X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny computer


Svar
SquareSquareSkrevet 27/12-03 02:15 
Hej!

Jeg er snart meget træt af min gamle computer. Ofte vil den ikke rigtigt det samme som mig, og beslutter sig for at gå ned midt i chat-samtaler, skoleopgaver og så videre.

Derfor er jeg på udkig efter en ny der helst ikke skulle koste meget mere end 3000-4000 kr.

Har kigget lidt på denne computer http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32810116

Er der nogen der kan sige mig, om den er god til prisen ?

Skal ikke spille så meget på den, men nok mest bruge den til musik, chat, internet surfing og lidt avanceret webdesign.. Gerne på samme tid!

Kunne også sagtens være interesseret i en brugt!

Vil også lige sige med det samme at jeg altså ikke er meget for at samle en computer selv. Og at jeg ikke rigtigt kan bruge shg.dk's saml din egen computer ting, da jeg ikke kender forskel på skidt og kanel.

Håber i kan hjælpe mig.
It's only a state of mind.
TKTKSkrevet 27/12-03 09:03 
Jeg har kun hørt dårlige ting om celeron ... det er en af mine arbejdskollegaer der rådet mig til ikke at køe en pc med dette mærke, men jeg ka ik huske hvorfor...
Amd athlon xp er ogdt, og så selvfølgelig pentium 4.
KoludaKoludaSkrevet 27/12-03 09:08, rettet 27/12-03 09:10 
Ellers har BJ også et godt uge tilbud for tiden til 3795,-
http://www.bjtrading.dk/menu.asp

Og IT-Butikken kører også med rimelige priser på deres systemer....
http://www.itbutikken.dk/default.asp?
KoludaKoludaSkrevet 27/12-03 09:38 
T-Data har også nogle gode tilbud...
http://www.t-data.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=585

Men det er sku svært at vælge for tiden... :(
SquareSquareSkrevet 27/12-03 22:29 
Kan et dvd-drev aflæse cd-rom'er og musik cd'er ?

Vil gerne kunne kopiere musik-cd'er og lignende hvis jeg køber en computer med fx dvd-drev og cd-brænder.
It's only a state of mind.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 27/12-03 22:32, rettet 27/12-03 22:35 
Ja
元気ですか。
Homer00Homer00Skrevet 27/12-03 22:32, rettet 27/12-03 22:33 
Ja, et dvd drev kan godt læse cd-rom'er.
Must eat - So cheap...
SquareSquareSkrevet 27/12-03 23:28 
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32574181

Køber nok den her efter jeg fik anbefalet en Athlon XP, i stedet for Intel Celeron af ThomasS. Den er bare lidt dyrere end planlagt, men tilgengæld er den meget bedre end min gamle.. :-D
It's only a state of mind.
RaGeRaGeSkrevet 27/12-03 23:34, rettet 27/12-03 23:46 
Har en tilsvarende PC, men bare med et Radeon 9600 Pro grafikkort og Pentium 4. Jeg gav 3500,- (den var en måned gammel, da jeg købte den) og er mere end tilfreds.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SquareSquareSkrevet 27/12-03 23:45 
Det lyder ret billigt. Hvor fandt du den ?

Er der slet ikke nogen der har lyst til at sælge mig en computer med ca. de samme specs som den jeg omtalte i mit tidligere indlæg ?
It's only a state of mind.
RaGeRaGeSkrevet 27/12-03 23:47 
Den er også købt hos www.prc-data.dk
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
TKTKSkrevet 28/12-03 10:16 
jeg kan kun sige godt valg til dig square... hvis du vælger den pc som du har skrevet som dit sidste "bud2... min nabo har den og den kører bare derudaf....
APHAPHSkrevet 11/02-04 20:09 
Findes der pt nogle gode tilbud på PCer til omkring 3000kr?
Helst med 512MB ram. Grafikkort typen er mere eller mindre underordnet, såfrem det ikke er on-board.

Nogle foreslag?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 11/02-04 20:15, rettet 11/02-04 20:27 
Jep, du kan da lige kigge på linket...

Aloha
KTCKTCSkrevet 12/02-04 00:33 
For the record er Celeron bestemt ikke en dårlig processor. Den giver uovertruffen performance i forhold til prisen. Man kan kalde den en discount-Pentium4, og så bliver den heller ikke bliver så varm.
Jeg har haft meget glæde ud af min forrige computer, der var bygget omkring Celeron processor.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:42 
Dell har gode tilbud i øjebllikket - under 3000, hvis du har en skærm i forvejen.
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dimen_2400?c=dk&l=da&s=dhs
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 12/02-04 13:54 
Er det et godt tilbud?

Der står ikke hvilke grafikkort det har? = intet?
APHAPHSkrevet 12/02-04 13:59, rettet 12/02-04 14:01 
Jeg har valg dette PC istædet for.

Pc
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 14:42 
Papa>
Er det et godt tilbud?

Der står ikke hvilke grafikkort det har? = intet?

Nu er grafikkort jo ikke det dyreste... Med mindre du vil have det nyeste af det nyeste.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SolaegSolaegSkrevet 13/02-04 09:10 
Nogen som kan fortælle lidt om kvaliteten på den pc, som jeg linkede til (intel-udgaven)?

- Hvordan vil Celeron 2800 mhz køre i forhold til pentium 4?
- Hvorfor er Pentium 3 pc533 dyrere end pc800?
- Hvilket grafikkort er bedst, hvis man vil have en god ydelse, men samtidig helst ikke alt for dyrt?
- Hvad er forskellen på Radeon 9800Pro og Radeon 9800SE?
APHAPHSkrevet 13/02-04 11:35 
Inden jeg bestiller fra T-Data vil jeg lige høre om nogle (Koluda?) har erfaringer med butikken.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KTCKTCSkrevet 13/02-04 17:14 
Griberg>
- Hvordan vil Celeron 2800 mhz køre i forhold til pentium 4?
Lidt ringere performance.

Griberg>
- Hvorfor er Pentium 3 pc533 dyrere end pc800?
Svært at sige, men sommetider kommer gamle varer til at stå længe, uden at prisen bliver sat ned.

Griberg>
- Hvilket grafikkort er bedst, hvis man vil have en god ydelse, men samtidig helst ikke alt for dyrt?
Man får generelt, hvad man betaler for. Jeg er selv til Radeon og købte et 9800Pro, da det gav mest performance for pengene.

Griberg>
- Hvad er forskellen på Radeon 9800Pro og Radeon 9800SE?
Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det 9800Pro chips, som ikke kan levere ydelse nok. Istedet for at smide dem ud, fyrer de dem så af som 9800SE. Umiddelbart vil jeg ikke anbefale disse, da ydelsen svinger meget og konceptet i at bruge "fejlproduceret" hardware.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 13/02-04 19:03, rettet 13/02-04 19:05 
Paasch>
Inden jeg bestiller fra T-Data vil jeg lige høre om nogle (Koluda?) har erfaringer med butikken.

Nope, har ikke handlet med dem endnu.
Men har heller ikke hørt noget dårligt om dem.
Har dog eftergånden handlet med en del, og udover BOB.dk har jeg faktisk været tilfreds.

Handler dog mest hos IT-Butikken for tiden.
SolaegSolaegSkrevet 23/02-04 16:02, rettet 23/02-04 16:12 
Jeg skal nok snart have en ny pc og efter at have kigget lidt, bliver købet nok fra T-data.

http://www.t-data.dk/shop/

Jeg har kigget en del på "spille pc 4", men er den værd at købe? Pentium 4 med 3000 mhz frister lidt, men det kunne også være rart at spare 1000,- og så vælge Celoron 2800mhz. Eller skal man vælge noget helt andet som fx AMD XP?

Desuden vil jeg nok skifte grafikkort, hvor jeg blandt andet har overvejet et Redeon 9800 til ca. 1800. Fik man egentlig Half-Life 2 med, og hvordan?

Ellers fandt jeg et noget billigere kort, men jeg ved ikke helt, hvor godt det er (se link!).

Kravene til pc'en er: 512 mb ram, en god processor og et godt grafikkort, men prisen må helst ikke overstige 5000-5500,- uden skærm.

Edit: Det viser sig, at udgaven, af det dertil linkede grafikkort,
med 128mb ram faktisk yder bedre (http://www.tweak.dk/tests.php), og så koster det kun 1000,-. Skal jeg hellere lade vær med at skifte grafikkortet, som allerede sidder i "spille pc 4"?

I'm Link
SolaegSolaegSkrevet 25/02-04 23:37 
*BUMP*

Jeg skal muligvis købe et grafikkort seperat, og de er vist ikke så dyre på Databutikken.

Ved en pris på 1500-2000 kan jeg blandt andet vælge et Club 3D Radeon 9800PRO 128 mb, et Connect 3D 9800PRO 128 mb samt et Hightech Excalibur Radeon 9800PRO 128 mb. Hvilket vil være det bedste køb?

Åh jammer
KTCKTCSkrevet 25/02-04 23:42 
Så vidt jeg kan se, bygger de alle på standard referenceboardet, så forskellen er minimal. Derfor er det næsten hip som hap, hvilket kort til vælger. Jeg har selv Connect 3D kortet, og det er jeg fuldt ud tilfreds med. Ingen problemer der, men kassen indeholder så heller ikke en masse skrammel. Grafikkort, manual, driver, færdig!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
APHAPHSkrevet 26/02-04 15:59 
Koluda>
Nope, har ikke handlet med dem endnu.
Men har heller ikke hørt noget dårligt om dem.

Jeg har lige modtaget min PC fra T-Data. Leveringstiden var 4 dage, så alt i alt en posiktiv handel.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
WehnerWehnerSkrevet 08/05-04 22:00, rettet 09/05-04 10:36 
Min PC brændte desværre sammen i nat. Heldigvis blev harddiskene ikke beskadiget, og resten kan man jo betale sig fra. Da den var/er et gammelt vrag(AMD Duron 800hz.), må jeg altså ud og købe en ny computer.

En søgning på edbpriser synes jeg tydede på, at T-Data og Direkt-Data er billigst. Sidstnævnte har dog fået meget dårlig omtale, og også set i lyset af denne tråd lader det til at jeg kommer til at købe hos T-Data.

Det skal siges at mine behov er en støjsvag maskine, der kan stå tændt mindst 12-16 timer i døgnet. Jeg spilelt overhovedet ikke på den. Men den skal kunne trække masser af explorervinduer samtidig med kazaa, overnet, word, msn, icq, winamp, photoshop osv.osv.

Budgettet er max. 3000.

EDIT:

Jeg fandt noget, der ser markant bedre ud til 3095. Den kommer her:
Lyder den her god til 2995, eller er der nogen, der kender til bedre?

Codegen 6001 sort eller hvid
2 x USB2.0 i fronten
GeForce FX5200 128MB grafikkort M/TV-OUT
5.1 kanals surround lyd
512MB DDR PC3200 RAM
Intel Celeron Processor
400MHz Front side bus
80Gb Silent fluid Harddisk 7200RPM ATA 133
52X CD-Rom
ASRock P4VT8 bundkort
1 x seriel stik
1 x Paralel stik
6 x USB2.0 bagpå
1 x Game / Midi
1 x 5.1 kanals surround lyd
1 x 10/100 MBIT netværk RJ45
3 x DDR sokkel (MAX 3GB DDR RAM)
1 x AGP X8 slot
5 x PCI 2.2 slot

Håber virkelig der er en venlig sjæl, der kan hjælpe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FourDFourDSkrevet 08/05-04 23:32, rettet 08/05-04 23:34 
Prøver lige for tiden at overtage min far til at købe den her dejlige sag (for siden jeg ikke kan få arbejde selv, må jeg bare prøve at få min far til at købe ;):

Spille PC 4 Pentium 4 2800 / 800 FSB Low Noise

Midi Tower
800 MHz Bus hastighed
80GB Silent fluid Harddisk
52X CD-drev
512MB DDR PC3200
GeForce FX5500 256MB TV-OUT
5.1 kanals surround lyd
USB 2.0 i front (2 stk)

(800 MHz = 2800 Mhz (for bushastighed er noget andet))

T-data er helt klart den mest attraktive computer butik :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CalleCalleSkrevet 09/05-04 09:32 
Det er klart en fordel at have meget i bussen. Så jeg ville nok få den opgraderet til 333 mhz.
Men hvis du gerne vil have en masse vinduer åbne uden at det hele crasher så er det en fordel at køre med beOS som operativ system og så virtual pc så du kan køre pc programmer.
WehnerWehnerSkrevet 09/05-04 10:03 
Det skal være noget jeg kender, og ikke skal have noget bøvl med, så den skal bare have en gang XP ind over.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 09/05-04 12:08 
Windows XP?

Smid Windows 2000 på den istedetfor - det bliver du glad for.

XP æder alt for mange ressourcer.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 12:38, rettet 09/05-04 12:43 
Det kan godt være XP spiser lidt flere ressourcer, men Windows 2000 er et skide dårligt (og irriterende) styresystem sammenlignet med XP.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 09/05-04 12:49 
Jeg har kørt med XP i et par år nu, der er langt flere muligheder. De sender Service Pack 2 ud snart, og den vil rette op på ALLE fejlene... det er en kæmpe Service Pack!

Har i forresten prøvet Office 2003? Jeg har det herhjemme, det er rigtig cool...
OkottaOkottaSkrevet 09/05-04 13:10 
Naiera>
men Windows 2000 er et skide dårligt (og irriterende) styresystem sammenlignet med XP.

Det er jo en direkte løgn det der.

Vil man ha' et stabilt styresystem, så skal man ikke forvente at Windows XP er den hellige gral.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dchangdchangSkrevet 09/05-04 13:17 
Jeg vil da godt give Okatta ret. Jeg har aldrig haft et så stabilt OS som Win2K. Plus at det somsagt heller ikke bruger så mange resourcer.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 13:50 
Jeg bruger 2K på skolen, og det går mig konstant på nerverne. Det er en gigantisk lettelse at komme hjem til XP. For mig er der ingen af de to systemer, der har været mindre stabile end det andet, og de få ekstra ressourcer XP, måske, tager, rager mig en papand med den computer jeg har. Så stærke som computere er i dag, vil man ikke kunne mærke nogen forskel.

XP er klart at foretrække, med det interface det har og de muligheder det giver, som 2K ikke gør.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 13:52 
dchang>
Jeg vil da godt give Okatta ret. Jeg har aldrig haft et så stabilt OS som Win2K.

Men har du nogensinde brugt en lovlig, færdig version, af XP?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 09/05-04 14:07 
Ja det har jeg. Jeg havde det i et halvt år, men solgte det og gik tilbage til Win2K igen. Det var stabiliteten der drev mig tilbage.

Men jeg vil da osse lige tilføje at jeg har overvejet at få Windows XP igen, for som du siger kan der efterhånden som maskinerne bliver kraftigere, næsten ikke mærkes forskel længere. Man bliver nok osse nødt til det på et eller andet tidspunkt, idet mange nye programmer bliver optimeret til XP.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 09/05-04 15:42, rettet 09/05-04 15:43 
Jeg foretrækker også Windows 2000.
Også pga. det mindre ressource forbrug og stabiliteten.

Dchang>> Ville det så ikke være bedre at vente til der kommer et nyt styresystem og så købe det fra starten?
JesperJesperSkrevet 09/05-04 15:45 
... og meget nyt hardware...
dchangdchangSkrevet 09/05-04 16:45 
Mysterious>
Dchang>> Ville det så ikke være bedre at vente til der kommer et nyt styresystem og så købe det fra starten?

Jo, det kan godt tænkes. Nu får vi se om de disker op med noget godt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig