X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond Good and Evil!


Svar
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 11:44, rettet 03/01-05 13:51 
Det her spil er omtrent en million gange bedre og så meget mere charmerende end Prince of Persia.

Jeg bryder mig normalt ikke om genren, men det her er rigtig godt.

Andre der har spillet det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 01/10-10 16:22 
Dengang var man nok mere tilbøjelig til at bruge udtrykket, da der ikke var så mange spil der var opbygget på den måde som i dag :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/10-10 16:31 
Ja, den er god nok, ikke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/10-10 16:33 
Som jeg husker det, var det blandt andet det ualmindeligt charmerende univers og persongalleri, der gjorde spillet så godt - jeg husker dialogen som værende humoristisk og ret velskrevet.

Gameplayet var også ret vanedannende, med de forskellige powerups og unlockables etc., der var mulighed for at åbne op for.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 02/10-10 00:19 
Nu fik jeg aldrig gennemført det, men for mig var universet helt klart noget af det fedeste ved spillet.

Det lignede ikke rigtigt noget, der var set før, på trods af en del genkendelige elementer, fordi disse elementer var blandet på ny. Det fremstod nærmest som en blanding af et vestligt og et japansk spil. Og det er sådan set stadig et ret specielt univers.

Det var heller ikke så alm. med følgesvende i action-adventures, og næsten uhørt, at man kunne give dem kommandoer (jeg har en fornemmelse, at antallet af kommandoer var meget begrænset, men alligevel...). En historie der både var bedre og mere unik end gennemsnittet bandt så det hele fint sammen. Må hellere finde det frem igen snart og gennemføre det :)
millenniummillenniumSkrevet 02/10-10 13:11 
Det er et rigtigt fedt spil at gennemføre, fordi finalen er så cinematisk spektakulær, og udviser ingen metaltræthed. Et af de få spil jeg har lyst til at gennemføre for anden gang.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/02-11 21:16 
Så kom der endelig dato og pris på HD-udgaven.

2. Marts og blot 800 MS points - Tak Ubisoft!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/02-11 22:05 
10$ er ikke galt nej.
KamekKamekSkrevet 08/02-11 22:06 
Nice!
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/03-11 15:04 
Glem ikke at det er i morgen HD-versionen lander. Føj hvor jeg glæder mig!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 01/03-11 15:53 
Er det kun til Xbox, til at starte med...?
The medium is the message.
KilroyKilroySkrevet 01/03-11 16:18 
Oh, nuts. Jeg havde bildt mig selv ind at det var i dag:S
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-11 16:21, rettet 01/03-11 16:21 
Hvorfor er det så billigt? Jeg brokker mig selvfølgelig ikke, men det er da en oplagt 1200 points titel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/03-11 16:23 
De har nok indset det vil sælge bedre til en lavere pris.
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-11 16:52 
Ja, det er vel det logiske svar. Er dog stadig overrasket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/03-11 18:19 
Også her - men ingen klager herfra heller ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/03-11 21:50, rettet 01/03-11 21:51 
Jeg håber at Ubisoft vil bruge udgivelsen som målestok for hvor stor interesse der er for "serien", og forhåbentlig for alvor give grønt lys for udviklingen af efterfølgeren såfremt HD-udgaven af etteren sælger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
tastasSkrevet 02/03-11 09:11 
Nøej, glæder mig godt nok til at komme hjem og få det downloadet i aften :)

Kan se gamereactor har anmeldt HD udgaven og tildelt den en flot karakter - 9/10 og mange rosende ord.

Sjovt nok fik det kun 8/10 da det oprindeligt udkom så det er åbenbart blevet bedre med tiden! :)

Jeg håber at det høster mange rosende ord rundt om i Europa så der bliver solgt tilstrækkeligt af det så Ubisoft endelig får lavet en efterfølger :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 02/03-11 09:14 
Jeg tror 100% den lave pris og udgivelsen i det hele taget kan tilskrives udviklingen af 2'eren. Det kan godt være at det officielle ord er at udviklingen af spillet er kørt i baggrunden hos Ubisoft, men vi har stadig at gøre med et utroligt stort firma hvor selv små produktioner har stort potentiale, og det skulle ikke undre mig hvis vi hører mere om 2'eren meget snart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-11 12:32 
Gameinformer 9.25/10
Destructoid 8/10

Destrctoid kritik
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 02/03-11 13:44 
Så er BG&E downloadet. Det skal blive dejligt at spille det igen. Kan huske det var et problem i gamle dage med at save filerne fylte så fandens meget at man skulle have et næsten helt frit kort for at kunne gemme bare én gang... Sådan var det ihvertfald på spillekuben.

Gad også godt vide om man stadig får det der online password til sidst i spillet eller om det bare er blevet lavet om til et normalt leaderboard.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/03-11 15:45 
Man får stadig online passwordet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
tastasSkrevet 02/03-11 18:01 
Herligt.- Havde virkelig glædet mig til dette spil, men ak, sådan skulle det ikke være.

Jeg tænder minX-Box og kan sige velkommen til Red Ring of Death! Heldigvis for Microsoft er det lige over 3 år siden jeg sidst har hilst på denne besked. Men suk, 4 gang nu ....

Tror måske jeg max har min x-box igang 8-10 timer i måneden, men det kan lortet åbenbart ikke holde til! :()
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-11 20:25 
Hold op hvor er det stadig et super spil, og mindst lige så charmerende som jeg husker det :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 02/03-11 21:51 
tas>
Kan se gamereactor har anmeldt HD udgaven og tildelt den en flot karakter - 9/10 og mange rosende ord.

Sjovt nok fik det kun 8/10 da det oprindeligt udkom så det er åbenbart blevet bedre med tiden! :)

Er det da den samme anmelder?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/03-11 18:09 
Så blev jeg færdig.

Jeg synes virkelig ingen bør snyde sig selv for at genopleve eller prøve spillet. Det holder sig pænt, takket være stilen, og det yderst varierede gameplayet må siges at have været forud for sin tid. Det eneste der halter lidt er kameraet, der nogen gange går lidt vel meget i spasmer. Ellers er der tale om en klassiker.

Forhåbentlig er der ikke langt til fortsættelsen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 15/04-11 13:56 
HD-udgaven har solgt ca. 76.000 på fem uger, og salget er drastisk stilnet af. Synes ikke det er særlig meget. Håber det er nok til, at udviklingen af efterfølgeren får lov til at fortsætte:
http://www.gamerbytes.com/2011/04/indepth_xbox_live_arcade_sales_20.php
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 14:27 
Spillet kommer også først på PSN i næste måned. Det skulle nok forbedre salget en smule ;)
millenniummillenniumSkrevet 15/04-11 14:28 
De kan da for pokker bare udgive det på flere platforme asap. Vi PS3-ejere venter med kreditkortet fremme...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/04-11 14:30 
Personligt venter jeg på at det kommer på tilbud :P
Ikke at den nuværende pris fejler noget, jeg har bare allerede betalt for spillet én gang, og har alligevel en masse andre spil at bruge tid på pt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/04-11 14:36 
Jeg vil gerne støtte det, men venter også på PS3-versionen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 15/04-11 14:57 
jaes>
Håber det er nok til, at udviklingen af efterfølgeren får lov til at fortsætte

For lige at slå fast: Det var ikke ment som, at jeg har læst at Ubisoft har udtalt, at udviklingen direkte er i fare eller noget i den stil - 2'eren har vist været under udvikling et godt stykke tid, og mig bekendt har Ubisoft ikke sagt noget om at den er i fare, så som udgangspunkt kommer 2'eren vel. Men i denne branche kan man som bekendt bare ikke være sikker ;)

Beano: Ah ok, det hjælper selvfølgelig en del, at det også kommer på PSN. Men selvom salget fordobles, er det vel desværre ikke så imponerende, hvis det skulle vise sig, at Ubisoft bruger det som indikator for 2'erens succes.
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 15:21 
millennium>
De kan da for pokker bare udgive det på flere platforme asap.

Ikke når MS har betalt for tidseksklusivitet.
RJKRJKSkrevet 24/06-11 17:57, rettet 24/06-11 18:01 
Sumez>
Personligt venter jeg på at det kommer på tilbud :P

Men ville du ikke købe det for at støtte det? ;)

Jeg har spillet det den sidste uges tid i PS3-versionen. Det er vist første gang jeg genspiller et rigtig godt spil fra 3d-generationen lang tid efter at have spillet det ved lancering, og jeg var noget usikker på hvor meget det levede op til minderne. For mere retro/arcade-prægede 2d-spil ved jeg normalt hvor godt spillene holder, men dette var for mig en interessant ny erfaring ift. spils bestående kvaliteter.

For så vidt alt der angår selve spillet, så levede det op til alle mine forventninger og minder. Det var så sympatisk, underholdende og interessant, som jeg huskede det. Det har for mig at se intet væsentligt tabt på de otte år, hvilket også var min forhåbning, da det jo lever i kraft af sit gameplay og fine spildesign, samt fantastiske stil og stemning, som teknikkens udvikling jo ikke rører. Manglerne er selvfølgelig også de samme som dengang, og man savner virkelig mere efter gennemførsel.

Nu er det så selvfølgelig en HD-opdatering, og jeg var glad for hvor flot spillet er. Men en efterfølgende sammenligning med den originale PS2-version afslører jo at der ikke er sket ret meget - det er også stadig flot. Det er mestendels bare opløsningen der er bøffet op og 2d-grafikken der er rentegnet i højere opløsning. Ellers er det stort set som det var. Der er endda slowdown de samme steder, som jeg lige oplevede det :) I 50" gør det bestemt en forskel med opløsningen, men sidder man med en lille skærm, kan man vel lige så godt spille originalen.

Så også fordi der virkelig er tekniske problemer med HD-udgaven. Det virker enormt sjusket og sløset med rigtig mange generende fejl. Jeg tror det crashede mindst fem gange da jeg spillede, hvilket er alt for meget på de ti timer det tager. Den ene gang gik jeg glip af en halv times spil, fordi mine makkere pludselig manglede, så jeg ikke kunne komme videre. Andre gange faldt de udover kanten på banen, eller jeg faldt selv udover kanten. Især i banerne hvor man sejler omkring miner flipper kameraet også fuldstændig ud, og man har ingen chance for at se hvad der sker. Det skuffer mig at man har taget så løst på opgaven.

I samme moment må jeg bemærke en anden detalje: rulleteksterne. Jeg synes det er ret respektløst, at man først efter ti minutter med alle de kinesere der har lavet konverteringen og samtlige ansatte i alle Ubisoft-afdelinger, lige hurtigt nævner hvem der har lavet det originale spil. Ancel nævnes nærmest som en parentes, selvom spillet jo åbenlyst er hans personlige projekt i henved alle aspekter. Sådan en opdatering burde ære og respektere originalen, og det synes jeg ikke helt BG&E HD gør, desværre.

Men et spil alle burde spille eller genspille - og som mange burde tage ved lære af. Et spil med den slags kvaliteter er godt nok savnet i denne generation.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 24/06-11 18:15 
Kan det virkeligt passe man ikke kan inverse kameraet i den fulde udgave af spillet?

I demoen er "Options" ikke mulig at vælge.
KeenKeenSkrevet 24/06-11 19:06, rettet 24/06-11 19:10 
nej det kan du ikke, det var møj irriterende...
BeanoBeanoSkrevet 24/06-11 19:08 
vræl!
RJKRJKSkrevet 25/06-11 10:41 
Det kan man da godt? Jeg har godt nok ikke brugt det, men der er da to inverse muligheder i Settings på PS3-versionen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 12:51 
Gider du prøve det så jeg ikke køber det forgæves?

Det er y-aksen som skal kunne fungere modsat.
KeenKeenSkrevet 25/06-11 13:19, rettet 25/06-11 13:35 
når man får y aksen til at blive inverted så skifter x-aksen også så højre bliver til ventre og omvendt ...og det er simpelthen umuligt at spille med...

de to muligheder er til når du spiller 3rd person og den anden er til nå du er i 1st person(når du bruger kameraet feks.)

jeg har xbox versionen
RJKRJKSkrevet 25/06-11 13:43, rettet 25/06-11 13:44 
Jeg har lige testet. Det er rigtigt nok at i "spilmode", så inverter man både x- og y-akse på kameraet. I "fotomode" så inverter man kun y-aksen. Underligt nok.

Det er dog præcis det samme i det originale PS2-spil, har jeg lige prøvet. Der er det hele bare omvendt invertet. Altså det er som standard, som Keen påstår det er umuligt at spille med ;)

For mig gør det ingen forskel om det er det ene eller det andet - det tager to minutter at tilvænne sig. Det er jo ikke et fps eller en flysimulator. Man rører ikke kameraet voldsomt meget, så at kalde det "forgæves" på det grundlag, virker meget tyndt på mig :)

Jeg glemte i øvrigt at brokke over loadtiderne i HD-udgaven. Selvom det er installeret på harddisken så er loadtiderne cirka dobbelt så lange som når PS2-spillet kører fra disc. Det er noget irriterende, og igen skuffende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 14:08 
Ok tak for info - så sparede jeg kr 57 :P
RJKRJKSkrevet 25/06-11 14:36 
Sørgelig indstilling.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 14:43 
Lev med det.
RJKRJKSkrevet 25/06-11 14:45 
Men ikke uden at kommentere det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 14:46 
Det har du så gjort - to gange nu.
RJKRJKSkrevet 25/06-11 14:52 
Hvilket er helt rimeligt, nu jeg brugte et kvarter på at undersøge tingene for dig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-11 14:54 
Når jeg spiller 3rd-person-spil som det her styrer jeg næsten altid figuren ved at holde fremad på venstre analog og styrer retningen jeg bevæger mig i med kameraet. Det ville også irritere mig grænseløst hvis kameraet ikke kunne indstilles ordentligt.

Det er mange år siden jeg sidst prøvede BG&E, så jeg kan ikke huske om man kunne indstille kameraet som jeg gerne vil ha' det. I 1st og 3rd-person skal det være invert Y og normal X.

Skal jeg være helt ærlig har jeg aldrig kunne se det fantastiske ved spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 14:55 
RJK>
Hvilket er helt rimeligt, nu jeg brugte et kvarter på at undersøge tingene for dig :)

Og tak for det :)
RJKRJKSkrevet 25/06-11 15:02, rettet 25/06-11 15:02 
Konsolkongen>
Det ville også irritere mig grænseløst hvis kameraet ikke kunne indstilles ordentligt.

Men BG&E er jo ikke et sandkassespil hvor man løber rundt i enorme omgivelser. Det er mestendels et eventyrspil, hvor man befinder sig i små rum, og kameraet selv indstiller sig herefter, for at man kan overskue og udtænke løsningen på de puzzles der er. Det er ikke meningen at man skal bevæge sig med kameraet og spille det som et FPS.

Jeres argument er tæt på dem der kritiserer Silent Hill for at have prædefinerende kameravinkler, hvor man ikke kan se hvad der lurer rundt om hjørnet, så man ikke kan komme til at skyde fjenderne med den raketkaster, man heller ikke har.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-11 15:07 
Som sagt er det længe siden jeg har spillet det. Jeg huskede bare ikke at det overtager kameraet til tider, men det er jo fair nok. Jeg snakkede bare 3rd person generelt og jeg vil stadig gerne have muligheden for at styre med kameraet når spillet ikke har kontrollen over det.
Jeg har intet imod Residente Vil-agtige spil med fastlåste kameravinkler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig