X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ønsker!?


Svar
CalleCalleSkrevet 03/01-04 19:06, rettet 03/01-04 20:32 
Hej Min mor skal til america her på mandag, og hun skal være der i 2 uger, hun har bedt mig lave en ønskeseddel over det jeg ønsker mig, indtil videre har jeg kun fået det her skrevet på:

Neo Geo Pocket Color i sort med et spil eller to

Pantera, Metallica, Iron Maiden, Mudvayne, Iced Earth, Blind Guardian, Nirvana og andre heavy metal bands T-Shirts

The Best... Se hele indlægget
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
CalleCalleSkrevet 03/01-04 19:06, rettet 03/01-04 20:32 
Hej Min mor skal til america her på mandag, og hun skal være der i 2 uger, hun har bedt mig lave en ønskeseddel over det jeg ønsker mig, indtil videre har jeg kun fået det her skrevet på:

Neo Geo Pocket Color i sort med et spil eller to

Pantera, Metallica, Iron Maiden, Mudvayne, Iced Earth, Blind Guardian, Nirvana og andre heavy metal bands T-Shirts

The Best of Pantera: Far Beyond the Great Southern Cowboy's Vulgar Hits (Bonus DVD) CD

Peanutbutter i kæmpeglas!!!


er der nogle andre ting, som i synes jeg skal have stående på listen, og det skal selvfølgelig være ting man kun kan købe i amerika, eller er ekstra billige i amerika...eller noget????
NaieraNaieraSkrevet 03/01-04 19:30 
Hun finder aldrig en Neo Geo Pocket Color...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 03/01-04 19:41 
Hvorfor ikke?
jaesjaesSkrevet 03/01-04 19:49 
Calle >
er der nogle andre ting, som i synes jeg skal have stående på listen, og det skal selvfølgelig være ting man kun kan købe i amerika, eller er ekstra billige i amerika...eller noget????

Typisk amerikansk tøj (cowboy-bukser, hoodies etc.), kan du ofte finde til en god pris. Find evt. et af de store lagerhals-agtige varehuse, f.eks. T. J. Maxx.
Nike og andre amerikanske mærker er også en del billigere i USA.
MadsMadsSkrevet 03/01-04 19:53 
Calle >
Hvorfor ikke?

Fordi den ikke er på markedet. Hun skal i så fald ind i en snusket lille retro spillebutik vil jeg tro.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 03/01-04 20:07, rettet 03/01-04 20:07 
hehe, min far skal også en tur til us på onsdag. han skal bare have peanut butter med til mig...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CalleCalleSkrevet 03/01-04 20:32 
Hmmm, Cowboy tøj er su ikke lige sagen, desværre...

På toysrus.com har de da en neo geo pocket color til salg, så jeg vil da tro de også har den i butikkerne?

Peanutbutter var en god ting skriver den straks på.
OmenOmenSkrevet 03/01-04 20:46 
Check altid:
www.ebgames.com
Det plejer jeg altid at gøre inden jeg tager afsted. Både EB og Gamestop kan findes de fleste steder, og de plejer altid at have nogle gode priser.
Vote Ficus!
SaturinoXSaturinoXSkrevet 03/01-04 20:49 
Cowboy bukser af kvalitets mærker er meget billige, Levis,Diesel,Lee og andre mærker..hvis man er til den stil
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
DizzyDizzySkrevet 03/01-04 21:33 
Håndvåben (med ammo selvfølgelig). De har et dejligt stort udvalg ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
NaieraNaieraSkrevet 03/01-04 21:49 
Barrett >
Fordi den ikke er på markedet. Hun skal i så fald ind i en snusket lille retro spillebutik vil jeg tro.

Og der vil den koste 5 gange mere end på eBay...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 03/01-04 21:51 
Men hvis den er på Toysrus's hjemmeside, har de den så ikke osse i butikkerne?
NaieraNaieraSkrevet 03/01-04 21:55 
Kan du ikke poste et link?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 03/01-04 21:58 
Her er et link!

toysrus
NaieraNaieraSkrevet 03/01-04 22:04 
OK, så ikke 5 gange billigere på eBay, men stadig billigere ;) Hvis de har den på hjemmesiden, er der vel en god chance for de har den i butikkerne, men jeg ville ikke sætte alt ind på det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 03/01-04 22:06 
Nejnej men der er en chance...heldigvis ;), og da jeg ike er gammel nok til at handle på ebay, så bliver det jo lidt svært at få den billigere.
Zzap!Zzap!Skrevet 03/01-04 22:28 
Lad være med at spilde vægt på Peanutbutter, man kan få det mange steder her hjemme.
Jeg ville tænke efter om ikke der er nogen bøger, spil, film eller CDer du mangler. Dér kan nemlig godt være noget at spare.
Born to kill space
OmenOmenSkrevet 03/01-04 23:49 
Jeps, der er MEGET at spare på bøger.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 03/01-04 23:52, rettet 03/01-04 23:52 
Tegneserier. Når man er vant til de danske priser, tror man det er løgn, når man ser de amerikanske. Mange af de spændende manga-ting er også tilgængelige derovre (på et forståeligt sprog).

Det ville jeg kigge efter...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 03/01-04 23:55 
Jeg ville købe nogle falske ID-kort - Kørekort osv. Bare giv din mor et pasbillede med.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/01-04 00:56 
Ja, selvfølgelig tegneserier! Større udvalg og bedre priser.
Din mor får travlt! :)
Hvis jeg må anbefale en specifik tegneserie, som både er værd at fragte over Atlanten og som du sparer rigtig meget på så se her: http://www.world-literature.com/Adolf_A_Tale_of_the_Twentieth_Century_1569310580.html
Omkring 100 kr. per album i US, mens det koster 169 kr. stykket i f.eks. Fantask.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 04/01-04 01:13 
Zzap! >
eller CDer du mangler. Dér kan nemlig godt være noget at spare.

CD´er kan normalt ikke betale sig at købe. Man sparer som regel kun 10-20 kr.
CalleCalleSkrevet 04/01-04 12:31 
tak for hjælpen, jeg ønsker mig nok nogle manga dvd film.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/01-04 14:55 
Zzap! >
Lad være med at spilde vægt på Peanutbutter, man kan få det mange steder her hjemme.

ja...skod økologisk jordnøddesmør, men det er lissom ikke heeeelt det samme som the real deal! giv mig skippy og jiff - alt andet er til grin...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/01-04 14:57 
jaes >
CD´er kan normalt ikke betale sig at købe. Man sparer som regel kun 10-20 kr.

i forhold til cdwow måske, men $13-14 er stadig en del billigere end herhjemme...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
jaesjaesSkrevet 04/01-04 16:45 
Sikker på at de kun koster $13-14 i fysiske butikker?

Da jeg sidst var i USA, for 3 år siden, lå prisen 10-20 kr. lavere end fysiske butikker i DK. Men Dollaren er jo meget lav nu, så med mindre der er sket en stigning i butikkerne, er forskellen selvfølgelig større nu.

Men med de priser internet-butikkerne har nu, er det selvfølgelig næsten lige meget :)
kooikkooikSkrevet 04/01-04 16:52 
cd´erne i Danmark er også steget meget her de sidste år. Førhen kostede de 120 kr, og nu koster de nogle steder 160 kr,
jaesjaesSkrevet 04/01-04 17:17, rettet 04/01-04 17:18 
120 kr.?
Det må være før punktafgiften blev droppet for MANGE år siden :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/01-04 17:25 
Kan man ikke stadig købe nye CD'er til 130,- i Stereo Studie? Jeg har slet ikke styr på priserne, da det er evigheder siden jeg har købt CD'er/DVD'er/spil i en fysisk forretning :)
(...)
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 17:28 
jaes >
120 kr.?

Jeg kan sagtens huske "dengang"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 17:29 
Fox McCloud >
Kan man ikke stadig købe nye CD'er til 130,- i Stereo Studie?

Det kan man bestemt ikke. Det absolut billigste er 139,-, men det kun hvis der er en special edition til 159,-, som med R.E.M.-opsamlingen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 04/01-04 17:40, rettet 04/01-04 17:40 
Er ikke helt sikker, men der er en kæde som jeg tror hedde "Funcoland", som ofte har ældre spil og maskiner.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/01-04 18:09 
Nej ikke kun øko, der er også noget af det rigtige bad shit.
Jeg kan ikke lige på stående fod huske navnet, men min lokale Irma sælger beanutbutter, der smager mindst lige så godt som noget jeg har smagt i US.
Born to kill space
HulleHulleSkrevet 04/01-04 18:18, rettet 04/01-04 18:21 
Zzap har ret, peanutbutter kan købes i din lokale Bilka, SuperBedst osv. Det smager altså ganske fint, og det ville derfor være spild af vægt at importere. Hvad er der i øvrigt galt med økologi, det er en sund tankegang og flere burde støtte op om det. At økologi er "add" er en barnlig holdning.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CalleCalleSkrevet 04/01-04 18:52 
Men der er også noget sjovt ved at have det fra amerika.
jaesjaesSkrevet 04/01-04 18:57, rettet 04/01-04 20:04 
Naiera >
Jeg kan sagtens huske "dengang"...

Os´ mig, men jeg kan huske at CD´er kostede 140-15O kr. før punktafgiften faldt i 1996, og den faldt ikke mere end ca. 10 kr. (i bedste fald).
Når det er sagt, så kan der godt være lidt forskel på priser i København og Jylland (I virkeligheden hedder det sikkert København og resten af DK :) ), på visse ting.

EDIT: Sludder rettet.
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 19:31 
Hulle >
At økologi er "add" er en barnlig holdning.

At det er noget pjat (mere forurenende), og ofte spild af penge, er så noget andet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BomberBomberSkrevet 04/01-04 21:51, rettet 04/01-04 21:52 
hørt.

Og cd'er er vanvittige dyrer i Dk, ikke så underligt at folk laver ulovlige kopier.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 04/01-04 22:05 
De er ikke for dyre. Hverken musikere eller pladselskab tjener særlig meget på en gennemsnitlig CD.
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 22:08 
Selvfølgelig er de for dyre!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 04/01-04 22:10, rettet 04/01-04 22:16 
Det er de ikke nej. Har læst en lang udredning fra en musikker. Tror ikke han lyver.

EDIT: Måske kan tråden stadig findes på comon.dk

EDIT 2: Det er Klaus Kjellerup fra danser med drenge som skrev det. Det findes også på deres site og mymusic.dk http://www.dansermeddrenge.dk/hva_syns_du/hva_koster.htm
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 22:16, rettet 04/01-04 22:18 
At der så ikke tjenes meget på CD'erne, af grunde musikerne og pladeselskabener måske ikke er herrer over, på grund af at Danmark nu er, som Danmark nu er, er så en anden ting. Men "prøv at mærke, hvor ligeglad jeg er".

Linket er meget fint, men så er det nu bare sådan, at en CD koster 160,- i butikkerne...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 04/01-04 22:28, rettet 04/01-04 22:29 
Naiera >
At der så ikke tjenes meget på CD'erne, af grunde musikerne og pladeselskabener måske ikke er herrer over, på grund af at Danmark nu er, som Danmark nu er, er så en anden ting.

Men pointen er jo (i følge hans udtalelser), at der IKKE tjenes for meget, nogen som helst steder i kæden - det er der simpelthen ikke "råd" til.

Linket er meget fint, men så er det nu bare sådan, at en CD koster 160,- i butikkerne...

Han skrev det for 1-2 år siden. Et eller andet sted i kæden må noget være blevet dyrere.
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 22:29 
jaes >
Men pointen er jo (i følge hans udtaleleser), at der IKKE tjenes for meget nogen som helst steder i kæden - det er der simpelthen ikke "råd" til.

Jeg har heller ikke sagt, at der bliver tjent for meget! Det er jeg ligeglad med. CD'er forbliver for dyre i Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 04/01-04 22:30 
10 kroner fra eller til.
regnstykket giver da meget mening hvad enten butikkerne tager 150 eller 160.

Dit første afsnit kan jeg hverken finde hovede eller hale i...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 04/01-04 22:37 
Naiera >
Jeg har heller ikke sagt, at der bliver tjent for meget! Det er jeg ligeglad med. CD'er forbliver for dyre i Danmark.

Så er det fordi du bruger begrebet "for dyrt" forkert :)
(derfor jeg er forvirret)

Hvis priserne i de forskellig led er fair, så kan det aldrig være "for dyrt".
Man kan mene, at man de koster mere end man vil betale, og det er jo noget helt andet :)
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 22:40 
Nej, jeg bruger ikke "for dyrt" forkert. Neo Geo AES spil er også for dyre, men du kan da sagtens opstille et "forklarende skema".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 04/01-04 22:43, rettet 04/01-04 22:44 
Jeg tror nu ikke på den opstilling som Klaus Kjellerup giver. Det er mest baseret på at udtalelserne kommer fra netop ham/dem. For hvem fanden gider at kopiere en Danser Med Drenge-cd... ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 04/01-04 22:50, rettet 04/01-04 22:52 
Naiera:
Hvis vi ikke kan blive enige om at definationen på, at noget er "for dyrt" er: At prisen kunstigt holdes op i et af ledene og/eller, at der er opstået priskarteller eller lignende, så bliver vi nok ikke enige ;)

Men fred være med det, vi er vist rimelig OT alligevel :)
NeonodeNeonodeSkrevet 04/01-04 23:33, rettet 04/01-04 23:33 
Hvad er det egentlig lige der er fedt ved en Neo Geo Pocket? Jeg synes da det ligner en gammel Sega Game Gear, med dårligere grafik, det er ikke en maskine jeg gad at ofre penge på, men nu kender jeg overhovedet heller ikke noget til den, andet det billed jeg så. Så det kan da godt være jeg tager helt fejl og bliver nødt til at bide min kommentar i mig igen!!!
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig