X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamecube kæmper


Svar
enfenenfenSkrevet 17/01-04 14:24, rettet 17/01-04 14:24 
Hvordan vil det gå Gamecube i fremtiden?

Et lille udsnit af artiklen:

------
"My understanding is that their next console is going to be a lower-end games machine," said Mr Wallace.

"I don't believe Nintendo is going to survive unless they have five or six exclusive titles.

"If you ask me if they are still going to be... Se hele indlægget


Nintendo Gamecube fights to stay in the game
What is the Matrix?
106 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 17/01-04 14:24, rettet 17/01-04 14:24 
Hvordan vil det gå Gamecube i fremtiden?

Et lille udsnit af artiklen:

------
"My understanding is that their next console is going to be a lower-end games machine," said Mr Wallace.

"I don't believe Nintendo is going to survive unless they have five or six exclusive titles.

"If you ask me if they are still going to be in the console business in 2008, I would say no," he said.

While some analysts agree with this prognosis, others warn that Nintendo has been in the games business for a long time.

"It is very dangerous to underestimate Nintendo," said Mr Cole. "It has been profitable games company for a long time. It has had to focus on bottom line while Sony and Microsoft can take short term loss."
------

Nintendo Gamecube fights to stay in the game
What is the Matrix?
JoachimMAJoachimMASkrevet 17/01-04 16:38, rettet 17/01-04 16:40 
Det er der jo ikke noget nyt i. Der er mange der er pessimistiske omkring Nintendo's fremtidige konsolengagement, og det er da til dels forståeligt. Men SÅ dårligt har Gamecube altså heller ikke klaret sig på verdensplan. Ikke forstået på den måde at Gamecube er en ubetinget succes, men de har altså formået at TJENE penge på konsollen, imodsætning til f.eks. Xboxen, som microsoft har tabt store summer på. Desuden har GBA'en og SP klaret sig fremragende i alle verdensdele, så Nintendo er altså ikke ude i den krise som alle påstår.

Mit gæt er at Nintendo laver en, måske 2, stationære konsoller til, før de trækker sig ud af kapløbet, og begynder at koncentrere sig kun om spil. Den håndholdte har potentiale til at holde i meget længere tid, men det kommer selvfølgelig an på hvor meget markedsandel Sony's nye håndholdte kommer til at bide sig ind på. Næste konsolgeneration bliver helt sikkert Alfa-Omega for Nintendo.

Edit: Desuden har jeg svært ved at tage de såkaldte "markedsanalyseeksperter" rigtig seriøst. Jeg tvivler på hvor meget kendskab de har til konsolbranchen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Zzap!Zzap!Skrevet 17/01-04 17:04 
Jeg tror ikke der var nogen, der seriøst havde regnet med at Gamecube ville kunne udfordre PS2. Så andenpladsen er da ikke dårligt, vel?
Born to kill space
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/01-04 17:10 
Gamecube går ligesom i samme mønster som Nintendo 64 gjorde. De mangler stadig at få bilspil, sportsspil, RPGs, FPS og andre typer spil ind på maskinen, og de virker stadig kiddie i mange øjnes.

Og mange af deres seqeuls har skuffet i forhold til deres forgængere!

De nægter stadig at fokusere på online.....

Gamecube er vel en stor skuffelse indtil videre sammenlignet med SNES!

Men jeg synes da stadig den er fed - Bare ikke så meget at se frem til!
Well crucify the insincere tonight...
CalleCalleSkrevet 17/01-04 17:17 
De mangler også nogle ordentlige wrestling spil...en af mine venner han købte ps2'en istedet for gc'en og det var fordi man kunne få smackdown til ps2 og det kunne man ikke til gc!
DKMethodDKMethodSkrevet 17/01-04 17:53 
Der er da need for speed: underground til GC'en..... det er da et godt bilspil
Det med wrestling er måske rigtigt nok, men så kan man jo købe UFC: Throwdown i stedet, det er rigtig fedt.
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/01-04 17:55 
Hvorfor er NFSU godt???:/

Bare mere crap fra EA:(
Well crucify the insincere tonight...
quadquadSkrevet 17/01-04 17:58 
Indtil Donkey Konga kommer, ser jeg heller ingen grund til at hive min GC frem.
CalleCalleSkrevet 17/01-04 18:00 
Jeg tror ikke donkey konga kommer til resten af verdenen da de skal oversætte alle sangene og sådan noget før andre folk en os gamere gider at købe det!
quadquadSkrevet 17/01-04 18:01 
Jeg gider godt alligevel :) - Jeg satser.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/01-04 18:01, rettet 17/01-04 18:02 
DKa skulle da komme til resten af verden? Syntes jeg så det et sted engang...

EDIT: kun 1 sek. forskel på indlæggene ;)
JoachimMAJoachimMASkrevet 17/01-04 19:47 
Af bilspil kan da nævnes det fremragende Burnout 2, plus den har alle sports spil, som de andre konsoller har (igen er vores alle sammen Toilet Chief, Valkyrie fuldstændig ubegrundet i sit indlæg)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
APHAPHSkrevet 17/01-04 20:09 
Naa..det passer nu ikke helt. Der er altså også andre end EA der laver sportsspil. GC'ens største problem er at den ikke får så meget støtte fra 3. party udviklerne, som ps2 og xbox gør.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 17/01-04 20:51 
Microsoft er ude før Nintendo, så er det sagt.

http://cube.ign.com/articles/463/463155p1.html

IGNcube: Okay. Now GameCube is selling for $99 and it's doing great. But is Nintendo losing money on each unit sold?

Perrin: I would say that our losses are really negligible. It's such a small amount. Plus with the amount of software that's being sold we're still definitely in a solid profit situation. We're not in the position that I know that Microsoft has been in with the loss Xbox hardware.

Profit betyder god økonomi, uden dét lukker butikken. Nintendo har altid haft styr på økonomien, det er derfor de stadig er her. Microsoft har tabt massere af penge på Xbox, men de har vel planer om at efterkommeren skal skovle penge ind. Det ansvar kan meget vel blive for stort. Så er der det dumme argument med at Microsoft har evigt mange penge, så det tab er ikke noget problem. Selvfølgelig er det da det, Microsoft udviklede ikke Xbox fordi det ville gøre vores "community" en gerning. Samtidig med at Microsoft taber grund til open-source miljøet, så vil et tab på mange mange milliarder over de næste mange år, nok ikke være eftertragtet.

Hvor skal Nintendo hen? Nr. 1 publisher i Japan, de har 99% af det håndholdte marked. Det reporteres at GameCube ikke er til at opdrive i USA, det er revet væk fra hylderne, sammen med software og tilbehør.

Og jorden gik under i 1999, eller hvad?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/01-04 21:08, rettet 18/01-04 13:10 
Man må ikke glemme de store titler der kommer i fremtiden, jeg syntes ikke at det ser helt sort ud overhovedet:

Baten Kaitos
MGS: The Twin Snakes
Metroid prime II
PSO III: CARD rev.
Tales of Symphonia
Biohazard 4
Killer 7
Pikmin 2
Zelda: Four swords
Final Fantasy Crystal Chronicles
SpongeBob SquarePants: The Battle For Bikini Bottom <-- Joke, ok.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
psychomantispsychomantisSkrevet 17/01-04 23:07 
Problemet har jo aldrig været, at der ikke kom(mer) nok kvalitetsspil til den. Det er dens image i den brede befolkning der er problemet. Folk synes den virker latterlig i forhold til de andre. Måske startede det hele med den lilla farve. Mange vil bare kunne spille Tekken, eller Unreal og så iøvrigt se en DVD i ny og næ. Så når de ser et spil med nogle surrealistiske blomster i en bærende rolle rotere i en lilla maskine (som for det meste er den der findes i display stands), tænker de nok sit og går over til en af de andre. Så selvom gamecuben har solgt ufatteligt godt efter dens markante prisnedsættelse kan man ikke komme udenom at Nintendo har et imageproblem blandt mange casual gamers. Og det er efter min mening lidt synd, da den byder på mange oplevelser som ikke findes på x-boxen eller ps2 (som dog excelerer på andre områder såsom FPS og online). Som en klog mand engang sagde : "Image is nothing. Obey your thirst."
FourDFourDSkrevet 17/01-04 23:37 
Star Soldier >
Man må ikke glemme de store titler der kommer i fremtiden, jeg syntes ikke at det ser helt sort ud overhovedet:

Baten Kaitos
MGS: The Twin Snakes
Metroid prime II
PSO III: CARD rev.
Tales of Symphonia
Biohazard 4
Pikmin 2
Zelda: Four swords
Final Fantasy Crystal Chronicles
SpongeBob SquarePants: The Battle For Bikini Bottom

Tak tak! Spank you a thousand times! Du har lige ændret mit look på den lille firkantede :)
Aner dog ikke hvad det der spongebob pis er :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DarkenDarkenSkrevet 17/01-04 23:39 
ah det er derfor jeg har en sort GC? hehe tænkte faktisk ikke synderligt over det, udover jeg ikke brød mig om den lila farve (er zelda bundle ikke grå btw?)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
tastasSkrevet 18/01-04 11:48 
Nej, den er Platin ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-04 13:08, rettet 18/01-04 13:08 
Tag og læs den her article, og så lad vær med at klyke ik :-)

http://money.cnn.com/2004/01/14/technology/ps2_gamecube.reut/index.htm?cnn=yes
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 13:12 
FreddiE>
Microsoft er ude før Nintendo, så er det sagt.

Hvem er det lige, der har flest penge at gøre godt med, samlet set? Hvis Microsoft vil bruge penge på det, kan de blive på markedet i længere tid end Nintendo. Hvis altså de har lyst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-04 13:27 
Joachim M Andersen >
Af bilspil kan da nævnes det fremragende Burnout 2, plus den har alle sports spil, som de andre konsoller har (igen er vores alle sammen Toilet Chief, Valkyrie fuldstændig ubegrundet i sit indlæg)

Hvad sker der her? Selv codemasters gav Nintendo fingeren da de ikke ville udgive CMR3, på GC:/

Burnout 2 er da også på de andre konsoller og det kan langt fra måle sig med spil som ralliesport challange, grand turismo, midtown madness og projet gotham racing!


Nintendos problem er også at de bare ikke gider at rykke online. At de ikke kan forstå at flere og flere mennesker er trætte af split screen!

Hvorfor kom GTA ikke ud til Gamecube? Hvorfor kommer hitman 3 ikke ud til gamecube?? Listen er ufattelig lang af spil som bare bliver ignoreret!

Microsoft bliver længere i det her end Nintendo, hvis du spørger mig. Ting som MSN messenger har jo vist at MS ikke bakker ud pga af store tab! Xbox har makeret sig på kortet. Jeg tror der er flere på verdensplan der ved hvad en Xbox er, end der er folk der ved hvad en gamecube er! Hvis MS bare sender Xbox 2 ud til billige penge tidligt, kan de få et alvorligt fodtag. Det ville også være godt for dem hvis de spreder grinagtig høj hype ud omkring Xbox 2. Kan godt huske da Sony sagde at PS2 var så kraftigt at den ville kunne styre en satelit ude fra rummetO_o.....

Specielt hvis PSP tager fat, og folk bliver træt af de evige super mario advance 7 ports!

Gamecube er cool og der er fede spil på vej, men de bevæger sig ikke rigtig frem ad, prøve at lave nye ting og den slags. Nintendo 64 bød på så mange nye tiltag til konsoller generelt som rumble pack og 4 player fra maskinens start!
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 18/01-04 13:31 
Naiera >

Medmindre Microsoft vender situationen, så dræber de selv Xbox. Det handler ikke om hvor mange penge Microsoft har, men hvor hvor stort tabet må blive, før produktet bliver skrottet. Det er bussines, og naivt at tro andet.
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 13:35 
Det handler jo præcis om hvor mange penge MS har. Hvis de har nok, og vil bruge nok, så kan de holde sig på markedet længere, end Nintendo kan. At de vil gøre det, siger jeg ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UriurUriurSkrevet 18/01-04 14:06 
Hvorfor skulle MS pumpe penge i et projekt som ikke giver overskud? Det er muligt at de har penge til at blive i branchen længere end Nintendo, men så er vi jo bare ude i noget teori som man ikke rigtigt kan bruge på noget. Det kan godt være at MS har en plan som vil ændre situationen, de skal bare passe på at de ikke tænker for langsigtet, for man kan ikke forudse fremtiden. Som det ser ud nu, må de da være Nintendo som bliver på markedet længst.
RonaldoRonaldoSkrevet 18/01-04 14:11 
Microsoft's Home Entertaintment afdeling har jo ikke alle Microsoft's finansiele resourcer til rådighed. Jeg tror ikke de har noget bestemt loft, men hvis de skal bruge mange penge, så skal det nok godkendes af en masse folk. Hvorfor har Microsoft ikke opkøbt flere spil-firmaere? De kunne ikke engang købe sig til en ordentlig aftale med EA. Du er da for naiv hvis du tror at Microsoft bare fortsætter på denne her måde.

Nintendo har massere af penge i banken, og det vokser hvert år. Hvordan kan man nogensinde gå fallit hvis man tjener penge?
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 14:15, rettet 18/01-04 14:16 
Among>
men så er vi jo bare ude i noget teori som man ikke rigtigt kan bruge på noget.

Og det er Freddie ikke, når han siger det som et faktum, at Nintendo vil holde sig på markedet længere, end Microsoft? Det såmænd det eneste jeg vil frem til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UriurUriurSkrevet 18/01-04 16:30 
Nu synes jeg måske nok ikke at det er på sin plads at bruge ordet faktum. Jeg mener stadig det er noget han har konkluderet. Jeg synes også det er relevant, da MS jo altså ikke tjener så godt på maskinen som Nintendo gør. At så MS har muligheden for at holde deres maskine igang i længst hvis de ofre alt på det, er en ligegyldig teori, da de ikke gør det.
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 16:35 
Og nu fremsætter du jo også det, som et faktum. Du ved det jo ikke! Det er så bare et faktum, at de ikke behøver ofre "alt" på det. De har altså røven fuld af penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 18/01-04 16:44 
Og det har de fået fordi de er dygtige forretningsmænd.

Dygtige forretningsmænd stopper også hvis de kan se, at de ikke får tjent pengene ind igen.
Vi ved jo alle godt, at MS har tabt mange penge, men at de har også har udtalt fra starten af, at de forventede store tab de første mange år af X-Box'ens liv.

Hvis de forsat ved XBX 2 taber penge, er de jo også proff'er nok til at stoppe. Indtil da, går tingene egentlig som planlagt. De taber penge, men de får en masse XBX ud i hjemmene.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
UriurUriurSkrevet 18/01-04 16:49, rettet 18/01-04 16:51 
Til Naiera

Hvorfor vil du have ordet faktum indblandet hele tiden? Jeg bruger kun ord som synes og mener i mit indlæg. Hvis det skal stå så tydeligt så skriver jeg det sådan: Jeg tror ikke at MS vil ofre hele deres formue på at holde Xbox-projektet igang til de går fallit. Som situationen ser ud NU, TROR JEG at Nintendo holder længst. Jeg tror heller ikke på at du tror de vil ofre alt, derfor mener jeg du er ude i en teori.
RJKRJKSkrevet 18/01-04 16:49 
Among>
At så MS har muligheden for at holde deres maskine igang i længst hvis de ofre alt på det, er en ligegyldig teori, da de ikke gør det.

Det er bestemt ikke en ligegyldig teori. Det drejer sig jo om målet på lang sigt. Hvis Microsoft mente, at der aldrig var udsigt til at den her branche ville give overskud på lang sigt, så havde du ret. Men sådan er det ikke.

Ingen af os kender Microsofts politik konkret, men jeg vil mene det er klart, at man ikke kunne have forventet, at Xbox ville have klaret sig væsentligt bedre end den har gjort. Deraf kan man også konkludere, at det for Microsoft gælder om at komme ind på markedet - ikke at tjene penge i denne generation.

Situationen er omvendt for Nintendo. Det er langsigtet arbejde at være i konsolbranchen. Det er ikke nødvendigt for Nintendo at være. De vil kunne klare sig fremragende som spiludvikler alene. Microsoft føler sig omvendt tvunget til at gå imod Sony, for at de ikke skal blive altdominerende på et marked, der på sigt vil true dem og deres kerneprodukter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 18/01-04 16:50 
Ja, jeg mener da ikke de har lagt skjul på, at Xbox reelt set blot er een stor reklamekampagne for Xbox2.

It takes money to make money...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
UriurUriurSkrevet 18/01-04 16:56, rettet 18/01-04 17:17 
Til RJK

Jeg udelukker overhovedet ikke den mulighed at det lykkes for MS at vende situationen, men jeg synes eksemplet i Japan er et godt billede på at det ikke altid går som man forventer, medmindre det også er en del af MS' plan.

Muligheden for at MS er ved at rode sig ud i noget er måske større end man lige skulle tror, for jeg tror ikke at MS vil komme til at tjene kassen med en evt. Xbox 2 som der er lagt op til fra MS' side.

MS kan da også godt droppe konsolbranchen og fokusere på Windows, som de trods alt har bygget deres formue op på.

Jeg synes også lige at jeg vil nævne at jeg kun er Xbox-ejer.
RJKRJKSkrevet 18/01-04 17:58, rettet 18/01-04 18:00 
Det er nok ikke gået så godt som forventet i Japan (omend det så er dårligt forventet, for Xbox har bare ikke nok for det japanske marked). Tilgengæld lidt bedre end forventet i USA og Europa. Alt i alt, som man kunne forvente.

Hvis det ikke er åbenlyst:

Der ser ud til at være et skred fra computere mod konsoller. Der er flere konsoller i hjemmene og de har flere muligheder. DVD-afspiller, DVD-optagning, digital tuner, internetadgang osv. De er meget muligt den settop-løsning, som mange har forudsagt i mange år. Altså et nyt "husalter", der vil overtage mange af vores behov. Udover de nævnte kunne man forestille sig erstatning af telefonen, email, teksttv med flere.

En pc med Windows kan også gøre mange af de ting. Men det er IKKE lettilgængeligt. Det er pointen med en settop-box. Det er lettilgængeligt, hurtigt og billigt. Den kan for mange erstatte en computer. Flertallet af folk har ikke evner, tid eller lyst til at rode med det bøvl, som pc'ere og ikke mindst Windows, er.

Det er (måske) det vi ser konsollerne skride imod. Det er et marked Sony MEGET gerne vil sidde på og et marked Microsoft ikke kan acceptere, at andre sidder på. Fordi det vil betyde, at mange af deres produkter kan undværes og at de ikke sidder på den grundlæggende formatstruktur, som er basis for deres magtposition og dermed indtægter.

Så, nej, Microsoft kan ikke tillade sig at ignorere dette. De er nødt til at være med. I hvert fald hvis de tror, at udviklingen går i denne retning. Det tror jeg, at de tror...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 18/01-04 18:13 
Jeg tror ikke på at Xbox er en overlevelsesplan for hvordan de skal tjene penge når deres Windows bliver ubrugeligt. Xbox er en plan for at tjene flere penge i en branche hvor der altså er mange af disse.
RJKRJKSkrevet 18/01-04 18:38 
Du må jo tro, hvad du vil. Hvad jeg skitserer kan ske og det vil i så fald på sigt få de konsekvenser, som jeg nævner. Jeg er ikke i tvivl om, at Microsoft vil gå langt for at bevare deres reelle monopol. Alt andet ville vel også være dumt.

Går det denne vej, har Microsoft langt tungerevejende grunde til at forblive i branchen, end Nintendo har. Nintendo forsøger at trække markedet den anden vej (ved ikke at ville have harddisk, ikke at fokusere på online etc.), men som jeg ser det, er der for nuværende ingen udsigt til, at det lykkes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-04 18:51 
Jeg er enig med RJK.

Sony løber ind i et helt nyt medie. Bare se på PSX, med DVD recorder, harddisk etc... FOlk vil have det hele samlet..

Det var også det Windows og Microsoft vandt på over Apple!

Hvorfor skal folk bruge tid og penge på at gå ud og købe en netbrower(Netscape) hvis de kunne få en ligende med styresystemet(Internet explore)??

Jeg tror at Online markedet er ved at træde rigtig meget i kraft nu. Flere og flere af os sidder på bredbånd, og antallet af Multiplayer fokuseret spil er større end nogensinde før!

En eller anden dag så sidder vi sikkert med noget der ligner en computer, men foran et TV! Uden besværige opgradering, virusser og andet bøvl! Men mange features, som er tilgænglige fra ens egen sofa!

MS taler selv om det. Der gik nogen rygter om at proppe gratis SMS på Xbox Live, til subscribers!

Jeg tror ikke MS bakker ud!

Hvis konsolbranchen har vist os noget, så må det vel være at ting man ikke i sin vildeste fantasi, troede muligt, sagtens kan ske. Ironisk at folk gjorde grin af playstation, før den kom ud og ingen troede på den, såvel som at sonic ville være på en nintendo konsol!

Jeg tror sagtens at MS eller Nintendo vil på et tidspunkt kunne få skovlen under Sony!

Og er Xbox på 3 pladsen? Jeg troede de havde solgt flest units worldwide?? Men man må da sige at Xbox er et skridt i den rigtige retning for amerikansk producerede konsoller! En ting man vist ikke kunne sige om 3DO(hed den vist??):-)
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 18/01-04 19:04, rettet 18/01-04 19:05 
Man skal vist hedde Microsoft eller Nintendo for at gå nærmere op i, hvem der er nummer to og tre. Det er så lige, at det reelt ikke har nogen større betydning. Hvis jeg ikke husker galt er Xbox på andenpladsen alt i alt, mens GameCube er på andenpladsen for 2003. Hvis vi tæller i solgte konsoller.

Og hvis man sammenligner med 3DO (som vel tildels var japansk), så må man sige at Xbox er en kæmpe succes, ja :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 18/01-04 19:44 
De seneste tal fra både Microsoft og Nintendo viste, at Nintendo var foran med et par hundrede tusinde units. Nintendo vandt klart over Microsoft i 2003, så Nintendo må have et lille forspring nu.

Jeg tror du overvurdere konsolerne, selvom Xbox havde features som browser og email klient, så ville folk stadig bruge deres PC til de formål. Analog fjernsyn og småt tekst er også noget hø. PC'en er efterhånden blevet lige så populært som fjernsynet, og stort set alle hustande har en.

Jeg tror at Microsoft vil ind på entertaintment marked, og ikke bare sælge flere licenser. Microsoft's rigtige krig er mod open-source miljøet.

Jeg tror næppe Xbox har samme prioritet som andre af Microsoft's tunge produkter. Office, Windows og lign. skovler milliarder ind hvert år, og virker som firmaets fundament. Xbox kan hurtigt blive firmaets sorte får, når de gennemgår regnskabet, og hvis selv Microsoft ikke kan få profit ud af Xbox, så hvorfor skulle de blive ved med at kaste penge ud af vinduet? De opnår ikke noget ved at blive på marked.
RJKRJKSkrevet 18/01-04 23:19 
Jeg har ikke sagt, at det her sker i morgen. Man har jo snakket om det i mange år og mit gæt er ikke bedre end andres. At HDTV ikke eksisterer i Europa er bare... mærkeligt... Det skal nok komme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarFStarFSkrevet 19/01-04 10:25 
Alt den har snak om at Nintendo dør og Sony og MS bliver de nye på markede.. er for langt ude!..

Faktum er Nintendo tjener penge per konsol, noget ingen af de andre gør. Faktum er at Nintendo har en stor skare af tro faste fans, der altid vil købe en Nintendo konsol for at få forsættelsen af Mario, Zelda osv..

og så længe de beholder deres fans, vil Nintendo forsætte. Om de nogen sinde bliver nummer et igen.. Ikke så længe de forsætter den stil de har nu, med meget begrænset online, ingen hd osv osv osv, men kan jo være de ændre?

der ud over er Nintendo grund til ingen store online satsning ved denne kolson jo, at de mener ikke der er marked for det endnu, de mener ikke nok folk er villige til at betale endnu for det!

og til ham der ævlede løs om at folk var træt af Mario.. nej folk er ikke træt af Mario, mario spillene sælger stadig utroligt godt, og hvis folk var trække af Mario så købte de dem jo nok ikke ivel!

Der ud over er det sjovt at se, at MS og Sony mere eller mindre sælges pga det er let at få pirat spil til konsollen.. mens det er svært med GameCuben.. Hvordan tror i Xbox havde klaret sig hvis man ikke kunne hacke den? hvis man ikek kunne modde den og se divx osv på den? osv osv.. så er jeg sikker på den havde solgt mindre godt!
OkottaOkottaSkrevet 19/01-04 11:29 
FreddiE >
De opnår ikke noget ved at blive på marked.

De har opnået at jeg har, og får, en del spil som jeg har lyst til at spille - osse i længere tid.

Det er mere end hvad Nintendo har opnået hos mig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/01-04 12:40 
StarF >
Alt den har snak om at Nintendo dør og Sony og MS bliver de nye på markede.. er for langt ude!..

Faktum er Nintendo tjener penge per konsol, noget ingen af de andre gør. Faktum er at Nintendo har en stor skare af tro faste fans, der altid vil købe en Nintendo konsol for at få forsættelsen af Mario, Zelda osv..

Det er bare morsomt at både Zelda Wind Waker og Mario sunshine ikke har nyt den samme succes som deres forgængere, både økonomisk og gameplay mæssigt, og det er ikke positivt taget i betragtningen af at Nintendo 64 ses for at være Nintendos sorteste time(Bortset fra Virtual Boy of course:D)


og så længe de beholder deres fans, vil Nintendo forsætte. Om de nogen sinde bliver nummer et igen.. Ikke så længe de forsætter den stil de har nu, med meget begrænset online, ingen hd osv osv osv, men kan jo være de ændre?

Hvis de ville gøre hvad deres fans ville, hvade mange ting ikke været som de er nu. Alt supporten for Warpipe projektet, viser jo klart hvor meget Nintendo communityet ønsker at spille mod hinanden globalt! Og jeg havde det på samme måde da jeg konstant spillede Halo på Xbconnect! Jeg tror at mange fans har hoppet fra Nintendo! Ihvert fald hvis man tæller alle dem med der havde en SNES, og hvor få nu der har en Gamecube.

der ud over er Nintendo grund til ingen store online satsning ved denne kolson jo, at de mener ikke der er marked for det endnu, de mener ikke nok folk er villige til at betale endnu for det!

Det tror jeg ikke. Jeg tror bare de er bange for at satse på noget de ikke ved en pind om. Som sagt så er supporten for war pipe enorm, og online er hot stuff næsten overalt. Hvis du kigger på Xboxs fanbase, så er der en stor mængde mennesker, der automatisk ikke vil have noget at gøre med et spil hvis det ikke er online. Nintendo burde kaste sig ud i det! Sony fik da også skrammer i starten da alle snød i Socom, og FFXI var stærkt til grin, men det er blevet meget bedre! Den dag idag er der over 400.000 Japanere der gamer FFXI! Det slår næsten Lineage i Korea!! På en konsol. Det er så fedt, og vi ved alle at Nintendo kan lave sjove multiplayer spil! De burde bare gøre det, efter min mening!

og til ham der ævlede løs om at folk var træt af Mario.. nej folk er ikke træt af Mario, mario spillene sælger stadig utroligt godt, og hvis folk var trække af Mario så købte de dem jo nok ikke ivel!

Har Super Mario Bros, solgt bedre end Mario Sunshine? Den salgsforskel, forklare vel mere end nok om hvad der sker når en francies som mario bliver malket så kraftigt. Hvor mange Mario Partys er der nu? 5? Efterfølgere til Mario Kart/Golf/Tennis/Dr. Mario/Luigispil/Paper Mario/Smash bros melee etc etc... Listen så lang af mario spil, og de sælger ikke som de gjorde. Misforstå mig ikke! Mario Sunshine, er et godt platform spil hvis du spørger mig. Det er meget bedre end ting som Vexx, Ty the tasmanian tiger og rayman 3, men det begynder at blive lidt gammelt.


Der ud over er det sjovt at se, at MS og Sony mere eller mindre sælges pga det er let at få pirat spil til konsollen.. mens det er svært med GameCuben.. Hvordan tror i Xbox havde klaret sig hvis man ikke kunne hacke den? hvis man ikek kunne modde den og se divx osv på den? osv osv.. så er jeg sikker på den havde solgt mindre godt!

Så vidt jeg ved, så var der solgt 25 Millioner Nintendo 64, før den stoppede i produktion. Og 120 millioner Playstations. Nintendo 64, havde vist en ratio på 5 spil per konsol, mens Playstation havde 1 spil per konsol, på trods af mange flere og billige priser. PSX var plaget af piratkopier, men det stoppede ikke Konami, Namco, Square og andre store 3 party udviklere for at fokusere på konsollen, og om du kan lide det eller ej, så har Xbox og Playstation langt mere 3 party support.
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 19/01-04 13:13 
Okotta >
De har opnået at jeg har, og får, en del spil som jeg har lyst til at spille - osse i længere tid.

Det er mere end hvad Nintendo har opnået hos mig.

Det kan jeg da godt se, så længe du er glad, så er Bill glad. Mission accomplished.

Iwata er, netop som vi sidder og skriver, på vej med en pressemeddelse, om at Nintendo forlader industrien, fordi Okotta ikke har fundet deres produkter underholdende nok.

Tak for dit relevante input Okotta, nu kan vi endelig komme videre.
JoachimMAJoachimMASkrevet 19/01-04 13:24 
Valkyrie >
Det er bare morsomt at både Zelda Wind Waker og Mario sunshine ikke har nyt den samme succes som deres forgængere, både økonomisk og gameplay mæssigt, og det er ikke positivt taget i betragtningen af at Nintendo 64 ses for at være Nintendos sorteste time(Bortset fra Virtual Boy of course:D)

Gameplaymæssigt har især Zelda opnået stor anerkendelse, mens Mario Sunshine også har fået rigtig positive anmeldelser, så lad nu være med det pjat. Økonomisk er det også gået rigtig godt ifht. hvor mange gamecube konsoller der er ude på markedet, Mario Sunshine var faktisk et af de hurtigst sælgende spil nogensinde.


Hvis de ville gøre hvad deres fans ville, hvade mange ting ikke været som de er nu. Alt supporten for Warpipe projektet, viser jo klart hvor meget Nintendo communityet ønsker at spille mod hinanden globalt! Og jeg havde det på samme måde da jeg konstant spillede Halo på Xbconnect! Jeg tror at mange fans har hoppet fra Nintendo! Ihvert fald hvis man tæller alle dem med der havde en SNES, og hvor få nu der har en Gamecube.

Markedet har ændret sig siden SNES var på gaden. Dengang havde Nintendo reelt ingen konkurrence - det har de nu.
Supporten for Warppipe projektet er ikke "enorm", men det er da et godt alternativ for dem som vil spille online.


Det tror jeg ikke. Jeg tror bare de er bange for at satse på noget de ikke ved en pind om. Som sagt så er supporten for war pipe enorm, og online er hot stuff næsten overalt. Hvis du kigger på Xboxs fanbase, så er der en stor mængde mennesker, der automatisk ikke vil have noget at gøre med et spil hvis det ikke er online. Nintendo burde kaste sig ud i det! Sony fik da også skrammer i starten da alle snød i Socom, og FFXI var stærkt til grin, men det er blevet meget bedre! Den dag idag er der over 400.000 Japanere der gamer FFXI! Det slår næsten Lineage i Korea!! På en konsol. Det er så fedt, og vi ved alle at Nintendo kan lave sjove multiplayer spil! De burde bare gøre det, efter min mening!

Online spil er ikke en særlig profitabel forretning, og derfor venter Nintendo med at satse på online spil, indtil de ved at de ikke taber så mange penge på det. Nintedno vil ikke have at folk skal betale ekstra penge for spil, derfor venter det.

Har Super Mario Bros, solgt bedre end Mario Sunshine? Den salgsforskel, forklare vel mere end nok om hvad der sker når en francies som mario bliver malket så kraftigt. Hvor mange Mario Partys er der nu? 5? Efterfølgere til Mario Kart/Golf/Tennis/Dr. Mario/Luigispil/Paper Mario/Smash bros melee etc etc... Listen så lang af mario spil, og de sælger ikke som de gjorde. Misforstå mig ikke! Mario Sunshine, er et godt platform spil hvis du spørger mig. Det er meget bedre end ting som Vexx, Ty the tasmanian tiger og rayman 3, men det begynder at blive lidt gammelt.

Det er jo noget værre pjat. Du sammenligner med dengang Nintendo solgte 50 millioner NES konsoller. Det er en anden verden vi lever i nu, og derfor kan det slet slet ikke sammenlignes.
Det er jo det samme som at sige at man skal skifte Anders And eller Mickey Mouse ud, fordi "nu har vi sgu lavet mange Anders And Blade og tegnefilm". Fuldstændig hjernedødt og sindssygt. Det ville være en dødsdom for Nintendo hvis de droppede Mario-franchisen, en af de mest elskede spilfigurer nogensinde, og selvfølgelig bruger de maskotten så meget som de kan, fordi det sælger jo titler. Nogle gange tror jeg altså du er på stoffer Toilet Chief, du er jo fuldstændig hjernedød.

Så vidt jeg ved, så var der solgt 25 Millioner Nintendo 64, før den stoppede i produktion. Og 120 millioner Playstations. Nintendo 64, havde vist en ratio på 5 spil per konsol, mens Playstation havde 1 spil per konsol, på trods af mange flere og billige priser. PSX var plaget af piratkopier, men det stoppede ikke Konami, Namco, Square og andre store 3 party udviklere for at fokusere på konsollen, og om du kan lide det eller ej, så har Xbox og Playstation langt mere 3 party support.

Ifht. N64, så har Gamecube LANGT mere 3rdparty support end dengang. Der har været en positiv udvikling, blandt andet med franchises som Resident Evil på gamecuben. Ergo har der været en positiv udvikling. Ikke for at sige at 3rdpartyen er fantastisk, men den er der, og det er de færreste store udviklere der har droppet den endnu.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
OkottaOkottaSkrevet 19/01-04 13:34 
FreddiE >
Iwata er, netop som vi sidder og skriver, på vej med en pressemeddelse, om at Nintendo forlader industrien, fordi Okotta ikke har fundet deres produkter underholdende nok.

Fedt - får Factor 5 så lov at lave spil på Xbox?

Best. News. Ever.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
StarFStarFSkrevet 19/01-04 13:48 
Val> DU er da ikke alt for klog at høre på!

"Det er bare morsomt at både Zelda Wind Waker og Mario sunshine ikke har nyt den samme succes som deres forgængere, både økonomisk og gameplay mæssigt, og det er ikke positivt taget i betragtningen af at Nintendo 64 ses for at være Nintendos sorteste time(Bortset fra Virtual Boy of course:D)"

Nå så Zelda Wind Waker og Mario Sunshine var ikek en succes?... HMMMM hvilken verden befinder du dig i? Adskelige Nintendo fans er vilde med det nye zelda og Mario.. og alene det at Mario Sunshine blev skamt som et side project til det næste store mario spil.. Mario 128, som jo er så hemmeligt at Nintendo ikke viser det frem før de er klar til at udsende det i frygt for at andre firmaér hugger deres ide!..

"Hvis de ville gøre hvad deres fans ville, hvade mange ting ikke været som de er nu. Alt supporten for Warpipe projektet, viser jo klart hvor meget Nintendo communityet ønsker at spille mod hinanden globalt! Og jeg havde det på samme måde da jeg konstant spillede Halo på Xbconnect! Jeg tror at mange fans har hoppet fra Nintendo! Ihvert fald hvis man tæller alle dem med der havde en SNES, og hvor få nu der har en Gamecube.
"

igen snakker jeg ikke om, om at Nintendo vil gøre hvad deres fans vil.. nintendo er kendt for at gå deres egne veje!... og sagde også før at Nintendo havde udtalt der er ikke nok der vil betale fo ronline spil endnu, til det er værd at satse stort på.. jeg er da temlig sikker på Nintendo vil være med på online delen ved næste konsol..

"Det tror jeg ikke. Jeg tror bare de er bange for at satse på noget de ikke ved en pind om. Som sagt så er supporten for war pipe enorm, og online er hot stuff næsten overalt. Hvis du kigger på Xboxs fanbase, så er der en stor mængde mennesker, der automatisk ikke vil have noget at gøre med et spil hvis det ikke er online. Nintendo burde kaste sig ud i det! Sony fik da også skrammer i starten da alle snød i Socom, og FFXI var stærkt til grin, men det er blevet meget bedre! Den dag idag er der over 400.000 Japanere der gamer FFXI! Det slår næsten Lineage i Korea!! På en konsol. Det er så fedt, og vi ved alle at Nintendo kan lave sjove multiplayer spil! De burde bare gøre det, efter min mening!
"

Nej Nintendo sagde at de ikke så det forsvarligt at bruge så mange penge på det endnu, da spillerne ikke var moden nok osv osv osv.. og mon ikke de snakker om mmorpg spil og ikke bare 4 player over net osv osv?...

"Har Super Mario Bros, solgt bedre end Mario Sunshine? Den salgsforskel, forklare vel mere end nok om hvad der sker når en francies som mario bliver malket så kraftigt. Hvor mange Mario Partys er der nu? 5? Efterfølgere til Mario Kart/Golf/Tennis/Dr. Mario/Luigispil/Paper Mario/Smash bros melee etc etc... Listen så lang af mario spil, og de sælger ikke som de gjorde. Misforstå mig ikke! Mario Sunshine, er et godt platform spil hvis du spørger mig. Det er meget bedre end ting som Vexx, Ty the tasmanian tiger og rayman 3, men det begynder at blive lidt gammelt. "


Når du snakker salgs antal, så skal du huske at sammenligne det med XX antal forbrugere der er potentielle køber til dette spil.. men det fostår du vel ikek?...

faktum er Sunshine solgte godt!.. Wind Waker gjorde det samme osv osv osv..

Hele mit indlæg handler om at så længe Nintendo fans køber Nintendo så lever Nintendo det kan ms og sony ikke lave om på. Da nintendos filosofi er at tjene per konsol og ikke som ms og sony satmse på at få det hjem i licenser!.. og nintendo fans er næppe de folk der skippede gamecuben.. der er mange GameCube ejere der kun har købt en GameCube for at spille Mario og Zelda... det var ikke dem der var der i storheds tiden (snes) det er bare folk der følger med strømmen.. lige som musik stile skifter osv osv..

og dig og dit pis med 3´rd support.. hvor siger jeg der er mest 3´rd support til GameCUben.. rigtigt.. INTENSTEDER:.. fatter ikk ehvorfor du hele tiden smider emner ind i dette som jeg ikke har sagt en skid om.. men vi kan jo så sige at Nintendo´s er den konsol der ar flest Only spil til osv ... (og nej et xbox spil er ikke only blot fordi ms betaler dem for at smide et par ekstra baner i)....
RaGeRaGeSkrevet 19/01-04 14:56, rettet 19/01-04 15:03 
Okotta >
FreddiE >
De opnår ikke noget ved at blive på marked.

De har opnået at jeg har, og får, en del spil som jeg har lyst til at spille - osse i længere tid.

Det er mere end hvad Nintendo har opnået hos mig.


En del spil?... Mener ellers, at du har været efter de fleste af dem.

Og forresten, så vil Nintendo altid være en del af konsolbranchen - så let trækker de sig sgu ikke ud med alle de trofaste fans (jeg er en af dem) verden over.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
UriurUriurSkrevet 19/01-04 15:25 
RJK >
Du må jo tro, hvad du vil. Hvad jeg skitserer kan ske og det vil i så fald på sigt få de konsekvenser, som jeg nævner. Jeg er ikke i tvivl om, at Microsoft vil gå langt for at bevare deres reelle monopol. Alt andet ville vel også være dumt.

Går det denne vej, har Microsoft langt tungerevejende grunde til at forblive i branchen, end Nintendo har. Nintendo forsøger at trække markedet den anden vej (ved ikke at ville have harddisk, ikke at fokusere på online etc.), men som jeg ser det, er der for nuværende ingen udsigt til, at det lykkes.

En påstand om at konsolmarkedet er så vigtigt for MS, bør du altså kunne bakke op med lidt fakta. Det er PT intet der tyder på at PC'en er på vej ud, og dermed Windows. Det kan selvfølgelig godt være at MS har taget udviklingen indenfor konsoller i hjemmende i betragtningen da de planlagde at lave en konsol, men hovedsagligt er MS gået ind i konsolbranchen for at tjene flere penge. Der er nemlig mange penge i konsolbranchen, og hvis de ikke lykkes MS at tjene mange af disse, jamen så trækker de sig ud.
106 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig