/01-04 00:59, rettet 22/01-04 01:46 
Vampire Hunter D: Bloodlust
Cowboy Bebop: The Movie/Knockin' on Heavens Door
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
dpldplSkrevet 22/01-04 01:01 
Hmmmmm jeg også anbefale Princess mononoke....... En af de bedste animes jeg nogensinde har set....

Men jeg vil faktisk forslå du måske også skulle kigge lidt på alle de fede serier der findes....(vis du kunne lide GiTS(Ghost in the Shell), så findes der jo en serie til den...)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
la0sla0sSkrevet 22/01-04 01:24 
hmmm..
Af serier skal du se Serial Experiments: Lain (en nedtonet dystopi med fantastisk historie og animation).
Tør du at se det fremmeste inden for anime, især animationsmæssigt så skaf FLCL. Den er på 6 afsnit, men er meget gakket... i en speciel stil, den SKAL ses.. og har et udtryk, der tenderer kunst, på en meget arrogant og sprælsk måde (det er evangelion folkene der er bag).
Et rigtigt eventyr skal der være plads til så skaf hurtigst muligt Last:Exile.. en serie der rummer meget potentiale, og har et højt budget, SAMT et fantastisk design.
Ellers er der Ghost in the Shell serien Stand Alone Complex.
Ellers ellers kan du glæde dig til den fremtidsskildringen i Wolf's Rain. Mørkt, mystisk og godt!
Hvad sker der?
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 01:27 
Chobits for alt i verden.. den serie stikker næsten alt andet anime jeg har set, og det er ikke så lidt.

En anden som er værd at tjekke ud er Ebichu the housekeeping Hamster. Ikke særlig godt animeret eller noget som helst men DAMN hvor er den morsom :)

En lidt mere "alternativ" anime er FLCL (Furi Kuri) som kun er på 6 afsnit. Den er til at give sig i kast med.

Wolf's Rain er også sej. Jeg har dog kun set et par enkelte afsnit af den, men den virkede utrolig god bare de par afsnit jeg har set.

Grave of the Fireflies kan også anbefales. Dog er det en rigtig tuder, og man skal ikke regne med meget action. og ja, man kommer virkelig til at tude. Personligt synes jeg den er vildt god.

Laputa: Castle in the sky, som er lavet af samme person som har lavet spirited away og princess mononoke, er også en af dem man burde se. Det er simpelthen bare en omfortolkning af gullivers rejse i et noget steam-punk agtigt miljø.
la0sla0sSkrevet 22/01-04 01:34 
overså helt din Wonderful Days linie. Den fortjener en selvstændig tråd. Filmen er jo koreansk, og selvom det ikke skal betyde noget, så er figurtegningerne altså ikke som i jap anime, de tenderer amerikansk tegneserie stil, men er selvfølgelig mest ovre i anime.

Historien er meget overfladisk og ligegyldig, især på den måde den behandles i filmen. Vi har et samfund delt af nogle priviligerede og en masse udstødte. Den historie får turen igennem klichetromlen, og bliver ligegyldig. Der er alle de kendte Disney figurer med, dumme men elskelige figurer, og selvfølgelig de elskende som historien centrerer sig om. Det behøver ikke at være slemt, men vægten er lagt forkert.. og vognen tipper for mig over i Disneys verden, fremfor en anime verden hvor disse førnævnte elementer også kan høre hjemme. Filmens største problem er, at den har potentialet, til at blive en mørk og dunkel film noir pastiché (i ordets bedste forstand), i et interessant fremtidsmiljø. I stedet droppes det mørke og alvorlige, for en masse bavl, klam kærlyhed, og udvandet romance.. som er så steril og teenagevenlig at det kunne have været Disney.
Animationen er fantastisk, men irriterende fordi det computerlavede skærer så voldsomt igennem... men det er gennemført og stilfuldt, og helt sikkert et spørgsmål om smag.

Alt i alt er det jo en kæmpe stor og flotproduceret film, som VIL appelere, og sikkert har vesten som markedshåb.
En dom: 2/5 færdig slut. Underholdende, men ret irriterende... men selvfølgelig.. du skal se den! :)
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 22/01-04 01:37 
Svovlmunk >
En anden som er værd at tjekke ud er Ebichu the housekeeping Hamster. Ikke særlig godt animeret eller noget som helst men DAMN hvor er den morsom :)

Du har fuldstændig ret... Ebichu er morsom, også selvom man skal have tingene forklaret først og forstå japansk mentalitet (ikke at jeg gør, men når man ser anime begynder man at opfatte patterns). Især er den for mig visuelt morsom.

Svovlmunk >
En lidt mere "alternativ" anime er FLCL (Furi Kuri) som kun er på 6 afsnit. Den er til at give sig i kast med.

Nu er vi to der har sagt det.. det er et must see.


Svovlmunk >
Laputa: Castle in the sky, som er lavet af samme person som har lavet spirited away og princess mononoke, er også en af dem man burde se. Det er simpelthen bare en omfortolkning af gullivers rejse i et noget steam-punk agtigt miljø.

Ja den er også værd at se.. rar og hyggelig.

Jeg vil liige tilføje to: Porco Rosso, sjov og rar film om første verdenskrigs fly og kærlighed. Lavet af Ghibli.
Husk også Armitage, som er ret tacky, men vel fortjener et kig... someway..

og lige for at gentage.. helt sikkert skal du se Cowboy Beebop.
Hvad sker der?
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 02:15 
Jeg vil også lige gentage det med Cowboy Bebop, og her er dog en lille tilføjelse:
Hvis man skal se cowboy bebop så vil jeg foreslå UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER at starte med filmen, altså Knockin' on Heavens Door. Jeg synes den er så utrolig dårlig i forhold til serien og kunne sikkert sagtens afskræmme nogle fra selve serien. Men selve serien er jo mildt sagt genial.
Le RoofLe RoofSkrevet 22/01-04 02:27 
Så så...rolig nu...

Jeg så filmen først og det afskrækkede sgu' ikke mig fra at se serien. Men når det så er sagt vil jeg også anbefale at starte med serien, for at få det hele i en kronologisk rækkefølge (filmen forgår imellem afsnit # 21, 22).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
YamadaYamadaSkrevet 22/01-04 07:39 
"Jin-Roh" kan da varmt anbefales samt "Voices of a distant star" (bemærk dog at denne film kun er ca 25min lang), "Totoro" er også sød :D..... desuden så check bare alt ud fra Ghibli (det plejer folk godt at ku' li').
Jeg finder det dog lidt svært at finde nogle til dig, når du ikke selv har nævnt nogen du syntes var gode... bare så man har noget at gå ud fra (om du er til Echhi, kawaii, mecha, Shounenm, Shoujo.... som du kan se er der mange genre...) men skriv endelig til mig hvis det er - jeg vil gladeligt hjælpe dig :P
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/01-04 08:15 
Jeg tror endnu ikke den er blevet nævnt, så...

Wings of Honneamise, den er også rigtig god. Specielt hvis man er ude efter noget lidt anderledes, uden alt den sex og vold folk ofte forbinder med anime. Ikke at der noget galt i den slags film ;)
AmbyAmbySkrevet 22/01-04 08:33 
Sex og vold er ikke typisk anime.
Det er bare de genre der er populære blandt dem der lige er begyndt med at kigge anime.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 22/01-04 08:55, rettet 22/01-04 08:58 
Nu måtte vi jo gerne snakke serier, så hvorfor er der ikke nogen der har nævnt NEON GENESIS EVANGELION!? For små 1k kan man få Perfect Collection og End of Evangelion på R2/4, og så er der ellers nok til en uge hvor man bruger 2-3 timer om dagen på at se Evangelion. Det' bare smukt, og uden tvivl noget af det bedste jeg nogensinde har set på mit fjernsyn.

Mononoke var jeg ikke vild med. Stand Alone Complex er en genial serie, og Fatal Fury-filmen, aner ikke hvad for en af de tre (?) det var jeg så, er også fornøjelig, hvis man gerne vil se en film med Terry, Mai, Andy, Joe osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 22/01-04 09:24 
Jeg vil også gerne anbefale FLCL.

Ellers:

NGE
GTO (blandet modtagelse, men jeg elsker den!)
His and Her Circumstances
Now and Then, Here and There
Cowboy Bebop
Golden Boy
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HankyHankySkrevet 22/01-04 10:19 
Vil da lige sige mine favoriter :

- Dragon Ball Z (Nej, ikke de røvudgaver på DR1, men de ucensurerede udgaver fra Aus)
- Inuyasha
- Evangelion
- Ninja Scroll
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 11:28 
Naiera >
Nu måtte vi jo gerne snakke serier, så hvorfor er der ikke nogen der har nævnt NEON GENESIS EVANGELION!?

Fordi den ikke er vildt god. Se hellere noget andet. Jeg synes det bliver vildt irreterende med ham Shinji som ikke laver andet end at beklage sig. Det eneste som virkelig er sejt ved den serie er selve kampene, men de er også temmelig seje!
De har så inkluderet alt muligt religiøst etc etc for at drage publikum, men som egentlig er ret uvæsentligt.
NaieraNaieraSkrevet 22/01-04 11:36 
Det er det jo så ikke.......
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 22/01-04 11:43, rettet 22/01-04 11:45 
millennium >
Almindeligvis er jeg mest til melankolsk sci-fi, men er dog blevet abefalet Princess Mononoke.

Ahh, melankolsk scifi, jamen så skal du se "Nausicaa Of The Valley Of The Wind". Den japanske udgivelse er ret dyr men charmes.de har en betalelig R3 (lovlig). Fremragende postapokalyptisk film, som blandt andet Mononoke har sine rødder i.

Den kommende "Memories" bør du også få fat i (udkommer 24/2 i R1). Den indeholder 3 kortfilm på hver omkring 25-45 minutter.
Den første (Magnetic Rose) er noget af det flotteste og mest stemningsfulde scifi der er lavet - "melankolsk scifi" er nok den perfekte beskrivelse.
Den anden (Stink Bomb) er gakket humor. Meget underholdende og flot tegnet.
Den sidste (Cannon Fodder) er ren Orwell, inspirationen fra "1984" er i hvert fald tydelig. Tegnestilen er også ret speciel, men fed.

Memories-anmeldelse
JmogJmogSkrevet 22/01-04 12:30 
Svovlmunk >
De har så inkluderet alt muligt religiøst etc etc for at drage publikum, men som egentlig er ret uvæsentligt.

De har nærmere inkluderet actionen for at drage publikum. Det er alt det andet det i virkeligheden drejer sig om.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 15:26 
Ja ok det kan der være noget om. Der er vel så mange ting i den serie at man kan vælge at fokusere på hvad man vil. Personligt synes jeg ikke den er overdrevet god, dog er den da heller ikke dårlig som jeg heller ikke skrev :)
Anyway det var bare min mening om den serie, at i så vælger at se den pga alle de andre elementer er vel bare op til jer.
Når man først skildrer bekendtskab til Evangelion så får man ofte at vide at det er en "store kamprobotter som tæver hinanden" serie, og jeg mener stadig ikke den er særlig meget andet. Men ok i har ret, det er en man burde se alligevel. Det tager jeg i mig igen.
Jeg har dog også set hele serien 3 gange efterhånden så det er ikke fordi at jeg ikke kan lide den at jeg siger det her, for det kan jeg godt, men der findes altså bedre :)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/01-04 16:05 
Jmog >
Den kommende "Memories" bør du også få fat i (udkommer 24/2 i R1). Den indeholder 3 kortfilm på hver omkring 25-45 minutter.

Helt sikkert en "glemt" perle, den har desværre i mange år kun været ude i en dyr japansk udgivelse, så det er dejligt at den endelig udkommer på R1, Megnetic rose er også min favorit, excellent animeret!. Jeg kunne også godt lide Cannon fodder fordi den var så simpel (det hele går faktisk kun ud på at fyre en kanon af, mere eller mindre), men bare det er en film i sig selv, ret komisk.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 22:08 
Var der forresten nogle herinde fra der var med til J-popcon ?
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 22/01-04 22:23 
Da den kun er nævnt en enkelt gang vil jeg da lige understrege, at His and Her Circumstances helt sikkert er et besøg værd. Den kan fås for blot 450,- fra DVDSoon.com, som generelt har dejligt lave (anime-)priser og ikke bliver snuppet i tolden, så længe du kun køber én vare ad gangen.

Af andre personlige favoritter kan jeg da også nævne Grave of the Fireflies - en af de sørgeligste film jeg nogensinde har set - og Princess Mononoke.

GeekCulture.dk - som der også tidligere er blevet linket til - er et godt sted at finde mange kompetente danske anmeldelser af anime.
元気ですか。
JmogJmogSkrevet 22/01-04 23:10, rettet 22/01-04 23:15 
J-popcon, joda, var derinde sammen med et par af de andre skribenter fra Geekculture. Er du vimmer, hvor var jeg træt bagefter, men jeg fik set rigtig meget godt anime.

Tak for rosen Slayer. Nu du nævner DVDsoon vil jeg lige advare om, at de ikke er 100% sikre mere. Jeg, og et par af mine venner, har været ude for at DVDsoon nogle gange har skrevet den rigtige værdi på pakkerne og de derefter er blevet nuppet i tolden. Flertallet ser ud til at stadig at være "12CAD værd", så jeg forstår ikke selv hvorfor det sker. Måske har de en praktikant hos dem for tiden ;-)
YamadaYamadaSkrevet 22/01-04 23:12 
Svovlmunk >
Var der forresten nogle herinde fra der var med til J-popcon ?

Jep jep, det skulle man da ikke gå glip af :D
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 23:18, rettet 22/01-04 23:19 
Ej jeg skulle da have vidst at der var folk herinde fra som var med, så kunne vi have mødt og sagt hej :P
Jeg fik forresten købt den fedeste Evangelion figur til det arrangement, én af dem fra End of Evangelion :)
JmogJmogSkrevet 22/01-04 23:24, rettet 22/01-04 23:24 
En af de hvide mass-produced Evangelions? Hvor meget måtte du slippe.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/01-04 23:31, rettet 22/01-04 23:31 
Jeg har vist skrevet det før, men filmen Catnapped er en af mine yndlings animes, flot animeret og en overset perle, vi kan jo ligeså godt få det bedste på banen.

Ellers er der jo altid Lupin filmene, kan godt anbefale Castle of Cagliostro.

Catnapped
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/01-04 23:31 
Ja det er nok en af dem du mener som jeg har fået. Jeg gav 250 kr, og jeg ved godt det ikke er billigt men heller ikke alt for dyrt. Men et eller andet skulle man jo have med hjem ;)

I forhold til de andre fra Tokyo Skywalk (eller hvad den butik hedder) som kostede 600 kr eller noget, så var den der billig :)

..Var det dig som var henne og snakke med mig lige da jeg havde købt den?
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 00:12 
Jeg vil have en Unit-01 en dag. Den skal være mega-stor ;) 1:2 mindst... :p Måske en dørmåtte med Shinji på, også...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/01-04 02:57, rettet 23/01-04 03:00 
Svovlmunk >
..Var det dig som var henne og snakke med mig lige da jeg havde købt den?

Næh, jeg var bare nysgerrig. Jeg overvejede selv at købe en af de hvide, da jeg så dem. Jeg var ret anonym på con'en.... nåja ,lige bortset fra da jeg kom med mordtrusler til en idiot der mente at han skulle lave skyggeleg på lærredet midt i den fremragende Lupin-film.

Hvis du eller andre skal have flere Eva-figurer, så er archonia.com ret billige. De ligger i Belgien, så der kommer ikke told og moms på.
YamadaYamadaSkrevet 23/01-04 07:39, rettet 23/01-04 07:41 
hvad fik i ellers købt, jer der var på con'en... jeg fik købt: 2x FF IX figure (Zidane og vivi) + GITS manga + NGE t-shirt + Perfect blue + 1stk. HowTOdrawmanga bog + en figur som jeg ikke aner hvem er (de andre jeg var med vidste det heller ikke, men hun så sød ud :P )
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
YamadaYamadaSkrevet 23/01-04 17:43 
www.Hlj.com (ligger dog i Japan) er også en god butik mht. udvalg - har dog aldrig købt derover :S
Andre der kender gode sider at købe figure over??
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
JmogJmogSkrevet 23/01-04 18:04 
Købte ikke noget. Gad ikke slæbe rundt på det i 16+ timer.
Der var også langt mellem de gode tilbud i forhold til at købe det på nettet.
Zzap!Zzap!Skrevet 25/01-04 23:05 
Er der nogen der kender andre gode net butikker at handle anime i?
Ud over de mest åbenlyse, har jeg kun prøvet den her:http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=43432 som jeg ikke havde nogen problemer med. Deres udvalg lader dog lidt tilbage at ønske.
Born to kill space
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 25/01-04 23:17, rettet 25/01-04 23:17 
Af de netbutikker jeg kender, har www.animecornerstore.com det største udvalg, mens www.dvdsoon.com har de laveste priser.
元気ですか。
JmogJmogSkrevet 26/01-04 14:45 
DV-depot.com har også fine priser og stort udvalg. Slipper altid igennem tolden når man bruger DHL-fragt.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/01-04 19:25 
millennium>
Men er der nogle oversete mesterværker derude på markedet, som man burde rette sin opmærksomhed imod...?

Berserk-tv-serien (25 afsnit). Historien fortsætter dog i Manga-serien. Af en tv-serie at være er den utrolig godt produceret.

Et af de mest betagende, middelalderlige fantasy-anime-universer jeg til dato har gjort bekendtskab med.

Selvom den er umiddelbart brutal, overdrevet og blodig gemmer der sig en dejlig, menneskelig dybde i historien. Det er ikke sci-fi, som du efterspørger, men melankoli er der nok af - og seriøst, stærkt skuespil.

Der findes et par anmeldelser på Geek Culture.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 26/01-04 19:46 
ok den forsætter... blev ret negativ over slutningen.
(det gode ved japansk anime er at de ikke alle er forudsigelige)

men ja det er en fed serie!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AmbyAmbySkrevet 26/01-04 20:08 
- Scryed
- Vandread
- NGE
- Full Metal Panic
- Noir
- Witch Hunter Robin
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
kimmerkimmerSkrevet 26/01-04 20:21, rettet 26/01-04 20:21 
Shin Hokuto No Ken (3 episoder)
Hellsing (Season 1 - 2'eren kommer snart)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/01-04 20:54 
Pyha, der er godt nok mange gode at få set. Jeg kan anbefale:

Witch Hunter Robin (serie) (heksejagt/action/drama/horror)
Voices of a Distant Star (enkeltstående) (sci-fi/drama)
Hellsing (serie) (vampyr/action)
Samurai Deeper Kyo (serie) (samurai-slasher/action)
Hack: Sign (serie) (online roleplay/drama)
Blood: The Last Vampire (enkeltstående) (vampyrer/horror)
Serial Experiment: Lain (serie) (sci-fi/drama)
Noir (serie) (agenter)
Neon Genesis Evangelion (serie) (giant robots/action)
Haibane Renmei (serie) (engle/drama)
Bubblegum Crisis Tokyo 2040 (serie) (sci-fi/action)

Jeg kan nævne en flok mere i en senere post. Fælles for ovenstående er, at de efter min mening er absolut købeværdige (har det meste af det selv).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/03-04 22:01 
Hanky>
Vil da lige sige mine favoriter :

- Dragon Ball Z (Nej, ikke de røvudgaver på DR1, men de ucensurerede udgaver fra Aus)

Ikke forstået?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 08/03-04 09:13 
Fra Australien.
De har uden tvivl de bedste stemmer, og så
er deres episodes retouchede, så man ikke får
den følelse af at sidde og glo på en tegnefilm fra 70'erne.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/03-04 11:07 
Lækkert. Måske man skulle kigge lidt nærmere på de skiver, for det danske er ikke for godt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 08/03-04 11:09, rettet 08/03-04 11:12 
Hanky>
så man ikke får
den følelse af at sidde og glo på en tegnefilm fra 70'erne.

80'erne ;)

Mine egne anbefalinger må være, selvfølgelig, FLCL og Grave of the Fireflies, som Svovlmunk også nævnte, og så helt klart Naruto. Den serie er genial.
Twin Spica er også rigtig fed. I hvert fald de første to episoder, der er små historier for sig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/03-04 00:53 
Så lige Sin The Movie her forleden (baseret på FPS-spillet). Ikke helt så dårlig men heller helt i top. Der er snart så mange dna-fikserede-mutant-genocyber-kloner derude, så det er til at få kuldegysninger af...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 09/03-04 02:56 
hmn mange er selvfølgelig nævnt, men jeg vil lige tilføje et par af de morsome:

Tenchi Muyo scifi/fantasy/humor(har set ova og universe)

Slayers fantasy/humor (har set TV og Next og et par af de enkelt stående film... go humor)
Lina kan magi, hun ta'r fra de onde.. og beholder det selv.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/03-04 17:14, rettet 09/03-04 17:17 
Et kig på Initial D har hermed vakt min interesse for at stifte bekendskab med hele serien. Hvis man er til hurtige biler og bilræs-strategier er det lige sagen.

Det hele virker heller ikke så overfladisk som man måske kunne forvente af denne type anime. Synes også man får en fornuftig skildring af karakterrollernes personligheder og forhold til andet end lige den gennemgående fascination af hurtige biler.

Man lever sig med andre ord umiddelbart ind i bilræs-dysterne. Ikke noget jeg just har oplevet før på denne måde...

Axel Music
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig