X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rare's Ghoulies


Svar
OkottaOkottaSkrevet 14/01-04 23:03, rettet 14/01-04 23:05 
Jeg fik Grabbed by the Ghoulies til en billig penge, og så købte jeg det, men dagen inden jeg besluttede mig for at købe det, så havde jeg spillet en smule på det - tak Bede-X.

Ghoulies ER faktisk et godt spil - det er sjovt, simpelt og let at samle op og spille på. Styringen gør at jeg synes det er dejligt rart at spille.

Grafikken er noget af det flotteste jeg har set på en videokonsol - sådan her sku' Zelda: The Wind Waker ha' set ud. Ingen slowdown og ingen tearing - som man så ofte ser i Xbox spil - bare overdådig smuk, og lidt cel-shaded, grafik.

Rare humoren er osse i behold - dyrk lige "stemmerne" til karakterene ;-)

Der kan opstå lidt kameraproblemer en gang imellem, ellers har jeg ikke umiddelbart det store at udsætte på spillet - har spillet ca. 6 timer indtil nu, og er kommet til Chapter 2, så det kan selvfølgelig gå helt galt endnu, men indtil nu holder spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-04 23:13 
Er det ikke bare at gå fra rum til rum, hvor man så skal klare 10-20 fjender i hver?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 14/01-04 23:39 
Groft sagt - jo.

Men spillet gør hvad det gør, godt, og det handler ikke kun om at bashe løs, uden skam i livet - der er nogle regler man skal overholde, som gør det hele mere udfordrende.

Og så er spillet så FLOT, at det er en nydelse at spille.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 15/01-04 00:57, rettet 15/01-04 01:02 
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at trække på smilebåndet, når jeg går op og skriver "grabbed by the ghoulies" i søgefeltet her på P:R.

Hvem var det lige der havde så travlt med Rare uden at have prøvet spillet? :P
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
FanboyFanboySkrevet 15/01-04 07:17 
Okotta >
Grafikken er noget af det flotteste jeg har set på en videokonsol - sådan her sku' Zelda: The Wind Waker ha' set ud.

Arh, tror du ikke at du overdriver lidt? Jeg har dog ikke selv siddet med spillet, men ud fra screens og den middel karakter spillets grafik får omkring på nettet (ca. 6-8) tvivler jeg godt nok. IMO når det ikke TWW til sokkeholderne.
RonaldoRonaldoSkrevet 15/01-04 09:01 
Hvis Ghoulies er "godt" så er Mario Sunshine et mesterværk. Zelda er "on par" teknisk set, med self-shadowing, lightning osv. men det ser stadig overall bedre ud, selvom det næsten er et år ældre.

Kameo er blevet udskudt igen igen igen, og jeg har hørt at det bliver droppet.
OkottaOkottaSkrevet 15/01-04 11:33 
Jeg nyder mere at spille Ghoulies, end jeg gjorde at spille Mario Sunshine - Sunshine var for unfair et spil; Man var for presset hele tiden, til at nyde at spille det - det var ikke udpræget et sjovt spil, men nærmere et spil som man bare skulle slå, fordi man havde givet penge for det. Miyamoto har selv indrømmet at spillet var bl.a for svært.

Zelda ER pænt, men Ghoulies har flere detaljer i grafikken - det er mere oppulent at se på, rent grafisk.

Nu må det være anden gang at du har hørt, at Kameo enten ER blevet, eller snart BLIVER droppet - må vi ikke snart se de links du refererer til?

Blev Nintendo's spil aldrig udskudt? Hvad skete der med de N64 spil som hele tiden blev udskudt dengang? Ocarina Of Time endte da med at blive et helt hæderligt spil, gjorde det ikke..?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 15/01-04 12:58 
Kameo skulle have været ude i 2002 på GameCube. Jeg kan ikke nævne en udgiver/udvikler som ikke har udskudt et spil, men noget er da helt galt hos Rare. Den tid de har brugt på Ghoulies og StarFox var tydeligt misbrugt. PDZ er rykket til næste generation, så det kommer nok til at se outdated ud til den tid. De har været i gang med det spil siden 99', hvis ikke før. Nu er Kameo udskudt, og hvis det aldrig kommer, så er der et par millioner Xbox ejere der får tudefjæs på.
APHAPHSkrevet 15/01-04 13:06 
Jeg vil meget gerne se et link der bekræfter din påstand om at PDZ's release skulle være rykket til næste generation. Samt et link der bekræfter at Kameo bliver droppet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/01-04 13:12 
Okotta >
Sunshine var for unfair et spil; Man var for presset hele tiden, til at nyde at spille det...

Hvad det er det for noget tudefjæs?
Sunshine for svært? Please!

I forhold til hvad?

Problemet med Sunshine er ikke, at det er svært - det er jo kun udfordring.
Problemet er den måde de har gjort det svært på, som desværre nogen gange frustrerer fordi det handler mere om held og udenadslære end evner.

Man kan altid som udvikler gøre et spil svært med "pixel perfect jumps" - hvis nogen husker Double Dragon, så har de garanteret mistet utallige liv på, at hoppe over den der bro, hvor man skulle ramme laterligt præcist.
Den slags er ikke sjovt som spiller.

Som eksempel i Sunshine er der et sted hvor man skal "vække" Yoshi med en bestemt frugt.
Frugten kommer ud af en silo, man skal hoppe på toppen af.
Det irriterende ligger i, at frugterne kommer tilfældigt ud, så man kan bruge lang tid på at trampe ligegyldige frugter ud.
Den slags er bare dårligt gameplay.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 15/01-04 13:19 
Det er rygter...
VictorVictorSkrevet 15/01-04 13:23 
SeventhSun >

Som eksempel i Sunshine er der et sted hvor man skal "vække" Yoshi med en bestemt frugt.
Frugten kommer ud af en silo, man skal hoppe på toppen af.


Det var præcis den bane der fik mig til at stoppe med at spille SMS... Hader sådanne "fejl"!
APHAPHSkrevet 15/01-04 13:25 
FreddiE >
Det er rygter...

Jeg ved godt det er rygter, men du fik det til at lyde som om det var faqs.

"PDZ er rykket til næste generation, så det kommer nok til at se outdated ud til den tid"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 15/01-04 13:26 
FreddiE >
Det er rygter...

Alt det du skriver er efterhånden rygter, så man gider ikke rigtigt besvare det.

Bliv bare ved med at spekulere over PDZ og Rare, hvis det holder dig vågen og i godt humør.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/01-04 18:11 
Okotta>
Ghoulies ER faktisk et godt spil - det er sjovt, simpelt og let at samle op og spille på. Styringen gør at jeg synes det er dejligt rart at spille.

Jeg kunne ikke være mere enig. Har lige spillet en demo til døde. Lækkert lille spil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig